|
|
|
|
|
|
Marussia bez systemu KERS w sezonie 2012 |
Zespół pragnie skupić się na stronie aerodynamicznej MR01 i utrzymać w ryzach swój budżet. |
|
•Nataniel Piórkowski, 27 stycznia 2012, wyświetlenia: 3143 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Tegoroczne samochody Marussi nie będą wyposażone w system KERS.
Rosyjski zespół sądzi, że wkomponowanie KERS w układankę przebudowy pionu technicznego zespołu, mogłoby zachwiać przygotowaniami do nowego sezonu. Choć decyzja oznacza znaczne utrudnienie rywalizacji z konkurencyjnymi samochodami wyposażonymi w system odzyskiwania energii kinetycznej, Marussia sądzi, iż rezygnacja z prac nad KERS może w dłuższej perspektywie okazać się korzystnym posunięciem.
John Booth przyznał, że KERS został skreślony z listy prac, aby w zbliżającym się sezonie zespół mógł wykonać znaczny krok naprzód. „Naszym celem musi być przede wszystkim aerodynamika, która przyniesie największe zyski. Szukamy sekund, a nie ich dziesiętnych części”.
Szef Marussia F1 Team zasugerował również, że prócz skupienia się nad wydajnością aerodynamiczną nowej konstrukcji, swój wpływ na decyzję o niestosowaniu KERS miały także względy finansowe, ponieważ zespół musi pamiętać o utrzymaniu swego budżetu na rozsądnym poziomie. „Nasze szersze spojrzenie na KERS wygląda następująco – wspieramy koncepcję odzyskiwania energii powstałej przy hamowaniu, jednak obecna technologia jest bardzo kosztowna. Pociągnęłaby ona za sobą dużą część naszych kosztów operacyjnych, co nie jest zgodne z naszym pierwotnym założeniem niskobudżetowego zespołu w dobie zaciskania pasa”.
Rok temu Team Lotus zdecydował się na zastosowanie podobnego toku myślenia względem stosowania, KERS ponieważ zakładał, że osiągnie lepszą formę rezygnując z używania nowinki technicznej, skupiając swe wysiłki na innych obszarach samochodu. Ryzykowna decyzja opłaciła się, ponieważ malezyjski zespół zakończył mistrzostwa na dziesiątej pozycji w klasyfikacji konstruktorów, zgarniając większą bonifikatę finansową z tytułu zysków ze sprzedaży praw komercyjnych do Formuły 1.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|