F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Grupy artykułów
Formuła 1 ogólnie
Liczba artykułów: 115, najnowszy:
Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?
Wywiady Wyprzedź mnie!
Liczba artykułów: 43, najnowszy:
Fred Vasseur: człowiek od zadań specjalnych
Spojrzenie akkima co rymem zacina
Liczba artykułów: 61, najnowszy:
Powrót obejrzałem, rymem opisałem
Relacje z wyścigów F1 i innych wydarzeń
Recenzje książek, gier i filmów
Liczba artykułów: 12, najnowszy:
F1 i kino, czyli 5 najlepszych filmów o królowej motorsportu
Inne serie wyścigowe
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Dakar 2016 - prezentacja samochodów
Historia kierowców
Liczba artykułów: 29, najnowszy:
Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)
Historia zespołów
Liczba artykułów: 17, najnowszy:
Bruce McLaren - początek sportowej legendy
Historia torów
Liczba artykułów: 32, najnowszy:
Historia torów: Pescara
Historia samochodów
Liczba artykułów: 1, najnowszy:
McLaren MP4/4 - najlepszy bolid w historii F1
Zrozumieć Formułę 1
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Zawieszenie FRIC - o co tyle krzyku?
Technika
Liczba artykułów: 22, najnowszy:
Ferrari 458 GT2 - nowe auto Kuby Giermaziaka
Bezpieczeństwo z Allianz
Liczba artykułów: 71, najnowszy:
Koniec sezonu, początek pracy
Materiały prasowe zespołów i dostawców
Liczba artykułów: 33, najnowszy:
Przewodnik Renault: Regulowane tylne skrzydło

GP Europy 2006

Relacje z wyścigów F1 i innych wydarzeń, 17 maja 2006, wyświetlenia: 5759
Krystian Kasprowicz<< | lista | >> | T- | T+
Witam wszystkich. Na imię mam Krystian i w poniższym tekście opiszę Wam wszystkie przygody i wrażenia związane z wyjazdem na tor Nurburgring w dniach 4-8 maja 2006.

Bilety

Nauczony doświadczeniami z lat poprzednich stwierdziłem, że bezpieczniej będzie zamówić je dużo wcześniej, czyli w lutym. Po przeglądnięciu paru stron zakupiliśmy 3 bilety przez stronę www.f1racing.de (235 EUR, trybuna T7).

Bilety były zamawiane przez osoby na stałe mieszkające w Niemczech i wysyłane na adres niemiecki. Przyszły tydzień przed wyścigiem, a na pytanie dlaczego tak późno F1racing odpowiedział, że boją się podrabiania biletów.

Hotel

Nie chcieliśmy spać na kampingu i zmuszeni byliśmy do znalezienia hotelu. Z tym okazał się największy problem, ponieważ wszystkie obiekty, które udało się nam znaleźć bliżej niż 80 km od toru, były po prostu bardzo drogie (od 100 EUR za dobę za pokój).

Po dwumiesięcznych poszukiwaniach zdecydowaliśmy się na hotel "Formule1", sieci Accore (cena za 3 noclegi ze śniadaniami 103 EUR). Hotel znajdował się w miejscowości Frechen koło Kolonii i do toru mieliśmy ok. 80 km. Zdecydowanie nie polecam tej noclegowni, a także śniadań przez nich serwowanych, chociaż w porównaniu z resztą wyjazdu to była tylko jedna niemiła przygoda.

Trasa

Wyjechaliśmy z Poznania w czwartek rano o godz. 04.00, około 06.00 minęliśmy granicę w Świecku i generalnie poszło nieźle , około 13.00 byliśmy w hotelu, zostawiliśmy bagaże i udaliśmy się na tor. Po godzinie dojechaliśmy...

Przygoda

Po malowniczych górskich drogach dojechaliśmy pod sam tor i oczom naszym ukazały się przepiękne budowle trybun, hoteli, zamku w miasteczku Nurburg i niezliczone ilości ludzi w przeróżnych pojazdach, które w Polsce wzbudzałyby niezłą sensację (Ferrari, Lotusy itp.)

Dojechaliśmy na parking za główną trybuną (500m za nią) i udaliśmy się pieszo w tumanach kurzu do jakby centrum imprezowego za prawie całą główną prostą toru, w którym to zlokalizowane były stoiska teamów F1 (nie było Super Aguri), na których sprzedawane były gadżety, a w przypadku Mclarena była scena na której występowali przeróżni ludzie, zespoły muzyczne itp.

Na godz. 15.00 zaplanowano dla kibiców, którzy posiadają bilety na cały weekend, wejścia do boksów i jak się okazało później – przejazdy autokarami po torze wraz z nie jeżdżącymi już kierowcami F1. Udaliśmy się tam i po odstaniu 10 minut w jak się wydawało ogromnym tłumie weszliśmy przez tunel pod torem do boksów, w których to panowała wielka krzątanina i prace przy ustawieniach bolidów.

Na końcu boksów stały autokary, które woziły wszystkich zainteresowanych po torze. Po wejściu do autokaru, w którym to udało się zająć miejsca w pierwszym rzędzie okazało się, że naszym pilotem będzie były kierowca F1 na oko mający około 50 lat, ale niestety nie wiem kto to był ;-)

Podczas jazdy z prędkością dochodzącą do 60 km/h w/w kierowca opowiadał z jaką prędkością i na jakim biegu wchodzą kierowcy F1 w każdy przejeżdżany zakręt. Po tej wspaniałej atrakcji udaliśmy się do miejsca, gdzie miało nastąpić uroczyste otwarcie PIT LANE PARKU BMW.

O 19.00 zaczęły podjeżdżać niezłe samochody, a w nich: Bernie Ecclestone, Norbert Haug, Edie Jordan, Max Mosley, Peter Sauber i wielu, wielu innych sławnych ludzi, między innymi Robert Kubica, Nick Heidfeld i Jacques Villeneuve. Wywiady, szampan, zakąski i Kubica popisujący się jazdą po krótkim torze w bolidzie F1. Oglądaliśmy to niestety zza bramek i do naszego kierowcy nie można się było zbliżyć nawet na 5 metrów (Bernie, Haug, Mosley byli od nas zaledwie 1 metr).

Następnego dnia stwierdziliśmy, że przyjedziemy wcześniej i byliśmy już od 09.00 rano. Od razu udaliśmy się do Pit Lane Parku, który zrobił na nas ogromne wrażenie, ponieważ można było bardzo dokładnie poznać, dotknąć F1. Np. tarcze hamulcowe zwyczajne i tarcze hamulcowe z F1, porównania ciężaru poszczególnych części, kierownicy, aerodynamiki, obejrzeć auta wyścigowe, M3GTr, F1, Z4M itp.

Co jakiś czas wyjeżdżał na krótkie popisy po torze: Dirk Mueller, Martin Brundle w F1, Sebastian Vettel w F3 i dwóch panów ze zdalnie sterowanymi spalinowymi autami BMW M3GTR. Można było samemu na czas zmieniać koła w pseudo boksach.

Generalnie wszystko przygotowane wyśmienicie – brakowało nam tylko Kubicy. Zapytaliśmy się jednej z hostess, która okazała się Polką, czy nie wie o której spotkanie z fanami ma Robert Kubica, a ona zapytała: „a kto to jest?” !!!

Pomijając ten fakt, pytaliśmy się tez innych osób oraz w informacji ale okazało się, że Roberta nie ma w programie. Potem udaliśmy się na treningi, byliśmy prawie na wszystkich trybunach, ponieważ w piątek jeśli masz bilet weekendowy, możesz chodzić gdzie tylko chcesz.

O treningach F1 i wyścigach innych klas nie będę pisał, ponieważ pewnie oglądaliście. Powiem tylko tyle, że nie da się porównać tego z transmisją TV i każdy kto był na wyścigu, wie o czym mówię. Byłem już 2 razy wcześniej na F1 i bałem się, że tegoroczne silniki będą cichsze, ale na szczęcie nie były. Najgłośniejsze są silniki Hondy (także te w Super Aguri), a najgłośniej jest chyba na głównej zadaszonej prostej, gdzie odgłos silników zawija się pod zadaszenie trybuny.

W sobotę od kibiców z dużą flagą polski (pozdrawiamy) dowiedzieliśmy się, że Robert będzie miał swój Show w niedzielę rano przed otwarciem Pit Lane Parku. Oczywiście był, ale dla VIPów, nie dla zwykłych kibiców z Polski. W programie Pit Lane Parku były spotkania z Nickiem , Jacquesem, Vettelem, Muellerem, ale z Kubicą nie i po tym troszkę żal pozostał.

Potem poszliśmy do muzeum motoryzacji (11 EUR), gdzie na 3 ogromnych salach zgromadzone są stare auta F1, m.in. Mercedes z 1936 roku i masa innych aut wyścigowych; są kina, które pokazują historię Nordschleife i całego obiektu; Laboratorium; symulatory i mnóstwo interesujących atrakcji – gorąco polecam wizytę w tym muzeum. No i tak właściwie na takim chodzeniu z miejsca na miejsce minął czas do wyścigu F1.

W niedzielę udaliśmy się już o 11.00 na nasza trybunę. Obejrzeliśmy puchar Porsche, w którym jechał m.in. Colin Mcrae i potem paradę kierowców, gdzie wszyscy machali oprócz mocno znudzonego Kimiego, który rozmawiał przez komórkę, mając kibiców w... dużym poważaniu.

Potem był wyścig, który na pewno oglądaliście i nie będę opowiadał o nim, poza tym że jak będziecie kupowali bilety, to kupujcie blisko telebimu z transmisją live, bo przez parę okrążeń wiesz kto jest gdzie, a potem się gubisz.

Po wyścigu udaliśmy się do domu, do którego to dojechaliśmy o 4.00 rano.

Podsumowanie

Na koniec pragnę zachęcić wszystkich kibiców, którzy jeszcze nie uczestniczyli w tym widowisku i interesują się tym sportem, żeby chociaż raz w życiu zobaczyli F1 na żywo.

Po tym co widziałem stwierdzam, że w Polsce chyba nigdy nie będzie wyścigu F1. Nie będziemy w stanie tego zorganizować, zablokować ruchu dla samochodów wyjeżdżających, przygotować parkingów dla 100.000 aut, kampingów, itp. Dodam, że na naszej trybunie najdalej w odległości 1 minuty drogi piechotą były toalety i punkty gastronomiczne.

•  Galeria zdjęć GP Europy 2006
<< | lista | >> | T- | T+ | zgłoś błąd w artykule | ^

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kastor, 17.05.2006 13:28[!]
OK, generalne pytanie ILE EURO w sumie kosztowala ta wycieczka?
Jakuzo, 17.05.2006 14:02[!]
Swietnie napisana relacja, czyta sie bardzo przyjemnie. Moze inni opowiedza swoje przezycia z innych wyscigow na ktorych byli? Gdzie bylo fajnie, organizacja swietna a gdzie lipa do kwadratu?
kreciku, 17.05.2006 14:13[!]
Wycieczka kosztowała mnie w sumie z paliwem z posiłkami ok. 400 - 450 EUR , Samochód TDI więc stosunkowo mało spalił, zrobiliśmy w sumie ok 2600 km, to jest cena na jedną osobę,
jechaliśmy w sumie w trzy
Pussik, 17.05.2006 14:18[!]
Świetny artykuł. Bardzo fajnie, że go napisałeś

"Podczas jazdy z prędkością dochodzącą do 60 km/h w/w kierowca opowiadał z jaką prędkością i na jakim biegu wchodzą kierowcy F1 w każdy przejeżdżany zakręt."

Czy naprawdę osoby żyjące F1 na codzień, myślą, że to interesuje laików? :| To już lepiej opowiedzieć kto kogo wypdzedził na tym zakręcie czy kiedy został wybudowane lub odrestaurowany...
Adriannn, 17.05.2006 14:57[!]
Panowie i panie.Proszę o rade, planuje wybrać się za rok(bo musze kase uzbierać) na wyścig,tylko nie wiem gdzie,siostra chce do Hiszpani,ja do Monako,tata na Węgry,a mamie to obojętnie gdzie.I jak tu się dogadać.
kreciku, 17.05.2006 15:09[!]
Proponuje Bahrain
Maximus, 17.05.2006 16:01[!]
1 metr od Maxa- świetna okazja na...
Pussik, 17.05.2006 16:14[!]
Monaco - to z pewnością bedzie baaaardzo drogie. Mylę, że nie ma dobrych trybut, ani tanich noclegów. To GP dla VIPów.

Hiszpania jest fajna, wielu kibiców Alonso, ale sam kraj jakoś niezaciekawy jak dla mnie.

Jakbym ja miała jechać (czyt: gdybym miała kase) to wybierałabym pomiędzy Hockenheim, a Silverstone.
sex pistols, 17.05.2006 16:25[!]
Jedz na monze albo Hiszpanie chyba że cie stac na poządne miejsca w Monako
Adriannn, 17.05.2006 16:34[!]
O Noclegach w Monako moge pomarzyć!
AdamC, 17.05.2006 21:17[!]
Fajny artykuł, rok temu ja tez pisałem wrażenia z Hockenheimu ;) Tez byłem na tym wyścigu, siedziałem na trybunie T4 na końcu prostej start meta. Pewnie razem staliśmy rano przed wejściem do Pit Line Parku, żeby zobaczyć Kubicę :(, ja widziałem go tylko wsiadającego do BMW 5. My spaliśmy w Koblentz w hotelu za 85 Euro za dobę na trzech i z dobrymi śniadaniami. Nasza wycieczka kosztowała 2500 zł na głowę z biletami. Organizacja wyjazdu po wyścigu rewelacja w porównaniu z Hockenheim, gdzie stałem 2 godz w korku. Pozdrawiam.
PS. Niezdecydowanym odradzam Węgry, tam można tylko zobaczyć F1, a nie wyścig. Polecam Belgię ;)
kreciku, 17.05.2006 21:48[!]
Pewnie tak, to było w niedziele rano, staliśmy blisko gości z dużą Polską flagą, oprócz nich stalo jeszcze paru (chyba 3) z polski z polską flagą na takim odrapanym kijku ;)
leo, 17.05.2006 21:58[!]
extra artykul, jesli chodzi o Kimasa, mam to tez na zdjeciu, pojechal sobie z kibicami w kulki (stracil tym w moich oczach)

Alonso tez podczas "Fahrerparade" na zadowolonego nie wygladal, jakos skwaszony,
AdamC, 18.05.2006 00:25[!]
My nie mieliśmy flagi, ale strasznie klęliśmy po polsku na zaistniałą sytuację :p
kuba_new, 18.05.2006 10:29[!]
fajne
troche mo szkoda ze nie mam sie kiedy wyrwac
no i kasy troche szkoda
ale nie az tak zeby nie pojechac gdzies na wekend i posluchac "muzyki"
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca