|
|
| | • | | | | | | | | |
|
|
| Klasyfikacja kierowców | | | | |
1. | Powolniak | 92 |
2. | Kojot | 83 |
3. | ICEman | 59 |
4. | Sadek | 54 |
5. | Crow | 47 |
6. | kaczy | 46 |
7. | SAM79 | 30 |
8. | sobczak | 17 |
9. | Miczek | 17 |
10. | BoryZ | 15 |
11. | Pokwa | 14 |
12. | Rubiq | 14 |
13. | RafaeL | 14 |
14. | Yankess | 12 |
15. | Bioly74 | 12 |
|
|
| Klasyfikacja zespołów | | | | |
1. | CrowF1 Team | 130 |
2. | Mitsubishi Ralliart Team | 98 |
3. | DeTomaso | 73 |
4. | CrowF1 Team Plus | 69 |
5. | Superfund F1 Team | 52 |
6. | Honda F1 Team | 47 |
7. | VAG F1 Racing Team | 31 |
8. | STR Shadow | 25 |
9. | Hiper BMW F1 Team | 12 |
10. | Alpinestars - Kronos Virtual Team | 9 |
|
|
| |
Sezon F1 2007 / 2008 > Grand Prix Japonii, 13.04.2008
|
|
•Wyniki kwalifikacji | | | | | P. | Kierowca | Zespół | Opony | Czas okr. | Strata |
|
1. | Powolniak | Mitsubishi Ralliart Team | | 1:29.284 | - |
2. | Kojot | CrowF1 Team | | 1:29.559 | +0.275 |
3. | Rubiq | STR Shadow | | 1:29.816 | +0.532 |
4. | Crow | CrowF1 Team | | 1:29.936 | +0.652 |
5. | Bioly74 | Hiper BMW F1 Team | | 1:30.120 | +0.836 |
6. | BoryZ | CrowF1 Team Plus | | 1:30.474 | +1.190 |
7. | Master | Alpinestars - Kronos Virtual Team | | 1:30.482 | +1.198 |
8. | Sadek | CrowF1 Team Plus | | 1:30.496 | +1.212 |
9. | RafaeL | DeTomaso | | 1:30.768 | +1.484 |
10. | ICEman | DeTomaso | | 1:30.791 | +1.507 |
11. | Yankess | VAG F1 Racing Team | | 1:30.869 | +1.585 |
12. | Miczek | VAG F1 Racing Team | | 1:31.444 | +2.160 |
13. | sobczak | Honda F1 Team | | 1:31.486 | +2.202 |
14. | SAM79 | Honda F1 Team | | 1:31.502 | +2.218 |
15. | Kizalf | Superfund F1 Team | | 1:32.516 | +3.232 |
16. | sergi | Alpinestars - Kronos Virtual Team | | 1:32.570 | +3.286 |
17. | damian1812 | Superfund F1 Team | | 1:33.224 | +3.940 |
18. | Janek | STR Shadow | | 1:34.698 | +5.414 |
19. | MITSUBISHI_GT | Mitsubishi Ralliart Team | | 1:35.017 | +5.733 |
| |
|
| |
•Rezultat wyścigu | | | | | P. | Kierowca | Zespół | Opony | Okr. | Czas/strata |
|
1. | ICEman | DeTomaso | | 26 | 40:44.626 |
2. | Crow | CrowF1 Team | | 26 | +0:01.947 |
3. | Master | Alpinestars - Kronos Virtual Team | | 26 | +0:11.707 |
4. | Rubiq | STR Shadow | | 26 | +0:17.925 |
5. | BoryZ | CrowF1 Team Plus | | 26 | +0:19.654 |
6. | Bioly74 | Hiper BMW F1 Team | | 26 | +0:39.656 |
7. | Kojot | CrowF1 Team | | 26 | +0:53.381 |
8. | sobczak | Honda F1 Team | | 26 | +1:31.584 |
9. | MITSUBISHI_GT | Mitsubishi Ralliart Team | | 25 | +2 okr. |
|
Niesklasyfikowani | |
| sergi | Alpinestars - Kronos Virtual Team | | 24 | Paliwo |
| Miczek | VAG F1 Racing Team | | 23 | Zrezygnował |
| damian1812 | Superfund F1 Team | | 23 | Zawieszenie |
| Janek | STR Shadow | | 21 | Zrezygnował |
| Powolniak | Mitsubishi Ralliart Team | | 19 | Zawieszenie |
| Kizalf | Superfund F1 Team | | 12 | Zawieszenie |
| SAM79 | Honda F1 Team | | 10 | Zrezygnował |
| Yankess | VAG F1 Racing Team | | 1 | Zawieszenie |
| Sadek | CrowF1 Team Plus | | 0 | Zawieszenie |
| |
|
| |
•Najszybsze okrążenia i postoje w boksach | | | | | P. | Kierowca | Zespół | Opony | Naj. okr. | Pit-stopy |
|
1. | ICEman | DeTomaso | | 1:30.629 | 2 |
2. | Rubiq | STR Shadow | | 1:30.799 | 2 |
3. | Kojot | CrowF1 Team | | 1:30.856 | 2 |
4. | Crow | CrowF1 Team | | 1:31.019 | 2 |
5. | BoryZ | CrowF1 Team Plus | | 1:31.115 | 2 |
6. | Bioly74 | Hiper BMW F1 Team | | 1:31.253 | 2 |
7. | Master | Alpinestars - Kronos Virtual Team | | 1:31.380 | 2 |
8. | sobczak | Honda F1 Team | | 1:32.121 | 2 |
9. | MITSUBISHI_GT | Mitsubishi Ralliart Team | | 1:35.210 | 2 |
| |
|
Suzuka Circuit
Lokalizacja: Suzuka, Japonia
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 26
Pełny dystans: 150.982 km
Pokaż wykres serwera
LiGNA nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy prasowych zespołów.
Jacek "Crow" Grala – „Kwalifikacje poszły prawie po naszej myśli. Mówię "prawie", ponieważ pod koniec sesji, gdy zjechałem na wymianę opon i dotankowanie, awarii uległa pompa paliwowa. Odmierzona przez nią ilość paliwa nie starczyła na wykonanie jednego szybkiego okrążenia przez co straciłem z pewnością pole position. Dostałem tą informację przez radio po czym nakazano mi oszczędzanie silnika i hamulców. Jeśli chodzi o wyścig to był najciekawszy w sezonie. Nie dość, że ważyły się na nim tytuły mistrzowskie, to sam jego przebieg był bardzo emocjonujący i widowiskowy. Start był bardzo spokojny i oprócz nagłego hamowania Rubiqa i niewielkiego kontaktu nic się wokół mnie nie działo. Utrzymywałem spokojne i równe tempo z pewną rezerwą, którą miałem uruchomić po pierwszym tankowaniu. Zmorą tego wyścigu był dla mnie damian1812, który ociągał się dwukrotnie w tym samym miejscu na torze z zastosowaniem się do przepisu kryjącego sie pod niebieską flagą. Były to sytuacje na tyle niebezpieczne, że musiałem zwalniać i uważać na jego manewry aby nie doprowadzić do kolizji. Później znowuż MITSUBISHI_GT popisał się wyjazdem na niebieskiej fladze z pobocza prosto pod moje kola na ostatniej szykanie doprowadzając do kolizji. Doznałem niewielkich uszkodzeń zawieszenia, ale na tyle znaczących, że bolid zaczął sie niestabilnie zachowywać w zakrętach i na dohamowaniach tracąc tym samym pierwsze miejsce.”
Radek "Kojot" Bogusz – „Wyścig choć zaczął się wspaniale skończył się dla mnie praktycznie po pierwszym pitstopie. Popełniłem błąd zbyt szybko wjeżdżając na pas serwisowy i nałożono na mnie karę przejazdu przez boksy. Po ponownym zjeździe do boksów wyjechałem na 5-6 pozycji i natychmiast wziąłem się do odrabiania straty, jednak błąd, wypadnięcie z toru i dzwon w bandę tuż za prostą start meta, skutecznie ostudziły zamiary. Po kolejnych okrążeniach dogoniłem przeciwnika i znów na tym samym zakręcie kolejny mocny dzwon po którym straciłem spojler i uszkodziłem oponę. Po kilku perturbacjach dotoczyłem się do boksu i zatankowałem niemal pod korek z nadzieją że uda mi się zdobyć choć jeden punkt. Na tor wyjechałem na 11 pozycji i do samej mety udało się awansować na 7 lokatę. Mimo wszystko kilka punktów dla zespołu udało się zebrać. Mam nadzieje że w Brazylii pójdzie mi znacznie lepiej. ”
Rafał "Boryz" Kapa – „Był to bardzo emocjonujący wyścig. Jak widać po wynikach końcowych nawet czołowi kierowcy mieli wielkie problemy. Qual przeszedł bardzo pomyślnie mimo kłopotów, niestety wstrzeliłem się w tłum na torze i ciężko bylo wykęcić dobry czas. Poświęciłem się więc wypalaniu paliwa by pod koniec zrobić dwie szybkie czasówki. Niestety podczas pierwszej koszmarny błąd i do ostatniego możliwego okrążenia podchodziłem z wielkim stresem. Mały błąd, pewnie strata ok. 0,2 sekundy, ale pozwoliło mi to na uzyskanie wysokiego 6 miejsca. Start dobry, niestety duża ilość paliwa spowodowała, że traciłem pozycje. Nic, dotrzymalem do drugiego stinta i spotkałem się z Rubiqiem. Od tego momentu zaczął się właściwie wyścig. Walczyliśmy nieprzerwanie do wizyty w boxach. Spotkaliśmy sie tam razem, moi mechanicy szybciej mnie obsłużyli i wylądowałem przed nim. Niestety problemy spowodowane przez dublowanego przez nas Mitsubishi_GT sprawiły, że zaraz straciłem te pozycję. Potem przez cały 3 stint próbowałem wyprzedzić ale żaden z manewrów sie nie udał. Na ostatnim okrążeniu juz odpuściłem bo opony nie pozwoliły. Podsumowując, najlepszy wyścig sezonu! Jednocześnie muszę wyrazić żal spowodowany nieukończeniem wyścigu przez Sadka, bo również był w bardzo dobrej formie. Powoduje to że ostatni wyścig będzie ciężką walka o 3 pozycję w klasyfikacji konstruktorów i czeka nas ciężki okres przygotowawczy.”
Sebastian "ICEman" Ławrowski – „Po nieudanej sesji kwalifikacyjnej nikt w zespole nie wierzył że w wyścigu możemy cokolwiek osiągnąć, okazało się jednak ze przeciwnicy popełniali większe błędy które w prosty sposób zostały wykorzystane na naszą korzyść i tak udało nam się odnieść pierwsze upragnione zwycięstwo w tym sezonie z czego bardzo się cieszymy. Niestety radość została nieco przyćmiona pechem RafaeLa który miał problemy z elektronika, tuż po rozpoczęciu okrążenia formującego jego bolid odmówił posłuszeństwa, niestety awaria okazała się tak poważna, że bolid musiał zostać zepchnięty do garażu.”
Alex "Bioly74" Radomski – „Kolejny frustrujący wyścig. Zupełny brak koncentracji, który przełożył się na masę błędów i bardzo dużą stratę czasową. Do tego jechałem cały wyścig z uszkodzonym zawieszeniem po stłuczce na szykanie podczas 1 okrążenia. Mam nadzieję, że w Brazylii pójdzie mi o wiele lepiej.”
Alpinestars – Kronos Virtual Team
Robert "Master" Malinowski – „Startowałem z 7 pola. Na starcie Sadek się trochę powpychał, lecz sądzę że innego wyjścia nie miał. W F1 ma się przeciwników z tyłu i z przodu. Wyjechałem na pobocze. Po chwili znów wróciłem na tor. Po kilku okrążeniach byłem w czołówce. Przez połowę wyścigu trzymałem się przy Icemanie. Miał o wiele szybszy bolid na prostych więc nie mogłem go wyprzedzić. Na zakrętach nie było to możliwe. Dojechałem 3 i bardzo się cieszę”
Krzysztof "Powolniak" Schabek – „Wyścig fatalny do tego stopnia, że zaczynam wierzyć w magię 13-tki. Na starcie otrzymałem kilka kopniaków od Kojota, po których uszkodzeniu uległo tylne zawieszenie. Później popełniłem błąd w jednym z zakrętów, zakończony spotkaniem z bandą. Samochód został mocno pokiereszowany i od tej pory w zasadzie toczyłem się po torze, bo jazdą tego nazwać nie można. Czasy robiłem tragiczne. Mimo to pewnie zająłbym jakieś w miarę wysokie miejsce, gdyby nie kamikadze Master. Po jego efektownym manewrze dalsze kontynuowanie jazdy okazało się niemożliwe i zmuszony byłem się wycofać. Po wyścigu okazało się, że zdobyłem właśnie mistrzostwo, bo Kojot miał również pecha, lecz muszę przyzanać, że styl w jakim to uczyniłem nie był dzisiaj zbyt efektowny.”
Mikołaj "Miczek" Rudziński – „Ehh.. znowu pech i głupota Początek wyścigu to dla mnie spadek na jedno z ostatnich miejsc. Z przodu było spore zamieszanie i aby uniknąć zderzenia z jednym z Williamsów kręcących sie po torze byłem zmuszony ominąć go poboczem. Potem walka z Biolym i na 6 okrążeń przed metą zdarzyło się nieszczęście. Powolniak, który najprawdopodobniej zaspinował przed szykaną wracał na tor a ja nie zrozumiałem jego intencji i niestety doszło do dosyć mocnego zderzenia. Zniszczenia w bolidzie były na tyle silne, że nie byłem w stanie obronić 8 pozycji. Niestety dwa punkty możliwe do zdobycia przepadły ale mam nadzieje, że w Brazylii szczęście nam dopisze”
Jan "Yankess" Obratański – „Lajf is brutal and ful of zasadzkas. Dzisiaj zasadzką był Sadek. Najeździłem się tyle, ile Vettel w Auststralii. Jestem tak szczęśliwy, jak Kubica po wypadku z Nakajimą.”
Michał "Rubiq" Lebioda – „Kwalifikacje nie do końca poszły po mojej myśli – dzisiaj był jeden z wyścigów, w którym mogłem walczyć o PP. Tłok na torze podczas ostatnich okrążeń kwalifikacyjnych jednak trochę mi przeszkodził, ale cóż – P3 też nie jest złe. Spodziewałem się, że będzie mi bardzo trudno obronić pozycję na starcie z powodu sąsiedztwa 2 McLarenów, w których zasiadali Kojot i Crow. Jednak start wyszedł bardzo dobrze, utrzymałem swoją pozycję na T1. Na dalszej części okrążenia zbliżyłem się na odległość kilkunastu metrów do Kojota i Powolniaka. I wtedy przyszedł feralny moment – podczas hamowania do szykany musiałem uciekać do wewnętrznej, co spowodowało spina i utratę 4 pozycji. Potem wyminąłem Powolniaka, który miał wyraźne problemy i zacząłem zbliżać się do dwójki ICEman – Master, która toczyła ze sobą bój o pozycję tuż za podium. Niestety, moją pogoń przerwał damian1812, który najwyraźniej nie miał najmniejszej ochoty mnie przepuszczać i musiałem z nim walczyć. Wyścig tak naprawdę rozpoczął się jeszcze raz w momencie, kiedy Boryz wyminął mnie w boksach – wyprzedziłem go podczas dublowania innego kierowcy. Przez cały III stint Boryz siedział mi na tylnym spojlerze, atakując średnio 2 razy na okrążenia – a to chowając się w moim cieniu aerodynamicznym, a to opóźniając hamowanie. Walka była świetna i na długo zostanie z mojej pamięci. Podsumowując – P4 nie jest złe, ale gdyby nie problemy na początku wyścigu mógłbym walczyć o dużo, dużo więcej.”
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|