F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Grupy artykułów
Formuła 1 ogólnie
Liczba artykułów: 115, najnowszy:
Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?
Wywiady Wyprzedź mnie!
Spojrzenie akkima co rymem zacina
Liczba artykułów: 61, najnowszy:
Powrót obejrzałem, rymem opisałem
Relacje z wyścigów F1 i innych wydarzeń
Liczba artykułów: 36, najnowszy:
Verva Street Racing 2016 z perspektywy Wyprzedź Mnie!
Recenzje książek, gier i filmów
Liczba artykułów: 12, najnowszy:
F1 i kino, czyli 5 najlepszych filmów o królowej motorsportu
Inne serie wyścigowe
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Dakar 2016 - prezentacja samochodów
Historia kierowców
Liczba artykułów: 29, najnowszy:
Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)
Historia zespołów
Liczba artykułów: 17, najnowszy:
Bruce McLaren - początek sportowej legendy
Historia torów
Liczba artykułów: 32, najnowszy:
Historia torów: Pescara
Historia samochodów
Liczba artykułów: 1, najnowszy:
McLaren MP4/4 - najlepszy bolid w historii F1
Zrozumieć Formułę 1
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Zawieszenie FRIC - o co tyle krzyku?
Technika
Liczba artykułów: 22, najnowszy:
Ferrari 458 GT2 - nowe auto Kuby Giermaziaka
Bezpieczeństwo z Allianz
Liczba artykułów: 71, najnowszy:
Koniec sezonu, początek pracy
Materiały prasowe zespołów i dostawców
Liczba artykułów: 33, najnowszy:
Przewodnik Renault: Regulowane tylne skrzydło

Giermaziak: Myślę, że są szanse na podium w F3

Wywiady Wyprzedź mnie!, 9 lutego 2011, wyświetlenia: 5477
Paweł Zając i Łukasz Godula<< | lista | >> | T- | T+
Wczoraj PKN Orlen zapowiedział, że Verva Racing Team po raz kolejny stanie do walki w Porsche Supercup i na torach Europy będzie starać się, by wszyscy fani wyścigów mieli okazje usłyszeć Mazurka Dąbrowskiego. Dodatkowo polska firma zostanie sponsorem Kuby Giermaziaka, który w nadchodzącym sezonie będzie rywalizował w Formule 3. Nasza Redakcja jak zwykle podczas prezentacji się nie nudziła i porozmawiała z gostynianinem na temat jego odczuć przed nadchodzącym sezonem.

Kuba, w zeszłym roku dwie różne serie, dwa różne auta i dwa inne wyniki. Jesteś ogólnie zadowolony?
„Zadowolony ogólnie tak, na pewno nie mogę narzekać. W GT Masters tak naprawdę nastawiłem się na to, żeby robić coś poza Porsche, żeby pojeździć. Udało się wygrać dwa wyścigi, kilka razy mieć pole position, naprawdę pokazać się z dobrej strony – do tego stopnia z dobrej, że w tej chwili mam dużo propozycji startów w GT Masters, ale już na szczęście nie mam na to czasu. Jeśli chodzi o Porsche, był to rok nauki, dlatego tak jak powiedzieliśmy – pierwsza połowa sezonu była trudna, później było trochę lepiej”.

Czyli w tym roku skupiasz się tylko na Porsche i F3?
„Tak, na pewno będzie ciężko znaleźć czas na coś innego”.

Kalendarze nie kolidują?
„Kalendarz koliduje tylko podczas Supercupu we Włoszech i F3 na Silverstone, jednak wtedy wybór na pewno padnie na Porsche”.

Testowałeś ostatnio bolid Formuły 3. Jak wypadły testy?
„Powiem szczerze, że ponad oczekiwania, ponieważ nie siedziałem w bolidzie od ponad roku. Wsiadłem w F3 i tak naprawdę od samego początku byłem w czubie. Mieliśmy dobrych kierowców, Magnussena, naprawdę czołówkę brytyjskiego pucharu F3 i kilku obiecujących z F3 Euro Series. Na deszczu byłem nawet najszybszy jednego dnia, potem byłem drugi. Tak więc było dobrze”.

Potestujecie jeszcze w F3 albo Porsche przed sezonem?
„Od 14 do 17 testujemy Porsche na torze Ascari w Hiszpanii. Jako pierwszy team ekskluzywnie dostaliśmy opony do testowania, żeby zobaczyć co będzie. W tym roku Michelin przygotowuje nową oponę do Supercupu, która ma być zupełnie inna i mam nadzieję, że lepsza”.

W jakie wyniki celujesz, zarówno w Porsche, jak i F3?
„W Porsche na pewno bym chciał kilka razy stanąć na podium, W F3 myślę, że jest taka możliwość ze względu na prawdopodobieństwo, że nadal będzie odwrócony start, więc myślę że jeśli będę miał odpowiednie tempo wyścigowe to przy odrobinie szczęścia jestem w stanie stanąć na podium”.

Jak ogólnie wyglądają relacje pomiędzy kierowcami w Supercupie? W Barcelonie miałeś stłuczkę z jednym z kierowców i tak trochę wyeliminowałeś go z wyścigu?
„No tak trochę on mnie też wyeliminował (śmiech). Mówiąc serio, nie chcę już rozstrzygać czyja to było wina. Ja tak naprawdę nigdy nie jestem w bliższych relacjach z kierowcą spoza mojego zespołu. Traktuję ich jako rywali, nie traktuję tego emocjonalnie, nie spotykam się z nimi po wyścigach. Mój partner z zespołu to jest ktoś, kogo bardzo szanuję na torze i komu nie zrobię nic czym mógłbym uprzykrzyć mu życie. Reszta kierowców to po prostu rywale”.

Cieszysz się z przybycia Stefana do zespołu?
„Tak, na pewno podniesie poziom rywalizacji w zespole. Problem w zeszłym sezonie polegał na tym, że razem z Robertem byliśmy nowymi kierowcami w serii i przyszedł moment, kiedy już nie mogliśmy się uczyć. Nie było od kogo się uczyć, bo ileż można się nauczyć wzajemnie od siebie. Zespół dawał nam duże wsparcie, jednak kierowca, który ciągle będzie mnie mógł wspierać swoim doświadczeniem i powodować, że ta rywalizacja będzie jeszcze bardziej zacięta jest czymś pozytywnym”.

Jak się zapatrujesz na jazdę na północnej pętli?
„To jest jeszcze sprawa do końca nie potwierdzona, bo z tego co wiem to w tym terminie jest jeszcze Walencja i dlatego nie jest jeszcze pewne, czy Porsche pojedzie w Walencji czy na Nordschleife. Powiem szczerze, mimo tego że wszyscy mówią, iż woleliby Walencję, to ja bym wolał jechać na Nordschleife, bo już miałem okazję startować w wyścigu czterogodzinnym i jest to coś niezapomnianego. Po cichu liczę, że jednak Nordschleife będzie górą w tym przypadku”.

Jest taka magiczna, jak mówią?
„Tak, jest nawet bardziej magiczna niż mówią (śmiech). Naprawdę”.

Wtedy jechałeś Clio, jak się ścigało autem, które jest w końcu znacznie wolniejsze niż samochody, którymi ścigałeś się na co dzień?
„Tak jak można sobie wyobrazić, jazda wolniejszym samochodem jest po prostu łatwiejsza. Clio jest bardzo dobrym samochodem wyścigowym, zawieszenie jest bardzo dopracowane, opony są dobre, tylko po prostu brakuje mocy. Także jazda jest bardzo przyjemna, skrzynia jest OK. Nie chciałem jechać od razu szybkim samochodem, żeby móc nauczyć się toru, a nie walczyć o życie co zakręt”.

Miałeś dość ciekawego partnera (śmiech).
„Tak, miałem nawet dwóch partnerów w tym wyścigu, Maję Moeller i jeszcze jednego kierowcę z Niemiec. Tak naprawdę nastawiliśmy się na poznawanie tego toru. Udało mi się nawet na ostatnim okrążeniu pojechać kółko poniżej 10 minut, a jest to już całkiem przyzwoity wynik w Clio”.

Dziękujemy za rozmowę i życzymy powodzenia na torach!
„Dzięki!”
<< | lista | >> | T- | T+ | zgłoś błąd w artykule | ^

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
lukizc, 09.02.2011 17:29[!]
Za internetowo wyglądają te buźki, wolałbym w nawiasie słówko "śmiech".
Maraz, 09.02.2011 17:36[!]
Słuszna sugestia, poprawiłem.
krzysiek_aleks, 09.02.2011 17:39[!]
Giemaziak na podium w F3 - niezły żart
Kamikadze2000, 09.02.2011 17:50[!]
@krzysiek aleks - no, no uważaj, bo Cię jeszcze zaskoczy... ;)
mbg, 09.02.2011 17:53[!]
@krzysiek aleks
bardzo możliwe, że znajdzie się na podium. wyścig 1 poz.8, w sprincie start z PP i podium bardzo prawdopodobne. A.F.da Costa wygrał 3 razy w ten sposób sezonie 2010.
yaper, 09.02.2011 19:04[!]
Mnie tak naprawdę interesują w tym sezonie jedynie jego starty w F3ES. Nie żebym nie śledził jego poczynań w Porsche i mu tam nie kibicował, ale F3 ponad wszystko. Mam sentyment do tej serii od dawna i zawsze ścigali się tutaj najlepsi kierowcy. W tym sezonie jest niestety najgorzej od lat, ale ze względu na Giermaziaka będzie miło śledzić rywalizację.

Nie powiem, optymizmem napajają mnie te pozytywne słowa Kuby o wysokich miejscach na testach. Już rok temu testował on z Motorparkiem i miał całkiem obiecujące czasy. Nie ukrywam, że niepokoi mnie ta spora przerwa w startach w bolidach jednomiejscowych, ale liczę że będzie to przeszkodą jedynie na początku sezonu, a później będzie coraz lepiej.

Kuba nieźle sobie poczynał w FR 2.0, zatem jestem spokojny o jego opanowanie w jeździe co oznacza doświadczenie w jeździe na czubie (nie uleganie presji z tyłu). Właśnie na początku liczę na miejsca 5-8 w wyścigu i start w drugim z pierwszych linii. Takim sposobem Kuba może dowieźć sporo punktów, zaliczyć kilka podiów, a może okazjonalnie wygrać i na koniec być wysoko w generalce. Podium na koniec? Jak najbardziej realne.

Patrząc na jego przeciwników to z pewnością najtrudniejsi to obyci z samochodem Vanthoor i Juncadella. Ciekawi mnie ten młody Abt, który w niemieckiej F3 tak dobrze sobie radził. W nich upatruję najgroźniejszych rywali. Nie wiadomo jeszcze o ilu kierowców rozrośnie się stawka.
tomato, 09.02.2011 19:17[!]
Podium w jakimś wyścigu i to nie jednym bardzo mozliwe - o ile obsada będzie tak nieliczna jak w minionym sezonie. Poza tym Motorpark Academy to nie potęga w tych rozgrywkach, co innego ART lub Signature.
pepsi-opc, 09.02.2011 19:31[!]
Ciekawe czy Polsat pokusi się o transmisje F3 w końcu będzie jeździł tam Polak.
krzysiek_aleks, 09.02.2011 19:59[!]
Jasne. Skoro Lech Poznań przegrywał ze "szpilkami na Giewoncie" to teraz mają transmitować F3. Nawet chyba nie wiedzą tam co to jest
SVLA, 09.02.2011 21:19[!]
Ponieważ frekwencja będzie mniej więcej porównywalna do ubiegłorocznej, to podium jest w zasięgu
pepsi-opc, 09.02.2011 21:20[!]
@Krzysiek a wiesz o istnieniu Polsat Sport i Polsat Sport Extra ??
benethor, 10.02.2011 07:02[!]
A ja podejrzewam że w związku z wypadkiem Roberta mogą zacząć właśnie transmisje F3, żeby ratować oglądalność wśród typowych sezonowych "kibicuff". W końcu Kuba będzie w tym sezonie chyba jedynym Polakiem, który jeździ i może wygrywać w openwheelach.
gnt3c, 10.02.2011 10:52[!]
myślę że są szanse, że wygram w Totka w tym roku.
MaxKapsel, 10.02.2011 13:08[!]
Nordschleife w "wyścigowym" Clio "poniżej 10 minut"? I to jest jego, kierowcy wyścigowego, zdaniem dobry wynik? Hmm... polecam Top Gear sprzed paru lat. Sabine Schmitz, czas 10 minut 8 sekund. Gorzej od Clio? Oczywiście, gorzej i jednak nieco ponad 10 minut. Tylko, że ona to zrobiła w Fordzie Transit...;P
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca