LiGNA   AKTUALNOŚCI  |  KALENDARZ WYŚCIGÓW  |  UCZESTNICY  |  KLASYFIKACJE  |  REGULAMIN  |  PLIKI  |  FORUM  |  YOUTUBE
F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Sezony LiGNA
•  F1 2005 / 2006
•  F1 2006 / 2007
•  F1 2007 / 2008
•  F1 2008 / 2009
•  F1 2009 / 2010
•  F1 2011
•  F1 History 2010 / 2011
•  GP2 2008 / 2009
•  GP2 2009 / 2010
•  Grand-Am 2010
•  WTCC 2008 / 2009
•  WTCC 2009 / 2010
•  WTCC 2010 / 2011
•  WTCC 2012
•  Race of Champions
•  Kalendarz wydarzeń
  Serwery LiGNA
 LiGNA (live-timing)

  Kalendarz wyścigów
1. 23.09Bahrajn
2. 14.10Malezja
3. 28.10Australia
4. 11.11San Marino
5. 25.11Monako
6. 09.12W. Brytania
7. 13.01Kanada
8. 10.02Turcja
9. 17.02USA
10. 24.02Włochy
11. 09.03Belgia
12. 30.03Hiszpania
13. 13.04Japonia
14. 20.04Brazylia

  Klasyfikacja kierowców
1. Powolniak92 
2. Kojot83 
3. ICEman59 
4. Sadek54 
5. Crow47 
6. kaczy46 
7. SAM7930 
8. sobczak17 
9. Miczek17 
10. BoryZ15 
11. Pokwa14 
12. Rubiq14 
13. RafaeL14 
14. Yankess12 
15. Bioly7412 

  Klasyfikacja zespołów
1. CrowF1 Team130 
2. Mitsubishi Ralliart Team98 
3. DeTomaso73 
4. CrowF1 Team Plus69 
5. Superfund F1 Team52 
6. Honda F1 Team47 
7. VAG F1 Racing Team31 
8. STR Shadow25 
9. Hiper BMW F1 Team12 
10. Alpinestars - Kronos Virtual Team
  Sezon F1 2007 / 2008 > Grand Prix Japonii, 13.04.2008
Wyniki kwalifikacji
P.KierowcaZespółOponyCzas okr.Strata
1. PowolniakMitsubishi Ralliart Team1:29.284-
2. KojotCrowF1 Team1:29.559+0.275
3. RubiqSTR Shadow1:29.816+0.532
4. CrowCrowF1 Team1:29.936+0.652
5. Bioly74Hiper BMW F1 Team1:30.120+0.836
6. BoryZCrowF1 Team Plus1:30.474+1.190
7. MasterAlpinestars - Kronos Virtual Team1:30.482+1.198
8. SadekCrowF1 Team Plus1:30.496+1.212
9. RafaeLDeTomaso1:30.768+1.484
10. ICEmanDeTomaso1:30.791+1.507
11. YankessVAG F1 Racing Team1:30.869+1.585
12. MiczekVAG F1 Racing Team1:31.444+2.160
13. sobczakHonda F1 Team1:31.486+2.202
14. SAM79Honda F1 Team1:31.502+2.218
15. KizalfSuperfund F1 Team1:32.516+3.232
16. sergiAlpinestars - Kronos Virtual Team1:32.570+3.286
17. damian1812Superfund F1 Team1:33.224+3.940
18. JanekSTR Shadow1:34.698+5.414
19. MITSUBISHI_GTMitsubishi Ralliart Team1:35.017+5.733
Rezultat wyścigu
P.KierowcaZespółOpony Okr. Czas/strata
1. ICEmanDeTomaso2640:44.626
2. CrowCrowF1 Team26+0:01.947
3. MasterAlpinestars - Kronos Virtual Team26+0:11.707
4. RubiqSTR Shadow26+0:17.925
5. BoryZCrowF1 Team Plus26+0:19.654
6. Bioly74Hiper BMW F1 Team26+0:39.656
7. KojotCrowF1 Team26+0:53.381
8. sobczakHonda F1 Team26+1:31.584
9. MITSUBISHI_GTMitsubishi Ralliart Team25+2 okr.
Niesklasyfikowani
 sergiAlpinestars - Kronos Virtual Team24Paliwo
 MiczekVAG F1 Racing Team23Zrezygnował
 damian1812Superfund F1 Team23Zawieszenie
 JanekSTR Shadow21Zrezygnował
 PowolniakMitsubishi Ralliart Team19Zawieszenie
 KizalfSuperfund F1 Team12Zawieszenie
 SAM79Honda F1 Team10Zrezygnował
 YankessVAG F1 Racing Team1Zawieszenie
 SadekCrowF1 Team Plus0Zawieszenie
Najszybsze okrążenia i postoje w boksach
P.KierowcaZespółOponyNaj. okr. Pit-stopy 
1. ICEmanDeTomaso1:30.6292
2. RubiqSTR Shadow1:30.7992
3. KojotCrowF1 Team1:30.8562
4. CrowCrowF1 Team1:31.0192
5. BoryZCrowF1 Team Plus1:31.1152
6. Bioly74Hiper BMW F1 Team1:31.2532
7. MasterAlpinestars - Kronos Virtual Team1:31.3802
8. sobczakHonda F1 Team1:32.1212
9. MITSUBISHI_GTMitsubishi Ralliart Team1:35.2102

Dane toru
Suzuka Circuit
Lokalizacja: Suzuka, Japonia
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 26
Pełny dystans: 150.982 km


Lap chart

Pokaż wykres serwera

Komentarze prasowe

LiGNA nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy prasowych zespołów.

CrowF1 Team

Jacek "Crow" Grala„Kwalifikacje poszły prawie po naszej myśli. Mówię "prawie", ponieważ pod koniec sesji, gdy zjechałem na wymianę opon i dotankowanie, awarii uległa pompa paliwowa. Odmierzona przez nią ilość paliwa nie starczyła na wykonanie jednego szybkiego okrążenia przez co straciłem z pewnością pole position. Dostałem tą informację przez radio po czym nakazano mi oszczędzanie silnika i hamulców. Jeśli chodzi o wyścig to był najciekawszy w sezonie. Nie dość, że ważyły się na nim tytuły mistrzowskie, to sam jego przebieg był bardzo emocjonujący i widowiskowy. Start był bardzo spokojny i oprócz nagłego hamowania Rubiqa i niewielkiego kontaktu nic się wokół mnie nie działo. Utrzymywałem spokojne i równe tempo z pewną rezerwą, którą miałem uruchomić po pierwszym tankowaniu. Zmorą tego wyścigu był dla mnie damian1812, który ociągał się dwukrotnie w tym samym miejscu na torze z zastosowaniem się do przepisu kryjącego sie pod niebieską flagą. Były to sytuacje na tyle niebezpieczne, że musiałem zwalniać i uważać na jego manewry aby nie doprowadzić do kolizji. Później znowuż MITSUBISHI_GT popisał się wyjazdem na niebieskiej fladze z pobocza prosto pod moje kola na ostatniej szykanie doprowadzając do kolizji. Doznałem niewielkich uszkodzeń zawieszenia, ale na tyle znaczących, że bolid zaczął sie niestabilnie zachowywać w zakrętach i na dohamowaniach tracąc tym samym pierwsze miejsce.”

Radek "Kojot" Bogusz„Wyścig choć zaczął się wspaniale skończył się dla mnie praktycznie po pierwszym pitstopie. Popełniłem błąd zbyt szybko wjeżdżając na pas serwisowy i nałożono na mnie karę przejazdu przez boksy. Po ponownym zjeździe do boksów wyjechałem na 5-6 pozycji i natychmiast wziąłem się do odrabiania straty, jednak błąd, wypadnięcie z toru i dzwon w bandę tuż za prostą start meta, skutecznie ostudziły zamiary. Po kolejnych okrążeniach dogoniłem przeciwnika i znów na tym samym zakręcie kolejny mocny dzwon po którym straciłem spojler i uszkodziłem oponę. Po kilku perturbacjach dotoczyłem się do boksu i zatankowałem niemal pod korek z nadzieją że uda mi się zdobyć choć jeden punkt. Na tor wyjechałem na 11 pozycji i do samej mety udało się awansować na 7 lokatę. Mimo wszystko kilka punktów dla zespołu udało się zebrać. Mam nadzieje że w Brazylii pójdzie mi znacznie lepiej. ”

CrowF1 Team Plus

Rafał "Boryz" Kapa„Był to bardzo emocjonujący wyścig. Jak widać po wynikach końcowych nawet czołowi kierowcy mieli wielkie problemy. Qual przeszedł bardzo pomyślnie mimo kłopotów, niestety wstrzeliłem się w tłum na torze i ciężko bylo wykęcić dobry czas. Poświęciłem się więc wypalaniu paliwa by pod koniec zrobić dwie szybkie czasówki. Niestety podczas pierwszej koszmarny błąd i do ostatniego możliwego okrążenia podchodziłem z wielkim stresem. Mały błąd, pewnie strata ok. 0,2 sekundy, ale pozwoliło mi to na uzyskanie wysokiego 6 miejsca. Start dobry, niestety duża ilość paliwa spowodowała, że traciłem pozycje. Nic, dotrzymalem do drugiego stinta i spotkałem się z Rubiqiem. Od tego momentu zaczął się właściwie wyścig. Walczyliśmy nieprzerwanie do wizyty w boxach. Spotkaliśmy sie tam razem, moi mechanicy szybciej mnie obsłużyli i wylądowałem przed nim. Niestety problemy spowodowane przez dublowanego przez nas Mitsubishi_GT sprawiły, że zaraz straciłem te pozycję. Potem przez cały 3 stint próbowałem wyprzedzić ale żaden z manewrów sie nie udał. Na ostatnim okrążeniu juz odpuściłem bo opony nie pozwoliły. Podsumowując, najlepszy wyścig sezonu! Jednocześnie muszę wyrazić żal spowodowany nieukończeniem wyścigu przez Sadka, bo również był w bardzo dobrej formie. Powoduje to że ostatni wyścig będzie ciężką walka o 3 pozycję w klasyfikacji konstruktorów i czeka nas ciężki okres przygotowawczy.”

DeTomaso

Sebastian "ICEman" Ławrowski„Po nieudanej sesji kwalifikacyjnej nikt w zespole nie wierzył że w wyścigu możemy cokolwiek osiągnąć, okazało się jednak ze przeciwnicy popełniali większe błędy które w prosty sposób zostały wykorzystane na naszą korzyść i tak udało nam się odnieść pierwsze upragnione zwycięstwo w tym sezonie z czego bardzo się cieszymy. Niestety radość została nieco przyćmiona pechem RafaeLa który miał problemy z elektronika, tuż po rozpoczęciu okrążenia formującego jego bolid odmówił posłuszeństwa, niestety awaria okazała się tak poważna, że bolid musiał zostać zepchnięty do garażu.”

Hiper BMW F1 Team

Alex "Bioly74" Radomski„Kolejny frustrujący wyścig. Zupełny brak koncentracji, który przełożył się na masę błędów i bardzo dużą stratę czasową. Do tego jechałem cały wyścig z uszkodzonym zawieszeniem po stłuczce na szykanie podczas 1 okrążenia. Mam nadzieję, że w Brazylii pójdzie mi o wiele lepiej.”

Alpinestars – Kronos Virtual Team

Robert "Master" Malinowski„Startowałem z 7 pola. Na starcie Sadek się trochę powpychał, lecz sądzę że innego wyjścia nie miał. W F1 ma się przeciwników z tyłu i z przodu. Wyjechałem na pobocze. Po chwili znów wróciłem na tor. Po kilku okrążeniach byłem w czołówce. Przez połowę wyścigu trzymałem się przy Icemanie. Miał o wiele szybszy bolid na prostych więc nie mogłem go wyprzedzić. Na zakrętach nie było to możliwe. Dojechałem 3 i bardzo się cieszę”

Mitsubishi Ralliart Team

Krzysztof "Powolniak" Schabek„Wyścig fatalny do tego stopnia, że zaczynam wierzyć w magię 13-tki. Na starcie otrzymałem kilka kopniaków od Kojota, po których uszkodzeniu uległo tylne zawieszenie. Później popełniłem błąd w jednym z zakrętów, zakończony spotkaniem z bandą. Samochód został mocno pokiereszowany i od tej pory w zasadzie toczyłem się po torze, bo jazdą tego nazwać nie można. Czasy robiłem tragiczne. Mimo to pewnie zająłbym jakieś w miarę wysokie miejsce, gdyby nie kamikadze Master. Po jego efektownym manewrze dalsze kontynuowanie jazdy okazało się niemożliwe i zmuszony byłem się wycofać. Po wyścigu okazało się, że zdobyłem właśnie mistrzostwo, bo Kojot miał również pecha, lecz muszę przyzanać, że styl w jakim to uczyniłem nie był dzisiaj zbyt efektowny.”

VAG F1 Racing Team

Mikołaj "Miczek" Rudziński„Ehh.. znowu pech i głupota Początek wyścigu to dla mnie spadek na jedno z ostatnich miejsc. Z przodu było spore zamieszanie i aby uniknąć zderzenia z jednym z Williamsów kręcących sie po torze byłem zmuszony ominąć go poboczem. Potem walka z Biolym i na 6 okrążeń przed metą zdarzyło się nieszczęście. Powolniak, który najprawdopodobniej zaspinował przed szykaną wracał na tor a ja nie zrozumiałem jego intencji i niestety doszło do dosyć mocnego zderzenia. Zniszczenia w bolidzie były na tyle silne, że nie byłem w stanie obronić 8 pozycji. Niestety dwa punkty możliwe do zdobycia przepadły ale mam nadzieje, że w Brazylii szczęście nam dopisze”

Jan "Yankess" Obratański„Lajf is brutal and ful of zasadzkas. Dzisiaj zasadzką był Sadek. Najeździłem się tyle, ile Vettel w Auststralii. Jestem tak szczęśliwy, jak Kubica po wypadku z Nakajimą.”

STR Shadow

Michał "Rubiq" Lebioda„Kwalifikacje nie do końca poszły po mojej myśli – dzisiaj był jeden z wyścigów, w którym mogłem walczyć o PP. Tłok na torze podczas ostatnich okrążeń kwalifikacyjnych jednak trochę mi przeszkodził, ale cóż – P3 też nie jest złe. Spodziewałem się, że będzie mi bardzo trudno obronić pozycję na starcie z powodu sąsiedztwa 2 McLarenów, w których zasiadali Kojot i Crow. Jednak start wyszedł bardzo dobrze, utrzymałem swoją pozycję na T1. Na dalszej części okrążenia zbliżyłem się na odległość kilkunastu metrów do Kojota i Powolniaka. I wtedy przyszedł feralny moment – podczas hamowania do szykany musiałem uciekać do wewnętrznej, co spowodowało spina i utratę 4 pozycji. Potem wyminąłem Powolniaka, który miał wyraźne problemy i zacząłem zbliżać się do dwójki ICEman – Master, która toczyła ze sobą bój o pozycję tuż za podium. Niestety, moją pogoń przerwał damian1812, który najwyraźniej nie miał najmniejszej ochoty mnie przepuszczać i musiałem z nim walczyć. Wyścig tak naprawdę rozpoczął się jeszcze raz w momencie, kiedy Boryz wyminął mnie w boksach – wyprzedziłem go podczas dublowania innego kierowcy. Przez cały III stint Boryz siedział mi na tylnym spojlerze, atakując średnio 2 razy na okrążenia – a to chowając się w moim cieniu aerodynamicznym, a to opóźniając hamowanie. Walka była świetna i na długo zostanie z mojej pamięci. Podsumowując – P4 nie jest złe, ale gdyby nie problemy na początku wyścigu mógłbym walczyć o dużo, dużo więcej.”




F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca