|
|
| | • | | | | | | | | |
|
|
| Klasyfikacja kierowców | | | | |
1. | Rafalski92 | 230 |
2. | Kamarinho | 156 |
3. | Cube | 109 |
4. | MiStRzU_F1 | 104 |
5. | Serek | 66 |
6. | Patryk | 39 |
7. | Jenson | 35 |
8. | Igor Szmidt | 31 |
9. | Adrian | 28 |
10. | Marcinus | 25 |
11. | Rubiq | 20 |
12. | Dan | 17 |
13. | Przemek Str | 17 |
14. | Pyciek | 14 |
15. | Master | 13 |
|
|
| Klasyfikacja zespołów | | | | |
1. | Fisichella Motor Sport Int. | 265 |
2. | Mercedes-Benz Racing | 195 |
3. | Ferrari GP2 Team | 170 |
4. | Powerade Gp2 Team | 126 |
5. | Mild Seven Renault GP2 Team | 60 |
6. | Aston Martin Racing | 44 |
7. | Piquet Sports | 31 |
8. | Master Cube GP2 Team | 25 |
9. | Pit-Lane PRO Team | 23 |
10. | The Gunners GP | 10 |
|
|
| |
Sezon GP2 2009 / 2010 > Turcja - Wyścig 1, 19.12.2009
|
|
•Wyniki kwalifikacji | | | | | P. | Kierowca | Zespół | Opony | Czas okr. | Strata |
|
1. | kamarinho | Mercedes-Benz Racing | | 1:35.148 | - |
2. | rafalski92 | Fisichella Motor Sport Int. | | 1:35.191 | +0.043 |
3. | Cube | Powerade Gp2 Team | | 1:35.610 | +0.462 |
4. | MiStRzU_F1 | Ferrari GP2 Team | | 1:35.845 | +0.697 |
5. | Jenson | Fisichella Motor Sport Int. | | 1:36.000 | +0.852 |
6. | Serek | Ferrari GP2 Team | | 1:36.041 | +0.893 |
7. | witek | Pit-Lane PRO Team | | 1:36.078 | +0.930 |
8. | Patryk | Mercedes-Benz Racing | | 1:36.183 | +1.035 |
9. | Marcinus | Mild Seven Renault GP2 Team | | 1:36.208 | +1.060 |
10. | Przemek Str | Powerade Gp2 Team | | - | - |
| |
| +2 pkt za PP |
|
|
| |
•Rezultat wyścigu | | | | | P. | Kierowca | Zespół | Opony | Okr. | Czas/strata |
|
1. | Rafalski92 | Fisichella Motor Sport Int. | | 29 | 46:36.563 |
2. | MiStRzU_F1 | Ferrari GP2 Team | | 29 | +0:22.003 |
3. | Kamarinho | Mercedes-Benz Racing | | 29 | +0:23.887 |
4. | Cube | Powerade Gp2 Team | | 29 | +0:30.223 |
5. | Marcinus | Mild Seven Renault GP2 Team | | 29 | +0:47.768 |
6. | Patryk | Mercedes-Benz Racing | | 29 | +0:49.752 |
7. | Witek | Pit-Lane PRO Team | | 29 | +1:03.857 |
8. | Serek | Ferrari GP2 Team | | 27 | +2 okr. |
|
Niesklasyfikowani | |
| Jenson | Fisichella Motor Sport Int. | | 7 | wycofał się |
| Przemek Str | Powerade Gp2 Team | | 0 | wycofał się |
| |
Najszybsze okrążenie: Rafalski92 1m34.595s - (+1 pkt za FL) |
|
LiGNA GP2 – Podsumowanie Grand Prix Turcji, 19/21.12.09
Data: 19 i 21 grudnia 2009; sobota 19.40, poniedziałek 21.15,
Kraj: Turcja,
Tor: Istambuł Park,
Liczba okrążeń: R1 – 29, R2 – 19,
Pogoda: Słonecznie.
Szczegółowe statystyki bez uwzględnienia ewentualnych kar
Star of the Race Weekend: Rafalski92
Pole Postion: Kamarinho
Winner: Rafalski92 i Mistrzu_F1
Fastest Lap: Rafalski92 (dwukrotnie)
Overtaking Move of R1: Patryk on Marcinus
Overtaking Move of R2: Rafalski92 on Serek
Komentarze prasowe zespołów są publikowane w oryginalnej formie. LiGNA nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Fisichella Motorsport International
Rafalski92 (P1/P2) - „Po udanym weekendzie na Węgrzech liczyłem na obfity w punktach weekend w Turcji. Tak też się stało. Po tym jak odnalazłem problem moich wcześniejszych wolniejszych wyścigów, mogę wykorzystać potencjał bolidu w 100%.
Przechodząc do kwalifikacji, 2 miejsce tuż za Kamarinho z minimalną stratą do niego. Gdybym nie popełnił błędów w 1 sektorze na swoim ostatnim pomiarowym kółku w qual pewnie miałbym PP. Start do R1 udany, walka z Kamarinho i MiStRzEm na pierwszych dwóch okrążeniach. potem udało mi się odjechać dość znacznie i na mecie miałem ponad 20s przewagi nad drugim wtedy MiStRzEm_F1.
R2, start z 7 lokaty po nieobecności Kamarinho. Na początku, jak zwykle przypada mi startować z środka stawki, muszę walczyć z wolniejszymi kierowcami. Kiedy wkońcu uporałem się z 5 kierowcami miałem 6.6s starty do prowadzącego MiStRzA i bodajże 13 okrążeń do mety. Bo bardzo szybkim tempie jak na warunki panujące w R2 udało mi się odrobić całą stratę do kierowcy Ferrari. Ostatnie 3 okrążenia to gehenna z oponami. Wiedziałem, że muszę oszczędzać zwłaszcza przednią prawą oponę więc czekałem aż do ostatniej chwili z wyprzedzeniem MiStRzA. Na ostatniej najdłuższej prostej na torze Istambuł byłem tuż tuż za MiStRzEm. Na ostatnich 3 zakrętach próbowałem jeszcze coś wskurać ale na mecie uplasowałem sie jednak drugi z minimalną stratą do MiStRzA. Kto wie gdyby MiStrzu nie pojechał szerzej w ostatnim zakręcie czy by ta strata nie była jeszcze mniejsza.
Podsumowując, 1 i 2 miejsce w wyścigu oraz 2 najlepsze czasy tego weekendu są dla mnie bardzo dobrym zakończeniem pierwszej części sezonu, który był dla mnie i mojego zespołu bardzo emocjonującym i obfitym w punkty. Czas teraz zacząć kolejne zmagania jednak już w nowym 2010 roku. Z racji, iż zbliżamy się do okresu świąteczno – noworocznego chciałbym życzyć wszystkim kierowcom ligi wszystkiego najlepszego, by nowy rok był dla nas wszystkich jeszcze lepszy niż poprzedni ”
Jenson (DNF/P6) - „Jestem nawet zadowolony z tego weekendu, zdobyłem 1 pkt i ukończyłem wyścig po raz pierwszy od Suzuki. ”
Serek P8/P4 - „Oba wyścigi dobre, w pierwszym wyeleminowałem Jensona, za co bardzo go przepraszam, natomiast drugi wyścig, był naprawdę dobry, lecz zdarłem opony i ostatnie kilka okrążeń było dosyć powolnych , ale kontrolowałem tempo nad Kierowcami za mną i dojechałem na czwartej pozycji.
Ferrari GP2 TEAM, jest na drugiej pozycji i mamy ambicje, żeby walczyć z Fisichella Motor sport int. i Mercedes – Benz Racing o tytuł w klasyfikacji konstruktorów i kierowców.”
Kamarinho (P3/NW) - „Jedyne co mogę uznać za pozytywne w tym weekendzie, to wynik kwalifikacji. Trzecie miejsce w wyścigu to słaby wynik, którym jestem rozczarowany. W drugim wyścigu nie mogłem wystartować z powodu awarii komputera. Po tej nieobecności moje szanse na tytuł mistrza GP2 są praktycznie zerowe, więc teraz skupiam się na dowożeniu jak największej ilości punktów dla zespołu, bo naszym zamiarem jest walka o tytuł najlepszego zespołu. Już nie mogę się doczekać Grand Prix Monako, bo jest to mój ukochany tor, jednakowoż ta przerwa od ścigania dobrze mi zrobi.”
Patryk (P5/P3) – „Mało trenowałem przed wyścigami, ponieważ nie lubię toru. Mimo wszystko zająłem słabe P8 w kwalifikacjach i od razu po T1 zaspinowałem przez zimne opony. Potem gonitwa, wyprzedzanie kierowców i pasjonująca końcówka, walka z Marcinusiem. Trzy punkty to dobry prognostyk przed drugim wyścigiem. Zmieniłem przed startem ustawienia zawieszenia i spojlery i chyba przyniosło rezultaty dobre. Startowałem z P3, od razu wyprzedziłem Witka i potem trzymałem się za Serkiem. Mercedes obrał dziwną strategię zalewając mi za mało paliwa przez co musiałem wrzucać wcześniej biegi i nie dusić samochodu na wysokich obrotach. Puściłem Mistrza i Rafalskiego, po chwili wyprzedziłem Serka. I tak do końca modląc się o paliwo, bo praca opon była zaskakująco pozytywna. 7 punktów w weekend w tym jedno podium to dobry wynik. Szkoda, że nie było Kamarinho. Teraz musimy cisnąć by zdobyć tytuł mistrzowski konstruktorów.”
Cube (P4/P7) – „ Jako, żę obiekt w Turcji jest jednym z moich ulubionych przygotowania do wyścigu poszły dosyć gładko. W kwalu zdobyłem P3, jednak w R1 z powodu małego v max dojechałem na 4 pozycji. Przed R2 zmieniłem trochę konfigurację skrzydeł i moje tempo poprawiło się . Niestety w wyniku zamieszania na stracie straciłem kilka pozycji i do końca wyścigu zmuszony byłem jechać za kimś, całość uzupełnił mój spin w środku dystansu oraz lag podczas walki na ostatnim okrążeniu. Wywożę stąd 5 punktów co nie jest wg. mnie złym wynikiem.”
Tuż po nowym roku kierowcy wybiorą się do pięknego Monaco. Czeka ich ciężka przeprawa walcząc na ciasnym, ulicznym torze w Monte Carlo.
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|