LiGNA   AKTUALNOŚCI  |  KALENDARZ WYŚCIGÓW  |  UCZESTNICY  |  KLASYFIKACJE  |  REGULAMIN  |  PLIKI  |  FORUM  |  YOUTUBE
F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Sezony LiGNA
•  F1 2005 / 2006
•  F1 2006 / 2007
•  F1 2007 / 2008
•  F1 2008 / 2009
•  F1 2009 / 2010
•  F1 2011
•  F1 History 2010 / 2011
•  GP2 2008 / 2009
•  GP2 2009 / 2010
•  Grand-Am 2010
•  WTCC 2008 / 2009
•  WTCC 2009 / 2010
•  WTCC 2010 / 2011
•  WTCC 2012
•  Race of Champions
•  Kalendarz wydarzeń
  Serwery LiGNA
 LiGNA (live-timing)

  Kalendarz wyścigów
1. 19-21.09Bahrajn
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
2. 03-05.10Chiny
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
3. 24-26.10Malezja
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
4. 31.10-02.11Japonia
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
5. 14-16.11Makau
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
6. 28-30.11Hiszpania
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
7. 12-14.12Węgry
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
8. 19-21.12Turcja
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
9. 09-11.01Monako
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
10. 23-25.01Francja
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
11. 06-08.02Europa
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
12. 20-22.02Austria
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
13. 06-08.03W. Brytania
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
14. 20-22.03Włochy
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
15. 17-19.04Belgia
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
16. 24-26.04Brazylia
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2

  Klasyfikacja kierowców
1. Rafalski92230 
2. Kamarinho156 
3. Cube109 
4. MiStRzU_F1104 
5. Serek66 
6. Patryk39 
7. Jenson35 
8. Igor Szmidt31 
9. Adrian28 
10. Marcinus25 
11. Rubiq20 
12. Dan17 
13. Przemek Str17 
14. Pyciek14 
15. Master13 

  Klasyfikacja zespołów
1. Fisichella Motor Sport Int.265 
2. Mercedes-Benz Racing195 
3. Ferrari GP2 Team170 
4. Powerade Gp2 Team126 
5. Mild Seven Renault GP2 Team60 
6. Aston Martin Racing44 
7. Piquet Sports31 
8. Master Cube GP2 Team25 
9. Pit-Lane PRO Team23 
10. The Gunners GP10 
  Sezon GP2 2009 / 2010 > Makau - Wyścig 2, 16.11.2009
Wyniki kwalifikacji
P.KierowcaZespółOponyCzas okr.Strata
1. PatrykMercedes-Benz Racing0:00.000-
2. Przemek StrPowerade Gp2 Team--
3. JensonFisichella Motor Sport Int.--
4. rafalski92Fisichella Motor Sport Int.--
5. PyciekPiquet Sports--
6. CubePowerade Gp2 Team--
7. kamarinhoMercedes-Benz Racing--
8. MiStRzU_F1Ferrari GP2 Team--
9. Matis131M&P GP2 Equipe--
10. InfospecThe Gunners GP--
11. PinekM&P GP2 Equipe--
Rezultat wyścigu
P.KierowcaZespółOpony Okr. Czas/strata
1. KamarinhoMercedes-Benz Racing1734:07.5364
2. Rafalski92Fisichella Motor Sport Int.17+0:15.209
3. PatrykMercedes-Benz Racing17+0:27.072
4. PyciekPiquet Sports17+0:41.727
5. CubePowerade Gp2 Team17+1:13.743
6. InfospecThe Gunners GP17+2:00.320
Niesklasyfikowani
 Przemek StrPowerade Gp2 Team7zawieszenie
 PinekM&P GP2 Equipe5wycofał się
 Matis131M&P GP2 Equipe2zawieszenie
 JensonFisichella Motor Sport Int.0zawieszenie
Najszybsze okrążenie: Kamarinho 1m58.864 (+1 pkt za FL)

Dane wyścigu





Macau
Lokalizacja: Guia Circui, Macau
Liczba okrążeń:
Wyścig 1 – 25
Wyścig 2 – 17


Autorem najszybszego okrążenia weekendu jest Kamarinho (01:58.350)



Szczegółowe statystyki bez uwzględnienia ewentualnych kar


Komentarze prasowe

Komentarze prasowe zespołów są publikowane w oryginalnej formie. LiGNA nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.


Ferrari GP2 Team

MiStRzU_F1 (P1/CL) - „Pierwszy wyścig zaliczam do bardzo udanych PP, P1 i już myślałem że w poniedziałek formalnością będzie zdobycie mistrza Makau, no ale jednak net, serwer zawiódł i stało sie jak się stało ;) Do zobaczenia na Spain.”


Serek (DNF/DNS) -„Mogę powiedzieć, że czekamy na weekend w Hiszpanii.”

Powerade GP2 Team

Cube (P3/P5)„Po kwalifikacjach pozostał pewien niedosyt, bo mogłem spokojnie być jedno oczko wyżej. Strat do R1 kiepski, za szybko puściłem sprzęgło w efekcie czego stanąłem w miejscu, jednak jak się okazało jazda z tyłu stawki na początku wyścigu miała swoje plusy ponieważ wyminąłem parę kolizji na pierwszych lapach. Dalej już dosyć nudno przez cały wyścig jechałem sam i dotarłem do mety na 3 miejscu. Na starcie do R2 popełniłem ten sam błąd, tym razem jednak jazda na końcu nie miała plusów, ponieważ s2 wpadłem na dwa stojące bolidy i straciłem nos. Szybki pit i samotna jazda do mety skończyła się 5 miejscem. Weekend zaliczam do udanych, na tak trudnym torze jakim jest Makau udało mi się dojechać do mety w obydwu wyścigach i zdobyć jedno podium.”



Fisichella Motor Sport International

Rafalski92 (P5/P2)„GP Macao napewno zapamiętam jako jeden z najtrudniejszych wyścigów jakich jechałem. Na początku zarówno ja jak i Jenson mieliśmy problemy z ustawieniem bolidu na ten tor, jednak tuż przed kwalifikacjami postanowiliśmy ustawić bolid nieco pod 1 i 3 sektor i to się opłaciło. Zająłem 3 miejsce w kwalifikacjach co było dla mnie bardzo dobrym wynikiem patrząc na to, że jeszcze 2 dni przed kwalifikacjami nie byłem zmotywowany patrząc na nasza formę. Przechodząc już do samego R1 to start wypadł mi nawet nie źle choć pod koniec najdłuższej prostej wolałem odpuścić niż przepychać się i wylądować na bandzie. Z czasem zawodnicy, którzy jechali przede mną zaczęli popełniać błędy i awansowałem na 3 lokatę. Zapowiadało się naprawdę dobrze gdy nagle mój silnik odmówił posłuszeństwa. Szkoda napewno R1 ponieważ była szansa na podium. R2 – start z 4 lokaty, znów duże zamieszanie po starcie, spadłem znów na 6 miejsce i podobnie jak w R1 rywale przede mną popełniali błędy przez co awansowałem na 3 lokatę. Potem starałem się jechać jak najszybciej choć dziś było o wiele trudniej niż w R1, ponieważ daliśmy trochę więcej ciśnienia do opon i niestety to było złe posunięcie. Jednak udało mi się wyprzedzić Patryka w nietypowym miejscu, bo na najwolniejszym zakręcie na tym torze. Potem już spokojnie by dowieść 2 miejsce do mety i udało się. Szkoda straconych punktów w R1 no ale trudno. Gratuluję Kamarinho, który świetnie pojechał oba wyścigi. Teraz koncentruję się na Hiszpanii, mamy pewne cele do zrealizowania i musimy nieco bardziej przyłożyć się do kolejnego wyścigu, ponieważ Macao nie było najlepsze w moim wykonaniu jeśli chodzi o przygotowanie.”

Jenson (P11/P10)„Weekend zmartowany byłem wolny na tym torze i nie ukończyłem dwóch wyścigów. Czekam na Hiszpanie.”


Mercedes Benz Racing

Kamarinho (P2/ P1)
„To był dla mnie, jak i całego zespołu bardzo dobry weekend. W ostatnim treningu udało mi się poprawić osiągi bolidu o prawie sekundę. Byłem zadowolony również z prowadzenia się bolidu. Kwalifikacje przebiegły bardzo dobrze, a do PP zabrakło mi tylko 0.1 sek. Początek wyścigu nie ułożył się najlepiej dla mnie i spadłem na czwartą pozycję. Chwilę później jadący przede mną Matis uderzył Patryka i awansowałem na drugą pozycję. Jedyne o co byłem jeszcze w stanie walczyć to FL. Na ostatnich pięciu okrążeniach jechałem na 100% i to się opłaciło. Drugi wyścig przebiegł dla mnie jeszcze lepiej. Startowałem z siódmej pozycji i już na T3 byłem piąty. Na przedostatniej prostej pierwszego okrążenia Pyciek uderzył Jensona i awansowałem na P3. Chwilę później wyprzedziłem Przemka STR i zaczęła się pogoń za Patrykiem, która trwała kilka okrążeń. W momencie w którym byłem już niecałą sekundę za nim, ten przepuścił mnie bez walki ( Wzorowe zachowanie zespołowe) . Jedyne co mogłem robić później, to odjeżdżać reszcie i jechać swoim tempem. Tak jak w pierwszym wyścigu, tak też w drugim, na ostatnich okrążeniach podkręciłem tempo, aby być pewnym uzyskania FL. Tak jak powiedziałem na początku – to świetny wynik dla całego zespołu. Gratulacje dla Patryka za pierwsze podium ( byłoby ich więcej gdyby nie jego problem z silnikami ) . Teraz przyszedł czas na Montmelo. Mam nadzieję, że tam też będziemy bardzo mocni. ”

Patryk (P8/ P3)„Jestem bardzo zadowolony z wyniku zespołu podczas weekendu. Kwalifikacje były dobre. Jechałem dobrze, na najszybszym ostatnim okrążeniu po drugim sektorze miałem -0,1s, ale w trzecim bieg mi zrzuciło i wyratowałem się od spina i niestety skończyłem ze stratą +0,8s na czasówce. Było blisko PP, ale musimy poczekać, ostateczny start z 4 pola. Szybko wyprzedziłem tuż po starcie Rafalskiego, a po chwili mignąłem obok Kamarinho i Infospeca i awansowałem na 2. miejsce. Na następnym okrążeniu dostałem strzał w tył na t3 od Matisa i spowodowało to zakończenie wyścigu, choć była szansa na podium albo wygranie, bowiem strategia pozwalała mi zjeżdżać dużo później niż rywale na swój pierwszy pit stop. Drugi wyścig rozpocząłem z Pole Position. Start miałem dobry, walczyłem z Przemkiem Str, ale później odjechałem. Po 5 okrążeniach dostałem tajemnicze instrukcje od Rona Dennisa i niestety spadłem za partnera z teamu Kamarinho. Po kilku okrążeniach nastąpiła walka z Rafalskim, dużo prób wyprzedzania, raz było blisko, bo był ode mnie szybszy, ale sprawnie jeszcze umiem hamować (śmiech). Niestety na nawrotce mnie zarzuciło i mnie wyprzedził. Potem jechałem za kolegą Rafalskim tak około 5 okrążeń 2-3s za nim ciągle aż w końcówce podkręciłem obroty i dogoniłem go na 1s, ale pogoń w stylu Hamiltona mi się nie opłaciła i skończyłem na bandzie. Ostatnie okrążenie jechałem rozwalonym bolidem, ale dojechałem i pierwsze podium w LiGNA GP2 jest, a będzie jeszcze więcej. Jednak największym sukcesem jest mistrzostwo GP Macau dla Kamara, świetnie pojechał oba wyścigi i w pełni na to zasłużył. Jest to świetny i inteligentny kierowca, który nie marnuje czasu na hot lapowanie, a pracuje nad samochodem i bezbłędnością. To nie pierwszy jego sukces i nie ostatni. Najlepszy kierowca całego weekendu w Macau, cieszy fakt, że również mój zespół Marcedes-Benz Racing zanotował spory skok do przodu i zdobyliśmy 3 podia w 4 wyścigach na najtrudniejszym torze w sezonie. Powodzenia w Hiszpanii!”


Legenda:
DNF- nie ukończył
CL- zerwanie połączenia z serwerem
DNS – nie startował




F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca