LiGNA   AKTUALNOŚCI  |  KALENDARZ WYŚCIGÓW  |  UCZESTNICY  |  KLASYFIKACJE  |  REGULAMIN  |  PLIKI  |  FORUM  |  YOUTUBE
F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Sezony LiGNA
•  F1 2005 / 2006
•  F1 2006 / 2007
•  F1 2007 / 2008
•  F1 2008 / 2009
•  F1 2009 / 2010
•  F1 2011
•  F1 History 2010 / 2011
•  GP2 2008 / 2009
•  GP2 2009 / 2010
•  Grand-Am 2010
•  WTCC 2008 / 2009
•  WTCC 2009 / 2010
•  WTCC 2010 / 2011
•  WTCC 2012
•  Race of Champions
•  Kalendarz wydarzeń
  Serwery LiGNA
 LiGNA (live-timing)

  Kalendarz wyścigów
1. 23.09Bahrajn
2. 14.10Malezja
3. 28.10Australia
4. 11.11San Marino
5. 25.11Monako
6. 09.12W. Brytania
7. 13.01Kanada
8. 10.02Turcja
9. 17.02USA
10. 24.02Włochy
11. 09.03Belgia
12. 30.03Hiszpania
13. 13.04Japonia
14. 20.04Brazylia

  Klasyfikacja kierowców
1. Powolniak92 
2. Kojot83 
3. ICEman59 
4. Sadek54 
5. Crow47 
6. kaczy46 
7. SAM7930 
8. sobczak17 
9. Miczek17 
10. BoryZ15 
11. Pokwa14 
12. Rubiq14 
13. RafaeL14 
14. Yankess12 
15. Bioly7412 

  Klasyfikacja zespołów
1. CrowF1 Team130 
2. Mitsubishi Ralliart Team98 
3. DeTomaso73 
4. CrowF1 Team Plus69 
5. Superfund F1 Team52 
6. Honda F1 Team47 
7. VAG F1 Racing Team31 
8. STR Shadow25 
9. Hiper BMW F1 Team12 
10. Alpinestars - Kronos Virtual Team
  Sezon F1 2007 / 2008 > Regulamin ligi
Regulamin, logo oraz motto ligi są moją własnością. Kopiowanie i wykorzystywanie w formie oryginalnej bądź częściowo zmienionej bez zgody jest zabronione.


Regulamin Ligi rFactor LiGNA We Play Fair Play

1. Postanowienia ogólne.
1.1. Pełna nazwa Ligi: LiGNA – Liga Grających Nałogowo Amatorów.
1.2. Przystąpienie do Ligi oznacza akceptacje i przestrzeganie regulaminu.
1.3. Liga oparta jest na grze rFactor w wersji 1.255 z dodatkiem fsone 1.3 i zmodyfikowaną fizyką CTDP 2005.
1.4. Wszyscy zawodnicy muszą pobrać aktualne pliki zmodyfikowane pod kątem Ligi.
1.5. Ilość zespołów: 10. Zespół: 2 kierowców etatowych i 1 kierowca testowy.
1.6. Liga oraz organizatorzy nie czerpią korzyści materialnych z prowadzenia Ligi.

2. Rekrutacja.
2.1. W Lidze może uczestniczyć każdy, kto uzyska Superlicencję. wydaną przez KDSIIR (patrz pkt. 4). Na superlicencje składają się: egzamin teoretyczny, cześć praktyczna oraz wpłata składki (patrz pkt. 2.8 ). Raz zdany egzamin teoretyczny i praktyczny nie wymaga odnawiania.
2.2. Każdy kto uzyska Superlicencję szuka na własną rękę miejsca w istniejącym zespole, bądź zakłada nowy (jeśli istnieje taka możliwość) i zostaje jego właścicielem.
2.3. Każdy podpisuje kontrakt na jeden sezon jako kierowca etatowy lub tester tylko z jednym zespołem.
2.4. Właściciel zespołu musi być jednym z kierowców etatowych. Wraz z jego odejściem z Ligi ma zakaz uczestnictwa do końca sezonu a zespół przestaje istnieć. Zespół, kierowcy etatowi i tester zachowują punkty. Jeżeli kierowca etatowy lub tester znajdzie posadę w innym zespole, zdobyte punkty nie przechodzą na konto nowego pracodawcy.
2.5. Kierowca etatowy lub tester może być tylko raz przez właściciela zespołu zdegradowany lub awansowany do roli testera lub kierowcy etatowego.
2.6. Kierowca etatowy lub tester może zrezygnować z uczestnictwa w lidze w każdej chwili, ale nie może zostać wyrzucony przez właściciela zespołu. Po odejściu dorobek punktowy nie zostaje anulowany i obowiązuje zakaz wstępu do Ligi do końca sezonu.
2.7. Tester może odejść z zespołu, w którym aktualnie jeździ do innego, ale tylko i wyłącznie wtedy, gdy zostanie zatrudniony w roli kierowcy etatowego. Zdobyte punkty nie są anulowane, ale nie przechodzą na konto nowego pracodawcy. Kierowca etatowy nie może przejść z jednego zespołu do drugiego w trakcie trwania sezonu.
2.8. Właściciel zespołu nie może zrzec się swoich praw własności do zespołu na rzecz kierowcy etatowego lub testera.
2.9. Wysokość składki: kierowca etatowy – 20zł, tester – 10 zł. Składka zostanie przeznaczona na nagrody po zakończeniu sezonu i nie podlega zwrotowi.
2.10. Zmiana logo lub nazwy zespołu w trakcie sezonu jest zabroniona.

3. Kwalifikacja i wyścig.
3.1. Właściciel zespołu ma obowiązek zgłaszać 24 godziny przed kwalifikacją zmianę kierowcy. Gdy żaden wniosek nie wpłynie jest to traktowane jakby w wyścigu miała startować podstawowa dwójka kierowców.
3.2. Wyścigi odbywają się na 12 wybranych torach. Terminy mogą zostać zmienione przez organizatora Ligi. O każdej zmianie terminu każdy z uczestników zostanie poinformowany nie później niż tydzień przed ustalonym terminem.
3.3. Kwalifikacja.
3.3.1. Kwalifikacja odbywa się przed wyścigiem.
3.3.2. Kolejność wyjazdów z boksów na tor podczas sesji kwalifikacyjnej jest dowolny.
3.3.3. Zabronione jest umyślne wykonywanie manewrów w celu blokowania szybszego kierowcy.
3.4. Wyścig
3.4.1. Wyścig odbywa się po sesji kwalifikacyjnej i jest poprzedzony Formation Lap.
3.4.2. O kolejności ustawienia na starcie decyduje najlepszy czas uzyskany podczas sesji kwalifikacyjnej.
3.4.3. Podczas wyścigu obowiązują przepisy F1 oraz zasady Fair Play.
3.4.4. Na serwerze należy używać nicka z forum.

4. Zarząd.
4.1. Organizator Ligi: Crow.
4.2. Komisja Do Spraw Incydentow I Rekrutacji (zwanej dalej KDSIIR): Crow, Janek, Powolniak, Sobczak.
4.3 Zadaniem KDSIIR jest rozstrzyganie spornych sytuacji na torze oraz rekrutacja nowych uczestników Ligi. Członkowie KDSIIR, którzy brali udział w rozpatrywanym zdarzeniu nie biorą udziału w jego rozstrzyganiu.

5. Liga jest oparta na zasadach.
5.1. Asystenci dozwoleni.
5.1.1. Cyfrowe kontrolery (skokowy ruch kierownicą).
- Stering Help: poziom 1
- TC: poziom 3
- Anti-Lock Braking: poziom 1
- Auto Shifting: poziom 3
- Auto Clutch
5.1.2. Analogowe kontrolery (płynny ruch kierownicą).
- TC: poziom 3
- Auto Clutch
5.2. Pozostałe zasady
- obowiązek conajmniej 2 zmian opon
- Flag Rules: Full
- Fuel Usage: 2x
- Tire Usage: 2x
- Mechanical Failures: Time Scaled
- Damage Multiplier: 50%
- Race Laps: 50%
- Race Time: 50%
- Qualify Laps: 12
- Qualify Time: 20 min.
5.3. Punktacja obowiązująca w klasyfikacji kierowców i konstruktorów.
- 1 miejsce: 10 punktów
- 2 miejsce: 8 punktów
- 3 miejsce: 6 punktów
- 4 miejsce: 5 punktów
- 5 miejsce: 4 punkty
- 6 miejsce: 3 punkty
- 7 miejsce: 2 punkty
- 8 miejsce: 1 punkt
5.4. Restart serwera.
5.4.1. Host nie ma prawa restartować serwera podczas wyścigu jeśli nie wystąpiła sytuacja, o której mowa w punkcie 5.4.2.
5.4.2. Serwer można restartować bez ograniczeń tylko i wyłącznie w przypadku wystąpienia błędów wynikających bezpośrednio z gry.
5.5. Dystans wyscigu i jego ważność.
5.5.1. Wyscig uznany jest za ważny, jeśli jeden z kierowców pokona dystans 75% (z zaokrągleniem w góre do pełnego okrążenia). Jeśli po pokonaniu 75% dystansu serwer ulegnie awarii, przejechany dystans przez pierwszego kierowce jest traktowany jako 100%. Dotyczy tylko i wyłącznie sytuacji, gdy wyścig rozgrywany jest na jednym serwerze. W przeciwnym wypadku musi być pokonane 100% dystansu.
5.5.2. Po każdym wyścigu sklasyfikowany jest każdy kierowca z wyjątkiem tych, którzy w wyniku awarii bądź wypadku nie przejechali 90% dystansu wyścigu (z zaokrągleniem w górę do pełnego okrążenia).

6. Kary.
6.1. Karze podlega kierowca, który nie zastosował się do przepisów panujących na torze. Każde zdarzenie zostanie przeanalizowane przez KDSIIR, która uzgodni czy zdarzenie na torze było w 100% do uniknięcia. Jeżeli wynik będzie pozytywny kierowca zostanie poddany jednej z kar, o których mowa w punkcie 6.2.
6.2. Wymiar kar.
6.2.1. Kolizja, w wyniku, której bolid poszkodowanego zostaje uszkodzony co eliminuje go z dalszej jazdy: DQ
6.2.2. Umyślne wyjeżdżanie poza tor co najmniej dwoma kołami skracając tor jazdy, przekraczanie białej linii: +30s. Jeśli gra sama nada kare to kierowca zostaje zwolniony z kary czasowej.
6.2.3. Niestosowanie się do niebieskich flag uniemożliwiając dublowanie: +30s. Jeśli gra sama nada kare to kierowca zostaje zwolniony z kary czasowej.
6.2.4. Stłuczki niewynikające z brawury i niesportowego zachowania lub wynikające z błędów gry: Race Accident.
6.2.5. Zabronione jest czekanie na poszkodowanego w celu przepuszczenia pod groźbą DQ. Powolna jazda bądź stanie na torze jest zagrożeniem bezpieczeństwa.
6.2.6. Kara może przybrać inna postać adekwatną do popełnionego przewinienia.

7. Regulamin może ulec zmianie podczas trwania sezonu, o czym każdy z uczestników zostanie poinformowany nie później niż tydzień przed wyścigiem.

Crow




F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca