F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Nowa era na antypodach: Pirelli zabiera widowisko do Australii

Grand Prix Australii 2011 to pierwszy wyścig z trzyletniej umowy Pirelli z FIA.
Inf. prasowa, 23 marca 2011, wyświetlenia: 1497<< | lista | T- | T+ | >>
Po 33 dniach testów (15 w trakcie oficjalnych sesji i 18 w testach prywatnych) wreszcie rozpoczyna się przygoda Pirelli z Formułą 1. Akcja rusza w najbliższy weekend w tym samym kraju, w którym dla Pirelli zakończyła się dokładnie 19 lat, cztery miesiące i 24 dni wcześniej – podczas Grand Prix Australii 1991 w Adelajdzie – którą przerwano po zaledwie 14 okrążeniach, za sprawą ulewnego deszczu. Ten wyścig do dziś pozostaje najkrótszym w historii Formuły 1.

W tym sezonie po raz szesnasty z rzędu zawody odbędą się w Parku Alberta w Melbourne. Jednocześnie to pierwszy wyścig z trzyletniej umowy Pirelli z FIA. Wiele wskazuje na to, że w Melbourne będzie tak samo dramatycznie, jak po raz ostatni w Adelajdzie.

Nowe opony Pirelli PZero zostały tak zaprojektowane, aby wspomagać wyprzedzanie – zarówno na torze, jak i w alei serwisowej. Do tego powraca system KERS i pojawia się system ruchomego tylnego skrzydła. Do Australii przywieziona zostanie twarda i miękka mieszanka. Ta druga zapewnia bardzo dużą szybkość i przyczepność, a twardsze ogumienie jest z kolei bardziej wytrzymałe.

Warunki atmosferyczne prawdopodobnie będą się różnić od tych, które panowały do tej pory podczas testów. Dlatego zespoły otrzymają dodatkowy komplet twardszych opon do wykorzystania w pierwszym piątkowym treningu, czyli łącznie każdy kierowca będzie miał do dyspozycji 12 zestawów ogumienia na suchy tor. Dzięki temu możliwe będzie przejechanie większej liczby okrążeń w treningach, co z kolei ułatwi ustawienie samochodów.

DYREKTOR PIRELLI MOTORSPORT MÓWI:
Paul Hembery: „Przygotowania do tej chwili trwały ponad rok i to dla nas niezwykle ekscytujący moment. Nasze tegoroczne opony zostały zaprojektowane tak, aby odróżniać się od tego, co widzieliśmy przedtem w Formule 1. Myślę, że wszystkie zespoły zdołały podczas testów zebrać użyteczne informacje na ich temat. W Australii celujemy w dwa do trzech pit stopów, co w pewien sposób stoi w sprzeczności z duchem naszej firmy w zakresie opon drogowych, które są projektowane z myślą o jak największej wytrzymałości. Jednak Formuła 1 to inny przypadek, bo zespoły i promotor zobowiązali nas do zapewnienia dobrego widowiska. Mając to na względzie, chcemy już rozpocząć spektakl. Fascynująca będzie obserwacja, jak kierowcy i zespoły wykorzystywać będą nasze ogumienie do stosowania różnych strategii w czasie wyścigu. Już podczas testów zauważyliśmy pewne różnice pomiędzy zespołami i ciekawie będzie zobaczyć, jak przekłada się to na sytuację w wyścigach”.

CZŁOWIEK ZZA KIEROWNICY MÓWI:
Sebastian Vettel (Red Bull Racing): „Nikt z nas nie jeździł przedtem po torze w Melbourne na oponach Pirelli i wszyscy zastanawiamy się, jak to będzie. To jak początek czegoś zupełnie nowego. Myślę, że jedyną rzeczą, którą na razie możemy stwierdzić z całą pewnością, jest to, iż będzie inaczej i bardzo ciekawie. Z reguły to bardzo ciężki tor dla opon, więc w trakcie wyścigu będziemy musieli na to uważać. W Melbourne trzeba uważać na kilka rzeczy: tor wymaga dobrej stabilności przy hamowaniu, a niektóre zakręty są dość wyboiste. Uzyskanie dobrej trakcji jest tu z reguły dość trudne, więc to będzie ważny czynnik przy doborze ustawień. Opieramy się na znajomości opon, którą pozyskaliśmy podczas zimowych testów, chociaż warunki w Australii będą raczej odmienne. Wszyscy oczekują na rozpoczęcie sezonu i mam nadzieję, że będzie to fascynujący wyścig – zarówno dla kierowców, jak i dla kibiców”.

UWAGI TECHNICZNE I DOTYCHCZASOWY DOBÓR OPON:
  • Australia to pół-uliczny tor z szorstką nawierzchnią, która jest szczególnie wymagająca dla lewej przedniej opony.
  • Tor składa się z 10 prawych i sześciu lewych zakrętów, a jego całkowita długość wynosi 5,303 kilometra. Wyścig planowo liczy 58 okrążeń.
  • W zeszłym roku w Melbourne wykonano łącznie 28 pit stopów. Najkrótszy wykonał Mark Webber (Red Bull Racing) – 23,517 sekundy na 10. okrążeniu – a najdłuższy Lucas di Grassi (Virgin): 15 minut i 47,885 sekundy na 25. okrążeniu.
  • Najwięcej pit stopów w Melbourne miało miejsce w 2004 roku, kiedy kierowcy 49 razy zjeżdżali na pas serwisowy – czyli 2,45 raza na jednego zawodnika.

DOTYCHCZASOWY DOBÓR OPON:
Grand Prix Australii
Podstawowe: twarde
Opcjonalne: miękkie

PIRELLI W AUSTRALII:
  • Pierwsze opony Pirelli sprzedano w Australii w 1979 roku, ale sama firma została założona we Włoszech w 1872 roku.
  • Zdjęcie urodzonej w Australii modelki Catherine McNeil ozdobiło w 2008 roku okładkę znanego na całym świecie kalendarza Pirelli.
  • Pirelli Australia to bardzo aktywny członek Pirelli Group, uznanego światowego lidera w produkcji opon high-performance. Pirelli Australia jest częścią Pirelli Asia Pacific, z dwiema fabrykami w Chinach, które specjalizują się w produkcji opon do samochodów osobowych i ciężarowych.

Źródło: Informacja prasowa Pirelli
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 23.03.2011 14:10[!]
Nic dodać, nic ująć - od słów pora (już najwyższa!) przejść do czynów.

(Czas pit-stopu di Grassiego rzeczywiście powalający. :) )
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca