F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Grupy artykułów
Formuła 1 ogólnie
Liczba artykułów: 115, najnowszy:
Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?
Wywiady Wyprzedź mnie!
Liczba artykułów: 43, najnowszy:
Fred Vasseur: człowiek od zadań specjalnych
Spojrzenie akkima co rymem zacina
Liczba artykułów: 61, najnowszy:
Powrót obejrzałem, rymem opisałem
Relacje z wyścigów F1 i innych wydarzeń
Liczba artykułów: 36, najnowszy:
Verva Street Racing 2016 z perspektywy Wyprzedź Mnie!
Recenzje książek, gier i filmów
Liczba artykułów: 12, najnowszy:
F1 i kino, czyli 5 najlepszych filmów o królowej motorsportu
Inne serie wyścigowe
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Dakar 2016 - prezentacja samochodów
Historia kierowców
Liczba artykułów: 29, najnowszy:
Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)
Historia zespołów
Liczba artykułów: 17, najnowszy:
Bruce McLaren - początek sportowej legendy
Historia torów
Liczba artykułów: 32, najnowszy:
Historia torów: Pescara
Historia samochodów
Liczba artykułów: 1, najnowszy:
McLaren MP4/4 - najlepszy bolid w historii F1
Zrozumieć Formułę 1
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Zawieszenie FRIC - o co tyle krzyku?
Technika
Liczba artykułów: 22, najnowszy:
Ferrari 458 GT2 - nowe auto Kuby Giermaziaka
Bezpieczeństwo z Allianz
Liczba artykułów: 71, najnowszy:
Koniec sezonu, początek pracy
Materiały prasowe zespołów i dostawców

Inside Track: Lewis Hamilton pokazuje z bliska swój bolid

Materiały prasowe zespołów i dostawców, 8 pa?dziernika 2007, wyświetlenia: 6814
ExxonMobil<< | lista | >> | T- | T+
ExxonMobil, producent olejów silnikowych Mobil 1, przygotował cykl filmów o Formule 1. Wiadomość ta z pewnością ucieszy polskich fanów Fernando Alonso, Lewisa Hamiltona i zespołu Vodafone McLaren Mercedes. Bohaterem pierwszego odcinka serii "Inside Track" jest jedna z najszybszych maszyn tegorocznego sezonu Formuły 1, bolid Vodafone McLaren Mercedes MP4-22. Hamilton opowiada przed kamerami, jakie czynniki wpływają na osiągi bolidu oraz wymienia kilka mniej znanych powodów, które tłumaczą sukces zespołu na torze.


Film został nakręcony podczas wizyty Lewisa Hamiltona w głównej siedzibie ExxonMobil w amerykańskim Fairfax. Wybór miejsca nagrania nie był przypadkowy. Vodafone McLaren Mercedes i producent olejów silnikowych Mobil 1 współpracują ze sobą już od 13 lat. W tym roku współpraca ta nabrała wyjątkowego znaczenia. Skąd taka teza? Otóż zgodnie z regulaminem Formuły 1, silniki bolidów przechodzą homologację. W sytuacji, gdy opony, paliwo oraz aerodynamika muszą spełniać normy nałożone przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA), środki smarne są jedynym czynnikiem, który nie podlega tym regulacjom, a poprawia osiągi bolidów, dając przewagę nad rywalami.

3 minuty przed wyścigiem...

Zbliżone parametry techniczne silników w Formule 1 zmuszają zespoły do poszukiwań innych metod poprawiających wydajność bolidów. Zespołowi Vodafone McLaren Mercedes pomagają w tym środki smarne, i to nie tylko te używane w silniku. Oprócz wysokowydajnego paliwa ExxonMobil, Partner Technologiczny Vodafone McLaren Mercedes, zaopatruje zespół w oleje, silnikowy i przekładniowy Mobil 1, oraz w smary do podwozia.

„Podczas kwalifikacji robimy wszystko, aby wygrać. Przed wyścigiem na końcu pit-lane grzejemy silniki przez trzy do pięciu minut, trzymając je na jałowym biegu. Dobry olej silnikowy jest wtedy niezbędny. Redukuje tarcie, ale również chroni silnik przed uszkodzeniami spowodowanymi wysoką temperaturą.” – mówi Lewis Hamilton.

Optymalne przkazywanie mocy

Zespół Vodafone McLaren Mercedes kontynuuje prace nad wzrostem wydajności silnika poprzez zapewnienie optymalnego przekazywania mocy z silnika przez skrzynię biegów na koła. „Moc jaką wyciskamy z silnika bolidu jest przenoszona na koła poprzez skrzynię biegów i wały napędowe. Od tych ostatnich oczekujemy maksymalnej wytrzymałości, stąd potrzeba ich bardzo dobrego smarowania.” – tłumaczy Lewis Hamilton.

Odpowiednio dobrana formulacja środka smarnego daje zespołowi Vodafone McLaren Mercedes pewność, że wydobędzie z silnika więcej mocy od swoich rywali. Fakt ten potwierdza Norbert Haug, Wiceprezes Mercedes-Benz Motorsport: „Od wielu lat środkom smarnym Mobil 1 zawdzięczamy 3-5% wzrost osiągów”.


Znakomita aerodynamika na każdym zakręcie

Odkąd regulamin Formuły 1 został rozszerzony na opony, zespoły i kierowcy muszą używać ich maksymalnie wydajnie. Optymalne przełożenie mocy silnika na koła bolidu pomaga Lewisowi Hamiltonowi w osiągnięciu jeszcze lepszych czasów na torze. Z pewnością wpływa na to dobra aerodynamika, w tym przednie i tylnie skrzydła bolidu, które zwiększają siłę docisku oraz zmniejszają opory powietrza. Wymienione elementy oraz dyfuzor dociskają bolid do ziemi. Bez dobrej aerodynamiki Vodafone McLaren Mercedes MP4-22 nie mógłby wchodzić w zakręty z prędkością blisko 250 km/h. „Stale pracujemy nad siłą docisku bolidu, ponieważ to właśnie ona decyduje o panowaniu nad pojazdem i pozwala nam dużo szybciej pokonywać zakręty.” – mówi Lewis Hamilton.

Kierownica bolidu Formuły 1

W pierwszym odcinku serii "Inside Track" Lewis Hamilton tłumaczy, jak zbudowana jest kierownica bolidu. „Mamy tutaj mnóstwo przycisków, które pomagają mi w trakcie wyścigu – zaczynając od kontroli trakcji przez kontrolę mechanizmów różnicowych, hamulce, mieszankę paliwa po ustawienia jazdy w mokrych lub suchych warunkach. Znajomość tych wszystkich przycisków, pozwala wykręcić mi jeszcze lepszy czas”. Kierownica Formuły 1 budzi tyle zainteresowania właśnie przez swoją złożoną budowę. Podobnie, jak wiele innych części, jest zaprojektowana z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb kierowcy. W kwalifikacjach, jak i podczas wyścigu nie można wprowadzać zmian w ustawieniach bolidu. Jedynie ustawienia dostępne z kierownicy pozwalają na modyfikacje, które mogą poprawić czas okrążenia.


Wydajność, która przybliża wygraną

Jeszcze nigdy wcześniej skuteczność w zakresie ochrony silnika oraz aerodynamiki nie miała tak dużego wpływu na osiągi bolidów Formuły 1. Regulaminowe ograniczenia powodują, że zespoły dbają o właściwe wykorzystanie każdej cząsteczki energii z silnika. W filmie Hamilton wyjaśnia, w jaki sposób wydobyć z silnika maksymalną moc i przełożyć ją na sukces w kolejnym wyścigu. Brytyjczyk potwierdza znaczenie współpracy technicznej pomiędzy McLaren Racing i producentem olejów Mobil 1, szczególnie teraz, kiedy produkty smarne są jedynym środkiem tuningowym w Formule 1, nie podlegającym regulacjom FIA.

Pierwszy odcinek cyklu "Inside Track" jest dostępny na stronie internetowej producenta olejów silnikowych Mobil 1: http://www.mobil.pl/Poland-Polish/LCW/Audiences/The_Inside_Track.asp
<< | lista | >> | T- | T+ | zgłoś błąd w artykule | ^

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
zoon, 08.10.2007 12:16[!]
A czy w filmie będzie o rozwiązaniach pozyskanych z Ferrari?
Misiak, 08.10.2007 12:57[!]
To samo pytanie mi się nasunęło po przeczytaniu tematu :)
Maraz, 08.10.2007 13:02[!]
Może w kolejnych odcinkach, jak dojdzie do takich tematów jak rozłożenie ciężaru czy gaz użyty w oponach ;)
kamil-8716, 08.10.2007 14:18[!]
takiej prezentacji powinin dokonywac numer 1 w zespole ktorym niby jest alonso ale widac nie dla denisa
ht-hubcio, 08.10.2007 14:53[!]
no zwlaszcza w klasyfikacji indywidualnej widac jaki to numer jeden jest Alonso :D
Sanki, 08.10.2007 15:06[!]
„Stale pracujemy nad siłą docisku bolidu, ponieważ to właśnie ona decyduje o panowaniu nad pojazdem i pozwala nam dużo szybciej pokonywać zakręty.”

=====>

„Stale pracujemy nad siłą docisku bolidu (aby uzyskac wynik taki jak ma Ferrari), ponieważ to właśnie ona decyduje (teczka z dokumentacją) o panowaniu nad pojazdem i pozwala nam (posiadac informacje dzięki którym Hamilton i tak wjedzie w żwir) dużo szybciej pokonywać zakręty (niestety nie przewidzieliśmy siły dosciskowej przy wjeździe do Pit lane w Szanghaju, przez Ferrari, które takich trywialnych badań nie prowadziła, dlatego sądzimy, że zespół Scuderia Ferrari Malboro powinien zostać ukarany).”
kLc!, 08.10.2007 15:13[!]
Lewis, zaprezentuj widzom to, co Twój zespół ukradł panom z Maranello!
w126, 08.10.2007 17:12[!]
Lewis pewnie zaprezentuje fanom szkap podłogi na sprężynie ktorych nie można stosować w F1.
Lukas, 08.10.2007 17:42[!]
Ładny filmik :) Oby więcej odcinków było :)
mutu, 08.10.2007 18:34[!]
Na kolejnym filmie ustawią Ferrari pomalowane w kolory McLarena i z jego emblematami

Nie, no żartuje...
kLc!, 08.10.2007 21:09[!]
"oraz wymienia kilka mniej znanych powodów, które tłumaczą sukces zespołu na torze." brzmi cwaniacko, co mamy przez to rozumieć? :D
McLuke, 08.10.2007 21:15[!]
Przecież ten filmik jest na stronie McLarena i to od dawna, więc dal mnie to żadna nowość :P ;)
rafaello85, 08.10.2007 22:57[!]
Dość ciekawy filmik:)
melex, 09.10.2007 12:19[!]
Określenia "tylnie skrzydła bolidu" i "cząsteczka energii" są, jak dla mnie, za odważne...
;)
MICHAL413, 09.10.2007 19:54[!]
@mutu masz racie dadzą bolid Ferrari, pomalowany w barwy Maca,i oryginalny* bolid Maca i przeprowadzą konkurs: Jakie widzisz różnice?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca