LiGNA   AKTUALNOŚCI  |  KALENDARZ WYŚCIGÓW  |  UCZESTNICY  |  KLASYFIKACJE  |  REGULAMIN  |  PLIKI  |  FORUM  |  YOUTUBE
F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Sezony LiGNA
•  F1 2005 / 2006
•  F1 2006 / 2007
•  F1 2007 / 2008
•  F1 2008 / 2009
•  F1 2009 / 2010
•  F1 2011
•  F1 History 2010 / 2011
•  GP2 2008 / 2009
•  GP2 2009 / 2010
•  Grand-Am 2010
•  WTCC 2008 / 2009
•  WTCC 2009 / 2010
•  WTCC 2010 / 2011
•  WTCC 2012
•  Race of Champions
•  Kalendarz wydarzeń
  Serwery LiGNA
 LiGNA (live-timing)

  Kalendarz wyścigów
1. 19-21.09Bahrajn
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
2. 03-05.10Chiny
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
3. 24-26.10Malezja
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
4. 31.10-02.11Japonia
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
5. 14-16.11Makau
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
6. 28-30.11Hiszpania
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
7. 12-14.12Węgry
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
8. 19-21.12Turcja
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
9. 09-11.01Monako
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
10. 23-25.01Francja
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
11. 06-08.02Europa
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
12. 20-22.02Austria
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
13. 06-08.03W. Brytania
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
14. 20-22.03Włochy
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
15. 17-19.04Belgia
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
16. 24-26.04Brazylia
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2

  Klasyfikacja kierowców
1. Rafalski92230 
2. Kamarinho156 
3. Cube109 
4. MiStRzU_F1104 
5. Serek66 
6. Patryk39 
7. Jenson35 
8. Igor Szmidt31 
9. Adrian28 
10. Marcinus25 
11. Rubiq20 
12. Dan17 
13. Przemek Str17 
14. Pyciek14 
15. Master13 

  Klasyfikacja zespołów
1. Fisichella Motor Sport Int.265 
2. Mercedes-Benz Racing195 
3. Ferrari GP2 Team170 
4. Powerade Gp2 Team126 
5. Mild Seven Renault GP2 Team60 
6. Aston Martin Racing44 
7. Piquet Sports31 
8. Master Cube GP2 Team25 
9. Pit-Lane PRO Team23 
10. The Gunners GP10 
  Sezon GP2 2009 / 2010 > Turcja - Wyścig 1, 19.12.2009
Wyniki kwalifikacji
P.KierowcaZespółOponyCzas okr.Strata
1. kamarinho Mercedes-Benz Racing1:35.148-
2. rafalski92Fisichella Motor Sport Int.1:35.191+0.043
3. CubePowerade Gp2 Team1:35.610+0.462
4. MiStRzU_F1Ferrari GP2 Team1:35.845+0.697
5. JensonFisichella Motor Sport Int.1:36.000+0.852
6. SerekFerrari GP2 Team1:36.041+0.893
7. witekPit-Lane PRO Team1:36.078+0.930
8. PatrykMercedes-Benz Racing1:36.183+1.035
9. MarcinusMild Seven Renault GP2 Team1:36.208+1.060
10. Przemek StrPowerade Gp2 Team--
 +2 pkt za PP
Rezultat wyścigu
P.KierowcaZespółOpony Okr. Czas/strata
1. Rafalski92Fisichella Motor Sport Int.2946:36.563
2. MiStRzU_F1Ferrari GP2 Team29+0:22.003
3. KamarinhoMercedes-Benz Racing29+0:23.887
4. CubePowerade Gp2 Team29+0:30.223
5. MarcinusMild Seven Renault GP2 Team29+0:47.768
6. PatrykMercedes-Benz Racing29+0:49.752
7. WitekPit-Lane PRO Team29+1:03.857
8. SerekFerrari GP2 Team27+2 okr.
Niesklasyfikowani
 JensonFisichella Motor Sport Int.7wycofał się
 Przemek StrPowerade Gp2 Team0wycofał się
Najszybsze okrążenie: Rafalski92 1m34.595s - (+1 pkt za FL)

LiGNA GP2 – Podsumowanie Grand Prix Turcji, 19/21.12.09


Data: 19 i 21 grudnia 2009; sobota 19.40, poniedziałek 21.15,
Kraj: Turcja,
Tor: Istambuł Park,
Liczba okrążeń: R1 – 29, R2 – 19,
Pogoda: Słonecznie.



Szczegółowe statystyki bez uwzględnienia ewentualnych kar


Najlepsi weekendu

Star of the Race Weekend: Rafalski92
Pole Postion: Kamarinho
Winner: Rafalski92 i Mistrzu_F1
Fastest Lap: Rafalski92 (dwukrotnie)
Overtaking Move of R1: Patryk on Marcinus
Overtaking Move of R2: Rafalski92 on Serek

Komentarze prasowe

Komentarze prasowe zespołów są publikowane w oryginalnej formie. LiGNA nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Fisichella Motorsport International

Rafalski92 (P1/P2) - „Po udanym weekendzie na Węgrzech liczyłem na obfity w punktach weekend w Turcji. Tak też się stało. Po tym jak odnalazłem problem moich wcześniejszych wolniejszych wyścigów, mogę wykorzystać potencjał bolidu w 100%.
Przechodząc do kwalifikacji, 2 miejsce tuż za Kamarinho z minimalną stratą do niego. Gdybym nie popełnił błędów w 1 sektorze na swoim ostatnim pomiarowym kółku w qual pewnie miałbym PP. Start do R1 udany, walka z Kamarinho i MiStRzEm na pierwszych dwóch okrążeniach. potem udało mi się odjechać dość znacznie i na mecie miałem ponad 20s przewagi nad drugim wtedy MiStRzEm_F1.
R2, start z 7 lokaty po nieobecności Kamarinho. Na początku, jak zwykle przypada mi startować z środka stawki, muszę walczyć z wolniejszymi kierowcami. Kiedy wkońcu uporałem się z 5 kierowcami miałem 6.6s starty do prowadzącego MiStRzA i bodajże 13 okrążeń do mety. Bo bardzo szybkim tempie jak na warunki panujące w R2 udało mi się odrobić całą stratę do kierowcy Ferrari. Ostatnie 3 okrążenia to gehenna z oponami. Wiedziałem, że muszę oszczędzać zwłaszcza przednią prawą oponę więc czekałem aż do ostatniej chwili z wyprzedzeniem MiStRzA. Na ostatniej najdłuższej prostej na torze Istambuł byłem tuż tuż za MiStRzEm. Na ostatnich 3 zakrętach próbowałem jeszcze coś wskurać ale na mecie uplasowałem sie jednak drugi z minimalną stratą do MiStRzA. Kto wie gdyby MiStrzu nie pojechał szerzej w ostatnim zakręcie czy by ta strata nie była jeszcze mniejsza.
Podsumowując, 1 i 2 miejsce w wyścigu oraz 2 najlepsze czasy tego weekendu są dla mnie bardzo dobrym zakończeniem pierwszej części sezonu, który był dla mnie i mojego zespołu bardzo emocjonującym i obfitym w punkty. Czas teraz zacząć kolejne zmagania jednak już w nowym 2010 roku. Z racji, iż zbliżamy się do okresu świąteczno – noworocznego chciałbym życzyć wszystkim kierowcom ligi wszystkiego najlepszego, by nowy rok był dla nas wszystkich jeszcze lepszy niż poprzedni ”


Jenson (DNF/P6) - „Jestem nawet zadowolony z tego weekendu, zdobyłem 1 pkt i ukończyłem wyścig po raz pierwszy od Suzuki. ”

Ferrari GP2 Team

Serek P8/P4 - „Oba wyścigi dobre, w pierwszym wyeleminowałem Jensona, za co bardzo go przepraszam, natomiast drugi wyścig, był naprawdę dobry, lecz zdarłem opony i ostatnie kilka okrążeń było dosyć powolnych , ale kontrolowałem tempo nad Kierowcami za mną i dojechałem na czwartej pozycji.
Ferrari GP2 TEAM, jest na drugiej pozycji i mamy ambicje, żeby walczyć z Fisichella Motor sport int. i Mercedes – Benz Racing o tytuł w klasyfikacji konstruktorów i kierowców.”


Mercedes Benz Racing

Kamarinho (P3/NW) - „Jedyne co mogę uznać za pozytywne w tym weekendzie, to wynik kwalifikacji. Trzecie miejsce w wyścigu to słaby wynik, którym jestem rozczarowany. W drugim wyścigu nie mogłem wystartować z powodu awarii komputera. Po tej nieobecności moje szanse na tytuł mistrza GP2 są praktycznie zerowe, więc teraz skupiam się na dowożeniu jak największej ilości punktów dla zespołu, bo naszym zamiarem jest walka o tytuł najlepszego zespołu. Już nie mogę się doczekać Grand Prix Monako, bo jest to mój ukochany tor, jednakowoż ta przerwa od ścigania dobrze mi zrobi.”

Patryk (P5/P3) – „Mało trenowałem przed wyścigami, ponieważ nie lubię toru. Mimo wszystko zająłem słabe P8 w kwalifikacjach i od razu po T1 zaspinowałem przez zimne opony. Potem gonitwa, wyprzedzanie kierowców i pasjonująca końcówka, walka z Marcinusiem. Trzy punkty to dobry prognostyk przed drugim wyścigiem. Zmieniłem przed startem ustawienia zawieszenia i spojlery i chyba przyniosło rezultaty dobre. Startowałem z P3, od razu wyprzedziłem Witka i potem trzymałem się za Serkiem. Mercedes obrał dziwną strategię zalewając mi za mało paliwa przez co musiałem wrzucać wcześniej biegi i nie dusić samochodu na wysokich obrotach. Puściłem Mistrza i Rafalskiego, po chwili wyprzedziłem Serka. I tak do końca modląc się o paliwo, bo praca opon była zaskakująco pozytywna. 7 punktów w weekend w tym jedno podium to dobry wynik. Szkoda, że nie było Kamarinho. Teraz musimy cisnąć by zdobyć tytuł mistrzowski konstruktorów.”

Powerade GP2 Team

Cube (P4/P7) – „ Jako, żę obiekt w Turcji jest jednym z moich ulubionych przygotowania do wyścigu poszły dosyć gładko. W kwalu zdobyłem P3, jednak w R1 z powodu małego v max dojechałem na 4 pozycji. Przed R2 zmieniłem trochę konfigurację skrzydeł i moje tempo poprawiło się . Niestety w wyniku zamieszania na stracie straciłem kilka pozycji i do końca wyścigu zmuszony byłem jechać za kimś, całość uzupełnił mój spin w środku dystansu oraz lag podczas walki na ostatnim okrążeniu. Wywożę stąd 5 punktów co nie jest wg. mnie złym wynikiem.”

Kolejny wyścig

Tuż po nowym roku kierowcy wybiorą się do pięknego Monaco. Czeka ich ciężka przeprawa walcząc na ciasnym, ulicznym torze w Monte Carlo.




F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca