F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Whiting: Skrzydło Red Bulla nie łamie przepisów

"Nie znaleźliśmy nic nadzwyczajnego (podczas kontroli). Samochód jest przepisowy".
Marek Roczniak, 31 marca 2011, wyświetlenia: 3298<< | lista | T- | T+ | >>
Delegat techniczny FIA – Charlie Whiting odrzucił sugestie, według których Red Bull znalazł sposób na oszukanie procedur kontrolnych Formuły 1 w związku z zakazem nadmiernej elastyczności części aerodynamicznych.

Podobnie jak w ubiegłym roku, zespół z Milton Keynes jest oskarżany o to, że w jego samochodach końcówki przedniego skrzydła uginają się prawie do samego toru w czasie jazdy. Mówi się, że w Australii było to tak ewidentne, że mechanicy Red Bulla musieli stale naprawiać uszkodzenia spodniej części końcówek skrzydła.

Jednakże Whiting powiedział niemieckiej gazecie Bild, że „nie znaleźliśmy nic nadzwyczajnego (podczas kontroli). Samochód jest przepisowy”. Powodem odnowienia dyskusji o elastycznych skrzydłach Red Bulla są nie tylko zdjęcia ukazujące, jak w niektórych momentach końcówki ocierają niemal o tor, ale też wielka przewaga Sebastiana Vettela w kwalifikacjach nad resztą stawki.

W wyścigu Lewis Hamilton był co prawda w stanie utrzymywać zbliżone tempo, ale krąży opinia, że Vettel oszczędzał swój samochód (Red Bull najwyraźniej odrobił lekcje z sezonu 2010) i nie jechał na maksimum możliwości. „Pomiędzy nami i Red Bullem jest wielka różnica (w osiągach)” – przyznał Hamilton, który zajął na torze Albert Park drugie miejsce.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.04.2024  Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku
25.04.2024  Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla
25.04.2024  AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla
21.04.2024  Verstappen: Bolid jechał jak po szynach
20.04.2024  Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie
Tagi:
FIA
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Dae, 31.03.2011 12:11[!]
@ sebas

Jak rok temu kilka zespołów wymyśliło dodatkowy płat dyfuzora (okienko do zapalarki bolidu) zaraz FIA ujednoliciła wymiary jakie powinny być.

Jaki problem jest teraz oprócz badań statycznych (które skrzydła przechodzą i jest ok), wprowadzić badania dynamiczne (gdzie widać, że jednak się uginają).

Pytanie zasadnicze, to komu zależy na tym, aby tego nie ujawniono lub nie zaostrzono badań.
Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o Pieniądze i to DUŻE
sebasKERS, 31.03.2011 12:19[!]
@Dae nie sadze aby FIA zależało na tym żeby jeden zespół miał przewagę jak Michael Jordan nad Gortatem hehe
Ja jestem zdania ze sama FIA nie wie o co chodzi z bolidem redbulla
Dae, 31.03.2011 12:23[!]
@up

Gdyby im zależało, to by wezwali RBR do ujawnienia "dziwnego zachowania" przedniego skrzydła.

Dzieje się tak samo jak podczas Afery Singapur. FIA wiedziała, że była ustawka, ale nikt do nich nie przyszedł i nie złożył doniesienia. Czyli wiemy kto jest złodziejem, ale musimy mieć zgłoszenie o kradzieży.

Teraz jest to samo. Widzimy, że się ugina, ale czekamy aż któryś z zespołów powie nam jak to się dzieje.

Totalna abstrakcja i paranoja.

Edit

"...W padoku spekuluje się, że zespół z Milton Keynes może używać jakiegoś specyficznego materiału do konstrukcji skrzydła, który ma nieliniową charakterystykę giętkości, przez co bez problemu przechodzi testy FIA, jednak przy większym obciążeniu pozwala mocniej wygiąć końcówki skrzydła. ..."

Źródło: formula1.pl
mazaq, 31.03.2011 12:53[!]
Tak wczoraj rozmyślałem nad tym skrzydłem i pozwolę sobie pokazać Wam szkic:
http://img97.imag...k.us/i/rozkmina.jpg/
Jest to rozwiązanie uproszczone ale pokazuje ideę.
Pierwszy rysunek to widok 3d a drugi i trzeci widok z boku.
Może przykładając obciążenie z góry prostopadle skrzydło się nie wygina, ale jeśli powietrze dodatkowo wygina je w tył to zaczyna się wyginać.
Wiem że RBR nie mają czegoś takiego jak na moich szkicach, ale może samo zachowanie działa tak samo...
jpslotus72, 31.03.2011 13:28[!]
Skoro FIA i konkurenci nie mogą tego rozgryźć, to chyba niewielka jest szansa, ze nam się uda? Gdyby jednak komuś się udało, mógłby na tym nieźle zarobić, więc nie chcę nikogo zniechęcać... :)

Jeśli nawet RBR nie łamie przepisów, to bez wątpienia mocno je nagina.
arahja, 31.03.2011 13:45[!]
Horner mówił że Weber był wolniejszy bo miał jakąś usterkę przedniego skrzydła, wiec może zastosowali jakiś system wewnątrz struktury skrzyła który utwardza jego charakterystykę podczas testów FIA...
Kamikadze2000, 31.03.2011 16:24[!]
Świetnie, ale i tak byłem pewien tego, że RBR, choć na pewno na granicy, pozostaje po tej legalnej stronie. :)
Stiktak, 31.03.2011 17:31[!]
Pytanie jest następujące: Czy kontrolerzy z FIA są w stanie wykryć nadużycia w bolidzie, nad którym przez cały rok pracują najlepsi i świetnie opłacani specjaliści? Kontrola trwa krótko, jest ograniczona wiedzą kontrolerów, którzy nie są w stanie natychmiast zrozumieć wszelkich innowacji w danym bolidzie, a z pewnością nie stosuje się poważnych badań dynamicznych jak ktoś już tutaj zdążył zauważyć.
vvv, 31.03.2011 20:41[!]
Po jednej minucie rozmyślania i 1 minucie na rysunek:) (sorki słaba jakość:)) przedstawię i ja swoją wizję:)
Możliwe, że to przesuwane pręty (jakiś fajny materiał) w otworach, końcówki na sprężynach. Skręcając w lewo siła działa w prawo i w ten sposób przesuwa owe pręty dzięki czemu lewa strona może się ugiąć. Jeśli obie końcówki mają się uginać w zakręcie (nie czytałem-analizowałem szczegółów) system dźwigni, centralna sprężyna i pręciki chowają się z dwóch stron - to samo na prostej (jeśli potrzeba), odpowiednie ułożenie siły oddziałującej na sprężynę i schowane pręciki pozwolą uginać się obu końcówkom.
klik - rysunek zrobiony na kolanie:)

Jak ktoś wykorzysta pomysł to liczę na małą reklamę na tym skrzydle (choćby na treningu przez 10 minut) :)))) a co:))))
adnowseb, 31.03.2011 20:50[!]
@vvv
No a co! Już widzę jak siedzisz na tym skrzydle i wymachujesz rekami w kierunku kibiców.
Ps.'' Nie bierz tego do siebie'' -taki mały żart.Widzę ,że też masz poczucie humoru.
Pracę w RBR masz zagwarantowaną
vvv, 31.03.2011 21:25[!]
@adnowseb
chętnie bym posiedział na tym skrzydle:)
A robotę to i w HRT przyjmę:) jak zaproponują byle na GP mnie zabierali:)
gnodeb, 31.03.2011 21:55[!]
Można się zamyślić i po chwili w głowie jest kilka pomysłów na takie 'magiczne' skrzydło. Szkoda że to wszystko ociera się o lol-sci-fi ;) i ma się nijak do tego co widzimy na ekranach i do przepisów...

Eh, już zacząłem marzyć o nagrodzie od Pereza za rozwikłanie tej zagadki - 500 miliardów pesos....
Nirnroot, 01.04.2011 00:11[!]
A może oni mają magnesy w przednim skrzydle, a ich przeciwne bieguny montują 'na partyzanta' w tarkach podczas nocy przed pierwszymi treningami? bolid przejeżdża koło tarki, magnesy się 'mają ku sobie' i wyginają skrzydło!
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca