LiGNA   AKTUALNOŚCI  |  KALENDARZ WYŚCIGÓW  |  UCZESTNICY  |  KLASYFIKACJE  |  REGULAMIN  |  PLIKI  |  FORUM  |  YOUTUBE
F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Sezony LiGNA
•  F1 2005 / 2006
•  F1 2006 / 2007
•  F1 2007 / 2008
•  F1 2008 / 2009
•  F1 2009 / 2010
•  F1 2011
•  F1 History 2010 / 2011
•  GP2 2008 / 2009
•  GP2 2009 / 2010
•  Grand-Am 2010
•  WTCC 2008 / 2009
•  WTCC 2009 / 2010
•  WTCC 2010 / 2011
•  WTCC 2012
•  Race of Champions
•  Kalendarz wydarzeń
  Serwery LiGNA
 LiGNA (live-timing)

  Kalendarz wyścigów
1. 22.09Brazylia
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
2. 29.09Europa
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
3. 13.10Holandia
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
4. 03.11Hiszpania
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
5. 17.11Francja
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
6. 01.12Czechy
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
7. 15.12W. Brytania
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
8. 12.01Szwecja
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
9. 26.01Niemcy
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
10. 09.02W. Brytania
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
11. 23.02Włochy
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
12. 09.03Australia
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
13. 23.03Makau
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
14. 30.03Włochy
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2

  Klasyfikacja kierowców
1. B4ndIt111 
2. Unikalny.Nick103 
3. Miczek100 
4. Dodgers98 
5. Rubiq97 
6. Kojot94 
7. Grekyy77 
8. MalyBoy62 
9. Powolniak52 
10. Kemek52 
11. Poul50 
12. Master47 
13. Yankess44 
14. Byczek38 
15. Kajek27 

  Klasyfikacja zespołów
1. Cuore Sportivo214 
2. Tux Racing150 
3. iRacing125 
4. JR Motorsports WTCC Team97 
5. P.Y Constructors96 
6. xXx Racing Team95 
7. Seat Leon Team85 
8. Peugeot Ducati Corse80 
9. Puma Racing Team77 
10. Rising Sun Honda62 
  Sezon WTCC 2008 / 2009 > Hiszpania - Wyścig 1, 03.11.2008
Wyniki kwalifikacji
P.KierowcaZespółOponyCzas okr.Strata
1. B4ndItCuore Sportivo1:42.931-
2. KojotxXx Racing Team1:43.052+0.121
3. KemekTux Racing1:43.068+0.137
4. DodgersTux Racing1:43.124+0.193
5. Yankess P.Y Constructors1:43.152+0.221
6. MiczekiRacing1:43.429+0.498
7. RubiqJR Motorsports WTCC Team1:44.059+1.128
8. Unikalny.NickCuore Sportivo1:44.149+1.218
9. GrekyyPeugeot Ducati Corse1:44.253+1.322
10. BlankHonda WTCC Team1:45.052+2.121
11. Misiek3510Peugeot Ducati Corse1:46.207+3.276
12. PowolniakP.Y Constructors1:46.504+3.573
13. KajekPuma Racing Team1:47.003+4.072
14. Alassane BambaRising Sun Racing Team1:48.673+5.742
15. LUKEiRacing--
Rezultat wyścigu
P.KierowcaZespółOpony Okr. Czas/strata
1. B4ndItCuore Sportivo1729:32.425
2. KojotxXx Racing Team17+0:13.577
3. DodgersTux Racing17+0:14.106
4. KemekTux Racing17+0:15.817
5. Unikalny.NickCuore Sportivo17+0:16.542
6. MiczekiRacing17+0:19.738
7. PowolniakP.Y Constructors17+0:21.489
8. YankessP.Y Constructors17+0:33.603
9. RubiqJR Motorsports WTCC team17+0:45.611
10. GrekyyPeugeot Ducati Corse17+0:48.712
11. Misiek3510Peugeot Ducati Corse17+0:57.396
12. Alassane BambaRising Sun Honda17+1:05.102
13. LUKEiRacing17+1:25.256
14. BlankHonda WTCC Team17+1:28.586
Niesklasyfikowani
 KajekPuma Racing Team16dnf
Najszybsze okrążenie: B4ndIt 1:43.250s

Dane toru

Circuit Ricardo Tormo
Lokalizacja: Walencja, Hiszpania
Liczba okrążeń: 17

Szczegółowe statystyki bez uwzględnienia ewentualnych kar

Wyścig 1
Wyścig 2


Komentarze prasowe

Komentarze prasowe zespołów są publikowane w oryginalnej formie. LiGNA nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Peugeot Ducati Corse

Grekyy„Liczyłem dziś na jakiś postęp oraz że tym razem ominą mnie nieszczęśliwe zdarzenia na torze, dzięki czemu zapunktuję znów w obu wyścigach. Niestety stało się odwrotnie i wypadałem z gry na pierwszych okrążeniach. W R1 obróciło mnie po tym jak wjechał we mnie inny kierowca, w R2 popełniłem błąd w szybkim 3cim sektorze. Z tyłu było sporo dramatycznej walki, głównie z Alassane Bamba, Rubiqiem i kolegą z zespołu, który dzielnie się bronił. Miejsca 10 i 9 nie są ostatecznie tak złe biorąc pod uwagę okoliczności. Samochód był szybki ale trudny w prowadzeniu – nieco przesadziłem z ustawieniami i zemściło się to na mnie.”

Cuore Sportivo

B4ndit „Qual okerśliłbym słowem "żałosny". Jako pierwszy kierowca zakończyłem pomiarowe kółko i jak zobaczyłem czas 1:42:9xx, to się żegnałem z czołówką, bo taki czas powinnien mi dać 5-7 miejsce (chyba 5 osób na treningach zeszła poniżej 1:42:6xx ). Jednak potem coraz to kolejne osoby popełniały błędy i w efekcie podarowały mi PP. R1 poszedł bardzo dobrze: PP,FL,P1. Powoli zwiększałem przewage nad kemkiem (P2), ale jak zobaczyłem, że dodgers (P3) popełnił większy błąd i wypadł poza top 5, to mocno zwolniłem. Przesunąłem o 1% balans hamulców na przód (dla pewności żeby niezaliczyć spina jeśli bym gdzieś popełnił błąd i musiałbym się ratować mocnym hamowaniem). Spokojną/powolną/samotną jazdą dotoczyłem się do mety (kibicując z calych sił kemkowi i kojotowi, żeby dzielnie stawiali opór dodgersowi ;) ). R2 też poszedł nie najgorzej. 5 pozycja to wina moich drobnych błędów. W T1 straciłem 3 pozycje i pewnie około 5-7 sekund. Szybko poradziłem sobie z Grekyym, Kemkiem i kimś jeszcze. Chwilę goniłem Yankessa i Rubiq'a (P5/P6), którzy walczyli ze sobą, jednocześnie dość szybko doganiałem kierowców na P3/P4. Yankessa dość łatwo wyprzedziłem, niestety chwilę później po lekkim kontakcie z nim, straciłem z 2-4 sekund. Szybko odrobiłem stratę i dogoniłem Rubiq'a. Niestety lekko uderzyłem go w tył na zakręcie numer 6, co skończyło się dla niego spinem, za co go przepraszam. Poczekałem i przepuściłem rubiqa, niestety krzywda się już stała i obaj straciliśmy 4 sekundy (przez co Rubiq pewnie stracił później pozycje na rzecz Kojota). Parę zakrętów po tym incydencie już go czysto wyprzedziłem. Na następnych 7 okrążeniach niwelowałem 5-sekundową stratę do Unikalnego.Nick'a (P4), żeby wkońcu go dogonić na przedostatnim kółku. Niestety nie udało mi się już go wyprzedzić, ale walka była świetna :) Gratulacje dla dodgersa za R2”

Tux Racing

Dodgers„Qual to było coś niezwykłego. Wszyscy kręcili skandaliczne czasy i pomimo obaw, że niskie 1;43 da mi miejsce w środku lub w ogonie, skończyłem na P4. R1 rozpocząłem masą błędów, które spowodowały spadek na P6 i do tego dosyć spore uszkodzenia po jednym z błędów. Na szczęście auto prowadziło się jeszcze w miarę dobrze, dzięki czemu po szaleńczym pościgu za czołówką, udało się finiszować na P3. Po starcie R2 już w T1 byłem ofiarą pośpiechu niektórych kierowców i musiałem jechać z lekkimi uszkodzeniami. Nieco zdenerwowany tą sytuacją i błędami w R1, postanowiłem cisnąć od samego początku. Tak wyprzedzając kilku kierowców znalazłem się na P2 za Miczkiem w BMW. Niestety moja kara wagowa i jego przyspieszenie na wyjściach nie pozwalały na zbyt częste ataki, a czasem mi uciekał. Pod koniec postanowiłem przycisnąć ile fabryka dała i na mecie przedostatniego kółka zrównałem się z Miczkiem. W T1 utrzymałem pozycję dzięki czemu mogłem spokojnie dojechać na mety na P1. Ogólnie biorąc pod uwagę karę wagową jestem bardzo zadowolony z 16pkt.”

Kemek„Jestem zadowolony z weekendu, bo zająłem punktowane miejsca w obu wyścigach – P4 i P8. Nawet mimo tego, że w pierwszym wyścigu jechałem na P2 od (udanego) startu do około 14 okrążenia, na którym popełniłem chyba jedyny większy błąd w R1 i zostałem wyprzedzony od razu przez dwóch kierowców. Zmiany w secie tuż przed kwalem okazały się pozytywne,a P3 na starcie w ogóle mnie zaskoczyło, bo chyba tylko dzięki wspomnianym zmianom w kwalifikacjach wykręciłem moje najlepsze kółko na tym torze. Miałem mały incydent z Kojotem na jednym dohamowaniu, ponieważ przestrzeliłem punkt hamowania. Na szczęście stawka była już na tyle rozciągnięta, że Kojot na tym nie stracił (może poza 1-2 sekundami). Ja oczywiście nie zamierzałem korzystać z tego potrącenia... Przepraszam za sytuację... Tyle.”

Rising Sun Honda

Alassane Bamba„Wyścigi nieudane, w pierwszym niestety za bardzo wczułem się w walkę i zajechałem opony, przez co później nie mogłem już jechać optymalnym tempem. W drugim szło nieźle, była pewna szansa na punkty, ale dostałem connection lost i było po wyścigu...”

P.Y Constructors

Powolniak„Kwalifikacje tradycyjnie już spartoliłem, P12 to po prostu tragedia i rozpacz. Na samym starcie awansowałem o kilka pozycji, ale niestety wjechałem w bagażnik Grekyy'ego, czym popsułem mu wyścig – sorry kolego, moja wina, nie zdążyłem przyhamować odpowiednio wcześnie. Później udało mi się przedostać nawet na P6 wyprzedzając Yankessa i Miczka. Niestety, moim przekleństwem podczas obu wyścigów był T1 – praktycznie ani razu nie przejechałem tego zakrętu poprawnie. Najczęściej stawiało mnie tam bokiem i zakręt przejeżdżałem driftem, tracąc cenne ułamki sekund. Dlatego też nie udało mi się obronić pozycji przed Miczkiem w R1, a w R2 w zakręcie tym wyprzedził mnie Dodgers. Zdobycz 8 pkt. to wszystko na co było mnie dzisiaj stać.”

Yankess„Oba wyścigi bardzo słabe, przez brak skupienia nie byłem w stanie kręcić dobrych czasów.”

xXx Racing Team

Kojot„No cóż można powiedzieć. Hmm. Race 1 całkiem udany, 2 pozycja aczkolwiek nie była to pozycja jaką mógłbym zdobyć realnie, gdyby inni nie popełniali błędów. Niestety obecnie nie mamy szans jako zespół, na wyższe lokaty ze względu na osiągi samochodu. Mimo iż przeciwnicy mają maksymalną ilość balastu są nadal szybsi na prostej i stabilniejsi w zakrętach na zużytych oponach. Tak więc zakładamy że jest to dobre osiągnięcie. Race 2 był pechowy. Po kilku uderzeniach przez innych kierowców, samochód nie zbyt dobrze składał się w T1, przez co traciłem tam sporo czasu a w połączeniu ze zużytymi oponami, było to niemal traumatyczne przeżycie.”

JR Motorsports WTCC Team

Rubiq„Niestety, nie miałem zbytnio czasu przygotowywać się do weekendu. W kwalifikacjach pojechałem swoje najszybsze okrążenie. W pierwszym wyścigu jechałem na punktowanej pozycji, ale goniąc Yankessa wyjechałem za daleko na pobocze, wpadłem na jakieś wyboje i się obróciłem. Do mety dotoczyłem się na P9. Drugi wyścig był już bardziej udany, dowiozłem do mety 2 punkty. Stawia mnie to w korzystnej sytuacji w kontekście kar wagowych przed wyścigiem we Francji. W obu wyścigach miałem sporo walki, a to jest ważniejsze niż rezultaty.”

iRacing

Miczek„Do pierwszego wyścigu startowałem z 6 pola. Jak zwykle na starcie udało mi się przebić o kilka pozycji i do pierwszego zakrętu dojeżdżałem bodaj jako trzeci. Niestety przez cały wyścig zmagałem się z niestabilnością auta podczas hamowań, przez co popełniłem kilka błędów i spadłem na 7 miejsce. Na kilka okrążeń przed metą udało mi się jednak odzyskać pozycje po błędzie rywala (Powolniak pojechał szeroko w T1). Wyścig 2 okazał się znacznie szczęśliwszy. Startowałem z 3 pola i tuż po starcie znalazłem się na czele całej stawki, którą literowałem przez większość wyścigu. W końcówce musiałem odpierać ataki Dogersa, który był ode mnie szybszy i tak na przedostatnim okrążeniu naciskany przez rywala popełniłem błąd w pierwszym zakręcie(pojechałem zbyt szeroko), przez co uciekła mi szansa na pierwsze zwycięstwo w LiGNie.”




F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca