F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie
    Maciej Wróbel, 8 marca 2024<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+


    Richard Verschoor zwyciężył w piątkowym sprincie Formuły 2 w Dżuddzie. Doświadczony Holender szybko awansował na prowadzenie i kontrolował przebieg rywalizacji do samego końca. Na kolejnych pozycjach finiszowali Dennis Hauger i Paul Aron. Dobry wyścig zanotował lider mistrzostw, Zane Maloney, który zyskał aż dziesięć pozycji i zajął piąte miejsce.

    Do wyścigu przystąpiło 21 kierowców, a wielkim nieobecnym był oczywiście zdobywca pole position – Oliver Bearman. Brytyjczyk był zmuszony zastąpić niedysponowanego Carlosa Sainza w Ferrari i tym samym wycofać się z dalszego udziału w rundzie Formuły 2 w Dżuddzie. Ponieważ Bearman do sprintu ruszałby z dziesiątego pola, dyrekcja podjęła decyzję o przesunięciu wszystkich kierowców z pozycji 11. i dalszych o jedno pole do przodu.

    Czołowa czwórka – Aron, Verschoor, Hadjar i Hauger – zaliczyła bezbłędny start i utrzymała swoje pozycje w pierwszych zakrętach. Za ich plecami działo się jednak o wiele więcej. Fatalnie ruszył piąty Antonelli, który błyskawicznie spadł w głąb stawki. Na wyjściu z pierwszej szykany próbę wyprzedzenia Haugera podjął Martins, ale dla Francuza zabrakło miejsca i uderzył on w bandę, kończąc udział w wyścigu. Ponadto, Colapinto i O'Sullivan nie ruszyli nawet z pól startowych – szczęśliwie obaj zdołali później dołączyć do rywalizacji z pit lane.

    Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, gdyż po wypadku Martinsa, a także kontakcie pomiędzy Crawfordem a Antonellim, na asfalcie znalazło się mnóstwo odłamków. Rywalizacja została wznowiona po czwartym kółku. Prowadził Aron przed Verschoorem, Hadjarem i Haugerem. Na piąte miejsce awansował Maini, za którym znajdowali się Marti, Fittipaldi i Stanek. Tego ostatniego już po jednym kółku zdołał wyprzedzić Maloney, który tym samym awansował do punktowanej strefy po bardzo nieudanych kwalifikacjach.

    Verschoor nie pozwalał zbytnio odjechać Aronowi i spróbował zaatakować Estończyka na początku siódmego kółka, lecz jego rywal zdołał się obronić. Za drugim razem Aron był jednak bezradny na kolejnym okrążeniu liderem był już doświadczony Holender. Za ich plecami doszło do zmiany na miejscu piątym – Enzo Fittipaldi wyprzedził Kusha Mainiego, wykręcając przy tym najszybsze okrążenie wyścigu. W górę piął się także Maloney, który wyprzedził Pepe Martiego.

    Na półmetku rywalizacji Dennis Hauger wyprzedził Isacka Hadjara, awansując tym sposobem na trzecie miejsce. Verschoor tymczasem zaczynał już skutecznie budować przewagę nad resztą stawki, gdy niespodziewanie doszło do kolejnego wyjazdu samochodu bezpieczeństwa. Winowajcą okazał się Amaury Cordeel, który obrócił swój samochód w pierwszej szykanie i nie był już w stanie ruszyć z miejsca. Zła passa Belga trwała więc nadal – przed tygodniem nie ukończył on bowiem ani jednego wyścigu w Bahrajnie.

    Po dwóch kółkach kierowcy powrócili do walki. Tuż po wznowieniu wyścigu kolejną pozycję zyskał Maloney, który wyprzedził Mainiego i był już piąty. Świetny restart zaliczył również prowadzący Verschoor – Holender błyskawicznie oddalił się na ponad sekundę od drugiego Arona. Za Estończykiem podążali kolejno Hauger, Hadjar, Fittipaldi, Maloney, Maini i Marti.

    Ponowna aktywacja systemu DRS zaowocowała kolejnymi manewrami w punktowanej strefie. Jak Crawford w dość krótkim czasie zdołał uporać się z Martim i Mainim, awansując na siódmą pozycję. Na czwarte miejsce kosztem Hadjara awansował Fittipaldi. Na Francuza wkrótce zaczął naciskać także Maloney, lecz pierwszy atak ze strony Barbadosyjczyka okazał się nieskuteczny. W międzyczasie najszybszym kierowcą na torze stał się Hauger, który zaczął coraz mocniej naciskać na Arona.

    Ściganie na chwilę zostało jeszcze przerwane wirtualną neutralizacją spowodowaną pojawieniem się w trzecim sektorze odłamków z bolidu Juana Manuela Correi. Amerykanin uderzył lewym przednim kołem w bandę, uszkadzając zawieszenie, i w rezultacie wkrótce wycofał się z wyścigu. Porządkowi szybko uporali się jednak z problemem i kierowcy mogli wrócić do ścigania. Dosłownie po kilku chwilach Hauger potwierdził świetną dyspozycję i wyprzedził Arona, awansując na drugie miejsce.

    Na przedostatnim kółku jeszcze jedno miejsce zyskał Maloney, który wyprzedził Hadjara, minimalizując straty poniesione we wczorajszych kwalifikacjach. Verschoor tymczasem wytrzymał napór ze strony Haugera i Arona i dowiózł dość niespodziewaną wygraną do mety. Czwarte miejsce zajął Enzo Fittipaldi, natomiast na piątej lokacie wyścig zakończył lider mistrzostw, Zane Maloney. Ostatnie punktowane pozycje zajęli Crawford, Antonelli i Marti, podczas gdy w bolidzie Hadjara doszło do usterki, przez którą Francuz ostatecznie wycofał się z wyścigu na jedno kółko przed metą.

    Klasyfikacje generalne

    Formula 2 > 2024 > Arabia Saudyjska 1 (sprint), Jeddah Corniche - 6,174 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 11Dennis HaugerMP MotorsportDallara F2 20242041:39,47310
    2. 17Paul Aron (D)Hitech Pulse-EightDallara F2 202420+0:00,7828
    3. 14Enzo FittipaldiVan Amersfoort RacingDallara F2 202420+0:03,9846
    4. 5Zane MaloneyRodin MotorsportDallara F2 202420+0:06,7655
    5. 7Jak CrawfordDAMS Lucas OilDallara F2 202420+0:08,3994
    6. 4Andrea Kimi Antonelli (D)Prema RacingDallara F2 202420+0:11,1403
    7. 21Josep Maria Marti (D)Campos RacingDallara F2 202420+0:13,6632
    8. 9Kush MainiInvicta RacingDallara F2 202420+0:14,0161
    9. 24Joshua Durksen (D)PHM AIX RacingDallara F2 202420+0:17,555
    10. 10Gabriel Bortoleto (D)Invicta RacingDallara F2 202420+0:18,062
    11. 12Franco Colapinto (D)MP MotorsportDallara F2 202420+0:18,467
    12. 6Ritomo Miyata (D)Rodin MotorsportDallara F2 202420+0:25,009
    13. 25Taylor Barnard (D)PHM AIX RacingDallara F2 202420+0:25,032
    14. 15Rafael Villagomez (D)Van Amersfoort RacingDallara F2 202420+0:26,645
    15. 20Isack HadjarCampos RacingDallara F2 2024191 okr.
    16. 2Zak O'Sullivan (D)ART Grand PrixDallara F2 2024191 okr.
    Niesklasyfikowani
    8Juan Manuel CorreaDAMS Lucas OilDallara F2 202415
    16Amaury CordeelHitech Pulse-EightDallara F2 20249
    1Victor MartinsART Grand PrixDallara F2 20240
    Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
    22Richard VerschoorTridentDallara F2 2024200h41m38,745
    23Roman StanekTridentDallara F2 2024200h41m56,742
    Nie wystartowali
    3Oliver BearmanPrema RacingDallara F2 20240
    Najszybsze okrążenie: Paul Aron (Hitech Pulse-Eight) - 1:44,607 na 19 okrążeniu (+1 pkt.)
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca