F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2013
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne
    Maciej Wróbel, 24 marca 2024<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+


    Isack Hadjar zwyciężył w głównych zmaganiach F2 na torze Albert Park. Junior Red Bulla wykorzystał zamieszanie związane z neutralizacją i pewnie zarządzał tempem w drugiej fazie rywalizacji, dowożąc do mety swoją upragnioną, pierwszą wygraną w serii. Tuż za kierowcą Camposa finiszowali Paul Aron i Zane Maloney.

    Hauger, Antonelli i Verschoor świetnie wystartowali i utrzymali swoje pozycje na dojeździe do pierwszego zakrętu. Gorzej spisał się czwarty Maini, który spadł na szóstą pozycję, za Maloneya i Martiego. Jeszcze na pierwszym kółku pozycję lidera Haugerowi odebrał Antonelli. W tę walkę bezskutecznie próbował wmieszać się także Verschoor, co wykorzystał Maloney, wyprzedzając Holendra. Już na drugim kółku Hauger odzyskał jednak prowadzenie, wyprzedzając Antonellego w 11. zakręcie. Warto w tym miejscu podkreślić znakomite starty Bearmana i Martinsa, którzy zyskali odpowiednio po siedem i jedenaście miejsc względem ich pozycji z czasówki.

    Hauger dość szybko zaczął narzekać na zużycie opon, co widoczne było w różnicach czasowych w tabeli. Norweg nie był w stanie odskoczyć od Antonellego i Maloneya, którzy znajdowali się w granicach jednej sekundy za kierowcą MP Motorsport. Na szóstym kółku błąd popełnił Maloney, który nie zmieścił się na torze na wyjściu z 12. zakrętu i stracił jedną pozycję na rzecz Kusha Mainiego. Hindus wkrótce podkręcił tempo, wyprzedził Antonellego i był już drugi.

    Na siódmym kółku konieczne było z kolei wprowadzenie wirtualnej neutralizacji. Powodem była kolizja Zaka O'Sullivana z Joshuą Durksenem, w wyniku której ten drugi wypadł z toru i nie był w stanie powrócić już do rywalizacji. O'Sullivan, który już wcześniej otrzymał karę doliczenia dziesięciu sekund za uderzenie w Romana Stanka na początku wyścigu, wycofał się natomiast chwilę później, po zjeździe do alei serwisowej.

    Wznowienie rywalizacji nastąpiło na 9. kółku. Maini, który realizował alternatywną strategię, był zdecydowanie najszybszy na torze i błyskawicznie uporał się z prowadzącym Haugerem, zostając już trzecim liderem wyścigu. Już pod koniec tego samego okrążenia do boksów zjechała cała grupa kierowców, którzy rozpoczęli zmagania na miękkim ogumieniu, a byli to: Hauger, Antonelli, Aron, Maloney, Verschoor, czy Martins. Prowadził teraz oczywiście Maini przed Hadjarem, Correą, Fittipaldim i Crawfordem.

    Tuż po pierwszej turze postojów w boksach doszło do kolejnego, tym razem dużo poważniejszego zwrotu akcji: rozgrzewający pośrednie opony Dennis Hauger roztrzaskał bowiem samochód na wyjściu z szóstego zakrętu i tym samym zdobywca pole position – i jeden z pretendentów do tytułu – był poza wyścigiem. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, a moment pełnej neutralizacji na postój wykorzystali m. in. Hadjar, Miyata i Villagomez. Ten pierwszy po swojej wizycie w boksach znalazł się przed Antonellim, będąc zatem najwyżej plasującym się kierowcą z zaliczonym postojem.

    Safety car opuścił tor na 16. okrążeniu, a na czele znajdowała się grupa kierowców realizujących alternatywną strategię: Maini, Correa, Fittipaldi, Crawford, Stanek i Barnard. Siódmy natomiast był Hadjar przed Antonellim, Aronem i Miyatą. Maini i Correa zaliczyli dobry restart, co z kolei nie udało się Fittipaldiemu, który szybko spadł za Crawforda oraz Stanka, a po kolejnym kółku musiał uznać wyższość Isacka Hadjara. Maini tymczasem podkręcił tempo i zaczął oddalać się od drugiego Correi.

    Pod kątem strategicznym, dla prowadzących Mainiego, Correi i Crawforda neutralizacja nadeszła zbyt wcześnie i w efekcie nie byli oni w stanie zbudować zbyt dużej przewagi nad resztą stawki, która dysponowała świeższym pośrednim ogumieniem. Na dziesięć kółek przed metą najszybszym kierowcą na torze został zaś Hadjar, który konsekwentnie redukował stratę do trzeciego Crawforda. Skutecznie przez stawkę przebijali się także Aron, Antonelli i Maloney – tercet ten na 24. kółku uporał się z Romanem Stankiem i Enzo Fittipaldim.

    Ostatnie okrążenia miały dość spokojny przebieg i było niemal pewne, że do kolejnej neutralizacji już nie dojdzie. Maini, Crawford i Correa po odbyciu swoich obowiązkowych postojów wypadli z czołowej dziesiątki. Na prowadzeniu znalazł się zatem Hadjar, który miał niemal pięć sekund przewagi nad Paulem Aronem. Trzy sekundy za Estończykiem podążał Maloney i w takiej właśnie kolejności wspomniana trójka dojechała już do mety. Hadjar w najlepszy możliwy sposób powetował więc sobie utratę zwycięstwa w sobotnim sprincie, wygrywając wyścig główny.

    Aron i Maloney uzupełnili pierwszą trójkę, a na kolejnych pozycjach finiszowali Antonelli, Miyata, Verschoor, Colapinto, Villagomez, Martins i Bearman, który wreszcie otwiera swój dorobek punktowy w sezonie 2024.

    Klasyfikacje generalne

    Formula 2 > 2024 > Australia 2 (główny), Albert Park - 5,278 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 20Isack HadjarCampos RacingDallara F2 20243356:42,11625
    2. 17Paul Aron (D)Hitech Pulse-EightDallara F2 202433+0:04,45418
    3. 5Zane MaloneyRodin MotorsportDallara F2 202433+0:09,64915
    4. 4Andrea Kimi Antonelli (D)Prema RacingDallara F2 202433+0:12,99012
    5. 6Ritomo Miyata (D)Rodin MotorsportDallara F2 202433+0:13,65210
    6. 22Richard VerschoorTridentDallara F2 202433+0:18,0598
    7. 15Rafael Villagomez (D)Van Amersfoort RacingDallara F2 202433+0:23,6006
    8. 1Victor MartinsART Grand PrixDallara F2 202433+0:25,0804
    9. 3Oliver BearmanPrema RacingDallara F2 202433+0:29,4422
    10. 7Jak CrawfordDAMS Lucas OilDallara F2 202433+0:31,1991
    11. 16Amaury CordeelHitech Pulse-EightDallara F2 202433+0:33,841
    12. 9Kush MainiInvicta RacingDallara F2 202433+0:34,041
    13. 21Josep Maria Marti (D)Campos RacingDallara F2 202433+0:34,594
    14. 8Juan Manuel CorreaDAMS Lucas OilDallara F2 202433+0:41,772
    15. 23Roman StanekTridentDallara F2 202433+0:58,194
    16. 25Taylor Barnard (D)PHM AIX RacingDallara F2 202433+0:59,319
    17. 14Enzo FittipaldiVan Amersfoort RacingDallara F2 202433+1:09,169
    Niesklasyfikowani
    11Dennis HaugerMP MotorsportDallara F2 20249
    10Gabriel Bortoleto (D)Invicta RacingDallara F2 20246
    2Zak O'Sullivan (D)ART Grand PrixDallara F2 20245
    24Joshua Durksen (D)PHM AIX RacingDallara F2 20245
    Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
    12Franco Colapinto (D)MP MotorsportDallara F2 2024330h57m01,857
    Najszybsze okrążenie: Jak Crawford (DAMS Lucas Oil) - 1:30,961 na 33 okrążeniu (+1 pkt.)
    Pole position: Dennis Hauger (MP Motorsport) - 1:28,694 (+2 pkt.)
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca