F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bruno Senna odwiedził fabrykę Williamsa?

Według Globo Esporte, Brazylijczyk przeszedł tam testy fizyczne i zapoznał się z inżynierami.
Mateusz Szymkiewicz, 22 grudnia 2011, wyświetlenia: 2731<< | lista | T- | T+ | >>
Według Globo Esporte, Bruno Senna odwiedził fabrykę zespołu Williams.

Brazylijczyk został w trakcie sezonu 2011 kierowcą ekipy Lotus Renault, jednakże zespół postanowił wymienić całkowicie swój skład kierowców na przyszły rok, zwalniając Sennę, który rozpoczął negocjacje z zespołami HRT oraz Williams. 28-latek również nie wykluczał, że być może powróci do serii GP2 lub wyjedzie za ocean, aby rozpocząć starty w NASCAR.

Brazylijskie media doniosły, jakoby siostrzeniec Ayrtona Senny odwiedził fabrykę Williamsa, gdzie przeszedł sprawdzian fizyczny i bliżej zapoznał się z inżynierami ekipy. W raporcie również napisano, że inżynierowe byli bardzo zadowoleni z kierowcy, który dysponuje atutem znajomości silnika Renault, z którego w przyszłym sezonie będzie korzystać zespół z Grove.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.05.2014  Chandhok i Senna dołączają do Formuły E
28.02.2014  Bamboo łączy siły z Aston Martinem w WEC
16.02.2013  Bruno Senna liczy na więcej startów w tym sezonie
05.02.2013  Bruno Senna przesiada się do Aston Martina w WEC
14.01.2013  Bianchi czeka na decyzję Force India
Tagi:
Senna B.
Williams

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
IceOne, 22.12.2011 11:40[!]
Jednego Senne juz mieli w skladzie,silnik Reno tez wtedy byl ....

a tak na powaznie,to Williams w ostatnich latach idzie na dno jak titanic, ale mam nadzieje ze gorzej niz w tym sezonie juz byc nie moze. Niestety prawdopodobnie znow na liscie kierowcow zespolu bedzie 2 paydriver'ow :(.
jednooki_cyklop, 22.12.2011 11:52[!]
A kiedy ostatnio było 2 paydriverów w Williamsie? Co najwyżej w pierwszych latach jego istnienia, choć na tak odległej historii to się nie znam.
IceOne, 22.12.2011 11:54[!]
a Baricz to paydriver'em nie jest ? moze sie myle,ale chyba wniosl cos do zespolu w kieszonce :))(Maldonado wiadomo)
FastNiezbytFurious, 22.12.2011 11:56[!]
IMHO Senna za Rubihno to troche dziwna decyzja, ale jak potrzebuja panicznie hajsu to co zrobic ;/
kabans, 22.12.2011 11:58[!]
to jest przesada w tym sezonie. Gdzie sutil a gdzie senna. Jak dla mnie w jednym bolidzie orkązenie dalej
jpslotus72, 22.12.2011 12:02[!]
Z wizyty, która podobno miała miejsce, nie można jeszcze wyciągać żadnych daleko idących wniosków. Ale teoretyzując: para Senna - Maldonado nie wróżyłaby raczej Williamsowi nie tylko wielkich, ale i średnich sukcesów (może jakieś małe - od czasu do czasu) - ogólnie byłaby to raczej stagnacja (tak mi się wydaje). Ale gdyby Bruno (za którym też mogą stanąć jacyś sponsorzy) mógł zastąpić Pastora, byłbym zadowolony. Żaden z nich nie błyszczy jakimś wyjątkowym talentem i są to raczej kandydaci do "drugiego fotela", ale Senna to przynajmniej barwna i sympatyczna osobowość - jego obecność w stawce byłaby, jak powiedziałby Bernie, bardziej potrzebna F1. :)
Porównując np. wywiady przeprowadzane na BBC z tymi dwoma kierowcami, z Bruno można się było czuć jak z dobrym kumplem przy piwie w sobotni wieczór, a z Pastorem jak (bez urazy!) na stypie (mrukowaty, bezbarwny, z ubogą angielszczyzną).
Więc jak dla mnie: Sutil - Senna byłoby OK. (Nie mam nic przeciwko Rubensowi, ale wydaje mi się, że Williams już ma...)
Anderis, 22.12.2011 12:05[!]
Obok Senny wizyty w fabryce Williamsa odbyli ostatnio także Rubens i Sutil, więc myślę, że negocjacje wciąż trwają i nie wiadomo, jaki będzie ich wynik.
Ranguren, 22.12.2011 13:42[!]
Jeżeli Sutil chce roczny kontrakt to powiedziałbym mu nie
Senna który coś wniesie i może mieć roczną umowę wrazie czego z przedłużeniem
Jest bardziej opłacalny niż kierowca który chce im zwiać po roku
to i tak nie zapewni ciągłości
a po roku będzie wysyp utalentowanych i możnych kierowców
i Wiliamsie ten rok i tak będzie przejściowy przy tylu zmianach
choć Sutil pewnie podpisze dłuższy kontrakt
chyba że chce do Caterchama na rok
Kamikadze2000, 22.12.2011 14:39[!]
Według mnie Senna będzie partnerem Maldonado. Nie darmo chodzą plotki o posadzie testera Sutila w Ferrari oraz sam fakt, iż Williams nie ogłosił jeszcze składu (a przecież gdyby mieli przedłużyc kontrakt z Rubensem, to by już to zrobili i ogłosili!). ;)
Ranguren, 22.12.2011 14:48[!]
trochę to dziwnie wygląda bo Sutil jest wolny już jakiś czas a kontraktu niema
jpslotus72, 22.12.2011 15:23[!]
@Ranguren
Negocjacje... Sutil skomplikował sobie sytuację przyznaniem, że za rok chciałby "uciec" z Williamsa do innego teamu.
Poza tym Williams może też brać pod uwagę np. kierowców zwolnionych z Toro Rosso (i może kogoś jeszcze)...
fitipaldi666, 22.12.2011 15:41[!]
Czy powrócą kiedyś czasy , kiedy to talent decydował o przyszłości kierowcy , gdy o kierowce biją się teamy aby wybrać tego co ma właśnie największy talent a nie portfel , jak na razie wątpię .
Jak to jest z tymi co płacą np Chandhok czy on dostaje jakąś wypłatę czy jeździ dla samej jazdy, czy za friko?
Yurek, 22.12.2011 15:55[!]
@fitipaldi666 - powrócą? A były kiedyś takie? Możesz mnie oświecić?
Ranguren, 22.12.2011 16:28[!]
jpslotus72 może biorą hiszp-ana pod uwagę ma chyba podobne finansowo wsparcie do sutila
jpslotus72, 22.12.2011 17:22[!]
@Yurek
W tych czasach, którymi ja się bardziej interesowałem (lata 70' i - trochę mniej - 80') różnica polegała na tym, że to same zespoły dogadywały się ze strategicznymi sponsorami (Lotus - JPS, Tyrrell - Elf, McLaren - Yardley a później Marlboro, Brabham - Martini, następnie Parmalat itd.) i nie były tak uzależnione od sponsorów, wspierających konkretnego kierowcę. Może tylko w początkach F1, kiedy kierowcy nie byli jeszcze w ogóle tak wiązani z firmami sponsorskimi, o angażu decydowały czyste talenty i ewentualnie "znajomości". Później pojawiły się reklamy, TV i sponsorzy zaczęli nabierać coraz większego znaczenia - jednak, jak zaznaczyłem wyżej, proporcjonalnie o wiele większe znaczenie mieli sponsorzy, z którymi szefostwo zespołu zawierało kontrakty niezależnie od zestawu kierowców. Chociaż i w latach 70' byli już pay-driverzy, którym starty w F1 zapewniały snobistyczne, bogate rodziny (Rikky von Opel, Hector Rebaque). Później jednak te proporcje zaczęły się zmieniać - zaplecze finansowe kierowców zaczęło nabierać coraz większego znaczenia - przynajmniej jeśli chodziło o umożliwienie debiutu, bo prawdziwe talenty w dalszym przebiegu kariery nie musiały już się martwić o finanse (tak jest zresztą i dzisiaj). Jednak faktem jest, że w ostatnich 2 sezonach nastąpił gwałtowniejszy "przechył na burtę", którą zajmują kierowcy bogatsi w wymierną walutę niż niezaprzeczalny talent (niektóre zespoły odwróciły kolejność pytań - najpierw jest "Ile masz w kieszeni?" a dopiero na drugim miejscu "Co potrafisz?") - i chodziłby o to, żeby znaleźć równowagę i utrzymać właściwy kurs, bo coraz większe obciążanie tej "burty" grozi może nie zatonięciem, ale ugrzęźnięciem na (wyścigowej) mieliźnie...
Yurek, 22.12.2011 18:51[!]
@jpslotus72 - koszty Formuły 1 lat 70. a obecnej Formuły 1 są nieporównywalne i chwała Panu, że taki Sauber jest w stanie w ogóle znaleźć sponsorów. Piszesz, że "Może tylko w początkach F1 o angażu decydowały czyste talenty i ewentualnie "znajomości"" - nie, wtedy wystarczyło sobie podnająć samochód od Coopera, Lotusa czy innego Brabhama, co z uporem maniaka czynili południowoafrykańscy kierowcy na swoje GP. A to, co w latach 70. z paydriverami wyprawiał Williams (czy jak kto woli FWRC), przerastało ludzkie pojęcie. Ja po prostu nie lubię narzekania typu "wróćmy do starych dobrych czasów", bo takich - jeżeli chodzi o paydriverów (czy też ich brak) nigdy nie było.
jpslotus72, 22.12.2011 19:42[!]
@Yurek
Cytat Yurek :
Ja po prostu nie lubię narzekania typu "wróćmy do starych dobrych czasów"
Mowa o "powrocie" faktycznie nie ma sensu - "to se ne vrati", jak mówią bracia Czesi... Ale nie jest też prawdą, że zawsze było tak samo i nic się pod różnymi względami w F1 nie zmienia. W niektórych kwestiach to właśnie nowe czasy są lepsze - dla przykładu: w sprawie bezpieczeństwa (chociaż niektórzy narzekają, że "nadmiar bezpieczeństwa zabija adrenalinę" - adrenalinę może tak, ale nie kierowców). Z kolei jeśli chodzi o atmosferę na padoku i kontakty między kierowcami, to w porównaniu z "dawnymi czasami" obecnie w garażach i między nimi panuje "grobowa atmosfera". Podobnie zmieniała się organizacja i finansowanie zespołów oraz znaczenie sponsorskiego wsparcia dla konkretnych kierowców. Dzisiaj nie ma np. tej możliwości, o której piszesz: wynajmowania bolidów przez mniejsze firmy i zespoły na pojedyncze wyścigi ("Gunston" przez kilka lat startujący - w różnych wozach - tylko w RPA czy "Team Canada" wystawiający "pożyczonego" Brabhama w ojczyźnie itd.). Jednak większość zespołów firmowych miała stałe wsparcie sponsorskie, niezależnie od tego, jacy kierowcy startowali w barwach związanych ze strategicznym partnerem. Williams, o którym wspominasz, rodził się w bólach i "na kredyt" - w pierwszych latach w ogóle nie konstruował własnych bolidów - jednak pod szyldem "Saudia Leyland" stanął na nogi i Jones czy Reutemann nie byli już na pewno pay-driverami.
Tak więc bywało różnie - lepiej lub gorzej. "Wrócić" nie można - do "lepszego" niestety, do "gorszego" na szczęście. Budując jednak przyszłość można się odwoływać do dobrych wzorów - czasem trzeba sięgnąć do Źródła, żeby wraz z nieuniknionymi zmianami nie utracić istoty sprawy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca