F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Grupy artykułów
Formuła 1 ogólnie
Wywiady Wyprzedź mnie!
Liczba artykułów: 43, najnowszy:
Fred Vasseur: człowiek od zadań specjalnych
Spojrzenie akkima co rymem zacina
Liczba artykułów: 61, najnowszy:
Powrót obejrzałem, rymem opisałem
Relacje z wyścigów F1 i innych wydarzeń
Liczba artykułów: 36, najnowszy:
Verva Street Racing 2016 z perspektywy Wyprzedź Mnie!
Recenzje książek, gier i filmów
Liczba artykułów: 12, najnowszy:
F1 i kino, czyli 5 najlepszych filmów o królowej motorsportu
Inne serie wyścigowe
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Dakar 2016 - prezentacja samochodów
Historia kierowców
Liczba artykułów: 29, najnowszy:
Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)
Historia zespołów
Liczba artykułów: 17, najnowszy:
Bruce McLaren - początek sportowej legendy
Historia torów
Liczba artykułów: 32, najnowszy:
Historia torów: Pescara
Historia samochodów
Liczba artykułów: 1, najnowszy:
McLaren MP4/4 - najlepszy bolid w historii F1
Zrozumieć Formułę 1
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Zawieszenie FRIC - o co tyle krzyku?
Technika
Liczba artykułów: 22, najnowszy:
Ferrari 458 GT2 - nowe auto Kuby Giermaziaka
Bezpieczeństwo z Allianz
Liczba artykułów: 71, najnowszy:
Koniec sezonu, początek pracy
Materiały prasowe zespołów i dostawców
Liczba artykułów: 33, najnowszy:
Przewodnik Renault: Regulowane tylne skrzydło

Kto gdzie, z kim i dlaczego w 2010: Ferrari, McLaren, Renault

Formuła 1 ogólnie, 12 wrze?nia 2009, wyświetlenia: 6183
Adam Karkuszewski<< | lista | >> | T- | T+
Ferrari

      Santander w czwartek, 10 września, na zwołanej konferencji przed Grand Prix Włoch na torze Monza ogłosił podpisanie kontraktu na najbliższe pięć lat. Jednocześnie dzień wcześniej, Luca di Montezemolo, w odpowiedzi na pogłoski o przejściu Fernando Alonso do Ferrari, powiedział, że sponsorzy nie wybierają zawodników. Naturalnie, może to być tylko napędzanie i przedłużanie oczekiwania na oficjalnie ogłoszenie tego transferu sezonu. Zresztą wszystkie wydarzenia na to wskazują, przede wszystkim – afera w Renault i niejako rozbicie zespołu w tym sezonie. Brak atmosfery w budowaniu na nowo mistrzowskiej ekipy. Jeżeli sam Pat Symonds przyznaje, że były rozmowy przed wyścigiem z Piquetem na temat celowego wypadku to wszystko stawia w bardzo niekorzystnym świetle Renault, zespół, sponsorów i samego Alonso, który jest tego częścią. Odejście do innego teamu, mogłoby świadczyć o odcinaniu się od tego typu zagrywek i ratowałoby jego nazwisko i reputację.

      Ciągle niepewna jest także przyszłość Massy i Raikkonena. Jednak jeżeli Felipe Massa, który ma powrócić do ścigania się od 2010 roku, nie byłby w stanie i Ferrari zmuszone byłoby zatrzymać Ice Man'a w F1, duet Alonso – Kimi... słabo to widzę. Zawodnik, który "pokonał" Schumachera na torze i odebrał mu dwa tytuły oraz ten, którego się Michael "przestraszył" i nie chciał mieć za partnera... teraz mieliby stworzyć zespół?

      Kolejne informacje jakie dochodzą i dziwią z obozu Ferrari, to zachowanie Luci Badoera i Marca Gene jako testerów i umożliwienie "nowemu" nabytkowi, Giancarlo Fisichelli startów w innym zespole (czyt. konkurencji). Jeśli zatrzymanie Luci Badoera można zrozumieć, to Marc Gene jeśli podpisze kontrakt, juz nigdy nie pojawi się w Formule 1 jako pełnoprawny zawodnik. W tym roku wygrał 24 godzinny wyścig Le Mans z Peugeotem, przejechał 10.000 km "wyścigowych" i nie ukrywał swojego zdziwienia względem Ferrari, iż Ci wybrali Badoera jako zastępcę Massy na Grand Prix Europy i Belgii. Dlatego wydawało się być oczywistym, iż Gene podziękuje Ferrari i będąc łączonym z przynajmniej dwoma zespołami, skorzysta z możliwości powrotu do aktywnego ścigania się w F1.

      Kolejna sprawa to Fisichella. Ma być ewentualnym rezerwowym kierowcą Ferrari i testerem, już trzecim, który mógłby dla zachowania formy wyścigowej, ścigać się nadal w innym zespole. Ok, tutaj zaczyna się robić dziwnie. Jaki idiota zatrudni kierowcę konkurencji? To tak jakby Ferrari na zastępcę Massy zatrudniło np. Paula di Restę (McLaren) lub Davida Coultharda (Red Bull). Wyobraźcie sobie jak zachowaliby się np. widząc w lusterku bolid swojego FAKTYCZNEGO pracodawcy?

      Jednak wyobraźmy sobie, że mógłby znaleźć się szef zespołu, który by wziął Fisichellę do siebie, kto to mógłby być i dlaczego?
Vijay Mallya i Force India? Ten człowiek nie jest idiotą. Oddał Fisichellę w dobrej wierze, aby ten spełnił swoje marzenie i poprowadził Ferrari, tym bardziej przed swoją publicznością. Nawet jeśli transfer Fisiego był częściową rekompensatą za spłatę długów za silniki Ferrari z 2008 roku, to na tą chwilę, resztę Hindus będzie wolał oddać w gotówce. Dlaczego?
Force India poczyniła gigantyczne postępy i wynik ze Spa, jest fenomenalny, ale fakt zdobycia punktów NIE dziwi, gdyż Force India już 6-7 razy ocierali się o punkty w tym sezonie i najczęściej brakowało tej odrobiny szczęścia. Mają silniki Mercedesa, więc Fisichella i tak juz teraz będzie musiał "zdać raport" o poczynaniach zespołu konkurencji. Byłby także wtyczką na kolejny sezon, wyobrażacie to sobie?

      Franz Tost, Toro Rosso? Zespół juniorski Red Bulla, jednego z czołowych konkurentów Ferrari w walce o tytuł. Zespół, który otrzymuje z opóźnieniem te same pakiety aerodynamiczne co RBR. Ponownie Fisi byłby wtyczką Maranello, a RBR na to nigdy nie pozwoli. Jedynym co łączy ich z Ferrari to silniki i siedziba w tym samym kraju.

      Żadna nowa ekipa także nie weźmie Fisiego, gdyż za Fisim nie stoi także żaden sponsor, których nowe ekipy będą potrzebowały, żadna ekipa także nie jest z Włoch. Najprawdopodobniej Fisi skończy jak Gene i Badoer, jako trzeci niejeżdżący tester-zastępca i nawet mając w perspektywie trzy bolidy podczas weekendu, Ferrari może zdecydować się na ściągnięcie Valentino Rossiego, który w MotoGP nie musi juz nic udowadniać, a przygoda z F1, z Ferrari – bezcenne.

Podsumowanie

Plusy:
  • to przecież Ferrari...
  • potencjał ludzki;
  • silniki;
  • potrafią w ramach przepisów naginać czasoprzestrzeń, aby tylko powrócić na czoło peletonu – reklama z Badoerem czy ściągnięcie Fisiego;
  • Luca di Montezemolo;
  • KERS – mimo wszystko, to dzięki niemu stali się drugą ekipą (po McLarenie na Węgrzech), która wygrała z jego udziałem wyścig Grand Prix w Belgi.

Minusy:
  • Dommenicali;
  • zmarnowane dwa wyścigi i szanse na punkty – Badoer;
  • 2010: Alonso i Kimi jako ewentualny "duet" w ogólnym rozrachunku.

Felipe Massa

      1 września, dowiedzieliśmy się, że Massy w tym sezonie juz nie zobaczymy. Jeśli wierzyć doniesieniom lekarzy, Massa dochodzi do siebie i na sezon 2010 będzie gotów, czy jednak? Jeżeli młody Brazylijczyk nie straci woli walki i nie będzie go prześladował lęk przed kolejnym wypadkiem, to powinien bez problemu walczyć o najwyższe miejsca w 2010 roku. Z racji omijania juz tego sezonu wielkim łukiem, spójrzmy przez chwile na sezon 2011. Przypuśćmy, że Massa jest cieniem siebie samego z poprzednich lat i nie jest w stanie dorównać Alonso lub Kimiemu (zależnie kto będzie partnerem w 2010 roku). Czy Ferrari zrezygnowałoby wtedy z usług Massy lub tez on sam przed zakończeniem sezonu? Wówczas w Ferrari zwolniłyby się dwa miejsca (na sezon 2011), co mogłoby oznaczać REALNĄ szansę Roberta Kubicy na kokpit z Maranello. Jednak to czysta spekulacja autora.

      Pytanie numer jeden jakie teraz może zadawać sobie Luca di Montezemolo, to czy Massa po powrocie nadal będzie materiałem na mistrza? Jak szybko się odnajdzie w zespole i w parze z nieobliczalnym Fernando Alonso? Ogólnie Alonso obok Massy to może być strzał śmierci dla szans ubiegłorocznego wice-mistrza świata na mistrzostwo w nadchodzących sezonach. Alonso szybciej wypchnie, zablokuje, nie ustąpi za krok swojemu "koledze" z zespołu, aby tylko wywalczyć sobie status numero uno, a Massa do najmocniejszych kierowców pod względem charakteru nie należy.

      Jednego możemy być pewni na 100%. Luca Badoer, obecny zastępca Felipe, nie znajdzie zatrudnienia w 2011 roku jako pełnoprawny kierowca wyścigowy.

Kimi Raikkonen

      Mistrz świata z 2007 roku wydaje się po cichu zmierzać w kierunku drzwi wyjściowych. Czy oby na pewno? Podium na Grand Prix Monako, a ostatnio na Węgrzech oraz wygrana w Spa niejako rozbudziły Kimiego w drugiej części sezonu i wydaje się być bardziej zainteresowany ściganiem i rywalizacją niż w 2008 roku. Do feralnego Grand Prix Węgier, jedyną możliwością na zachowanie kokpitu Ferrari na sezon 2010, było nie potwierdzenie się plotek o ewentualnym transferze Fernando Alonso z Renault. Jednak ciągle nie pewna forma Massy na kolejny sezon, może dać Kimiemu jeszcze jeden sezon w Ferrari, pytanie czy on tego chce?

      Kimi ostatnim czasy łączony jest z Renault oraz rajdami. Jego debiut w Rajdzie Finlandii, wypadł nadspodziewanie dobrze. Jechał w czołówce swojej klasy, a perspektywa zdobycia tytułu mistrza świata także w rajdach jest bardzo kusząca. Przy talencie Kimiego, nie jest to nie możliwe, zapisałby się na kartach historii, jako jeden z nielicznych, którzy sięgali po tytuły w najważniejszych serialach. Co więcej, jeżeli zdobyłby tytuł przed 40-tką, co jest bardzo prawdopodobne, miałby ciągle czas np. na występ w wyścigu Le Mans, a zwycięstwo tam ustanowiłoby nową "jakość" jeśli chodzi o koronę sportów motorowych. Rajdy dla Kimiego związane by były, przynajmniej przez najbliższy sezon, z Fiatem, którego Ferrari jest częścią. Naturalnie kontrakt Kimiego mówi o startach w Formule 1, dlatego nawet w przypadku przejścia do rajdów, wewnątrz grupy Fiata, koncern musiałby mu zapłacić 25 mln Euro i... podpisać z nim nowy kontrakt już na sezon rajdowy 2010.

      Wróćmy jednak do połączenia Kimiego z Renault. Z Renault żegna się bank ING, tym samym tracą dużego sponsora i od dłuższego czasu trwają poszukiwania nowego i na celowniku jest... NOKIA. Nokia – Finlandia – Kimi, lecz Nokia podobno ma wesprzeć Renault i bez Kimiego. Podczas Grand Prix Belgii pojawił się przeciek jakoby Ice Man otrzymał propozycję 2-3 letniego kontraktu od Renault (i Nokii) opiewającą na 45 mln euro. Podobno ją odrzucił.

      Podczas Grand Prix Monza, Ferrari ma ogłosić Santadera jako swojego nowego głównego sponsora oraz najprawdopodobniej oficjalnie – Alonso, jako swojego przyszłorocznego kierowcę. W przypadku powrotu Massy, dla Kimiego nie ma miejsca. Jednak jeżeli Massa nie byłby w stanie rywalizować w 2010 roku i latach kolejnych (koniec kariery?) duet Raikkonen – Alonso byłby duetem duetów. Pojedynek Lewis – Fernando z 2007 byłby niczym w porównaniu do tandemu. Ale... nawet jeżeli Massa nie byłby w stanie ścigać się w 2010 roku, decyzja i informacja taka, mogłaby zapaść zbyt późno i Kimi byłby już w Renault lub na Rajdzie Monte Carlo.

Rajdy z Fiatem lub Renault z Nokią; Ferrari? raczej nie.

Mclaren Mercedes

      Wkrótce już McLaren i Mercedes. Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że drogi McLarena i Mercedesa rozchodzą się. Pojawienie się konkurencyjnego Brawna z silnikami Mercedesa, kłamstwo na Albert Park, to są wydarzenia, które oddalają możliwość dalszej współpracy tych dwóch firm. Nawet ich programy super aut cywilnych nie są już dłużej rozwijane wspólnie. Mercedes Benz SLR McLaren był ostatnim wspólnym projektem, obecnie McLaren szykuje się do wypuszczenia następcy swojego legendarnego "F1", natomiast Mercedes po sukcesie SLR'a idzie za ciosem i pokazał już światu pierwsze zdjęcia następcy 300SL "Gullwing". Piętnastoletnia współpraca najprawdopodobniej zakończy się w 2011 lub 2012 roku. Jak donsi Auto Motor und Sport, McLaren stoi na drodze Mercedesa do usamodzielnienia się w Formule 1 oraz do dostarczania silników do większej ilości zespołów, tym samym większych zysków. Podobno McLaren zablokował już możliwość dostarczania silników do Red Bull Racing od 2010 roku. Mercedes chce przenieść swoje zainteresowanie na zespół Brawn GP. Na początku sezonu krążyły już głosy, jakoby Mercedes wybrał właśnie zespół z Brackley jako fabryczną reprezentację w F1, porzucając Woking. Mercedes ma przejąć 75% udziałów w Brawn GP do końca 2012 roku. Pozostałe 25% pozostanie w rękach Rossa Brawna.

      McLaren w swoim kontrakcie, obowiązującym z Mercedesem do końca 2011 roku, ma zagwarantowany status "fabrycznej" ekipy, więc do tego czasu także, Mercedes nie może oficjalnie zaangażować się w inny zespół. Jednak znaleziono już obejście, firma AABAR z Abu Zabi, która jest udziałowcem Daimler AG mogłaby wykupić w imieniu Mercedesa większościowe udziały i przez jeden lub dwa sezony przetrzymać je u siebie, następnie oficjalnie odsprzedać je Mercedesowi.

      Wszystkie w/w informacje mogą także tłumaczyć brak możliwości długoterminowej z firmą Virgin. Za rok Brawn GP najprawdopodobniej będzie w pełni srebrnym bolidem, co więcej para kierowców byłaby idealną mieszanką, Jenson Button, Brytyjczyk i... Nico Rosberg, Niemcy. Według ostatnich doniesień to Nico Rosberg, przy takim obrocie sprawy – przejęciu Brawna przez Mercedesa zostanie partnerem Jensona juz w 2010 roku.

      Mercedes wg szwajcarskiego i niemieckiego Blicka oraz Auto Motor und Sport, nie chce "zabierać" ze sobą Lewisa czy też Heikkiego do nowego zespołu. Mogą natomiast puścić wolno Pedro de la Rosę, który jak twierdzi ma pewność, iż pojawi się w stawce w 2010 roku, Mercedes zabierze swoich wychowanków Garego Paffeta oraz Paula di Restę ze sobą, pozostawiając McLaren z Lewisem i bez silników. W przypadku rezygnacji z usług Heikkiego, pojawia się duża szansa na angaż Roberta Kubicy, gdyż ponowne zwabienie Fernando Alonso lub Kimiego Raikkonena, bo o tym też się mówi, wydaje się mało prawdopodobne, ale nie niemożliwe.

Podsumowanie

Plusy:
  • Lewis Hamilton;
  • potencjał ludzki – Lewis Hamilton nie tak dawno nazywał obecnego Mclaren "crap car", wystarczyła wiara i pare poprawek i mamy pierwszą 1-2 w kwalifikacjach do 11 wyścigu sezonu;
  • Mercedes;
  • Norbert Haug;
  • KERS by Bosch.

Minusy:
  • Martin Whitmarsh, na granicy minusa;
  • kierowca w kokpicie numer 2;
  • "zakłamany" skandal w Australli.

Lewis Hamilton

      Lewis to wychowanek McLarena i nie widać dla niego żadnego innego teamu, w którym w przeciągu najbliższych 2-3 lat mógłby pojechać. W zeszłym roku obiecał Ronowi Denisowi, iż chce ustrzelić jeszcze dwa tytuły aby zgarnąć pomarańczowego McLarena F1 stojącego w holu centrali ekipy z Woking. Skandal w Australii, mógł zachwiać niezłomną wiarą Lewisa w zespół, jednak zwycięstwo na Węgrzech i drugie miejsce po błędzie w boksach w Walencji, to zdobycz punktowa 2x większa, niż miał do tej pory.
Zespoły McLarena i Ferrari powróciły do zwycięskich form z poprzedniego sezonu. Lewis, deklasujący swojego fińskiego kolegę z zespołu, będzie w stanie wygrać jeszcze jeden lub dwa wyścigi w tym sezonie, co będzie dla niego dobrym prognostykiem przyszłorocznych zmagań i ukoi ból jakiego doświadczał w początkowej fazie tegorocznych mistrzostw. W 2010 roku od samego początku będzie groźny i walka o tytuł będzie toczyć się miedzy czterema-pięcioma zespołami i prawie dziesiątką zawodników.

Heiki Kovalainen

      Rosberg, Sutil i Kubica pukają do drzwi McLarena, i jeżeli Heikki utrzyma się w McLareniena trzeci z rzędu sezon, będzie to bardziej "zasiedzenie", niż nagroda za świetną jazdę w tym sezonie. Kovalainen odstaje od Lewisa, to nie ulega wątpliwości i podobnie jak w przypadku Nakajimy, McLaren traci cenne punkty w klasyfikacji konstruktorów. Nie mówię tutaj już o jakiejś wysokiej pozycji na koniec mistrzostw, ale każdy punkt to Bernie-dolary, a ich przyjęcia nikt nie odmówi. Jednocześnie kontrakt z Heikkim to "multi-year" kontrakt, bez konkretnej daty zakończenia współpracy, przedłużany z roku na rok, więc mogą go zwolnić z końcem 2009.

      Jeżeli McLaren zdecyduje się na zmianę drugiego kierowcy, Heikki miałby kilka możliwości: Williams lub powrót do Renault, jednak znacznie pewniejszym wydawałby się transfer do serii DTM do jednego z Mercedesów. McLaren mimo wszystko idzie w górę. Ostatnie wyniki to potwierdzają, a ostatnim idiotycznym posunięciem byłoby "odstąpienie" Fina, który mógłby uszczęśliwić zespół konkurencji swoją wiedzą na temat rozwiązań i sposobu prowadzenia tegorocznego McLarena.

Renault

      Francusko-brytyjska ekipa w ciągu ostatniego roku na nowo zdefiniowała zwrot "team orders". Podczas Grand Prix Singapuru, Nelson Piquet Jr, na 14 okrążeniu, wpada w poślizg i uderza w bandę na zakręcie numer 17. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie kilka znaków zapytania. Fernando Alonso startował do tego wyścigu z 15 pozycji z bardzo agresywną, lekką strategią podczas pierwszego przejazdu. Dwa okrążenia po postoju Alonso następuje wypadek Piqueta, w miejscu gdzie nie ma dźwigu, który mógłby usunąć bolid bez wprowadzania na tor samochodu bezpieczeństwa. Co więcej, jak wynika z dotychczas udostępnionych materiałów, śledztwo jakie jest prowadzone, ujawniło, że przed wyścigiem Flavio Briatore, Pat Symonds i Nelson Piquet Jr rozmawiali na temat celowego wywołania fazy "SC" na torze. Według Symondsa propozycja celowego wywołania SC padła od samego Piqueta, natomiast Piquet, twierdzi, że został do tego namówiony, jeśli nawet nie zmuszony. Fakt, faktem, to Fernando Alonso był największym beneficjentem zamieszania na 14 okrążeniu i w konsekwencji wyścig wygrał, sam jak twierdzi, o aferze singapurskiej dowiedział się w momencie jej ujawnienia, tj. po zwolnieniu Nelsona Piquet z Renault, po Grand Prix Węgier. Co więcej, warunkiem nie ujawniania tej przedwyścigowej rozmowy w motorhomeie Renault w Singapurze, miało być zatrudnienie Nelsona Piquet Jr w tym sezonie, a groźba takiego "szantażu" miała wyjść od ojca Piqueta i zarazem jego managera.

      Rezultaty zeszłorocznego wyścigu i samych mistrzostw najprawdopodobniej nie ulegną zmianie, jednak jest to kolejna afera w samej Formule 1 w przeciągu ostatnich kilkunastu miesięcy, kolejny wątek z udziałem Renault, które o mały włos nie zostało niedopuszczone do wyścigu w Walencji. Renault nie radzi sobie tak dobrze jak dawniej, to wszystko może w dużym stopniu przyczynić się do odejścia z Formuły 1, przynajmniej jako oficjalny fabryczny zespół, zostając w F1 jedynie jako producent i dystrybutor silników, których odbiorców raczej nie zabraknie w przeciągu najbliższych 3 lat.

      Powstaje pytanie o przyszłość Renault, na które sami muszą sobie odpowiedzieć we Francji, lecz pytanie o swoją przyszłość, tą najbliższą musi coraz głośniej zadawać sobie Fernando Alonso. Po swoich dwóch tytułach z rzędu, Hiszpan stracił szczęście do "dobrych" ekip. W 2009 roku najgłośniej mówi o jego ewentualnym przejściu do Ferrari, gdzie miałby partnerować Felipe Massie, co byłoby idealnym rozwiązaniem dla nowego sponsora Ferrari, hiszpańskiego banku Santander. Luca Montezemolo natomiast studzi plotki, iż jeszcze "nie czas" na Alonso w Ferrari, jednak nie wyklucza takiego transferu i z chęcią widziałby go w przyszłości w swojej ekipie, argumentując to faktem, że na rok 2010 mają kierowców "pod dostatkiem": Raikkonen, Massa, Gene, Badoer, Fisichella i pojawiło się nazwisko Schumacher, który przedłużył kontrakt z Ferrari jako "doradca" na najbliższe 3 lata.

      Fernando zatem zostanie w targanym aferami i problemami Renault? Co w przypadku gdy Renault się wycofa z F1 na końcu tego sezonu? Będzie poszukiwanie nowego, kolejnego sponsora na zakup ekipy z Enstone? Nawet jeśli Renault zostanie, to czy będą w stanie zbudować konkurencyjny bolid na miarę talentu Alonso, który dodatkowo od 2 lat nie czuje żadnej presji ze strony kolegi zespołowego, deklasując Piqueta, a teraz Grosjeana. Alonso w stawce w 2010 się znajdzie – to pewne, pytanie tylko gdzie?

Wg mnie może nastąpić wymiana, prawie bezgotówkowa, Kimi do Renault + Nokia, Alonso do Ferrari + Santander.

Podsumowanie

Plusy:
  • świetne silniki – przynajmniej tutaj się nie psują;
  • Pat Symonds – mam nadzieję, następca Flavio;
  • Alonso = jeszcze;
  • Nokia???

Minusy:
  • Flavio;
  • wycofanie się ING;
  • kiepsko wyglądające nadwozie, kiepsko jeździ – to samo u BMW;
  • już nie jest minusem – Piquet Jr;
  • za rok... brak gwiazdy, brak głównego dużego sponsora – Kubicy odradzam, niby sentymenty z RDD? Sentymenty w F1 nie istnieją;
  • afera "crach-gate", mocno może dać się we znaki Renault, Flavio, Symondsowi i rodzinie Piquetów...

Fernando Alonso

      Dwukrotny mistrz świata jak wskazują wszystkie znaki na niebie i ziemi, za rok poprowadzi jeden z bolidów Ferrari. Kilka tygodni wcześniej świat obiegła informacja jako hiszpański Santander Consumer Bank w 2009 roku zakończy współpracę z McLarenem i od 2010 roku zostanie tytularnym sponsorem ekipy z Maranello. Hiszpański sponsor plus hiszpański mistrz świata w Ferrari, spełnienie marzeń dla Santandera.

      Wydaje się, że Santander wykonał "manewr wyprzedzający", dając jasny sygnał w F1, iż chcą mieć Alonso w Ferrari. W ostatnim wywiadzie, wiceprezydent Santandera ds. marketingu i komunikacji z mediami – Juan Mauel Cendoya, na pytanie dotyczące zwabienia Alonso odpowiedział przewrotnie: „Najlepszy bank na świecie, najlepszy zespół na świecie, najlepszy kierowca na świecie -- bez dwóch zdań, taka kombinacja dla sponsora jest spełnieniem marzeń”.

      Jednak jest coś jeszcze. McLaren Mercedes, obudził się po dwóch latach i ponownie chciałby zwabić Fernando Alonso jako partnera Lewisa Hamiltona, jednocześnie zachowując Santandera jako swojego sponsora. Manewr taki nie jest niemożliwy lecz po perturbacjach z sezonu 2007 nowy ewentualny kontrakt musiałby zawierać wiele załączników.

Romain Grosjean

      Kolejny tester, który uzyskał status kierowcy wyścigowego. Francuz. Francuz w Renault. Najprawdopodobniej zachowa swoje miejsce na przyszły sezon i miejmy nadzieje poradzi sobie lepiej niż Nelson Piquet Jr. Walencja nie była idealnym torem na debiut, tego toru nikt nie zna. Belgia i Spa oraz Monza, to zupełnie inna bajka. Tam Grosjean być może pokaże nam rezultaty na miarę czołowej ósemki. Warto odnotować iż w swoim debiucie uzyskał lepszy czas jednego okrążenia w wyścigu niż Alonso, który punkty zdobył. Nadzieja i oczekiwania wobec młodego Francuza są wysokie, fakt, faktem nie są bez zasadne.

Nelsinho Piquet

      Po głośnym i burzliwym rozstaniu się z Renault i Flavio jest bez pracy. Jednak ucierpiała także jego reputacja, co w wieku 24 lat nie wróży rychłego powrotu do Formuły 1. Szefowie zespołów, jednak cenią sobie zawodników, którzy nie wylewają brudów poza swoje gniazdo. Cierpi zawsze na tym zespół i jego sponsorzy stawiani w złym świetle. Dodatkowo jeszcze afera z rzekomo umyślnym rozbiciem "Renówki" w Singapurze.

      Zbawieniem dla Piqueta może być jego ojciec i resztki z BMW, jednak wątpliwe byłoby aby tana Nelson, odnalazł głęboko w kieszeni wystarczające kwoty na przejęcie fabryki z Hinwil. Ostatnie doniesienia na to jednak nie wskazują. Werdykt: koniec przygody z F1.

W ramach odprawy otrzymał pozew do sądu...

Zobacz także:
•  Kto gdzie, z kim i dlaczego w 2010: Przewidywana lista startowa
•  Kto gdzie, z kim i dlaczego w 2010: Red Bull, Brawn, Williams, Toyota
<< | lista | >> | T- | T+ | zgłoś błąd w artykule | ^

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
renegade, 12.09.2009 11:31[!]
Widze, ze masz duzo wolnego czasu Dadasiu ;-).
Jędruś, 12.09.2009 11:50[!]
Prawda jest taka, że połowa tego co napisałeś to jedynie plotki, a Alonso trafi do Ferrari najwcześniej w 2011.

W dodatku Luca nie powiedział, że Badoer i Gene mają już podpisane kontrakty na 2010.Badoer po GP Belgii nie był jeszcze pewny pozostania w Ferrari.
Według mnie nawet jeśli Gene podpisał kontrakt to z pewnością jest on na zasadzie , że jeśli do stycznia 2010 nie podpisze kontrakt z inną ekipą na starty w F1 to Ferrari automatycznie przedłuży z nim uwowę.
Badoer to znakomity tester i z pewnością on zostanie.

A spekulacje na temat Massy są wyssane z palca.Nie wiadomo w jakiej będzie formie na początku sezonu po takiej przerwie, więc zatrudnienie Alonso który z początku z pewnością też nie jeździł by na 100% swoich umiejętności mogło by być ciosem w plecy.
Kimi teraz do WRC też raczej nie przejdzie, bo ma zbyt mało czasu by się właściwie przygotować.Jest jeszcze młody i na starty w rajdach ma czas.Z pewnością chce w F1 zostać mistrzem i myślę że niedługo mu się to uda i mam nadzieję, że jeszcze w barwach Ferrari.

Co do BrawnaGP to nikt nic nie wie.W dodatku wątpie by zostawili na lodzie Hamiltona :D Bez urazy ale Rosberg dla mnie jest słabszym kierowcą od Lewisa, Button trudno powiedzieć.
Adakar, 12.09.2009 11:55[!]
Di Montezemolo admits that Spain's Alonso will probably join the squad one day, as he revaled to Spanish reporters at Monza on Friday: "Sooner or later it will happen but we'll have to wait and see when that will be. For 2010 we have Räikkönen, Massa, Fisichella, Badoer, Gené and Schumacher so we have plenty of drivers.

"I have always been a big fan of Alonso because he is a great driver; he has won titles and sooner or later all great drivers come to Ferrari."


Wypowiedz z piątku. Przeproś.
Saruto, 12.09.2009 12:06[!]
"Ferrari może zdecydować się na ściągnięcie Valentino Rossiego, który w MotoGP nie musi juz nic udowadniać, a przygoda z F1, z Ferrari – bezcenne."
To jest najlepszy tekst :D Widać że autor nie interesuje się niczym więcej niż F1 ;)
Gdyby się interesował to by wiedział że obecnie Rossi ma najcięższe wyścigi w karierze, z czego jest bardzo zadowolony i planuje zostać do 2012 z Yamahą.

Co do reszty tekstu to nie znosze plotek. Czyli ten tekst to strata czasu ;)
paolo, 12.09.2009 12:09[!]
Adakar: Może się mylę ale mimo, że Montezemolo w miarę jasno powiedział, że Alonso dołączy najwcześniej w 2011 Ty nadal twierdzisz, że w przyszłym sezonie. Czytasz przerażająco wybiórczo. Coś w stylu nikt nam nie wmówi że czarne jest czarne... Skoro najważniejszy niby transfer sezonu tak potraktowałeś to reszty aż się boję.
ICEMANPK1, 12.09.2009 12:15[!]
Straszne bzdury,widac nudzi sie komus:)
dmaot malach, 12.09.2009 12:35[!]
Czytając ten artykuł łapię się za głowę - przecinek nie służy do oddzielania myśli! Części merytorycznej zaś tradycyjnie nie skomentuję ;)
cobra, 12.09.2009 13:05[!]
Artykuł niestety na poziomie poprzedniej części, czyli na dość mizernym poziomie.
kocie_ruchy, 12.09.2009 13:16[!]
Rozmawiałem z Gene tydzień temu i mimo że nie ukrywał swojego rozczarowania angażem Fisichelli i było widać że chce się ścigać to zapewnił że zostaje w zespole bo nadal ma w nim dużo roboty
Maraz, 12.09.2009 21:10[!]
Ok, damy sobie spokój z podobną tematyką, jeśli spotyka się to z tak dużym niezadowoleniem - jeśli Adam zechce dopisać o pozostałych zespołach, bo miał już zaczęte, to dodamy, żeby była całość, a na przyszłość darujemy takie rzeczy sobie. Trochę mnie to jednak dziwi, że aż tak ostro reagujecie na to, no ale nie będę tego już kwestionował.
lubczyk, 12.09.2009 23:49[!]
"Kiepsko wyglądające nadwozie, kiepsko jeździ" czyli że jak samochód kiepsko wygląda to kiepsko jeździ (świetny tok myślenia) ? Cały artykuł właśnie na takim poziomie myślenia jak to stwierdzenie
kruczek11, 13.09.2009 08:39[!]
Raczej nie brałem tego tekstu na poważnie, bo to TYLKO przypuszczenia, a i poziom wypowiedzi nie za wysoki- taki tekst dla tych, którzy raczej nic nie wiedzą o F1 i nie chcą wiedzieć za dużo :) Ale i tak gratuluję wytrwałości, bo napisanie takiej ilości jest raczej męczące, ale jeśli ktoś lubi to nie bronię...
Filek, 13.09.2009 09:52[!]
Bardzo dobry tekst pt " własne przemyślenia kol Adama, o tym co, kto, z kim w F1". Rzecz oparta na własnych skojarzeniach, niepełnych / niestety/ informacjach z mediów oraz własnej wizji przyszłości F1.Brawo Adam, odważyłeś się na to o czym inni myślą, ale nie stać ich na napisanie. Kto z nas ma więcej informacji niżli w tekście Adama? Większość infrmacji w mediach o F1, łącznie z tymi oficjalnymi, można skomentować słowami nauczyciela ze szkoły" co poeta chciał powiedzieć w tym wierszu". Większość informacji krążących o F1, to niestety takie , które wymuszają ułożenie piramid skojarzeniowych. Przepraszam, za takie określenie. Adam, ułożył je właśnie w taki sposób. Dla mnie fajne.

Redakcja, nie wstrzymujmy publikacji. Kto nie chce, niech nie czyta.
Większość negatywów bez konkretów, łapanie za słówka,takie z cyklu " nie lubię ,bo nie"
Adakar, 30.09.2009 19:01[!]
paolo, 12.09.2009 12:09    [ ukrywaj tego użytkownika ]
Adakar: Może się mylę ale mimo, że Montezemolo w miarę jasno powiedział, że Alonso dołączy najwcześniej w 2011 Ty nadal twierdzisz, że w przyszłym sezonie. Czytasz przerażająco wybiórczo. Coś w stylu nikt nam nie wmówi że czarne jest czarne... Skoro najważniejszy niby transfer sezonu tak potraktowałeś to reszty aż się boję.

Jędruś, 12.09.2009 11:50    [ ukrywaj tego użytkownika ]
Prawda jest taka, że połowa tego co napisałeś to jedynie plotki, a Alonso trafi do Ferrari najwcześniej w 2011.

ICEMANPK1, 12.09.2009 12:15    [ ukrywaj tego użytkownika ]
Straszne bzdury,widac nudzi sie komus:)

cobra, 12.09.2009 13:05    [ ukrywaj tego użytkownika ]
Artykuł niestety na poziomie poprzedniej części, czyli na dość mizernym poziomie.

Wyżej wymienione ciapaki .......... mi sie wydaje ........ czy ktoś dał plame na całej linii ?
Mam z was polewke ... to takie dziecinne z mojej strony ... ale ile mam satysfakcji :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca