LiGNA   AKTUALNOŚCI  |  KALENDARZ WYŚCIGÓW  |  UCZESTNICY  |  KLASYFIKACJE  |  REGULAMIN  |  PLIKI  |  FORUM  |  YOUTUBE
F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Sezony LiGNA
•  F1 2005 / 2006
•  F1 2006 / 2007
•  F1 2007 / 2008
•  F1 2008 / 2009
•  F1 2009 / 2010
•  F1 2011
•  F1 History 2010 / 2011
•  GP2 2008 / 2009
•  GP2 2009 / 2010
•  Grand-Am 2010
•  WTCC 2008 / 2009
•  WTCC 2009 / 2010
•  WTCC 2010 / 2011
•  WTCC 2012
•  Race of Champions
•  Kalendarz wydarzeń
  Serwery LiGNA
 LiGNA (live-timing)

  Kalendarz wyścigów
1. 23.09Bahrajn
2. 14.10Malezja
3. 28.10Australia
4. 11.11San Marino
5. 25.11Monako
6. 09.12W. Brytania
7. 13.01Kanada
8. 10.02Turcja
9. 17.02USA
10. 24.02Włochy
11. 09.03Belgia
12. 30.03Hiszpania
13. 13.04Japonia
14. 20.04Brazylia

  Klasyfikacja kierowców
1. Powolniak92 
2. Kojot83 
3. ICEman59 
4. Sadek54 
5. Crow47 
6. kaczy46 
7. SAM7930 
8. sobczak17 
9. Miczek17 
10. BoryZ15 
11. Pokwa14 
12. Rubiq14 
13. RafaeL14 
14. Yankess12 
15. Bioly7412 

  Klasyfikacja zespołów
1. CrowF1 Team130 
2. Mitsubishi Ralliart Team98 
3. DeTomaso73 
4. CrowF1 Team Plus69 
5. Superfund F1 Team52 
6. Honda F1 Team47 
7. VAG F1 Racing Team31 
8. STR Shadow25 
9. Hiper BMW F1 Team12 
10. Alpinestars - Kronos Virtual Team
  Sezon F1 2007 / 2008 > Grand Prix Belgii, 09.03.2008
Wyniki kwalifikacji
P.KierowcaZespółOponyCzas okr.Strata
1. PowolniakMitsubishi Ralliart Team1:42.299-
2. PokwaMitsubishi Ralliart Team1:42.864+0.565
3. KojotCrowF1 Team1:42.931+0.632
4. SadekCrowF1 Team Plus1:43.206+0.907
5. CrowCrowF1 Team1:43.309+1.010
6. ICEmanDeTomaso1:43.506+1.207
7. YankessVAG F1 Racing Team1:43.695+1.396
8. RubiqSTR Shadow1:44.070+1.771
9. Bioly74Hiper BMW F1 Team1:44.159+1.860
10. kaczySuperfund F1 Team1:44.372+2.073
11. sobczakHonda F1 Team1:44.408+2.109
12. SAM79Honda F1 Team1:44.542+2.243
13. MiczekVAG F1 Racing Team1:44.738+2.439
14. RafaeLDeTomaso1:45.071+2.772
15. BoryZCrowF1 Team Plus1:46.299+4.000
16. sergiAlpinestars - Kronos Virtual Team1:48.000+5.701
17. KizalfSuperfund F1 Team1:48.151+5.852
18. KristianHiper BMW F1 Team1:48.704+6.405
Rezultat wyścigu
P.KierowcaZespółOpony Okr. Czas/strata
1. PowolniakMitsubishi Ralliart Team2238:55.933
2. KojotCrowF1 Team22+0:11.405
3. PokwaMitsubishi Ralliart Team22+0:14.663
4. SadekCrowF1 Team Plus22+0:24.555
5. ICEmanDeTomaso22+0:44.053
6. CrowCrowF1 Team22+0:45.724
7. RafaeLDeTomaso22+0:47.977
8. YankessVAG F1 Racing Team22+1:10.367
9. MiczekVAG F1 Racing Team21+1 okr.
10. sergiAlpinestars - Kronos Virtual Team21+1 okr.
Niesklasyfikowani
 kaczySuperfund F1 Team11Wycofał się
 SAM79Honda F1 Team10Silnik
 Bioly74Hiper BMW F1 Team6Problemy techniczne
 KristianHiper BMW F1 Team6Silnik
 sobczakHonda F1 Team2Wycofał się
 RubiqSTR Shadow1Problemy techniczne
 BoryZCrowF1 Team Plus0DQ
 KizalfSuperfund F1 Team0DQ
Najszybsze okrążenia i postoje w boksach
P.KierowcaZespółOponyNaj. okr. Pit-stopy 
1. PowolniakMitsubishi Ralliart Team1:43.4202
2. KojotCrowF1 Team1:43.8452
3. PokwaMitsubishi Ralliart Team1:43.8902
4. SadekCrowF1 Team Plus1:43.9222
5. CrowCrowF1 Team1:43.9322
6. RafaeLDeTomaso1:44.8912
7. YankessVAG F1 Racing Team1:45.0142
8. ICEmanDeTomaso1:45.2472
9. MiczekVAG F1 Racing Team1:45.5722
10. sergiAlpinestars - Kronos Virtual Team1:46.9822

Dane toru

Circuit de Spa-Francorchamps
Lokalizacja: Spa, Belgia
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 22
Pełny dystans: 127,446 km








Lap Chart

Pokaż wykres serwera 1
Pokaż wykres serwera 2

Komentarze prasowe

LiGNA nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy prasowych zespołów.

CrowF1 Team

Kojot„Jak do tej pory, moja dobra passa wciąż trwa. Duża doza pecha mnie jednak, tez nie omija. Sam qual był dla mnie strasznie stresujący, ponieważ uszkodziłem bolid i musiałem zjechać do boksu. Cała strategia posypała się jak domek z kart. Szybko dokonano wymiany uszkodzonych elementów, jednak nie mogłem wypracować sobie odpowiednio dużej wolnej przestrzeni przed bolidem, w wyniku problemów innych kierowców. Swój best lap uzyskałem dopiero na ostatnim okrążeniu a jeszcze chwilę wcześniej zajmowałem 10 pozycję. Wszystko się jednak ułożyło, tak jak ustalała to strategia teamu. Wyścig o mało nie zakończyłem na pierwszym okrążeniu, po walce z liderem w klasyfikacji generalnej. W wyniku nieprzewidzianej sytuacji i nieznajomości punktów hamowania przeciwnika wypadłem z toru, na szczęście nic nie uszkodziłem, jednak straciłem masę czasu. Efektem tego był spadek na 8 lub 9 pozycję z drugiego miejsca. Kilkakrotnie przemieszczając się po torze miałem sytuacje groźne, które mogły skończyć się dla mnie źle, dzięki błędom innych kierowców. Jednak po 1 pitstopie w krótkiej chwili, byłem już na 2 pozycji, której nie oddałem do mety. Wyścig z błędami jednak dla mnie udany. Zespół miał jednak problemy z głównym strategiem, który źle dopasował strategie dla zawodników. W wyniku tego 2 kierowców spotkało się w boksach. Zespół już podjął jakieś decyzje w tej sprawie jednak jak na razie nic nie mogę powiedzieć więcej na ten temat.”

VAG F1 Racing Team

yankess„Znowu czuje sie tak, jak 2 tygodnie temu po zobaczeniu swojej straty do kojota. Jak dla mnie ten wyścig to była jakaś pomyłka. Musiałem na 1 pit zjechac na 3 lapie i chyba najstarsi górale mi nie umieliby wytłumaczyć, jakim cudem z 50 litrów w baku wyparowało 25. Mając w pamięci Monako cały wyścig gorączkowo liczyłem, co ustawić na następny pit, żeby dojechać. No i dojechałem, tylko szkoda, że nic więcej. Dobrze ze ten koszmar sie skonczyl, teraz zostaje trenować w Szanghaju, chociaż tam pewnie też punktów nie zdobędę, bo na tilkodromach nigdy szybki nie byłem.”

DeTomaso

ICEman„GP Belgi na torze Spa to bardzo prestiżowy wyścig naszym celem było osiągnąć tu jak najlepszy wynik i dojechać obydwoma samochodami do mety, zdobyliśmy łącznie 6 punktów co jest wynikiem zadowalającym biorąc pod uwagę ostatnie problemy zespołu z doprowadzeniem obydwu bolidów do mety na punktowanych miejscach.”

Mitsubishi Ralliart Tea

MITSUBISHI_GT„Jak zobaczyłem wyniki wyścigu, to wzruszyłem sie, tylko nie śmiejcie sie tak naprawde było. Jakie to jest przyjemne uczucie zobaczyc driverów naszego zespołu w pierwszej trójce, wiedziałem że Powolniak pojedzie bardzo szybko i zajmie bardzo dobre miejsce. Ale też wiedziałem że Pokwa jest bardzo szybki i utalentowany driver i wierzyłem w to że zdobędzie dla zespołu pare cennych punktów. Bardzo dziękuje i gratuluje Powolniakowi i Pokwie za zaangażowanie i wspaniały koncowy wynik naszego zespołu, spisaliście sie na medal. Tak jak już wcześniej napisał Krzysiek, Pokwa będzie i już jest jednym z najszybszych kierowców w lidze, tak trzymaj zespół jest z ciebie dumny. I już na koniec, wielka szkoda że Rubiq i bioly74 nie ukonczyli wyścigu, przez neostrade. Problemy z tym dostawcą neta już są wszystkim doskonale znane, rozłącza takie przygody miał Master w poprzednim wyścigach. Jak macie w rejonie zamieszkania możliwość zmienienia dostawcy neta na innego to zróbcie to i zrezygnujcie z neostrady. Bioly74, mam nadzieje że nie zrezygnujesz z udziału w lidze tak jak wcześniej napisałeś, zmien dostawce neta i po kłopocie, pozdrawiam.”

Pokwa„W pierwszej kolejności chciałem podziękować kolegom z teamu Mitsubishi_GT i Powolniakowi. Ze swojej postawy jestem bardzo zadowolony. Miałem świetne ustawienia od Powolniaka. Najbardziej cieszę się, że potwierdziłem, że Turcja to nie przypadek. Gratuluje wszystkim zwycięzcom.”

Powolniak„Plan na ten wyścig miałem jasny – żadnych szleństw na torze i przywieźć minimum 8 pkt. Spowodowane to było sytuacją w klasyfikacji generalnej. Z przyczyn losowych straciłem ostatnio sporo punktów ze swojej przewagi, a dodatkowo Kojot, będący w świetnej formie, nabrał apetytu na wygrywanie. Dlatego postanowiłem sobie, że będę jechał ostrożnie, nie podejmując zbytniego ryzyka. Kwalifikacje udało mi się wygrać z dosyć bezpieczną przewagą. Start do wyścigu miałem nerwowy z powodu przegrzewającego się silnika. O mały włos nie doprowadziło to do kolizji z Kojotem, który dosyć ryzykownie zbliżył się do mnie przed zakrętem, podczas gdy ja obawiając się o mój silnik, zmuszony byłem do odpuszczenia gazu nieco wcześniej niż normalnie. Na szczęście obyło się bez ofiar, chociaż Kojot stracił przez to kilka pozycji. Przez pierwsze 7 okrążeń narzuciłem dosyć szybkie tempo, tak aby wyrobić sobie odpowiednią przewagę. Później dosyć wyraźnie zwolniłem, pilnując tylko aby przewaga nie malała. Udało mi się nie popełnić większego błędu i dojechać bezpiecznie na 1-szym miejscu. Chciałem serdecznie pogratulować mojemu koledze z zespołu Pokwie za zajęcie świetnego 3-ciego miejsca. To był bardzo dobry wyścig w jego wykonaniu, gołym okiem widać, że chłopak ma niebanalny talent i tylko kwestią czasu jest kiedy zacznie wygrywać. Cieszę się, że Mitsubishi wypatrzył i dał szansę w naszym zespole takiemu talenciakowi jak Pokwa.”




F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca