|
|
| | • | | | | | | | | |
|
|
| Klasyfikacja kierowców | | | | |
1. | Powolniak | 92 |
2. | Kojot | 83 |
3. | ICEman | 59 |
4. | Sadek | 54 |
5. | Crow | 47 |
6. | kaczy | 46 |
7. | SAM79 | 30 |
8. | sobczak | 17 |
9. | Miczek | 17 |
10. | BoryZ | 15 |
11. | Pokwa | 14 |
12. | Rubiq | 14 |
13. | RafaeL | 14 |
14. | Yankess | 12 |
15. | Bioly74 | 12 |
|
|
| Klasyfikacja zespołów | | | | |
1. | CrowF1 Team | 130 |
2. | Mitsubishi Ralliart Team | 98 |
3. | DeTomaso | 73 |
4. | CrowF1 Team Plus | 69 |
5. | Superfund F1 Team | 52 |
6. | Honda F1 Team | 47 |
7. | VAG F1 Racing Team | 31 |
8. | STR Shadow | 25 |
9. | Hiper BMW F1 Team | 12 |
10. | Alpinestars - Kronos Virtual Team | 9 |
|
|
| |
Sezon F1 2007 / 2008 > Grand Prix Belgii, 09.03.2008
|
|
•Wyniki kwalifikacji | | | | | P. | Kierowca | Zespół | Opony | Czas okr. | Strata |
|
1. | Powolniak | Mitsubishi Ralliart Team | | 1:42.299 | - |
2. | Pokwa | Mitsubishi Ralliart Team | | 1:42.864 | +0.565 |
3. | Kojot | CrowF1 Team | | 1:42.931 | +0.632 |
4. | Sadek | CrowF1 Team Plus | | 1:43.206 | +0.907 |
5. | Crow | CrowF1 Team | | 1:43.309 | +1.010 |
6. | ICEman | DeTomaso | | 1:43.506 | +1.207 |
7. | Yankess | VAG F1 Racing Team | | 1:43.695 | +1.396 |
8. | Rubiq | STR Shadow | | 1:44.070 | +1.771 |
9. | Bioly74 | Hiper BMW F1 Team | | 1:44.159 | +1.860 |
10. | kaczy | Superfund F1 Team | | 1:44.372 | +2.073 |
11. | sobczak | Honda F1 Team | | 1:44.408 | +2.109 |
12. | SAM79 | Honda F1 Team | | 1:44.542 | +2.243 |
13. | Miczek | VAG F1 Racing Team | | 1:44.738 | +2.439 |
14. | RafaeL | DeTomaso | | 1:45.071 | +2.772 |
15. | BoryZ | CrowF1 Team Plus | | 1:46.299 | +4.000 |
16. | sergi | Alpinestars - Kronos Virtual Team | | 1:48.000 | +5.701 |
17. | Kizalf | Superfund F1 Team | | 1:48.151 | +5.852 |
18. | Kristian | Hiper BMW F1 Team | | 1:48.704 | +6.405 |
| |
|
| |
•Rezultat wyścigu | | | | | P. | Kierowca | Zespół | Opony | Okr. | Czas/strata |
|
1. | Powolniak | Mitsubishi Ralliart Team | | 22 | 38:55.933 |
2. | Kojot | CrowF1 Team | | 22 | +0:11.405 |
3. | Pokwa | Mitsubishi Ralliart Team | | 22 | +0:14.663 |
4. | Sadek | CrowF1 Team Plus | | 22 | +0:24.555 |
5. | ICEman | DeTomaso | | 22 | +0:44.053 |
6. | Crow | CrowF1 Team | | 22 | +0:45.724 |
7. | RafaeL | DeTomaso | | 22 | +0:47.977 |
8. | Yankess | VAG F1 Racing Team | | 22 | +1:10.367 |
9. | Miczek | VAG F1 Racing Team | | 21 | +1 okr. |
10. | sergi | Alpinestars - Kronos Virtual Team | | 21 | +1 okr. |
|
Niesklasyfikowani | |
| kaczy | Superfund F1 Team | | 11 | Wycofał się |
| SAM79 | Honda F1 Team | | 10 | Silnik |
| Bioly74 | Hiper BMW F1 Team | | 6 | Problemy techniczne |
| Kristian | Hiper BMW F1 Team | | 6 | Silnik |
| sobczak | Honda F1 Team | | 2 | Wycofał się |
| Rubiq | STR Shadow | | 1 | Problemy techniczne |
| BoryZ | CrowF1 Team Plus | | 0 | DQ |
| Kizalf | Superfund F1 Team | | 0 | DQ |
| |
|
| |
•Najszybsze okrążenia i postoje w boksach | | | | | P. | Kierowca | Zespół | Opony | Naj. okr. | Pit-stopy |
|
1. | Powolniak | Mitsubishi Ralliart Team | | 1:43.420 | 2 |
2. | Kojot | CrowF1 Team | | 1:43.845 | 2 |
3. | Pokwa | Mitsubishi Ralliart Team | | 1:43.890 | 2 |
4. | Sadek | CrowF1 Team Plus | | 1:43.922 | 2 |
5. | Crow | CrowF1 Team | | 1:43.932 | 2 |
6. | RafaeL | DeTomaso | | 1:44.891 | 2 |
7. | Yankess | VAG F1 Racing Team | | 1:45.014 | 2 |
8. | ICEman | DeTomaso | | 1:45.247 | 2 |
9. | Miczek | VAG F1 Racing Team | | 1:45.572 | 2 |
10. | sergi | Alpinestars - Kronos Virtual Team | | 1:46.982 | 2 |
| |
|
Circuit de Spa-Francorchamps
Lokalizacja: Spa, Belgia
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 22
Pełny dystans: 127,446 km
Pokaż wykres serwera 1
Pokaż wykres serwera 2
LiGNA nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy prasowych zespołów.
Kojot – „Jak do tej pory, moja dobra passa wciąż trwa. Duża doza pecha mnie jednak, tez nie omija. Sam qual był dla mnie strasznie stresujący, ponieważ uszkodziłem bolid i musiałem zjechać do boksu. Cała strategia posypała się jak domek z kart. Szybko dokonano wymiany uszkodzonych elementów, jednak nie mogłem wypracować sobie odpowiednio dużej wolnej przestrzeni przed bolidem, w wyniku problemów innych kierowców. Swój best lap uzyskałem dopiero na ostatnim okrążeniu a jeszcze chwilę wcześniej zajmowałem 10 pozycję. Wszystko się jednak ułożyło, tak jak ustalała to strategia teamu. Wyścig o mało nie zakończyłem na pierwszym okrążeniu, po walce z liderem w klasyfikacji generalnej. W wyniku nieprzewidzianej sytuacji i nieznajomości punktów hamowania przeciwnika wypadłem z toru, na szczęście nic nie uszkodziłem, jednak straciłem masę czasu. Efektem tego był spadek na 8 lub 9 pozycję z drugiego miejsca. Kilkakrotnie przemieszczając się po torze miałem sytuacje groźne, które mogły skończyć się dla mnie źle, dzięki błędom innych kierowców. Jednak po 1 pitstopie w krótkiej chwili, byłem już na 2 pozycji, której nie oddałem do mety. Wyścig z błędami jednak dla mnie udany. Zespół miał jednak problemy z głównym strategiem, który źle dopasował strategie dla zawodników. W wyniku tego 2 kierowców spotkało się w boksach. Zespół już podjął jakieś decyzje w tej sprawie jednak jak na razie nic nie mogę powiedzieć więcej na ten temat.”
yankess – „Znowu czuje sie tak, jak 2 tygodnie temu po zobaczeniu swojej straty do kojota. Jak dla mnie ten wyścig to była jakaś pomyłka. Musiałem na 1 pit zjechac na 3 lapie i chyba najstarsi górale mi nie umieliby wytłumaczyć, jakim cudem z 50 litrów w baku wyparowało 25. Mając w pamięci Monako cały wyścig gorączkowo liczyłem, co ustawić na następny pit, żeby dojechać. No i dojechałem, tylko szkoda, że nic więcej. Dobrze ze ten koszmar sie skonczyl, teraz zostaje trenować w Szanghaju, chociaż tam pewnie też punktów nie zdobędę, bo na tilkodromach nigdy szybki nie byłem.”
ICEman – „GP Belgi na torze Spa to bardzo prestiżowy wyścig naszym celem było osiągnąć tu jak najlepszy wynik i dojechać obydwoma samochodami do mety, zdobyliśmy łącznie 6 punktów co jest wynikiem zadowalającym biorąc pod uwagę ostatnie problemy zespołu z doprowadzeniem obydwu bolidów do mety na punktowanych miejscach.”
MITSUBISHI_GT – „Jak zobaczyłem wyniki wyścigu, to wzruszyłem sie, tylko nie śmiejcie sie tak naprawde było. Jakie to jest przyjemne uczucie zobaczyc driverów naszego zespołu w pierwszej trójce, wiedziałem że Powolniak pojedzie bardzo szybko i zajmie bardzo dobre miejsce. Ale też wiedziałem że Pokwa jest bardzo szybki i utalentowany driver i wierzyłem w to że zdobędzie dla zespołu pare cennych punktów. Bardzo dziękuje i gratuluje Powolniakowi i Pokwie za zaangażowanie i wspaniały koncowy wynik naszego zespołu, spisaliście sie na medal. Tak jak już wcześniej napisał Krzysiek, Pokwa będzie i już jest jednym z najszybszych kierowców w lidze, tak trzymaj zespół jest z ciebie dumny. I już na koniec, wielka szkoda że Rubiq i bioly74 nie ukonczyli wyścigu, przez neostrade. Problemy z tym dostawcą neta już są wszystkim doskonale znane, rozłącza takie przygody miał Master w poprzednim wyścigach. Jak macie w rejonie zamieszkania możliwość zmienienia dostawcy neta na innego to zróbcie to i zrezygnujcie z neostrady. Bioly74, mam nadzieje że nie zrezygnujesz z udziału w lidze tak jak wcześniej napisałeś, zmien dostawce neta i po kłopocie, pozdrawiam.”
Pokwa – „W pierwszej kolejności chciałem podziękować kolegom z teamu Mitsubishi_GT i Powolniakowi. Ze swojej postawy jestem bardzo zadowolony. Miałem świetne ustawienia od Powolniaka. Najbardziej cieszę się, że potwierdziłem, że Turcja to nie przypadek. Gratuluje wszystkim zwycięzcom.”
Powolniak – „Plan na ten wyścig miałem jasny – żadnych szleństw na torze i przywieźć minimum 8 pkt. Spowodowane to było sytuacją w klasyfikacji generalnej. Z przyczyn losowych straciłem ostatnio sporo punktów ze swojej przewagi, a dodatkowo Kojot, będący w świetnej formie, nabrał apetytu na wygrywanie. Dlatego postanowiłem sobie, że będę jechał ostrożnie, nie podejmując zbytniego ryzyka. Kwalifikacje udało mi się wygrać z dosyć bezpieczną przewagą. Start do wyścigu miałem nerwowy z powodu przegrzewającego się silnika. O mały włos nie doprowadziło to do kolizji z Kojotem, który dosyć ryzykownie zbliżył się do mnie przed zakrętem, podczas gdy ja obawiając się o mój silnik, zmuszony byłem do odpuszczenia gazu nieco wcześniej niż normalnie. Na szczęście obyło się bez ofiar, chociaż Kojot stracił przez to kilka pozycji. Przez pierwsze 7 okrążeń narzuciłem dosyć szybkie tempo, tak aby wyrobić sobie odpowiednią przewagę. Później dosyć wyraźnie zwolniłem, pilnując tylko aby przewaga nie malała. Udało mi się nie popełnić większego błędu i dojechać bezpiecznie na 1-szym miejscu. Chciałem serdecznie pogratulować mojemu koledze z zespołu Pokwie za zajęcie świetnego 3-ciego miejsca. To był bardzo dobry wyścig w jego wykonaniu, gołym okiem widać, że chłopak ma niebanalny talent i tylko kwestią czasu jest kiedy zacznie wygrywać. Cieszę się, że Mitsubishi wypatrzył i dał szansę w naszym zespole takiemu talenciakowi jak Pokwa.”
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|