F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hembery: Pirelli będzie teraz ostrożniejsze

Brytyjczyk zwraca jednak uwagę, że zespoły nie chciały korzystać w wyścigu z twardszej mieszanki.
Nataniel Piórkowski, 29 sierpnia 2011, wyświetlenia: 1699<< | lista | T- | T+ | >>
Szef działu sportów motorowych Pirelli – Paul Hembery zapowiedział, że po kontrowersyjnym Grand Prix Belgii, w kolejnych wyścigach sezonu włoska firma będzie ostrożnej wydawała wytyczne dotyczące ogumienia.

W niedzielne przedpołudnie temat ogumienia Pirelli często przewijał się przez padok toru Spa-Francorchamps, jako że duża cześć kierowców, którym prym wiedli reprezentanci Red Bulla, narzekała na zjawisko blisteringu (tworzenia się pęcherzyków na wierzchniej warstwie opony) w kwalifikacjach.

Przed rozpoczęciem wyścigu Pirelli i FIA wymieniały się wnioskami dotyczącymi pozwolenia, na zmianę przednich opon w bolidach wszystkich kierowców, którzy dostali się do trzeciej części kwalifikacji. Dostawca ogumienia wygospodarował nawet siedemnaście nowych kompletów ogumienia, które dołączył do standardowej rezerwy trzech, aby zapewnić taką możliwość. Ostatecznie FIA nie zgodziła się na taki krok i pierwsza dziesiątka wystartowała do wyścigu na oponach, których używała w kwalifikacjach. Red Bullowi udało się co prawda wywalczyć dublet w GP Belgii, ale dyrektor techniczny zespołu – Adrian Newey, opisał wyścig, jako jeden z najbardziej przerażających, w jakim brał udział w swej karierze.

„No cóż, będziemy teraz bardziej konserwatywni w naszych zaleceniach, szczególnie na takie tory, jak Monza. Prawdę mówiąc trzeba spojrzeć wstecz i na tej podstawie byliśmy pewni struktury naszej opony. Wiedzieliśmy, że jest ona silna i taka rzeczywiście była. Nie sprawiała żadnych problemów. Graining i blistering są elementem wydajności opony w wyścigach samochodowych. Nie są one zupełnie nowym zjawiskiem, ale igra się z nimi na limicie. Zwykle dostrzegasz je podczas treningów, więc gdy dostrzegasz coś takiego, zespoły zmieniają swą geometrię i nie wystartują w wyścigu ze świadomością występowania takich problemów. W tym przypadku było to więc połączenie różnych okoliczności w czasie rzeczywistym” – powiedział Hembery.

Brytyjczyk przyznał, że z pewnym zdziwieniem obserwował, jak zespoły zmagające się z blisteringiem decydowały się kontynuować rywalizację na miękkiej mieszance, a nie twardszej, która – choć mniej konkurencyjna – zapewniała większą trwałość. „Jeśli przyjrzysz się średniej mieszance, to nie będzie na niej żadnych pęcherzy, gdyż charakteryzuje się ona większą odpornością na ciepło. Liczyliśmy, że ktoś, kto był w trudnej sytuacji, pojedzie większość wyścigu na twardszej mieszance, niesprawiającej żadnych problemów. Jednak każdy wolał skupić się na wydajności i to było nieco rozczarowujące. Myślę, że to, na co ostatecznie liczyłeś, a do czego doszło, to to, że ludzie pomimo zaobserwowania tego zjawiska nie zdecydowali się na zmianę ogumienia na takie, na którym on nie występuje. To coś, co musisz mieć w pamięci. Wydajność jest w F1 czymś ogromnie ważnym i wydaje się, że ludzie są skłonni do kompromisu, aby tylko ją osiągnąć”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca