F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Hulkenberg przetestuje z McLarenem samochód IndyCar

    Przedstawiono kalendarze Formuły 2 i Formuły 3 na sezon 2022

    Kubica wystartuje w podwójnej rundzie WEC w Bahrajnie

    Piastri wygrywa główny wyścig F2 w Rosji

    Doohan wygrywa finałowy wyścig sezonu Formuły 3

    Ticktum zwycięzcą pierwszego wyścigu F2 w Rosji

    Pierwszy wyścig F2 w Rosji odłożony przez warunki pogodowe

    Sargeant wygrywa pierwszy wyścig F3 w Rosji, Hauger mistrzem

    Robert Kubica mistrzem ELMS w sezonie 2021

    F2: Piastri zwycięzcą emocjonującego wyścigu głównego na Monzy

    Więcej wiadomości...
    Hauger dominuje w głównym wyścigu Formuły 3 w Zandvoort
    Maciej Wróbel, 5 wrze?nia 2021<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+
    Embed from Getty Images

    Dennis Hauger potwierdził dziś mistrzowskie aspiracje i całkowicie zdominował niedzielną rywalizację kierowców Formuły 3 na torze w Zandvoort. Podium uzupełnili Clement Novalak i Aleksandr Smoljar po tym, jak na finiszu doszło do kolizji Victora Martinsa z Davidem Schumacherem.

    Czołowa trójka – Hauger, Schumacher i Martins – zaliczyła dobry start, bezproblemowo utrzymując swoje pozycje. Za ich plecami Jack Doohan zaliczył kontakt z Jakiem Crawfordem, przez co Australijczyk spadł z czwartego miejsca na szóste. Na czwarte miejsce awansował Novalak, a Hauger od razu zaczął oddalać się od reszty stawki, zyskując 1,2 sekundy już po pierwszym kółku.

    Trzy pozycje na starcie stracił również ruszający z szóstego pola Caio Collet, który jednak bardzo szybko zabrał się za odrabianie strat. Najpierw odważnym manewrem w trzecim zakręcie pokonał Logana Sargeanta, po czym momentalnie doskoczył do siódmego Crawforda. W czołówce Victor Martins zaczął z kolei wywierać presję na Schumacherze.

    Po pierwszych pięciu kółkach prowadził Hauger mający niespełna półtorej sekundy przewagi nad Davidem Schumacherem. Tuż za nim jechal Martins, a na kolejnych punktowanych pozycjach podążali za nimi Novalak, Smoljar, Doohan, Crawford, Collet, Sargeant i Vesti.

    Po chwilowej zadyszce na 6. kółku, Hauger ponownie oddalił się od Schumachera i po dziesięciu okrążeniach miał ponad 2,3 sekundy przewagi nad Niemcem. Ten z kolei musiał oglądać się za siebie, ponieważ co rusz był atakowany przez dobrze dysponowanego Victora Martinsa. Za Francuzem w bardzo bliskiej odległości znajdowali się także Novalak i Smoljar.

    Na dwunastym okrążeniu Caio Collet wreszcie uporał się z Crawfordem i był siódmy. Skarżący się na stan swoich opon Amerykanin musiał jednak mieć się na baczności, ponieważ następni w kolejce do wyprzedzenia juniora Red Bulla byli Sargeant, Vesti i Leclerc. Collet tymczasem zaczął gonić najlepszą szóstkę, a Hauger miał już nad Davidem Schumacherem ponad 3 sekundy przewagi.

    Osiemnaste kółko przyniosło wreszcie zmianę w czołowej dziesiątce – Logan Sargeant zdołał wyprzedzić Jaka Crawforda i awansował na ósme miejsce. W międzyczasie podczas walki o 22. pozycję Juan Manuel Correa wywiózł Matteo Nanniniego poza tor. Włoch zdołał wydostać się ze żwirowej pułapki w pierwszym zakręcie, spadając jednak w tym samym czasie na ostatnie miejsce. Correa wkrótce otrzymał dziesięciosekundową karę czasową.

    Incydent z udziałem Correi i Nanniniego nie wywołał ani wirtualnej, ani pełnej neutralizacji, dzięki czemu prowadzący z przewagą już ponad pięciu sekund Hauger mógł odetchnąć z ulgą. Gdy już wydawało się, że do końca wyścigu nic się nie zmieni, Victor Martins postanowił wreszcie zaatakować Davida Schumachera w trzecim zakręcie. Atak juniora Alpine był jednak zbyt optymistyczny, przez co uderzył on w tył bolidu Niemca, który był zmuszony wycofać się z dalszej rywalizacji.

    Na tym zamieszaniu skorzystał Clement Novalak, który awansował na drugie miejsce, a Martins niedługo potem otrzymał karę doliczenia dziesięciu sekund do końcowego rezultatu. Sędziowie zadecydowali o wprowadzeniu wirtualnej neutralizacji, która potrwała niemal do końca ostatniego, 24. okrążenia. Hauger niezagrożony zatem dojechał do mety na pierwszej pozycji, a podium uzupełnili – dość niespodziewanie – Novalak i Smoljar. Punktowaną dziesiątkę uzupełnili kolejno: Doohan, Collet, Sargeant, Crawford, Vesti, Leclerc i Martins.

    Na trzy wyścigi przed końcem w doskonałej sytuacji znalazł się Hauger, który prowadzi w klasyfikacji generalnej z przewagą 43 oczek nad Doohanem. Na trzecie miejsce awansował Clement Novalak, który o pięć punktów wyprzedza Martinsa i Vestiego. Czołową dziesiątkę uzupełniają Smoljar, Caldwell, Collet, Sargeant i Leclerc.

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca