F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA sprecyzowała kwestię obrony pozycji przez kierowców

Organ zarządzający wyjaśnił także zapis mówiący o "odzyskaniu" okrążenia przez zdublowanych.
Nataniel Piórkowski, 4 stycznia 2012, wyświetlenia: 6658<< | lista | T- | T+ | >>
Międzynarodowa Federacja Samochodowa sprecyzowała zasady regulujące kwestię manewrów obronnych kierowców, które to będą obowiązywać od sezonu 2012.

Jeszcze w ubiegłym sezonie organ zarządzający wyścigami zapowiedział, że od tego roku kierowcy nie będą mogli powrócić na optymalną linię jazdy po przeprowadzeniu manewru obronnego. W środę FIA wydała nowy Regulamin Sportowy który określa, że kierowcy będą mogli powrócić na wyścigową linię jazdy, ale z zastrzeżeniem, że pozostawią wystarczająco dużo wolnej przestrzeni pomiędzy samochodem konkurenta a krawędzią toru na dojazdach do zakrętów.

Federacja podkreśliła także po raz kolejny, że kierowca będzie mógł tylko raz podjąć próbę obrony zajmowanej przez siebie pozycji. „Więcej niż jedna próba obrony pozycji jest niedozwolona. Każdy kierowca, który wcześniej bronił pozycji wyjeżdżając poza optymalną linię jazdy będzie zobowiązany do pozostawienia szerokości co najmniej jednego samochodu pomiędzy własnym bolidem a krawędzią toru na dojazdach do zakrętów” – możemy przeczytać w Regulaminie Sportowym.

FIA wyjaśniła również reaktywowane niedawno zasady na mocy których wszystkie zdublowane samochody będą mogły wyprzedzić samochód bezpieczeństwa podczas okresu neutralizacji tak, aby nie utrudniać rywalizacji pomiędzy czołówką. „Jeśli dyrektor wyścigu uzna, że sytuacja jest bezpieczna, a na monitorach samochodów zostanie pokazany komunikat «ZDUBLOWANE SAMOCHODY MOGĄ WYPRZEDZAĆ», wszystkie samochody, które zostały zdublowane przez lidera wyścigu będą zobowiązane do wyprzedzenia samochodów z czołówki i samochodu bezpieczeństwa”.

„Po wyprzedzeniu samochodów z czołówki oraz samochodu bezpieczeństwa, samochody zdublowane powinny następnie poruszać się po torze z odpowiednią prędkością, bez podejmowania żadnych manewrów wyprzedzania i ustawić się na tyle stawki, podążającej za samochodem bezpieczeństwa. Aby zapewnić, że manewr ten zostanie przeprowadzany w pełni bezpiecznie, podczas procedury wyprzedzania samochodu z czołówki muszą trzymać się ściśle optymalnej linii jazdy chyba, że zjechanie z niej jest nie do uniknięcia. Jeśli dyrektor wyścigu będzie uważał, że warunki na torze nie będą nadawały się do przeprowadzenia procedury, na wyświetlaczach w kokpicie kierowców pojawi się komunikat «WYPRZEDZANIE JEST NIEDOZWOLONE»”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
schuey, 04.01.2012 22:17[!]
to sa kierowcy F1 tam kazdy ma umiejetnosci..a zapis sedziow mowi o tym aby zwiekszyc atrakcyjnosc po zewnetrznej wiecj manewrow po prostu bedzie
jpslotus72, 04.01.2012 22:46[!]
@schuey
Cytat schuey :
to sa kierowcy F1 tam kazdy ma umiejetnosci
Chyba nie chcesz przez to powiedzieć, że wszyscy mają takie same? Bo wtedy mielibyśmy w stawce 24 "Schumacherów". :) Ja mówię o tym, że temu, kto ma prawdziwy talent i umiejętności - a nie tylko (teoretycznie) szybszy bolid - te nowe, doprecyzowane regulacje powinny wystarczyć do wyprzedzenia wolniejszego wozu bez pomocy DRS.
schuey, 05.01.2012 10:21[!]
nie bede odbiegal od tematu...poza tym DRS nie mial na celu spowodowanie wiekszej ilosci miejsca po zewnetrznej atakowanego kierowcy. Wiec dlaczego go wylaczac? Ten przepis spowoduje wiecej manewrow po ZEWNETRZNEJ czyli bedzie ciekawiej.
Po drugie ja napisalem ze tam kazdy ma umiejetnosci i nie chce przez to powiedziec ze kazdy ma takie same!!!!
aronek, 05.01.2012 11:25[!]
ale jaki ma sens samochod bezpieczenstwa skoro jak zdublowani go wyprzedza to cale okrazenie mogą jechac szybko?
Peyer, 05.01.2012 15:32[!]
@aronek
Taki ma sens: " [...] samochody zdublowane powinny następnie poruszać się po torze z odpowiednią prędkością, [...]"
Masio, 05.01.2012 19:07[!]
No i dobrze, że w końcu zdublowani będą mogli wyprzedzić SC i nie utrudniać walki czołówce. ;)
Enpasant, 07.01.2012 20:04[!]
:) Jak ja to lubię... O cholercia, czy na to moje lubienie są jakieś paragrafy?...!
Wyprzedzanie... gdyby tak Manuelowi Fangio, albo Grahamowi Hillowi, albo Ayrtonowi Sennie powiedzieć że kiedyś będzie cały osobny tom przepisów na temat wyprzedzania... No polewka na maksa! Nawet tego nie czytam bo mnie boli brzuch ze śmiechu.
McLuke, 09.01.2012 01:05[!]
Wg mnie najprostszym wyjściem byłoby nakazanie zawodnikom zdublowanym (którzy znajdują się pomiędzy czołówką) zwolnienie tak aby przemieścili się na tył stawki, nie utrudniając w ten sposób walki liderom po restarcie.
Możliwość oddublowywania już była i jak się okazało, część kierowców z tego nie korzystała, a co ważniejsze, znacznie wydłużało to czas SC na torze. Uważam takie mieszanie za bez sensowne.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca