F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Grupy artykułów
Formuła 1 ogólnie
Liczba artykułów: 115, najnowszy:
Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?
Wywiady Wyprzedź mnie!
Liczba artykułów: 43, najnowszy:
Fred Vasseur: człowiek od zadań specjalnych
Spojrzenie akkima co rymem zacina
Liczba artykułów: 61, najnowszy:
Powrót obejrzałem, rymem opisałem
Relacje z wyścigów F1 i innych wydarzeń
Liczba artykułów: 36, najnowszy:
Verva Street Racing 2016 z perspektywy Wyprzedź Mnie!
Recenzje książek, gier i filmów
Liczba artykułów: 12, najnowszy:
F1 i kino, czyli 5 najlepszych filmów o królowej motorsportu
Inne serie wyścigowe
Historia kierowców
Liczba artykułów: 29, najnowszy:
Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)
Historia zespołów
Liczba artykułów: 17, najnowszy:
Bruce McLaren - początek sportowej legendy
Historia torów
Liczba artykułów: 32, najnowszy:
Historia torów: Pescara
Historia samochodów
Liczba artykułów: 1, najnowszy:
McLaren MP4/4 - najlepszy bolid w historii F1
Zrozumieć Formułę 1
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Zawieszenie FRIC - o co tyle krzyku?
Technika
Liczba artykułów: 22, najnowszy:
Ferrari 458 GT2 - nowe auto Kuby Giermaziaka
Bezpieczeństwo z Allianz
Liczba artykułów: 71, najnowszy:
Koniec sezonu, początek pracy
Materiały prasowe zespołów i dostawców
Liczba artykułów: 33, najnowszy:
Przewodnik Renault: Regulowane tylne skrzydło

GP Masters of Great Britain - Silverstone

Inne serie wyścigowe, 24 sierpnia 2006, wyświetlenia: 4442
Michał Zemanek<< | lista | >> | T- | T+
Jan Lammers, Grand Prix Masters, Silverstone 2006

Zapraszam na mój kolejny fotoreportaż, tym razem z serii GP Masters i British F3. W sobotę, 12 sierpnia pogoda była do kitu. Było nawet gorzej niż do kitu, bo ani słońca ani deszczu. Na wyjazd przygotowałem 2 rolki filmu o czułości 100 ISO i 2 rolki o czułości 200 ISO, a z myślą o deszczu zakupiłem trzy czterysetki i jedną osiemsetkę. W planie miałem zrobić dobre zdjęcia Mansellowi, Fittipaldiemu i Patrese, złapać gdzieś Bruno Sennę, no i może jakieś dziewczyny.

No. 5 Nigell Mansell
No. 7 Emerson Fittipaldi
No. 6 Riccardo Patrese

Na torze było bezbarwnie, wietrznie i zimno. Chwilkę poszwendałem się między Luffield a Abbey, po czym poszedłem do "Padoków", które na szczęście były dostępne i jak się okazało sporo się tam działo. W owy weekend ścigała się również seria nazywana TGP, czyli nieznani kierowcy prowadzący bolidy F1 sprzed 20-30 lat.

Przymierzałem się właśnie do ujęcia kokpitu w starym Ensignie, kiedy to ekipa tego zespołu postanowiła zrobić sobie żart! Jeden z mechaników zaszedł mnie od tyłu kiedy "nurkowałem" w kokpicie i tak o sobie mnie popchnął – prawie udało mi się sfotografować pedał gazu! Tak, wszyscy mieli niezłą zabawę. Troszkę się zmieszałem.

Arrows A1
Ensign N180
Arrows A6

Dalej doszedłem do strefy British F3. Tu nagle wyrósł przede mną... Tak, wtedy nawet nie byłem pewien czy to on. Szedł z jakimś gościem i o czymś rozmawiali. Zawiał wiatr i przednie nosy bolidów ustawione przy ciężarówce zaczęły się przewracać.

Podszedłem do Bruna i spytałem czy nie dałoby się zrobić kilku szybkich ujęć!? Zgodził się z uśmiechem na ustach. Poprosiłem żeby przykucnął i przybliżył się do "nosa" z numerem 21. Na koniec wymieniliśmy koleżeński uścisk dłoni.

Bruno Senna

Następnie zawinąłem do boksów GP Masters. O Mansellu można było pomarzyć – kolejka na milę. Wśród tłumu kręcił się obrażony Johansson. Stanąłem w kolejce do de Cesarisa. Po chwili wydało mi się, że z przodu jest miejsce w które mógłbym się wcisnąć.

No i ruszyłem ostro, a było bardzo wąsko. Więc aparat, statyw, torba z obiektywami i łokcie. Jakiś murzyn spojrzał groźnie, potem przycisnąłem jakąś babkę, a w końcu okazało się, że żadnego miejsca nie było, ale byłem trochę bliżej.

Z weteranów złapałem jeszcze "demonicznego" Salazara.

Andrea de Cesaris
Eliseo Salazar

W barze zagadałem młodą barmankę. Po akcencie poznałem, że to Polka. Przyjechała z zachodnio-pomorskiego, w Anglii bywa tylko na wakacjach, ostatnio zdała maturę, a jej chłopak jest z wioski obok!

Pole position zdobył Christian Danner z czasem 1:36.916s. Nigel miał wyciek jakiegoś płynu, wykręcił rogala na Club i zjechał do boksów – rozdawać autografy. Resztę dnia dokończyłem z piwem na Luffield.

W niedzielę lało. Senna startował z pole position, ale popełnił błąd, z którego skorzystał Conway – zwycięstwo utrzymał do mety.

Mike Conway

Byłem w środku Abbey, kiedy z toru wypadł bolid No. 8. Chciałem zgadać kierowcę, ale nie był skłonny do dłuższej konwersacji. „Spin!” – powiedział.

Karl Reindler...
...poza torem

Problemy z autem wyeliminowały Mansella jeszcze przed startem do wyścigu. Po dobrym starcie prowadzenie objął Wawrick. Potem na czele zmieniali się Johansson, Danner i Eric van de Poele.

Jednak najszybszym tego dnia okazał się uczestnik 147 wyścigów Grand Prix, Eddie Cheever.

Stefan Johansson i Eric van de Poele
Zwycięzca!

Mansell pojawił się na torze w środku wyścigu, wypadając trzykrotnie. W wywiadzie udzielonym po wyścigu Brytyjczyk wyjaśniał, że wszystkiemu winne było nieposłuszne auto. Kiedy Nigel próbował skręcać w lewo, bolid jechał w prawo, itp.

Drugi wyścig F3 wygrał również Conway. Bruno był ósmy. Puchary na podium wręczał Mansell.

Podium
Bruno Senna

Koniec!

»  Galeria zdjęć GP Masters of Great Britain – Silverstone
<< | lista | >> | T- | T+ | zgłoś błąd w artykule | ^

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SPIDER, 24.08.2006 11:36[!]
Po raz kolejny Zemanek przedstawił nam opis i zdjęcia z pobytu na torze.
Teraz poznał Bruno Sennę.
Brawo!
Bart2005, 24.08.2006 14:14[!]
Zgadza się brawo, że ma wechikuł czasu i potrafi przenieść się do przyszłości, np do 12 września tylko to chyba nie będzie sobota ;-)
Maraz, 24.08.2006 14:18[!]
Zastanawiam się jak to się stało, że nie zwróciłem na to uwagi przed wstawieniem artykułu na stronę... :) Dzięki za zwrócenie uwagi na pomyłkę.
Bart2005, 24.08.2006 14:22[!]
Żaden problem. Pozdrawiam.
marrcus, 24.08.2006 15:37[!]
Kup se lustrzanke cyfrowa, a nie badziewie na klisze !!!
mluko, 24.08.2006 18:18[!]
nieznam sie bardzo na aparatach ale nie mozna kazdy aparat analogowy nazywac badziewiem, wiele starych i teraz bardzo tanich robi lepsze zdjecia niz wiele kompaktow, a "tania" lustrzanka cyfrowa wcale nie jest recepta niestety....

pozdrawiam
Phaedra, 24.08.2006 21:08[!]
Napisze krotko, auta GPM to najladniejsze jednomiejscowki i wygladaja bardzo agresywnie.
marrcus, 24.08.2006 23:52[!]
może nie badziewie ale w lustrzance cyfrowej masz zdjecia w postaci cyfrowej (tak to musisz chyba skanować), no i nie trzeba kupować klisz !!! a kompakty to wiadomo robią słabsze zdjęcia
mluko, 25.08.2006 09:16[!]
@marrcus podales rzeczy oczywiste ale w fotografii tak i w wielu innych dziedzinach nie liczy sie tylko praktycznosc i koszt eksploatacji ale przedewszystkim jakosc. A jesli ktos ma dobry aparat analogowy i ma pojecie o robieniu zdjec a nie ich pstrykaniu to na cyfrowy aparat musi wydac kilka tys zl niestety zeby go zadowolil i zeby byl lepszy od poprzednika.

ps.
zreszta te zdjecia chyba robione na szybkiego, ale mimo wszytko ciekawe i czekam na wiecej taki artykulow

Pozdrawiam
marrcus, 25.08.2006 12:24[!]
możesz podac jaki masz aparat ?
widze ze że jaki lepszy
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca