Ciekawe że wspomnieli akurat o Arai... ładny marketing szeptany.
Kaski muszą być mocne ;) To pokazuje, że nie będzie kombinowania z dachami czy czymś podobnym :D
is a remarkable piece of kit, supplied to race (and rally) drivers by Arai, Schuberth and Bell since 2004
przygotowała między innymi japońska firma Ara z podkreśleniem na między innymi
No i bardzo dobrze. Oby już nigdy nie było takich wypadków
70g * 5 = 350g - potrzebny będzie dodatkowy cieżarek w ćwiczeniu mięśni szyi ;)
@Hucklebarry
Skąd w tych wyliczeniach wziąłeś liczbę 5???
Chyba dodał ,ponieważ przy hamowaniu masz 5g,czyli masa przedmiotu rośnie 5(czy 6)razy.
5G
masa nie rosnie :D ale sila jest taka jak piec razy ciezar :)
@oligator - ok niech będzie siła ;) Ale na jedno wychodzi (prawie) :)
Podczas hamowania kask pewnie i tak wisi na Hansie, więc dużej różnicy nie powinno być.
@Damos - chyba boczne przeciążenia są trudniejsze
@oligator
Masa rośnie wraz z prędkością :P
@Sanki - Massa nie rośnie wraz z prędkością :-). Gdyby tak było, to pod koniec prostej startowej za bardzo wystawałby z bolidu :-D.
A tak na poważnie, to przy obecnie osiągalnych dla człowieka prędkościach (poniżej prędkości światła) masa się nie zmienia. W zależności od prędkości zmienia się natomiast energia kinetyczna kasku względem nieruchomego toru. Jak by to było przy prędkościach wyższych, niż prędkość światła, na razie dość trudno sprawdzić ;-).
@mbwrobel
Masa relatywistyczna. Jeśli się nie mylę, to te prędkości są zbyt małe, żeby ta masa zauważalnie wzrosła.
|