|
|
|
|
|
|
WTCC: Kilka informacji przed wyścigiem w Makau | |
Stefano D'Aste nie wystąpi w ostatnim weekendzie serii WTCC na znak protestu za karę nałożoną na niego po zakończeniu ostatniej rundy w Japonii. Oznacza to, że tytuł w klasyfikacji kierowców niezależnych powędruje do jego partnera z zespołu Sergio Hernandeza. „Kara dla mnie jest stanowczo przesadzona i pozbawia mnie jakichkolwiek szans na walkę o tytuł.” – powiedział D'Aste.
Włoch otrzymał karę przesunięcia na starcie do wyścigu w Makau o pięć pozycji oraz dodatkową obserwację sędziów za incydent z Tiago Monteiro podczas wyścigu na Okayamie. „Z powodu kary, jaką otrzymałem, nie jest możliwa walka o jakikolwiek przyzwoity wynik na szybkim i wąskim torze w Makau. Dlatego też nie wezmę udziału w tym wyścigu.” – dodał Stefano.
Ta drastyczna decyzja zespołu o wycofaniu D'Aste została potwierdzona we wtorek i właściciel Proteam Motorsport – Valmiro Mattoli był w takim samym stopniu niezadowolony z przyznanej kary. „Incydent nie był zamierzony, co więcej to nasze auto doznało większych uszkodzeń. Niezależni kierowcy nigdy nie szukają kolizji z kierowcami fabrycznymi, ponieważ ewentualne zniszczenia mogą znacznie obciążyć budżet zespołu.” – powiedział Mattoli.
Jednakże w przyszłym tygodniu na starcie w Makau nie zabraknie tylko Stefano. Niedawno potwierdzone zgłoszenie ze strony lokalnego zespołu RPM Racing zostało odrzucone przez biuro FIA World Touring. Zespół zmierzał wystawić dwa samochody: Hondę Civic i Toyotę Altezza dla swoich kierowców (Jo Rosa-Merszei i Lei Kit Meng). W uzasadnieniu decyzji czytamy: „Oba samochody nie są w zgodzie z duchem przepisów FIA Super 2000”. Żaden z samochodów nie posiada homologacji FIA.
We środę FIA nie tylko poprawiła kalendarz F1 na sezon 2009, ale także ten WTCC uległ drobnej zmianie. Z powodu konfliktu terminów wyścigów WTCC i F1, runda mistrzostw świata samochodów turystycznych we Włoszech została przeniesiona z toru Monza na Imolę. Również dzień uległ zmianie – początkowo wyścigi miały się odbyć 4 października, ale odbędą się 20 września. Natomiast dwa inne wyścigi zostały przesunięte na późniejsze terminy. Runda na niemieckim torze Oschersleben została przesunięta z 30 sierpnia na 6 września, a przedostatnia eliminacja na torze Okayama z 25 października na 1 listopada.
•Kalendarz WTCC na sezon 2009 | | | | | P. | Data | Tor | Kraj | Serie towarzyszące | |
|
1. | 8 marca | Curitiba | | brak | |
2. | 22 marca | Puebla | | brak | |
3. | 3 maja | Marrakech* | | brak | |
4. | 17 maja | Pau | | Formuła Master | |
5. | 31 maja | Ricardo Tormo | | F2, Formuła Master, Abarth Trophy | |
6. | 21 czerwca | Brno | | F2, Formuła Master, Abarth Trophy | |
7. | 5 lipca | Porto* | | Abarth Trophy | |
8. | 19 lipca | Brands Hatch | | F2, Formuła Master, Abarth Trophy | |
9. | 6 września | Oschersleben | | F2, Formuła Master, Abarth Trophy | |
10. | 20 września | Imola | | F2, Formuła Master, Abarth Trophy | |
11. | 1 listopada | Okayama | | brak | |
12. | 22 listopada | Macau | | 56. Grand Prix Macau | |
| |
* - tory czekają na homologację FIA |
|
|
Źródło: TouringCarTimes.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|