F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Grupy artykułów
Formuła 1 ogólnie
Liczba artykułów: 115, najnowszy:
Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?
Wywiady Wyprzedź mnie!
Liczba artykułów: 43, najnowszy:
Fred Vasseur: człowiek od zadań specjalnych
Spojrzenie akkima co rymem zacina
Relacje z wyścigów F1 i innych wydarzeń
Liczba artykułów: 36, najnowszy:
Verva Street Racing 2016 z perspektywy Wyprzedź Mnie!
Recenzje książek, gier i filmów
Liczba artykułów: 12, najnowszy:
F1 i kino, czyli 5 najlepszych filmów o królowej motorsportu
Inne serie wyścigowe
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Dakar 2016 - prezentacja samochodów
Historia kierowców
Liczba artykułów: 29, najnowszy:
Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)
Historia zespołów
Liczba artykułów: 17, najnowszy:
Bruce McLaren - początek sportowej legendy
Historia torów
Liczba artykułów: 32, najnowszy:
Historia torów: Pescara
Historia samochodów
Liczba artykułów: 1, najnowszy:
McLaren MP4/4 - najlepszy bolid w historii F1
Zrozumieć Formułę 1
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Zawieszenie FRIC - o co tyle krzyku?
Technika
Liczba artykułów: 22, najnowszy:
Ferrari 458 GT2 - nowe auto Kuby Giermaziaka
Bezpieczeństwo z Allianz
Liczba artykułów: 71, najnowszy:
Koniec sezonu, początek pracy
Materiały prasowe zespołów i dostawców
Liczba artykułów: 33, najnowszy:
Przewodnik Renault: Regulowane tylne skrzydło

Wyścig obejrzałem, rymem opisałem: Turcja 2010

Spojrzenie akkima co rymem zacina, 30 maja 2010, wyświetlenia: 9164
akkim<< | lista | >> | T- | T+
Turcja 30.05.2010

W Park Istambuł po raz szósty Formuła zagości,
lecz to nie „cud świata” jak mówią kierowcy,
jeden zakręt, ósemka wymaga skupienia
i jadą „odwrotnie” do przyzwyczajenia.

Rzecz ważna dla niektórych – opony pożera,
i dla nich to kłopot, kłopot jak cholera
w dodatku kark tu trzeba przed jazdą poćwiczyć,
bo skoro „odwrotnie” na ból można liczyć.

Tu też jubileusz zespołu Ferrari
OSIEMSET wyścigów, dorobek wspaniały
jak uczczą na torze wszystkie lata pracy ?
Czy Fredek i Filip złożą coś na tacy ?

I wyścig poprawek, sądząc z zapowiedzi
co, kto powymyślał tu w bolidach siedzi,
pozostaje czekać skutków innowacji,
czy wynik potwierdzi cel modernizacji ?

Kolejna nowinka – Japończyk testowy,
HRT powoli rwie se włosy z głowy,
kłopot z utrzymaniem i kierowcy słabi,
czy długo w Formule ten zespół zabawi ?

I coś pod „Borówę”, który z tego znany
trzeba zauważyć w Lewisie przemiany,
bródka jak u kozy, kolczyk w uszach błyszczy
rodzi nam się macho, macho ciemnokrwisty.

Heidfeld bez uśmiechu, coraz bardziej smutny
tylko patrzeć jak ubiorą go w worek pokutny,
kapcanieje samochwała od początku roku,
na dodatek wyprosili w Monako z padoku.

Marek tak narzekał: „Nie mamy tunelu” :-(
po treningach jeździł już w starym modelu,
to co podrobili metodą Chińczyków
nie dało im na torze zbyt dobrych wyników.


Czas kwalifikacji, pochmurno na niebie
będzie trochę mokro ? – Pytam cicho siebie,
niestety ni kropli na sucho zawody
także pierwsze miejsce już na pewno z głowy.

No, bo kto ma wygrać jak nie ktoś z Red Bulli,
kto myśli inaczej to niech buzię stuli
nikt na dzisiaj nie może z siodła ich wysadzić
padło na Webbera, – lecz, za co Go chwalić ?

Z takim autem to raczej teraz żadna sztuka
ciekaw jestem, kto wreszcie ten zespół opuka
nudno już tak patrzeć na kwalifikację,
od początku sezonu mamy tą stagnację.

Schumi wciąż pamięta, co należy zrobić
aby nikt nie zdołał w końcówce go pobić,
lekcję dał tej młodszej w ściganiu gawiedzi :
„Ten „manewr” daje pewność, że nikt nie wyprzedzi”.

A nie chodzi o najlepszych, ale o „wybrańca”,
bo by pobić Rosberga stworzyła się szansa,
co mówi Mu do ucha: „Michał po coś wracał ?
Będę Ci przyczyną sportowego kaca” ;)

Przednie skrzydło Renówce dzisiaj nic nie dało,
jeden krok poprawy w tej stawce – to mało,
wszystko, co nadrobić przez przerwę zdołają
bez efektu i zysku, szybsi odjeżdżają.

Alonso niespodzianką, do Q3 nie wchodzi
a więc i Ferrari różnie się powodzi,
Witalis miło zaskoczył, trzeba Go pochwalić,
że nie zechciał dzisiaj bolidu rozwalić.

Układ całej sesji leciutko zachwiany,
Lewis ograł Sebka – ten kółko zawalił,
także Webber, Lewis i trzeci Vettelek
pozostaje czekać na wyścig w niedzielę.


Start, sporo emocji i szansa na deszczyk
a to zawsze powoduje, że robi się dreszczyk
na małe zamieszanie w stawce ułożonej
zacieram zatem z nadzieją podpocone dłonie.

No, ale niestety, od startu podgrupy
czwórka jako głowa, dycha w roli pupy,
trzydzieści sekund odjechać w kilku okrążeniach ?
Dwa teamy dziś rządzą, reszty raczej nie ma.

Potem jazda jak w tym roku i trochę straszenia,
do momentu pit stopów nic właściwie nie ma,
na wymianach zyskał Sebek i zrobił się drugi
do normy, więc wróciło z przodu „bycze pługi”.

Sebek cisnął na Marka, tor lekko wilgotny,
bratobójcza walka a tu los znów psotny
podkusił Vettelka, aby szedł na całość,
jeden wypadł, drugi stracił a pięknie być miało.

Rolę się zmieniły dwa Macki na przedzie,
czekam, kiedy Jenson Lewisa dojedzie
i stało się szybko, bo gumy zachował,
walka się zaczęła, Szef ich wyprostował.

Kto rządzi u McLa dziś się wyjaśniło,
Jenson dostał info i już się skończyło
jechanie po wygraną, więc dojechał grzecznie,
Lewis ma być pierwszym a Ty niekoniecznie.

I tak się zjawili Lewis, Jenson, Marek
ale jacyś smutni, twarze jak nie w chwale,
bo wynik łutem szczęścia nie z walki zaciętej
lecz punkty to punkty, czego więc chcieć więcej ?

Witalis jechał ładnie, lecz dostał kopniaka,
Fredek się nie chrzani już mentalność taka,
przeorał gościa zza Bugu, z punktów go wyleczył,
incydent wyścigowy ? Kto wie niech zaprzeczy.

Kubek rozczarował, mało nękał Nica
stąd i średni wynik z wyścigu wynika,
w moich myślach spotkała Go ostra ocena
lecz tu nie przytoczę, zgody na to nie ma.

By być lepszą od Merca niech Renia odłoży,
chyba, że do pracy mocniej się przyłoży,
choć brakuje do tego na dzisiaj niewiele
ale trzeba czekać znowu dwie niedziele.

Wyścig może szałowy dla tych co są z Makiem,
ja z takiej opinii cofałbym się rakiem,
bo dużo przypadku, głupia młoda głowa,
ścigało się czterech – nawet nie połowa.


P.S.
Wpienia mnie permanentnie brak naszych na torze,
z rozmów coś się sczytało, bez nich się nie może,
trzeba czekać na wypowiedź pijarem cedzoną,
mało z nich wynika, wtedy już ochłoną.
Polsat, nas kibiców wciąż perfidnie karze,
„Top Trądy” wolą robić i inne blamaże,
Panie Solarz, za olewkę przesyłam „życzenia”,
przejrzyj Pan na oczy i zmień punkt widzenia.
Szkoda, że na nas oszczędzasz i nas to dotyka,
od dawna już tam nie ma od nas wysłannika
a te „biedy' w studiu myląc się, motają
i wstyd jest mi za nich, bo brednie gadają.
<< | lista | >> | T- | T+ | zgłoś błąd w artykule | ^

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
grzegorzfiliks, 30.05.2010 20:51[!]
GREAT!!! FANTASTIC JOB!!! Akkim JESTEŚ WIELKI!
bzyk400, 30.05.2010 21:18[!]
Czapki z głów! Tuwim przy Tobie to pikuś.
Dornet, 31.05.2010 08:57 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Fajnie się czyta,gz Akkim :)
vivon, 31.05.2010 09:39[!]
owszem, fajnie sie czyta, i co wielokrotnie podkreslalem ma chlopak talent i to duzy. ale porownywanie go z Tuwimem, wieszczami narodowymi, albo proszenie o ręke to lekka przesada...
A.S., 31.05.2010 10:09[!]
akkim-ku jesteś niereformowalny…:( - ręce opadają

Znowu wysuwasz niczym nie poparte teorie o zajechanych gumach Lewisa – już raz się przeliczyłeś, ale dalej uparciuch z Ciebie.
Kierownictwo Maca zastosowało team orders. Była to naturalna reakcja w takim momencie. W wyniku sprzyjających okoliczności zespół znalazł się na dwóch pierwszych miejscach i miał na tym etapie ponad 30 sek. przewagę nad kolejnym zawodnikiem. Nie było najmniejszego sensu pozwolić kierowcom, by zaczęli rywalizować między sobą i być może doprowadzili tym do jakiegoś nieszczęścia.

F1 to sport zespołowy. Setki ludzi pracuje na sukces dwóch kierowców. Kiedy więc pojawia się szansa na podwójne zwycięstwo trzeba zrobić wszystko by jej nie zaprzepaścić, także przez głupie ambicje kierowców. Jeśli Jenson to taki fighter to mógł wcześniej atakować Lewisa, ale jakoś nawet się nie był w stanie do niego zbliżyć. Irracjonalnie zaatakował dopiero wtedy, kiedy zostało wydane sławetne polecenie save fuel dla obu kierowców – a tylko Lewis się do niego zastosował.

Tak to był team orders. Martin wydał swoim kierowcom zawaluowane polecenie dojechania spokojnie do mety w takiej kolejności w jakiej się znajdują – chodziło o dobro zespołu, a nie faworyzowanie któregokolwiek kierowcy!!! Gdyby w F1 były normalne przepisy (a nie bezwzględny zakaz team orders) Martin powiedziałby przez radio zapewne coś takiego: chłopaki koniec ścigania, dostaliśmy bonus od życia, mamy 30 sek. przewagi, jedziemy po dublet, trzeba to wykorzystać, zwolnijcie, oszczędzajcie samochód, silnik i opony i proszę się bez sensu nie wyprzedzać. Gdyby na tym etapie wyścigu prowadził Buton, to Lewis miałby zapewne zakaz atakowania go.
christoff.w, 31.05.2010 15:15[!]
Poraz kolejny idealnie. p.s: napisales ze wyprosili w Monako z padoku Heidfelda,to prawda? Nie slyszalem nic o tym? Jakies szczegoly,za co i tp? Dzieki. :)
bukuć, 31.05.2010 15:54[!]
Świetnie akkim ;)
Solorz , nie Solarz (chyba , że specjalnie)
Maczo ciemnokrwisty :)))
Myślałem , że pojedziesz po RBR ;)
akkim, 31.05.2010 15:58[!]
@A.S. >>>
pytanie: czy Nagrywasz GP ?
Sposób jazdy Lewisa to nie teoria to FAKT. I sądzę, że doskonale zdaje sobie z tego sprawę Jenson. To czego uparcie bronię a TY starasz się storpedować to nie tylko moja wyimaginowana opinia. Tak sądzi wielu obserwatorów F1. Co do sytuacji z GP, Jenson zna styl Lewisa i wiedział doskonale, że nastąpią u Niego kłopoty z oponami. Ale jakby było tego mało:
odtworzę z zapisu : okr. 41 "Guzik" szybszy o 0,012; 42- 0,227 /najszybsze okr. wyścigu /; 43 - 0,416. Tu pada komunikat do Lewisa: "oszczędzaj paliwo, Jenson otrzymał taki sam komunikat". Okr. 44 - 0,407 szybszy "Guzik". Także zanim padło "polecenie zespołu" Jenson był szybszy od Lewisa. "Team orders" był spowodowany strachem przed sytuacją Byków. Co nie zmienia faktu, że Lewis tracił w porównaniu do Jensona i sądzę, że powodem były opony.

@christoff.w >>>
"Kuchcik" jako kierowca testowy Mercedesa śmiało szedł w czwartek do boksów ale zatrzymano Go na bramce. Zapytano czy bierze udział w trenigach, odpowiedź mogła być tylko jedna i steward nie wpuścił go na teren garaży. Musiał patrzeć z boku do momentu interwencji ludzi z zespołu.

@bukuć >>>
Solarz - celowo, bo jest mi solą w oku z racji swoich decyzji.

@bzyk400>>>

Do Tuwima mi brakuje jak stąd na Alaskę,
chcesz być miły więc dziękuję za słów Twoich łaskę.
A.S., 31.05.2010 23:00[!]
akkim – wszystkie te wspaniałe czasy Buttona wykręcone zostały już po kolizji RBR-ów, kiedy było widać, że Lewis po prostu racjonalnie odpuścił, w myśl zasady: swoje zrobiłem, teraz trzeba dowieźć to do mety.
Są widzę dwa niepodważalne dogmaty w F1. 1 – Lewis zajeżdża opony 2 – Alonso świetnie umie ustawiać bolidy. I żadne racjonalne przesłanki już widzę tych stereotypów nie zmienią. Żal tylko, że powtarzane są one także przez ludzi, których można by uznać za rozsądnych.
akkim, 01.06.2010 07:40[!]
@A.S.
No przecież rozpisałem Ci to w okrążeniach. Kolizja była na 42. Mogę dorzucić porównanie z 40 Guzik szybszy o 0,325. Także dojeżdżał Lewisa przed kolizją. To chciałem wykazać. Nic więcej. Tylko w sprawie przyczyn zmniejszania się między nimi różnicy mamy różne zdania. Ja pozwolę sobie na przypomnienie Chin kiedy to Lewis zniweczył sezon pracy lądując na poboczu przed pit stopami. Nie tylko Jemu podczas tankowania nie zmieniono opon przejściowych ale tylko On miał zdarte te opony prawie do płótna / jasne placki widać gdy dojeżdża na zmianę/. Ale jakbyśmy się zgadzali nie byłoby tej dyskusji. Nie budują też mojej sympatii tego typu sytuacje choć to już nie należy do tematu.

http://www.youtub.../watch?v=pk8JlxZiZ8o
Zureq, 01.06.2010 10:35[!]
Akkim the Dream!!!
Arnoldzik, 03.06.2010 21:45[!]
akkim najlepszy!

Pięknie!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca