F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Marussia bez systemu KERS w sezonie 2012

Zespół pragnie skupić się na stronie aerodynamicznej MR01 i utrzymać w ryzach swój budżet.
Nataniel Piórkowski, 27 stycznia 2012, wyświetlenia: 3143<< | lista | T- | T+ | >>
Tegoroczne samochody Marussi nie będą wyposażone w system KERS.

Rosyjski zespół sądzi, że wkomponowanie KERS w układankę przebudowy pionu technicznego zespołu, mogłoby zachwiać przygotowaniami do nowego sezonu. Choć decyzja oznacza znaczne utrudnienie rywalizacji z konkurencyjnymi samochodami wyposażonymi w system odzyskiwania energii kinetycznej, Marussia sądzi, iż rezygnacja z prac nad KERS może w dłuższej perspektywie okazać się korzystnym posunięciem.

John Booth przyznał, że KERS został skreślony z listy prac, aby w zbliżającym się sezonie zespół mógł wykonać znaczny krok naprzód. „Naszym celem musi być przede wszystkim aerodynamika, która przyniesie największe zyski. Szukamy sekund, a nie ich dziesiętnych części”.

Szef Marussia F1 Team zasugerował również, że prócz skupienia się nad wydajnością aerodynamiczną nowej konstrukcji, swój wpływ na decyzję o niestosowaniu KERS miały także względy finansowe, ponieważ zespół musi pamiętać o utrzymaniu swego budżetu na rozsądnym poziomie. „Nasze szersze spojrzenie na KERS wygląda następująco – wspieramy koncepcję odzyskiwania energii powstałej przy hamowaniu, jednak obecna technologia jest bardzo kosztowna. Pociągnęłaby ona za sobą dużą część naszych kosztów operacyjnych, co nie jest zgodne z naszym pierwotnym założeniem niskobudżetowego zespołu w dobie zaciskania pasa”.

Rok temu Team Lotus zdecydował się na zastosowanie podobnego toku myślenia względem stosowania, KERS ponieważ zakładał, że osiągnie lepszą formę rezygnując z używania nowinki technicznej, skupiając swe wysiłki na innych obszarach samochodu. Ryzykowna decyzja opłaciła się, ponieważ malezyjski zespół zakończył mistrzostwa na dziesiątej pozycji w klasyfikacji konstruktorów, zgarniając większą bonifikatę finansową z tytułu zysków ze sprzedaży praw komercyjnych do Formuły 1.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.05.2016  Rodzina Bianchiego poczyniła kroki prawne przeciwko władzom F1
22.02.2015  McLaren chciał utworzyć swój drugi zespół?
21.02.2015  Horner docenia starania Manora w walce o powrót do F1
20.02.2015  Manor zapewnił sobie dostawy silników Ferrari
20.02.2015  Manor wyjdzie spod kontroli administratora
Tagi:
Marussia
KERS

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
chinoMoreno, 27.01.2012 14:30[!]
a mnie się wydaję że w tym roku nie ma co za bardzo kombinować z aerodynamiką - kto miał dobrą to zapewne dalej tak będzie a kto nie miał wiele i tak się nie rozwinie a w przyszłym roku i tak najważniejsza rzeczą będą silniki - to na nich skupi się cała zabawa
nij0, 27.01.2012 14:37[!]
Szok...
Adakar, 27.01.2012 14:38[!]
@chinoMoreno
HRT pewnie też zrezygnuje, natomiast Caterham będzie go miał ...
dmaot malach, 27.01.2012 14:38[!]
Na początku tego roku Booth udzielił wywiadu, w którym nieco dosadniej wypowiedział się na temat KERS i korzyści z niego płynących dla jego zespołu, oto fragment:

Cytat :
Nie naciskajcie mnie w sprawie KERS! Jego koszt to 5 do 8 milionów funtów, za te pieniądze moglibyśmy mieć tunel aerodynamiczny, dzięki któremu zyskalibyśmy znacznie więcej, niż 0,4 sekundy [które daje na okrążeniu ten system]. Jeżeli ścigasz innych i brakuje Ci 0,4 sekundy, w porządku, ale te 8 milionów to ogromna kwota do naszego budżetu rozwojowego. KERS to największa strata pieniędzy w F1 od czasu aktywnego zawieszenia.


Źródło: http://www.grandp...11review-virgin.html
Witek, 27.01.2012 14:39[!]
żal mi ich
katinka, 27.01.2012 14:52[!]
Moze w Marussi tez sie to sprawdzi tak jak wczesniej w Caterham. Bo jak nie maja tyle kasy, to chyba dobrze robia rezygnujac na razie z KERS, moze jakby zatrudnili Petrova, to mieliby te pieniadze. Szukaja sekund i fajnie, plus za ambicje i marzenia, ale ciekawe, jaka czesc aerodynamiczna tego bolidu moze dac az sekunde zysku, czy wiecej na okrazeniu.
adnowseb, 27.01.2012 15:52[!]
Sirkamil
Chyba jednak zbyt optymistycznie oceniłeś zespół.
Teraz w walce z HRT, będą mieli jeszcze bardziej ''pod górkę''.
Mimo wszystko jest za wcześnie, aby oceniać ''kondycję''tych zespołów, więc poczekajmy do 18 marca.Może jednak to Ty miałeś rację i Marussia będzie górą:)
Pozdrawiam:)
Masio, 27.01.2012 16:09[!]
No to znowu przegrają walkę z HRT.
SirKamil, 27.01.2012 16:36[!]
jak w walce... z kim?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca