F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Grupy artykułów
Formuła 1 ogólnie
Liczba artykułów: 115, najnowszy:
Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?
Wywiady Wyprzedź mnie!
Spojrzenie akkima co rymem zacina
Liczba artykułów: 61, najnowszy:
Powrót obejrzałem, rymem opisałem
Relacje z wyścigów F1 i innych wydarzeń
Liczba artykułów: 36, najnowszy:
Verva Street Racing 2016 z perspektywy Wyprzedź Mnie!
Recenzje książek, gier i filmów
Liczba artykułów: 12, najnowszy:
F1 i kino, czyli 5 najlepszych filmów o królowej motorsportu
Inne serie wyścigowe
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Dakar 2016 - prezentacja samochodów
Historia kierowców
Liczba artykułów: 29, najnowszy:
Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)
Historia zespołów
Liczba artykułów: 17, najnowszy:
Bruce McLaren - początek sportowej legendy
Historia torów
Liczba artykułów: 32, najnowszy:
Historia torów: Pescara
Historia samochodów
Liczba artykułów: 1, najnowszy:
McLaren MP4/4 - najlepszy bolid w historii F1
Zrozumieć Formułę 1
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Zawieszenie FRIC - o co tyle krzyku?
Technika
Liczba artykułów: 22, najnowszy:
Ferrari 458 GT2 - nowe auto Kuby Giermaziaka
Bezpieczeństwo z Allianz
Liczba artykułów: 71, najnowszy:
Koniec sezonu, początek pracy
Materiały prasowe zespołów i dostawców
Liczba artykułów: 33, najnowszy:
Przewodnik Renault: Regulowane tylne skrzydło

Wywiad z Natalią Kowalską

Wywiady Wyprzedź mnie!, 9 czerwca 2007, wyświetlenia: 6574
deZZemberlista | >> | T- | T+
Przedstawiamy zapowiadany wywiad z Natalią Kowalską, przeprowadzony z polską zawodniczką startującą w Formule Renault 2.0 Northern European Cup podczas imprezy ING Renault F1 Roadshow w Warszawie w ubiegłym tygodniu.

Jakie masz wrażenia po pierwszej rundzie sezonu na holenderskim torze Zandvoort?
„Miałam sporego pecha. Pierwszy wyścig był zdecydowanie nieudany. W piątek mieliśmy problemy z pompą paliwową. Po jej wymianie przerwał się przewód paliwowy. Już na czasówce silnik zaczął przerywać, ale nie mogliśmy zlokalizować źródła problemu. Natomiast w wyścigu po pierwszych 4 okrążeniach zleciało 30 litrów paliwa i nie było szans na ukończenie”.

„W drugim wyścigu spadł deszcz i wystartowaliśmy za samochodem bezpieczeństwa. Według obowiązujących zasad po jego zjeździe wyprzedzać można zacząć dopiero na prostej start-meta, natomiast niektórzy zawodnicy dodali gazu już przed ostatnim zakrętem. A że zrobili to akurat Holendrzy i wyścig odbywał się w Holandii, więc sędziowie nie wyciągnęli z tego żadnych konsekwencji”.

Ale w drugim wyścigu finiszowałaś przed Andrzejem Gasenko i Kubą Giermaziakiem?
„Tak, czasówkę i drugi wyścig ukończyłam przed wszystkimi Polakami”.

Czy to duża satysfakcja wygrać z Polakami, a zwłaszcza z chłopakami?
„Ja z nimi jeździłam w Polsce na gokartach, także dla mnie nie jest to nic takiego wielkiego, po prostu zmieniliśmy tylko kategorię na trochę wyższą. Traktuję ich jak normalnych przeciwników, tak jak całą resztę. To jest zdrowa rywalizacja”.


Ojciec Andrzeja zasugerował, że w zespole jego syna Polacy stanowią jakby drugi podrzędny zespół. Jak jest w Twoim zespole? Czy jesteś traktowana na równi z innymi zawodnikami?
„Tak, traktują mnie równo. Ja w swoim zespole pod względem czasowym jestem druga na czterech zawodników, także nie mogą potraktować mnie drugoplanowo. A wracając do Motopark Academy, to mogę tylko pozazdrościć chłopakom, że jeżdżą w takim profesjonalnym zespole”.

Kolejny wyścig z serii NEC odbędzie się dopiero w lipcu, ale chyba na lepiej znanym Ci torze Oschersleben. Jak oceniasz swoje szanse?
„Z tego co wiem, to chłopaki – Andrzej i Kuba – dużo tam jeździli, jako że stacjonuje tam ich team. Ja miałam okazję jeździć na tym torze tylko dwa dni podczas oficjalnych testów, które też nie były dla mnie udane: pierwszego dnia zepsuła się skrzynia biegów, drugiego musieliśmy wymienić silnik. Ale mam nadzieję, że tym razem będzie wszystko dobrze i pech mnie opuści. Chciałabym finiszować w pierwszej dziesiątce”.


Czy w międzyczasie wystartujesz w wyścigu serii Eurocup?
„Nie, nie ma takiej możliwości. Następny wyścig serii Eurocup jest dopiero tydzień po NEC”.

Jak można porównać te dwie serie: NEC i Eurocup? Która jest lepsza?
„Seria Eurocup musi być lepsza, ponieważ tam jeżdżą najlepsi kierowcy w tej formule z całego świata”.

Czyli poziom rywalizacji w Eurocup jest wyższy?
„Trudno powiedzieć. Tak naprawdę walka na torze, wyprzedzanie, są w obu seriach takie same. Chłopaki z Motoparku – Kechele, Hegewald – jeżdżą zarówno w Eurocup, jak i w NEC, więc poziom odniesienia jest taki sam. Oni są w czołówce obydwu serii, więc można się czasowo porównać. Eurocup jest po prostu uznawany za najwyższą serię wyścigową w Formule Renault. Startuje tam większa liczba zawodników – 43 samochody na torze Nurburgring, to po prostu było szaleństwo”.


We wcześniejszym wywiadzie Natalia powiedziała także kilka słów na temat głównej gwiazdy Roadshow – Heikkiego Kovalainena: „Jest malutki, bardzo sympatyczny, nie zachowuje się jak gwiazda, dużo się uśmiecha, jako kierowca jest w pełni przygotowany, choć w tym roku nie ma szczęścia”.

Przed pokazem w Warszawie Natalia nie miała okazji poznać Fina, ale jej ojciec i siostra tak: „Podczas jednej z imprez wyścigowych, gdy Heikki nie jeździł jeszcze w F1, Raikkonen był mechanikiem mojej siostry, natomiast Kovalainen innego zawodnika”.

Roberta Kubicę poznała natomiast już w 2002 roku na torze w Kielcach, kiedy to Renault zorganizowało podobną imprezę. Wtedy Robert jeździł Renault Clio, a Natalia gokartem.

Na koniec pozostaje nam tylko życzyć powodzenia Natalii w kolejnych rundach FR2.0 NEC.
lista | >> | T- | T+ | zgłoś błąd w artykule | ^

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
owca, 09.06.2007 13:47[!]
Raikkonen był mechanikiem siostry Natali Kowalskiej? :|
Verticus, 09.06.2007 14:38[!]
bo to było podczas 'jednej z imprez wyścigowych', a nie podczas wyścigów. Zawodnicy wyższej ligi są np mechanikami, sędziami technicznymi, jak np w rajdach, choćby rajd żubrów gdzie na PKCach stoją sędziowie-zawodnicy z polskiej czołówki :o)

Natalia sympatyczna jest- fajnie, że realizuje się akurat w wyścigach- niejedna męska duma cierpi na tym:o)
Szkoda, że gocart padł w Warszawie, ale nic to- NATALIA- zapraszamy do Krakowa, może na prolog rajdu wawelskiego ! :o)
Pussik, 10.06.2007 02:01[!]
Thanks za autograf. :P
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca