F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Grupy artykułów
Formuła 1 ogólnie
Liczba artykułów: 115, najnowszy:
Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?
Wywiady Wyprzedź mnie!
Liczba artykułów: 43, najnowszy:
Fred Vasseur: człowiek od zadań specjalnych
Spojrzenie akkima co rymem zacina
Liczba artykułów: 61, najnowszy:
Powrót obejrzałem, rymem opisałem
Relacje z wyścigów F1 i innych wydarzeń
Liczba artykułów: 36, najnowszy:
Verva Street Racing 2016 z perspektywy Wyprzedź Mnie!
Recenzje książek, gier i filmów
Liczba artykułów: 12, najnowszy:
F1 i kino, czyli 5 najlepszych filmów o królowej motorsportu
Inne serie wyścigowe
Historia kierowców
Liczba artykułów: 29, najnowszy:
Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)
Historia zespołów
Liczba artykułów: 17, najnowszy:
Bruce McLaren - początek sportowej legendy
Historia torów
Liczba artykułów: 32, najnowszy:
Historia torów: Pescara
Historia samochodów
Liczba artykułów: 1, najnowszy:
McLaren MP4/4 - najlepszy bolid w historii F1
Zrozumieć Formułę 1
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Zawieszenie FRIC - o co tyle krzyku?
Technika
Liczba artykułów: 22, najnowszy:
Ferrari 458 GT2 - nowe auto Kuby Giermaziaka
Bezpieczeństwo z Allianz
Liczba artykułów: 71, najnowszy:
Koniec sezonu, początek pracy
Materiały prasowe zespołów i dostawców
Liczba artykułów: 33, najnowszy:
Przewodnik Renault: Regulowane tylne skrzydło

Formuła Renault 2.0 NEC w Zandvoort

Inne serie wyścigowe, 2 czerwca 2007, wyświetlenia: 6986
Michał Zemanek<< | lista | >> | T- | T+
Tym razem wylądowałem w Holandii...

Ostatnie Grand Prix Holandii wygrał w 1985 roku Niki Lauda przed kolegą z zespołu McLaren – Alainem Prostem. Od tego czasu tor Zandvoort nie gościł wyścigów Formuły 1 i nie ma się czemu dziwić. Infrastruktura toru pozostawia wiele do życzenia. Właściwie znajduje się tutaj tylko jedna trybuna. Resztę toru otaczają wydmy.

../img/tory/zandvoort0.gif
Obecny ukła toru Zandvoort na tle dawnego

W dniach 25-29 maja na torze Zandvoort zaingurowany został sezon Formuły Renault 2.0 Northern European Cup. W stawce zawodników aż czterech Polaków – w tym jedna dziewczyna.

Moim głównym zadaniem była dokumentacja udziału w zawodach Andrzeja Gasenki. Spotkaliśmy się już w czwartek. W piątek na ostro ruszyłem ze zdjęciami, przy okazji testując nową lampę błyskową.

Szybko zorientowałem się, że team Motopark Academy dzieli się właściwie na dwa zespoły: ten niemiecki i ten polski, a po rozmowie z Wiktorem Gasenko (ojciec Andrzeja) wyszło, że ten "polski" skład to jakby tak na boku trochę.

Nie trudno było zauważyć, że szef zespołu Timo Rumpfkeil większość czasu spędzał z Frankiem Kechelem i Tobiasem Hegewaldem, a główny mechanik Andrzeja Mike Galter dopiero co został sprowadzony z Wielkiej Brytanii – jego poprzednik wybrał się lub został skierowany na zawody GT w Magny-Cours.

Po pierwszych treningach w zespole panowało ogólne zadowolenie. Postanowiłem wykorzystać ten fakt i nieco bardziej zaznajomić się z postacią Andrzeja Gasenki.

Michał Zemanek: Po tym co widzieliśmy podczas dzisiejszych treningów chciałbym się dowiedzieć jak dobrym kierowcą wyścigowym jest Andrzej Gasenko?
Andrzej Gasenko: „Ja chyba sam nie mogę odpowiedzieć na to pytanie, powinny to zrobić osoby z zewnątrz. Na razie mogę powiedzieć, ze robię bardzo duże postępy i to mnie przede wszystkim cieszy i stawia w dobrym świetle wobec mechaników i ekipy zespołu”.
M.Z: Czy jesteś zadowolony z mechanika (Mike Galter) z którym pracujesz?
A.G: „Tak, jest on bardzo elokwentnym mechanikiem, który bardzo dużo czasu poświęca temu co robi, a szczególnie Formule Renault. Z tego co słyszałem pracował on m.in. z Markiem Webberem gdy ten stratował w Wielkiej Brytanii”.
M.Z: Startujesz w niemieckim zespole, w jakim języku porozumiewasz się z mechanikami?
A.G: „Różnie to bywa, ponieważ nie wszyscy mechanicy znają perfekcyjnie angielski, czasami ja wstawię jakieś niemieckie znane mi zwroty ale ogólnie komunikujemy się w języku angielskim”.
M.Z: Co uważasz o kolegach z zespołu (O. Oakes, F. Kechele, F. Onidi, T. Hegewald, K. Giermaziak)?
A.G: „Bardzo mili i przyjaźni, zarówno dla mnie jak i dla Kuby Girmaziaka jako nowych w zespole. Bardzo miło nas przyjmują, szybko nas zaakceptowali i przyjęli do zespołu”.
M.Z: Jakie są twoje oczekiwania przed nadchodzącym sezonem?
A.G: „Nauczyć się jak najwięcej, pokazać że jestem czegoś warty, że potrafię szybko się uczyć, przyzwyczajać do nowych warunków nowego samochodu i ukończyć jak najwięcej wyścigów. Ważne jest żeby cały czas jechać do końca i żeby to moje tempo rosło”.
M.Z: Kto jest dla ciebie autorytetem w sportach samochodowych, wyścigach?
A.G: „Na pewno Michael Schumacher ale również mój ojciec, który bardzo dużo czasu i swojego życia poświęcił na ten właśnie sport. On sam zajmuje się tym sportem od kiedy skończył osiemnaście lat i uzyskał prawo jazdy”.
M.Z: Czy pamiętasz w jakim zespole zadebiutował Schumacher?
A.G: „Yhhh..o ile pamiętam był to... uhhh, Jordan?”
M.Z: Jeżeli nie wyścigi to co innego?
A.G: „Na pewno nauka, edukacja bo to jest mój drugi cel w życiu poza karierą motoryzacyjną, a poza tym nadal będę pozostawał człowiekiem aktywnym, może zajmę się jakimś innym sportem który mnie zainteresuje”.

Na starcie do pierwszego wyścigu Gasenko i Giermaziak (kolega z zespołu) mieli za sobą tylko jednego kierowcę.

W połowie dystansu Gwendolyn Herzenberger wypchnęła Andrzeja na wyjściu z pierwszego zakrętu, doszło do kontaktu. Po tym incydencie strzeliła opona i Polak wycofał się.

Dobrze jechała Natalia Kowalska. Niestety w pewnym momencie utknęła na czwartym biegu i na tym się skończyło. Całkiem nieźle prezentował się Mateusz Adamski z GR Racing jednak również nie ukończył zawodów.

Drugi wyścig rozegrany został w deszczu. Odbył się start lotny, który bardzo dobrze wykorzystał Kuba Giermaziak. Przyznaję, że bardzo przyjemnie było oglądać Polaków walczących z innymi zawodnikami nawet jeśli były to pojedynki o dalsze pozycje.

Ostatecznie Kuba został wypchnięty z toru (wywnioskowałem z podsłuchanej rozmowy) i razem z Gasenko finiszowali na ostatnich pozycjach. Po zawodach w namiocie Polaków pojawił się Timo i był całkowicie zadowolony – Kechele wygrał obydwa wyścigi, Hegewald w obydwu finiszował na podium.

Czego życzyć chłopcom z polskiej części Motopark Academy? Właściwie to tylko większego zainteresowania ze strony niemieckiej i nieco bardziej zaangażowanych mechaników.


Kończąc słowami taty Andrzeja, że „...w tej Formule nie zostaje się na drugi sezon”, zapraszam do galerii zdjęć z Zandvoort.
<< | lista | >> | T- | T+ | zgłoś błąd w artykule | ^

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Ulver, 02.06.2007 12:46[!]
No to teraz może być juz tylko lepiej ;-)
Petrolhead, 03.06.2007 10:53[!]
ciekawy jestem gdzie mozna poogladac wyscigi FR2.0???
meczylem juz z tym na forum i jedyna odpowiedz jaka dostalem to....na torach gdzie sie wyscigi odbywaja;-DDD ale chodzi mi o jakas tv, ktora moze transmituje te wyscigi (niekoniecznie polska!!!)
ciekawie bylo by to poogladac;-) pamietam ze jak kubek startowal w F3 i WSbR to ogladalem te wyscigi (bodajze na tele5) i byly bardzo ciekawe, duzo wyprzedzania i przetasowan stawki, wielu zwyciezcow wyscigow w sezonie... musze przyznac ze w tym sezonie i nie tylko wyscigi GP sa ciekawsze niz F1
Maraz, 03.06.2007 11:33[!]
Sprawa wygląda tak, że FR2.0 ma dosyć mały prestiż. Jest to dobra szkoła dla młodych kierowców, ale media raczej mało się tym interesują, zwłaszcza pucharem NEC. Wątpię żeby tę konkretną serię można było zobaczyć gdzieś w TV.
Petrolhead, 03.06.2007 12:32[!]
dzieki Maraz za info, chyba sie musze pogodzic z tym ze nie zobacze Natalii Kowalskiej w akcji na torze w tym sezonie, ale przyznasz ze fajnie by bylo poogladac cos innego niz "procesje" w F1?
Maraz, 03.06.2007 15:43[!]
Zgadzam się i dlatego warto choćby oglądać GP2 :)
Petrolhead, 03.06.2007 20:06[!]
No ale w koncu dzisiaj zobaczylem Natalie na zywo w bolidzie, wiec mi to troche rekompensuje brak transmisji z FR2.0;-D
Maraz, jasne warto ogladac GP2, wiec ogladam kazdy wyscig, zwlaszcza w tym sezonie mocno w tym "siedzie", gdyz startuje tam jeden z 3 moich ulubionych kierowcow, Bruno Senna. A Ty komu kibicujesz w GP 2, jak mozna spytac?
Maraz, 04.06.2007 13:46[!]
Cóż, na pewno Timo i Bruno :) Liczyłem też na udane występy Pizzonii, ale potwierdza się chyba niestety, że jest przeciętnym kierowcą. No ale wystarczy tego off-topic, a jeśli chodzi o FR2.0, to deZZember przeprowadził wczoraj krótki wywiad z Natalią i niedługo postaramy się go opublikować :)
zemanek, 04.06.2007 13:56[!]
mój pomysl na NEC 2.0 w tv.
1.Zainteresowac jednen z polskich programów tv.
2.Tanio wynajác kilku najlepszych studentów operatorki z lódzkiej filmówki
3.zaakredytowac ich na caly sezon i niech robiá!
robson11, 04.06.2007 16:03[!]
zemanek - popieram pomysł :-) tylko kto będzie chciał to pokazać ? a myślę że w ten sposób zainteresowało by się wielu młodych ludzi.
Pozdrawiam
Petrolhead, 05.06.2007 00:14[!]
zemanek
pisalem maile do wszystkich (chyba!!!) stacji by zastanowili sie nad kupnem praw do transmisji FR 2.0 i wiesz co: zero odpowiedzi!!! ja na polskie media nie licze ... zobacz jakiej jakosci masz transmisje wyscigow F1 w polsacie...:(((

Maraz
ja raczej pizzonie uwazam za przecietnego kierowce i ... okazuje sie ze takim jest. a timo, to wedlug mnie stary wyjadacz (wystepy i punkty w F1), wiec uwazam ze wykorzystuje to teraz w GP2
zemanek, 05.06.2007 13:54[!]
No cóz nie pozostaje mi nic innego jak zaczác pracowac 24 godz. na dobé prz 8 dni w tygodniu i za paré set lat otworzyc nowy kanal telewizyjny hmmmm?moze polsport tv?!
jetset, 09.06.2007 18:10[!]
hm niezly artukulik, bardzo skondensowany
radze uwazac na podpisy pod zdjeciami
TWOJA WLASNA DZIEWCZYNA
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca