F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej

Federacja chce zachęcić kierowców z karami do czynnego udziału w kwalifikacjach.
Nataniel Piórkowski, 24 grudnia 2018, wyświetlenia: 3634<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA zmodyfikowała przepisy sportowe na sezon 2019, aby uniknąć sytuacji, w której podczas kwalifikacji kierowcy z karami startu z końca stawki za wymianę silnika nie decydują się na wyjazd na tor.

Zmiana dotyczy przepisu, który mówi o tym, iż sędziowie mogą nałożyć na kierowcę karę cofnięcia na tył stawki w związku z wymianą wielu elementów zespołu napędowego. Decyzja taka jest podejmowana w sytuacji, gdy kara przesunięcia w tył przekracza piętnaście pozycji startowych.

Do końca sezonu 2017 kierowcy byli cofani o określoną liczbę miejsc za każdą część składową, co doprowadzało do kuriozalnych sytuacji, gdy kary kilkukrotnie przewyższały dostępne pola startowe.

Od tego roku, gdy więcej niż jeden kierowca otrzymywał karę startu z końca stawki, ustawienie na starcie było tworzone w uparciu o czas jej nałożenia. W efekcie zawodnicy nie byli chętni do wyjazdu na tor w trakcie sesji kwalifikacyjnej. W Rosji doszło nawet do skrajnej sytuacji, w której w trakcie Q2 pięciu reprezentantów z karami w ogóle nie ustanowiło czasów okrążenia, poddając się eliminacji.

W celu zachęcenia kierowców z karami startu z końca stawki do czynnego udziału w czasówce, nowe przepisy mówią, iż od sezonu 2019 kolejność startowa będzie tworzona w oparciu o wyniki kwalifikacji. Dotyczy to sytuacji, gdy karę startu z końca stawki otrzymuje więcej niż jeden zawodnik.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
FIA
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Masio, 24.12.2018 09:04[!]
A może powinno się też zwiększyć liczbę dostępnych elementów na sezon, a nie tylko 3 na cały rok?! Przecież to jest kompletny absurd! FIA jak zwykle swoje...
bartoszcze, 24.12.2018 10:03[!]
Połowa kierowców zmieściła się w limitach elementów.
marios76, 24.12.2018 11:08[!]
@bartoszcze Tak. Tylko polowa, lub az połowa. Rozprawki nie bede pisal... Zal tylko setek milionow po toby silnik czy czesci wytrzymaly jeszcze kilka wyscigow wiecej. Strasznie sie skomplikowaly i jednostki i przepisy. I pomyslec, ze cwierc wieku temu byl silnik na kwalifikacje, drugi na wyscig i tak co weekend wyscigoqy, a budzet kilkudziesiaciu milionow dolarow pozwalal na walke o zzwycięstwa i tytuly. Wychodzi na to ze zilnik ktory wytrzyma jeden wyscig kosztuje milion, a taki ktory moze wytrzymac ich osiem to juz piętnaście... Chodzi o to, ze za kazde GP i tak wyjdzie drozej!
bartoszcze, 24.12.2018 12:27[!]
@marios76
Dyskusja o celowości inwestycji w trwałość to temat-rzeka :)

W sezonie 2018 w limicie (3 niepełne jednostki na sezon) było 5 kierowców z silnikami Mercedesa (bez Bottasa) i 5 kierowców z silnikami Ferrari (bez Ericssona).
W sezonie 2017 w limicie (4 pełne jednostki na sezon) było 5 kierowców z silnikami Mercedesa (bez Hamiltona) i 5 kierowców z silnikami Ferrari (bez Vettela).
Gdyby Renault i Honda miały niezawodność na oczekiwanym poziomie, to nie byłoby limitu jednostek jako tematu rozmowy.

W IndyCar masz OIDP limit 4 jednostek na sezon (16 wyścigów) + 2 jednostki na Indy500.
pluto, 25.12.2018 17:12[!]
kary czasowe w wyścigu a nie cofanie na starcie -to rozwiązuje problem udziału w Q a do tego daje emocje w wyścigu ;kierowca musi cisnąc aby nadgonic np 20 sec nawet jako lider musi jechac na maxa
dulk, 28.12.2018 23:10[!]
z drugiej strony jak top3 startuje z tyłu to możemy pooglądać trochę mijania drugiej ligii - też jest jakaś atrakcja
wariant z dodatkowym czasem byłby pewnie polem do kombinowania (zależy od wielkości kary) - co wyścig nowy silnik i jego zarżnięcie czy jednak jazda na "używanym"
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca