F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bezpieczniejsze kaski kierowców w sezonie 2011

Górna część wizjera została pokryta bardzo wytrzymałym materiałem - Zylonem.
Marek Roczniak, 31 marca 2011, wyświetlenia: 5874<< | lista | T- | T+ | >>
Z informacji opublikowanej na oficjalnej stronie Formuły 1 wynika, że od sezonu 2011 wszyscy kierowcy korzystają z bezpieczniejszych kasków, w których górna część wizjera została pokryta bardzo wytrzymałym materiałem – Zylonem.

Wizjer to bezsprzecznie najmniej chronione miejsce kasku, o czym na własnej skórze przekonał się w 2009 roku Felipe Massa, kiedy podczas kwalifikacji na torze Hungaroring uderzyła go w miejscu mocowania szybki sprężyna, która wypadła z jadącego przed nim bolidu. Sprężyna uderzyła Brazylijczyka w głowę i choć obrażenia nie okazały się trwałe, to jednak ludzie zajmujący się bezpieczeństwem w Instytucie FIA zaczęli poszukiwać nowych rozwiązań.

Pierwszym posunięciem, na jakie się zdecydowano w kwestii budowy kasków jest dodanie wysokiego na 50 mm paska z Zylonu na całej szerokości wizjera. Nachodzi on w połowie na górną część skorupy kasku i w połowie na samą szybkę od góry. Warto podkreślić, że pole widzenia kierowcy nie zostało w ten sposób zmniejszone i estetyka kasku także nie uległa pogorszeniu, bowiem w miejscu wzmocnienia i tak umieszczane są zwykle reklamy.

Doradca techniczny Instytutu FIA – Andy Mellor wyjaśnił, dlaczego wybrany został taki a nie inny materiał: „Podczas testów odkryliśmy, że Zylon jest lepszy od włókna węglowego do tego celu, gdyż oferuje lepsze właściwości w zakresie pochłaniania energii. Naszym celem było osiągnięcie najlepszych proporcji wydajności-do-wagi dla dowolnego materiału, jaki wybierzemy. Powiększyliśmy wagę wizjera o jakieś 70 gramów, ale dwukrotnie zwiększyliśmy jego odporność na uderzenia”.

Nową wersję kasków spełniających normę bezpieczeństwa FIA o oznaczeniu 8860 przygotowała między innymi japońska firma Arai. Z jej produktu korzysta w tym roku połowa stawki F1. Tymczasem Instytut FIA i producenci kasków poszukują już wydajnych materiałów optycznych – przezroczystych ceramików – jako nowego tworzywa do budowy głównej części wizjera w przyszłości.

Źródło: formula1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
Tagi:
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SirKamil, 31.03.2011 16:29[!]
Ciekawe że wspomnieli akurat o Arai... ładny marketing szeptany.
Karol26, 31.03.2011 16:36[!]
Kaski muszą być mocne ;) To pokazuje, że nie będzie kombinowania z dachami czy czymś podobnym :D
Ferrarif1, 31.03.2011 16:37[!]
is a remarkable piece of kit, supplied to race (and rally) drivers by Arai, Schuberth and Bell since 2004


przygotowała między innymi japońska firma Ara z podkreśleniem na między innymi
krzysiek_aleks, 31.03.2011 16:37[!]
No i bardzo dobrze. Oby już nigdy nie było takich wypadków
Huckleberry, 31.03.2011 16:51[!]
70g * 5 = 350g - potrzebny będzie dodatkowy cieżarek w ćwiczeniu mięśni szyi ;)
koneserF1, 31.03.2011 16:57[!]
@Hucklebarry
Skąd w tych wyliczeniach wziąłeś liczbę 5???
bartek199874, 31.03.2011 17:00[!]
Chyba dodał ,ponieważ przy hamowaniu masz 5g,czyli masa przedmiotu rośnie 5(czy 6)razy.
SirKamil, 31.03.2011 17:00[!]
5G
oligator, 31.03.2011 17:21[!]
masa nie rosnie :D ale sila jest taka jak piec razy ciezar :)
Huckleberry, 01.04.2011 07:03[!]
@oligator - ok niech będzie siła ;) Ale na jedno wychodzi (prawie) :)
Damos, 01.04.2011 09:41[!]
Podczas hamowania kask pewnie i tak wisi na Hansie, więc dużej różnicy nie powinno być.
Huckleberry, 01.04.2011 09:51[!]
@Damos - chyba boczne przeciążenia są trudniejsze
Sanki, 01.04.2011 11:34[!]
@oligator
Masa rośnie wraz z prędkością :P
mbwrobel, 01.04.2011 12:59[!]
@Sanki - Massa nie rośnie wraz z prędkością :-). Gdyby tak było, to pod koniec prostej startowej za bardzo wystawałby z bolidu :-D.

A tak na poważnie, to przy obecnie osiągalnych dla człowieka prędkościach (poniżej prędkości światła) masa się nie zmienia. W zależności od prędkości zmienia się natomiast energia kinetyczna kasku względem nieruchomego toru. Jak by to było przy prędkościach wyższych, niż prędkość światła, na razie dość trudno sprawdzić ;-).
Sanki, 02.04.2011 09:41[!]
@mbwrobel
Masa relatywistyczna. Jeśli się nie mylę, to te prędkości są zbyt małe, żeby ta masa zauważalnie wzrosła.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca