LiGNA   AKTUALNOŚCI  |  KALENDARZ WYŚCIGÓW  |  UCZESTNICY  |  KLASYFIKACJE  |  REGULAMIN  |  PLIKI  |  FORUM  |  YOUTUBE
F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Sezony LiGNA
•  F1 2005 / 2006
•  F1 2006 / 2007
•  F1 2007 / 2008
•  F1 2008 / 2009
•  F1 2009 / 2010
•  F1 2011
•  F1 History 2010 / 2011
•  GP2 2008 / 2009
•  GP2 2009 / 2010
•  Grand-Am 2010
•  WTCC 2008 / 2009
•  WTCC 2009 / 2010
•  WTCC 2010 / 2011
•  WTCC 2012
•  Race of Champions
•  Kalendarz wydarzeń
  Serwery LiGNA
 LiGNA (live-timing)

  Kalendarz wyścigów
1. 19-21.09Bahrajn
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
2. 03-05.10Chiny
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
3. 24-26.10Malezja
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
4. 31.10-02.11Japonia
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
5. 14-16.11Makau
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
6. 28-30.11Hiszpania
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
7. 12-14.12Węgry
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
8. 19-21.12Turcja
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
9. 09-11.01Monako
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
10. 23-25.01Francja
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
11. 06-08.02Europa
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
12. 20-22.02Austria
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
13. 06-08.03W. Brytania
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
14. 20-22.03Włochy
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
15. 17-19.04Belgia
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2
16. 24-26.04Brazylia
WYŚCIG 1  |  WYŚCIG 2

  Klasyfikacja kierowców
1. Rafalski92230 
2. Kamarinho156 
3. Cube109 
4. MiStRzU_F1104 
5. Serek66 
6. Patryk39 
7. Jenson35 
8. Igor Szmidt31 
9. Adrian28 
10. Marcinus25 
11. Rubiq20 
12. Dan17 
13. Przemek Str17 
14. Pyciek14 
15. Master13 

  Klasyfikacja zespołów
1. Fisichella Motor Sport Int.265 
2. Mercedes-Benz Racing195 
3. Ferrari GP2 Team170 
4. Powerade Gp2 Team126 
5. Mild Seven Renault GP2 Team60 
6. Aston Martin Racing44 
7. Piquet Sports31 
8. Master Cube GP2 Team25 
9. Pit-Lane PRO Team23 
10. The Gunners GP10 
  Sezon GP2 2009 / 2010 > Wielka Brytania - Wyścig 1, 06.03.2010
Wyniki kwalifikacji
P.KierowcaZespółOponyCzas okr.Strata
1. Kamarinho Mercedes-Benz Racing1:28.627-
2. PatrykMercedes-Benz Racing1:29.139+0.512
3. Rafalski92Fisichella Motor Sport Int.1:29.249+0.622
4. CubePowerade Gp2 Team1:29.578+0.951
5. SerekFerrari GP2 Team1:30.384+1.757
6. AdrianMild Seven Renault GP2 Team1:30.597+1.970
7. DanPiquet Sports1:31.597+2.970
8. OlekMild Seven Renault GP2 Team1:32.420+3.793
9. Jenson Fisichella Motor Sport Int.--
 +2 pkt za PP
 DQ
Rezultat wyścigu
P.KierowcaZespółOpony Okr. Czas/strata
1. KamarinhoMercedes-Benz Racing3045:13.331
2. Rafalski92Fisichella Motor Sport Int.30+0:38.864
3. CubePowerade Gp2 Team30+0:39.504
4. SerekFerrari GP2 Team29+1 okr
5. OlekMild Seven Renault GP2 Team29+1 okr
6. PatrykMercedes-Benz Racing29+1 okr
7. Dan Piquet Sports29+1 okr
8. JensonFisichella Motor Sport Int.29+1 okr
9. AdrianMild Seven Renault GP2 Team29+1 okr
Najszybsze okrążenie: Rafalski92 1m28.401s - (+1 pkt za FL)
 -1 pkt za brak wypowiedzi

Dane wyścigów

Data: 6/8 marca,
Liczba okrążeń – R1: 30 + Formation Lap,
Liczba okrążeń – R2: 20 + Formation Lap,

Pole Position: Kamarinho
Zwycięzca R1: Kamarinho
Zwycięzca R2: Rafalski92
Fastest Lap R1: Rafalski92
Fastest Lap R2: Kamarinho

Wyniki wyścigów

Race 1
Race 2

Komentarze prasowe

Komentarze prasowe zespołów są publikowane w oryginalnej formie. LiGNA nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Fisichella Motorsport International

Rafalski92 (P2/P1)„Kolejny znakomity weekend w moim wykonaniu. Do pierwszego wyścigu o GP Silverstone startowałem z 2 pozycji jednak na okrążeniu formującym miałem problem z silnikiem przez co musiałem wystartować z aleji serwisowej. Można powiedzieć, że wyścig przegrany i o wysoką zdobycz punktową będzie ciężko. Jednak bolid jak zawsze jechał wyśmienicie i zdołałem dojechać aż do drugiego miejsca na miecie ( głównie dzięki Cube, który prawdopodobnie popełnił błąd i jednocześnie otwarł mi możliwość walki o 2 miejsce ).
Drugi wyścig, fantastyczny start z moim wykonaniu, startując z 5 lokaty na pierwszym zakręcie byłem już drugi ( wyprzedzając zawodników częściowo po trawie ). Chwilę później wyprzedziłem Olka i prowadzenia nie oddałem już aż do samej mety.
Drugą pozycją w Race 1 i zwycięstwem w Race 2 zapewniłem sobie tytuł mistrza serii GP2. Jestem z tego faktu niezmiernie usatysfakcjonowany, gdyż przez ten cały sezon ( do GP Silverstone ) udało mi się spełnić zakładane cele, czyli walka w każdym wyścigu o podium. Decydującym momentem w całym sezonie, odnośnie pytania: "Kto zdobędzie tytuł? ", była zapewne druga część sezonu, kiedy to po dłuższej przerwie wróciliśmy do ścigania i odrazu narzuciłem wysokie tempo dla MiStRzA, który nie zdołał mnie już dogonić w klasyfikacji kierowców i pomimo, że dojeżdżał na wysokich miejscach na mety wyścigów powiększałem stale przewagę nad nim. Na podsumowanie całego sezonu przyjdzie jeszcze czas, teraz skupiamy się na zapewnieniu sobie tytułu w klasyfikacji konstruktorów i miejmy nadzieje pierwszego wygranego wyścigu dla Jensona, który jest w stanie osiągnąć ten cel.”


Jenson (P8/NS)„Dużo spinów, crashy, nie opanowałem dostatecznie auta na tym torze co przyczyniło się do słabych wyników. Mam nadzieję, że w nastepnych GP dogonie Serka.”

Mercedes-Benz Racing

Kamarinho (P1/P2)„Kwalifikacje przebiegły nadzwyczaj dobrze, bo moje najszybsze okrążenie było lepsze od okrążenia drugiego kierowcy o ponad 0.5 sekundy... jeszcze większą niespodzianką było to, że tym drugim kierowcą był mój team mate – Patryk. Nie spodziewaliśmy się dubletu i wyścig zapowiadał się dla nas fantastycznie.
Wyścig główny był dla mnie nudny, bo przez cały czas prowadziłem i powiększałem swoją przewagę nad resztą. Później Patryk z różnych powodów spadł na dość daleką pozycję i marzenia o dublecie prysły, choć do momentu jego pierwszego błędu w pewnym momencie był tak samo szybki jak ja. Wygrałem z dużą przewagą, bo miałem ponad trzydzieści sekund przewagi nad drugim na mecie. Niestety Rafalski92 zabrał mi najszybsze okrążenie, ale oczekiwałem tego, gdy zorientowałem się jaką ma strategie. Jego tankowanie było w dość późnej fazie wyścigu, więc logiczne było, że gdy założy świeże opony i będzie jechał z paliwem na 10. okrążeń, to będzie miał lepszy FL niż ja. Myślałem w trakcie wyścigu nad tym, aby na 3-4 okrążenia przed końcem wyścigu zjechać po świeże opony i uzyskać FL ( nie straciłbym pierwszej pozycji, bo miałem dużą przewagę nad drugim kierowcą), ale postanowiłem odpuścić.
Sprint – Walkę o zwycięstwo przegrałem właściwie na starcie, bo choć sam start miałem dobry, to pojechałem bardzo ostrożnie pierwsze zakręty, bo bałem się o ewentualną kolizję. Rafalski natomiast pojechał odważnie i na tym zyskał. Po pierwszych zakrętach byłem ostatni, a potem wyprzedzałem kolejnych rywali, aż do momentu Patryka. Miał świetne tempo i dogonić go było naprawdę trudno. Niecałe 3. sekundy straty odrabiałem około 10-11 okrążeń. Kiedy go wyprzedziłem, to okazało się, że Rafalski jest już 6 sekund przede mną i nie było szans na dogonienie go, a tym bardziej na wyprzedzenie. Jedyne o co mogłem z nim powalczyć, to najszybsze okrążenie, co mi się z resztą udało. To Grand Prix było bardzo dobre tak dla mnie, jak i Patryka. Zdobyliśmy wiele punktów i zbliżamy się w klasyfikacji zespołów do Ferrari GP2 Team. Teraz czas na jeden z najbardziej lubianych przeze mnie torów – Monza! Prędkości osiągane na tym torze są wręcz kosmiczne i już nie mogę się doczekać, aby pojechać bolidem GP2 grubo ponad 300km/h, bo dawno tego nie robiłem.”


Mild Seven Renault GP2 Team

Olek (P5/P6) - „R1 swietne zarobilem kilka waznych punktow moglem powalczyc o pozycje 4,ale nie stety spin :/.R2 wspanialy start po T1 1 ale szybko dopadl mnie rafalski, pozniej wyprzedzil mnie patryk i kamarinho. Nad kolejnymi zawodnikami mialem juz pewna przewage, ale niestety przytrafily sie 2 spiny. 1 pkt zobyty fuksiarsko ale ciesze sie z niego ”

Adrian (P9,P7)„R1 zawaliłem 1 okrążenie, a później nie szło nadrobić. W R2 mimo braku rezultatu, cieszyłem się jazdą. Fajna- czysta walka z Cube i ostra z Serkiem. Później z nudów zjechałem sobie na pit, aby Mistrzu oraz Olek mnie wyprzedzili. Mając świeże opony w mig ich dogoniłem.”

Ferrari GP2 Team

Serek (Damian375) (P4/P5)„Fajne wyścigi, szybka, miła i fajna jazda. Serdecznie dziękuję za emocje na torze i czekamy na Monzę"”

Powerade GP2 Team

Cube (P3,P4)„Niestety oba wyścigi nie należały do najlepszych w moim wykonaniu. Z pewnością mógłbym być szybszy, ale niestety mało ilość testów na tym torze zaowocowała kiepskim setem. Mimo wszystko starałem się jechać najlepiej jak mogę co zaowocowało prawie bezbłędną jazdą. Prawie ponieważ R1 popełniłem błąd, który kosztował mnie P2. Następną eliminację jedziemy na Monzy, tor z pewnością lubiany przez większość kierowców co mam nadzieję, zaowocuje dużą frekwencją.”




F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca