LiGNA   AKTUALNOŚCI  |  KALENDARZ WYŚCIGÓW  |  UCZESTNICY  |  KLASYFIKACJE  |  REGULAMIN  |  PLIKI  |  FORUM  |  YOUTUBE
F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Sezony LiGNA
•  F1 2005 / 2006
•  F1 2006 / 2007
•  F1 2007 / 2008
•  F1 2008 / 2009
•  F1 2009 / 2010
•  F1 2011
•  F1 History 2010 / 2011
•  GP2 2008 / 2009
•  GP2 2009 / 2010
•  Grand-Am 2010
•  WTCC 2008 / 2009
•  WTCC 2009 / 2010
•  WTCC 2010 / 2011
•  WTCC 2012
•  Race of Champions
•  Kalendarz wydarzeń
  Serwery LiGNA
 LiGNA (live-timing)

  Kalendarz wyścigów
1. 25.10Australia
2. 08.11Malezja
3. 22.11Bahrajn
4. 06.12San Marino
5. 20.12Hiszpania
6. 10.01Monako
7. 24.01Kanada
8. 07.02W. Brytania
9. 21.02Niemcy
10. 07.03Włochy
11. 21.03Belgia
12. 04.04Brazylia

  Klasyfikacja kierowców
1. Guard128 
2. Sadek106 
3. Bioly7477 
4. SPIDER76 
5. Godzil265 
6. Arczyn60 
7. bed_nar45 
8. Kaczała43 
9. Zlatan34 
10. Kizalf29 
11. Bandit27 
12. aphroman25 
13. Kubuś Fatalista22 
14. Damian181218 
15. Pussik15 

  Klasyfikacja zespołów
1. Hiper Aguri F1C Team137 
2. Prodrive Honda Racing F1 Team128 
3. Polish Vodka Racing Team123 
4. McLaren Mercedes122 
5. Polish Racing RBR83 
6. Bandit F1 Team79 
7. Superfund F1 Team76 
8. Renault F1 Team Spirit58 
9. Shadow Racing Team33 
10. Mitsubishi Racing Team
  Sezon F1 2006 / 2007 > Regulamin ligi
1. Wstęp

1.1. Pełna nazwa ligi – Liga Grających Nałogowo Amatorów (LiGNA).

1.2. Przystąpienie do ligi oznacza akceptacje i dobrowolne przestrzeganie zawartych w regulaminie przepisów.

1.3. Gra F1 Challenge zawiera pewną ilość błędów i przystępując do ligi każdy uczestnik z tym się godzi, zobowiązując się do nie użalania się gdy taki błąd przytrafi mu się w czasie wyścigu.

1.4. Wszystkie rozgrywki mają toczyć się na zasadach fair play. Uczestniczyć w nich może każdy kto zarejestruje się na forum i zostanie wpisany na listę kierowców na stronie ligowej.

1.4.1. Warunkiem koniecznym do uczestniczenia w oficjalnych kwalifikacjach oraz wyścigu jest uczestnictwo przynajmniej w jednym nieoficjalnym treningu ligowym w obecności członka Rady i po pozytywnym zaopiniowaniu przez niego – wpisanie na listę kierowców.

1.5. Organem zarządzającym ligą jest Rada.

1.5.1. Rada wybierana jest na jeden sezon ligowy. W jej skład wchodzi mistrz z poprzedniego sezonu LiGNA oraz 4 członków ligi zaproponowanych przez kierowców (decyduje większość głosów).

1.5.2. Rolą Rady jest rozpatrywanie wszelkich zastrzeżeń co do przebiegu wyścigu, wniosków o przyjęcie do LiGNA, orzekanie kar na wnioski kierowców, zatwierdzanie wyników wyścigów. Decyzje są ostateczne i nie podlegają dyskusji.

1.6. Do ligi można się przyłączyć w dowolnym momencie sezonu, o ile nie został osiągnięty limit dopuszczalnej liczby kierowców (10 zespołów po 2 kierowców głównych i 1 rezerwowym).

1.7. Kierowca, który wyraża chęć przystąpienia do Ligi winien wybrać bolid, którym będzie się ścigał oraz kierowcę, którego będzie reprezentował (z dostępnych w grze), założyć zespół, który będzie reprezentował lub dołączyć do istniejącego.

1.7.1. Wybór jest ostateczny i nie może być zmieniany podczas trwania sezonu z wyjątkiem sytuacji, w której zespół (w którym kierowca się ścigał) zostaje zlikwidowany.

1.8. Kalendarz LiGNA składa się z 12 eliminacji wybranych przez uczestników zawodów wybieranych na jeden sezon spośród torów dostępnych w grze z dodatkiem, o którym mowa w punkcie 3.1.

1.9. Liga jest otwarta na nowe osoby, które spełniają powyższe warunki.



2. Zasady gry

2.1. Tytuł Mistrza Ligi Kierowców na dany sezon przypada temu kierowcy, który w danym sezonie uzbierał najwięcej punktów. W przypadku równej liczby punktów o pierwszeństwie decyduje ilość zwycięstw, ilość drugich miejsc, itd.

2.2. Tytuł Mistrza Ligi Konstruktorów na dany sezon przypada temu zespołowi, którego kierowcy w danym sezonie uzbierali łącznie najwięcej punktów. W przypadku równej liczby punktów o pierwszeństwie decyduje ilość zwycięstw, ilość drugich miejsc, itd.

2.3. Zawodnicy są zobowiązani do jazdy po torze (krawężnik jest uznawany za tor) czterema kołami. Cięcie zakrętów w wyniku którego któreś z kół opuściłoby tor jest dozwolone w celu uniknięcia kolizji lub innej niebezpiecznej sytuacji. Generalnie obowiązuje zasada, iż staramy się trzymać linii zgodnej z tą znaną z zawodów Formuły 1.

2.4. Dopuszczalne jest blokowanie przy obronie pozycji. Niedopuszczalne jest ciągłe zmienianie linii jazdy. Blokujący ma prawo zmienić swoją linię jazdy, pod warunkiem, że uczyni to na tyle wcześnie by nie wywołać zagrożenia/wypadku. Blokować należy wcześnie, lub wcale.

2.5. Jeśli zawodnik wyprzedził rywala w wyniku ścięcia szykany jest zobowiązany do przepuszczenia go. Przepis ten nie obowiązuje w przypadku gdy obaj zawodnicy (atakujący i broniący się) ścięli szykanę.

2.6. Jeśli w wyniku własnego błędu lub sytuacji na torze zawodnik stracił panowanie nad bolidem, obrócił go, lub wyjechał poza tor ma obowiązek przede wszystkim usunąć się z drogi innym bolidom, tak by nie stanowić zagrożenia, lub, jeśli będzie to chwilowo niemożliwe, nie podejmować żadnych działań. Za niedopuszczalne uważa się jeśli w wyniku próby powrócenia na tor z winy powracającego ucierpią inni uczestnicy – zarówno jeśli w wyniku manewrowania zawodnika będą musieli się zatrzymać lub jeśli dojdzie do wypadku. Szczególną ostrożność należy zachować w sytuacji gdy pomiędzy zawodnikami są niewielkie różnice czasowe.

2.7. Grand Prix odbywają się zgodnie z kalendarzem Ligii. Sesje rozgrywają się w kolejności kwalifikacje, po których odbywany jest wyścig (o ile nie zostanie postanowione inaczej).

2.8. Kwalifikacje

2.8.1. Podział na grupy kierowców przystępujących do kwalifikacji – podawany będzie na forum (stronie ligowej) dzień przed kwalifikacjami; podział według klucza: mając 3 grupy, skład 1 grupy (1 miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców, 4,7,...itd.), drugiej grupy (2,5,8,...itd.), trzeciej grupy 3,6,9,...itd.),

2.8.2. Maksymalna liczba uczestników kwalifikacji – 7 kierowców,

2.8.3. Kwalifikacje odbywają się w tym samym czasie na odpowiedniej liczbie serwerów,

2.8.4. Sesja kwalifikacyjna jest rozgrywana przed wyścigiem. Każdy z kierowców może wykonać trzy okrążenia: wyjazdowe na tor, mierzone, zjazdowe.

2.8.5. Zawodnicy mogą przystąpić do sesji kwalifikacyjnej z innymi ustawieniami niż do wyścigu i dowolną ilością paliwa.

2.8.6. Zawodnicy wyjeżdżają na tor w odwrotnej kolejności w stosunku do zajmowanych miejsc w klasyfikacji generalnej kierowców. W przypadku pierwszego wyścigu w sezonie odwrotnie w stosunku do pozycji zajmowanej w poprzednim (Mistrz Ligi z poprzedniego sezonu wyjeżdża jako ostatni).

2.8.7. Zawodnik wyjeżdża na tor w momencie, w którym poprzedzający go kierowca rozpoczął swoje mierzone okrążenie.

2.9. Wyścig

2.9.1. Wyścig rozgrywany jest po kwalifikacjach.

2.9.2. Przed wyścigiem jest możliwość zmiany ustawień i dotankowania bolidu.

2.9.3. Zabronione jest rozmawianie na czacie podczas kwalifikacji i wyścigu. Surowo zabronione jest niekulturalne zachowanie się, w szczególności przeklinanie i wyzywanie innych.

2.9.4. Podczas kwalifikacji jedyną osobą uprawnioną z czata jest organizator zawodów.

2.10. Wyścigi we wszystkich grupach odbywają się w tym samym czasie na odpowiedniej liczbie serwerów.

2.11. Wyniki "wyścigów pomocniczych" wpisywane do jednej tabeli i sortowane według czasów, zwycięzcą wyścigu zostaje kierowca z najlepszym czasem.

2.12. Punkty zdobywa pierwszych 11 kierowców – punktacja 15,12,10,8,7,6,5,4,3,2,1, Taka sama punktacja obowiązuje także w klasyfikacji konstruktorów.

2.13. Wszyscy kierowcy, którzy ukończyli wyścig, podczas wpisywania do wspólnej tabeli z czasami muszą mieć ukończoną tą samą liczbę okrążeń, gdy tak nie jest, do czasu który uzyskali doliczony zostanie czas wynikający z różnicy liczby okrążeń – liczba brakujących okrążeń pomnożona przez średni czas ze wszystkich okrążeń danego kierowcy pokonanych w czasie wyścigu.

2.14. Oficjalne wyniki wyścigu podaje Rada Ligii w po rozpatrzeniu wszelkich kwestii spornych. Wyniki te są wynikami ostatecznymi i nie podlegają dyskusji.



3. Ustawienia gry

3.1. Dystans wyścigu 50% rzeczywistego dystansu wyścigu.

3.2. Zużycie paliwa (Fuel Usage) 2x, opon (Tire Wear) 2x, mechaniki (Mechanical Failures ) – skalowane (Scaled).

3.3. Ograniczenie uszkodzeń (Damage Multiplier) 50%.

3.4. Niedozwoleni asystenci – F3, F5, F6, F10.

3.5. Pogoda słoneczna (Dry) (2 wyścigi w sezonie deszczowe, wybrane przed jego rozpoczęciem).


4. Konfiguracja gry

4.1. Każdy z kierowców musi mieć zainstalowane następujące dodatki:
      – sezon 2005RH base (wersja najnowsza),
      – trackpack 2005RH (wersa najnowsza),
      – opcjonalnie można zainstalować 2005RH expansion pack (wersja najnowsza).
     Wymagane pliki znajdują się na stronie ich autorów.

4.2. Wszelkie niezgodności (mismatche) są niedopuszczalne. Zawodnicy są zobowiązani do dołożenia wszelkich starań w celu wyeliminowania ich w czym swoją pomoc oferują inni uczestnicy Ligi.

4.3. W grze obowiązuje wspólna fizyka (McLaren Mercedes). Przed przystąpieniem do gry nalezy pobrać odpowiedni plik oraz uruchomić instalator. Powrót do oryginalnych ustawień gry następuje po pobraniu pliku i uruchomieniu instalatora.


5. Kary i przewinienia

5.1. Każdemu zawodnikowi przysługuje w ciągu 24 godzin od wyścigu możliwość zgłoszenia na forum zdarzeń, które jego zdaniem były niezgodne z przepisami i duchem fair play. Jeżeli tego nie zrobi późniejsze roszczenia nie będą brane pod uwagę.

5.2. Podczas oficjalnego wyścigu ligowego obowiązują 2 systemy kar. Kara nadawana i wykonywana automatycznie podczas wyścigu oraz kary nadawane i egzekwowane po wyścigu.

5.3. Najczęstsze wykroczenia i odpowiadające im kary.

5.3.1. Kontakt bez szkody dla poszkodowanego – bez kary,

5.3.2. Kontakt z wypadnięciem poszkodowanego, nieprawidłowe wyprzedzenie (np. poprzez ścięcie szykany) – kara 20 sek.; alternatywa – poczekanie na pokrzywdzonego i przepuszczenie go podczas odbywanego okrążenia,

5.3.3. Kontakt z wypadnięciem poszkodowanego (uniemożliwienie mu jazdy) – doliczenie 30 sek. do końcowego czasu kierowcy, który spowodował wypadek oraz 20sek. do końcowego czasu następnego wyścigu, w którym będzie brał udział,

5.3.4. Przekroczenie "białej linii" wytyczającej wyjazd ze strefy serwisowej – kara drive-through do wykonania w ciągu 3 następnych okrążeń w wyścigu, nie wykonanie kary równoznaczne jest z dodaniem do czasu końcowego 60 sek. karnych.

5.3.5. Notoryczne ścinanie zakrętu (zakrętów) będzie karane dodaniem dla danego kierowcy 60 sek. do końcowego czasu GP. W przypadku powtórzenia się podobnej sytuacji w następnych wyścigach, karą będzie anulowanie czasu wyścigu.

5.3.6. Jeżeli kierowca w skutek uszkodzenia układu hamulcowego (lub innego elementu bolidu mogącego wpływać na bezpieczeństwo jazdy) w opinii Rady spowodował jazdę zagrażająca bezpieczeństwu innym kierowcą, ukarany zostaje karą +30 sek.

5.4. W przypadku nie uczestniczenia w wyścigu w ciągu kolejnych 4 GP, kierowca dostaje upomnienie. Jeżeli się nie usprawiedliwi, lub nie udzieli żadnej odpowiedzi zostaje skreślony z listy kierowców.


Wchodzi w życie z dniem 5 października 2006r.
Ostatnia aktualizacja – 29 listopad 2006r.




F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca