LiGNA   AKTUALNOŚCI  |  KALENDARZ WYŚCIGÓW  |  UCZESTNICY  |  KLASYFIKACJE  |  REGULAMIN  |  PLIKI  |  FORUM  |  YOUTUBE
F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Sezony LiGNA
•  F1 2005 / 2006
•  F1 2006 / 2007
•  F1 2007 / 2008
•  F1 2008 / 2009
•  F1 2009 / 2010
•  F1 2011
•  F1 History 2010 / 2011
•  GP2 2008 / 2009
•  GP2 2009 / 2010
•  Grand-Am 2010
•  WTCC 2008 / 2009
•  WTCC 2009 / 2010
•  WTCC 2010 / 2011
•  WTCC 2012
•  Race of Champions
•  Kalendarz wydarzeń
  Serwery LiGNA
 LiGNA (live-timing)

  Kalendarz wyścigów
1. 27.02Brazylia
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
2. 12.03USA
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
3. 26.03Włochy
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
4. 2.04Czechy
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
5. 16.04Niemcy
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
6. 23.04W. Brytania
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2

  Klasyfikacja kierowców
1. Oskar Stabno208 
2. Mateusz Bogusz198 
3. Alex Radomski178 
4. Radek Bogusz107 
5. Damian Kurowski89 
6. Aleksander Boguslawski75 
7. Jacek Murzyn62 
8. Wojciech Guminski55 
9. Lukasz Gregeracki54 
10. Grzegorz Kaczala33 
11. Rafal Wachowski24 
12. Kamil Jankowski20 
13. M Prawucki16 
14. Bartosz Pyciarz14 
15. P Kowalczyk13 

  Klasyfikacja zespołów
1. BMW442 
2. SEAT338 
3. Alfa Romeo136 
4. Chevrolet123 
5. Peugeot70 
6. Honda30 
  Sezon WTCC 2012 > Aktualności
F1: Okrążenie toru Albert Park z Masterem
Figo, 5 lutego 2011, wyświetlenia: 2558<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
„Zaczynamy od prostej startowej, prędkość około 300 km/h i dojeżdżamy do dwóch pierwszych zakrętów – Jones i Brabham, pokonywanych na 3 biegu z prędkością około 150km/h. W tym miejscu toru ważne jest, aby bolid był perfekcyjnie zbalansowany, gdyż bardzo szybko zmieniamy kierunek jazdy i nie można sobie pozwolić na żadne straty spowodowane wystąpieniem zbyt dużej podsterowności lub nadsterowności.

Następnie wyjeżdżamy na dosyć długą prostą, która doprowadzi nas do przejeżdżanego na drugim biegu zakrętu Sport Center. Nie długo po tym pokonujemy zakręt Hellas (3 bieg, 140km/h) oraz łuk Whiteford, który w zasadzie możemy pokonać z gazem podłodze. Ta sekcja toru nie daje wytchnienia kierowcom i trzeba być maksymalnie skupionym, ponieważ minimalny błąd na wyjściu z któregoś zakrętów może być bardzo tragiczny w skutkach.

Przed kolejnym wirażem (Marina) redukujemy prędkość do 170km/h na 2 lub 3 biegu dzięki czemu dojeżdżamy do bardzo łagodnego łuku Lauda, pokonywanego z prędkością 270 km/h, który momentalnie doprowadza nas do sekcji zakrętów Clark Chicane. Sławetną szykanę pokonujemy na 2 biegu, osiągając prędkość 110 km/h, po czym kierujemy się do bardzo długiego zakrętu zwanego Lakeside Drive, który doprowadzi nas do bardzo szybkiej sekcji toru (Waite) składającej się z dwóch wiraży pokonywanych na 5 biegu. To miejsce uznał bym jako kluczowe na torze, gdyż nawet mały błąd podczas pokonywania tej szykany może doprowadzić do sporej straty czasowej.

Kolejno wyjeżdżamy na długą prostą, prowadzącą do ostatniej już sekcji toru, która prawie w całości składa się z 90-cio stopniowych zakrętów. Na pierwszy ogień idzie zakręt Ascari (3 bieg, 120 km/h) oraz wiraż Stewart (4 bieg, 220 km/h). Oba zakręty mają dość ślepe wejście, więc musimy być bardzo uważni, aby nie przestrzelić któregoś z nich. Następnie pokonujemy chyba najwolniejsze miejsce na torze (Senna) na 1 lub 2 biegu – prędkość 80 km/h. Zakręt sam w sobie nie jest może największym wyzwaniem, jednakże dohamowanie do niego jest bardzo dziurawe i łatwo zblokować koła, tracąc cenne ułamki sekund. Kolejno dojeżdzamy już do ostatniego zakrętu na torze (Prost), który dzięki dosyć nierównej nawierzchni jest bardzo nadsterowny i musimy być czujni ponieważ bardzo łatwo stracić kontrolę nad samochodem. Na wyjściu oczywiście korzystamy z tarki i dojeżdżamy do prostej start/meta kończąc całe okrążenie.”



<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca