F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Grupy artykułów
Formuła 1 ogólnie
Liczba artykułów: 115, najnowszy:
Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?
Wywiady Wyprzedź mnie!
Liczba artykułów: 43, najnowszy:
Fred Vasseur: człowiek od zadań specjalnych
Spojrzenie akkima co rymem zacina
Liczba artykułów: 61, najnowszy:
Powrót obejrzałem, rymem opisałem
Relacje z wyścigów F1 i innych wydarzeń
Liczba artykułów: 36, najnowszy:
Verva Street Racing 2016 z perspektywy Wyprzedź Mnie!
Recenzje książek, gier i filmów
Liczba artykułów: 12, najnowszy:
F1 i kino, czyli 5 najlepszych filmów o królowej motorsportu
Inne serie wyścigowe
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Dakar 2016 - prezentacja samochodów
Historia kierowców
Liczba artykułów: 29, najnowszy:
Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)
Historia zespołów
Liczba artykułów: 17, najnowszy:
Bruce McLaren - początek sportowej legendy
Historia torów
Liczba artykułów: 32, najnowszy:
Historia torów: Pescara
Historia samochodów
Liczba artykułów: 1, najnowszy:
McLaren MP4/4 - najlepszy bolid w historii F1
Zrozumieć Formułę 1
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Zawieszenie FRIC - o co tyle krzyku?
Technika
Bezpieczeństwo z Allianz
Liczba artykułów: 71, najnowszy:
Koniec sezonu, początek pracy
Materiały prasowe zespołów i dostawców
Liczba artykułów: 33, najnowszy:
Przewodnik Renault: Regulowane tylne skrzydło

Nowy pakiet aero do TF106

Technika, 13 lutego 2006, wyświetlenia: 4373
Marek Roczniak<< | lista | >> | T- | T+
Zespół Panasonic Toyota Racing zaprezentował dzisiaj nowy pakiet aerodynamiczny do swojego bolidu TF106, który zostanie użyty w otwierającym sezon 2006 wyścigu o Grand Prix Bahrajnu.

Nowy pakiet został wprowadzony tuż przed rozpoczęciem ostatnich dwóch przedsezonowych serii testów japońskiej stajni i zadebiutuje już jutro, czyli 14 lutego na włoskim torze Vallelunga. Poniżej znajduje się opis najważniejszych zmian, jakie TF106 przeszedł od rozpoczęcia swoich pierwszych testów pod koniec listopada 2005 roku.

Porównanie widoku z góry
Nowy nos jest oparty na wyraźnym kształcie łyżki.
1)Nowe płaty są bardziej skręcone w porównaniu do podobnych wprowadzonych na GP Monako 2005
2)Pojawiły się niewielkie dodatkowe poziome stateczniki
3)Jest także nowy statecznik na zewnątrz skrzydła
4)Do nosa przymocowane są podwójne stateczniki
5)Nowy, bardziej aerodynamiczny kształt ramion zawieszenia
6)Inne łopatki kierujące (ang. turning vanes)
7)Nowe stateczniki z przodu bocznych wlotów powietrza z pionowym rozdzielnikiem
8)Nowe mniejsze skrzydełko (ang. winglet) przymocowane u góry do bocznych wlotów powietrza
9)Bardziej wyprofilowane boki bolidu
10)Nowe umiejscowienie rur wydechowych z małymi bocznymi skrzelami stanowiącymi ujście dla gorącego powietrza (12)
11)Nowe skrzydełko zintegrowane z kominami wylotowymi
13)Inne umiejscowienie mini-skrzydełek
14)Nowa pokrywa silnika z lepszym kształtem pokrywającym skrzynię biegów
15)Mini-płat przymocowany do deformowalnej struktury

TF106 z początku zimowych testów
../img/artykuly/toyota/tf106_newaero1.jpg
TF106 na GP Bahrajnu

Porównanie widoku z boku
TF106, który będzie testowany na torze Vallelunga od 14 lutego, będzie miał zupełnie nowy pakiet aero na pierwsze wyścigi sezonu.
1)Nowe przednie skrzydło z innymi płatami krańcowymi i zewnętrznym statecznikiem
2)Dodatkowa para stateczników przymocowanych do nosa, co daje w sumie cztery po obu stronach
3)Zmodyfikowane łopatki kierujące
4)Nowa specyfikacja aero z przodu bocznych wlotów powietrza z małymi pionowymi łopatkami kierującymi
5)Boki są bardziej wyprofilowane w dolnej sekcji, aby zwiększyć przepływ powietrza w kierunku tyłu samochodu
6)Nowe umiejscowienie skrzydełek po bokach bolidu
7)Cztery skrzydełka zamiast dwóch w okolicy górnego wlotu powietrza
8)Nowe umiejscowienie rur wydechowych i małe skrzela stanowiące ujście dla gorącego powietrza
9)Nowe skrzydełko zintegrowany z kominami wylotowymi
10)Karoseria przed tylnymi kołami została zmodyfikowana
11)Tylko jeden pionowy statecznik w dolnej sekcji blisko tyłu samochodu
12)Nowy dyfuzor
13)Nowa deformowalna struktura pochłaniająca większą energię podczas uderzenia tyłem bolidu w bandę (zaostrzone przepisy dotyczące bezpieczeństwa)

TF106 z początku zimowych testów
../img/artykuly/toyota/tf106_newaero2.jpg
TF106 na GP Bahrajnu

Boki bolidu
Największe różnice pomiędzy bolidem użytym na początku zimowych testów i tym, jaki wyjedzie na tor Vallelunga, dotyczą bocznych sekcji.
1)Nowe łopatki kierujące z małym pionowym rozdzielnikiem i drugi mały płat Gurneya (2) przymocowany do poziomych stateczników o zmodyfikowanych kształcie
3)Boki są bardziej wąskie w dolnej części, aby sprostać mniejszemu zapotrzebowaniu na chłodzenie i poprawić przepływ powietrza w kierunku tyłu samochodu
4)Skrzydełka są nowe i zarazem mniejsze od poprzednich
5)Nowe kominy są zamontowane pod większym kątem na zewnątrz i są zintegrowane z nowymi skrzydełkami po bokach

../img/artykuly/toyota/tf106_newaero3.jpg

Przednie skrzydło
Nowy pakiet aero zaczyna się od nowego przedniego skrzydła, opartego na przednim skrzydle z Monako 2005, które już posiadało drugie mniejsze skrzydło (2). Nowa wersja zawiera także małe stateczniki wewnątrz (1) i na zewnątrz (3). Po boksach nosa znajdują się dwa dodatkowe stateczniki (4). Pierwsze dwa stateczniki (na górze) zostały wprowadzone już na początku sezonu 2005.

../img/artykuly/toyota/tf106_newaero4.jpg
Źródło: Toyota
<< | lista | >> | T- | T+ | zgłoś błąd w artykule | ^

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Maximus, 13.02.2006 17:40[!]
Ciekawy artykuł...
McMerol, 13.02.2006 17:43[!]
ciekawie czy ten nowy pakiet pomoże wygrywać im wyścigi, czy tylko na dojeżdzanie na punktowanych pozycjach ????
RENO, 13.02.2006 17:56[!]
jezu ile na tym nosie skryzdełek, lepiej niech pojada go przetestować do Bahrajnu :)
Leon, 13.02.2006 18:25[!]
Nie wiem czy takimi drobnymi , kosmetycznymi zmianami zniwelują ponad dwusekundową stratę
do czołówki . Obawia się , że nie , chyba ,że zmiany dot. też silnika o którym nic nie mówią .
Metalpablo, 13.02.2006 19:11[!]
Mi sie podoba.Jak dlamnie to niezłe zmiany,a poza tym DIABEŁ TKWI W SZCZEGÓŁACH:D hihi.Pozdro
Pussik, 13.02.2006 20:41[!]
Do redaktora: "Po boksach nosa znajdują się dwa dodatkowe stateczniki (4). " Szczegółowy news. :o
Adriannn, 13.02.2006 22:30[!]
To dobrze że stawiają na aerodynamikę na GP Bahrajnu. Na tym torze są długie proste i do zwycięstwa jest potrzebna prędkość maksymalna a w to wchodzi właśnie aerodynamika.
Aquos, 14.02.2006 09:38[!]
Adriannn, masz rację, że w Bahrajnie liczy się prędkość, tylko dlaczego na to GP przewidują skrzydło bazujące na rozwiązaniu wykorzystanym w... Monako?!? Przecież to całkowicie inny tor, na którym szyka się raczej zwiększonej siły docisku, a nie prędkości maksymalnej. Dziwne rozwiązanie...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca