|
|
|
|
|
|
FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej |
Federacja chce zachęcić kierowców z karami do czynnego udziału w kwalifikacjach. |
|
•Nataniel Piórkowski, 24 grudnia 2018, wyświetlenia: 3634 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
FIA zmodyfikowała przepisy sportowe na sezon 2019, aby uniknąć sytuacji, w której podczas kwalifikacji kierowcy z karami startu z końca stawki za wymianę silnika nie decydują się na wyjazd na tor.
Zmiana dotyczy przepisu, który mówi o tym, iż sędziowie mogą nałożyć na kierowcę karę cofnięcia na tył stawki w związku z wymianą wielu elementów zespołu napędowego. Decyzja taka jest podejmowana w sytuacji, gdy kara przesunięcia w tył przekracza piętnaście pozycji startowych.
Do końca sezonu 2017 kierowcy byli cofani o określoną liczbę miejsc za każdą część składową, co doprowadzało do kuriozalnych sytuacji, gdy kary kilkukrotnie przewyższały dostępne pola startowe.
Od tego roku, gdy więcej niż jeden kierowca otrzymywał karę startu z końca stawki, ustawienie na starcie było tworzone w uparciu o czas jej nałożenia. W efekcie zawodnicy nie byli chętni do wyjazdu na tor w trakcie sesji kwalifikacyjnej. W Rosji doszło nawet do skrajnej sytuacji, w której w trakcie Q2 pięciu reprezentantów z karami w ogóle nie ustanowiło czasów okrążenia, poddając się eliminacji.
W celu zachęcenia kierowców z karami startu z końca stawki do czynnego udziału w czasówce, nowe przepisy mówią, iż od sezonu 2019 kolejność startowa będzie tworzona w oparciu o wyniki kwalifikacji. Dotyczy to sytuacji, gdy karę startu z końca stawki otrzymuje więcej niż jeden zawodnik.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|