|
|
|
|
|
|
Tarquini: Przegrałem tytuł w WTCC z powodu nierównej jazdy | |
Gabriele Tarquini stwierdził, że musi nauczyć się lepiej kontrolować swoje wrodzone instynkty, jeśli chce myśleć o wygraniu mistrzostw świata samochodów turystycznych (WTCC). Włoch był jedynym kierowcą przed ostatnią rundą tegorocznych mistrzostw, mającym jeszcze matematyczne szanse na pokonanie kolegi z zespołu SEAT – Yvana Mullera.
Tarquini rozbił jednak auto w trakcie kwalifikacji w Makau i nie był później w stanie zbliżyć się w wyścigu do Francuza, a musiał – myśląc o tytule – zredukować stratę 14 punktów. Włoch, mający za sobą siedem sezonów spędzonych w Formule 1 w latach 80. i 90. przyznał jednak, że przegranie tytułu nie było rezultatem samej rundy w Makau, a raczej jego nierównej jazdy w całym sezonie.
„Bywało tak, że niekiedy nie zdobywałem żadnego punktu w całej rundzie, a żeby myśleć o mistrzostwie, trzeba kompletować punkty w każdej eliminacji.” – powiedział Gabriele. „Niekiedy było to spowodowane brakiem szczęścia, a innym razem moim błędem. Moim celem w każdym wyścigu zawsze była walka o zwycięstwo, nie chciałem kończyć jako drugi czy trzeci. Jednakże jeśli mam być szczery, to nie w Makau straciłem mistrzostwo, bo byłem naprawdę daleko od Yvvana. On miał fantastyczny sezon i zdobył mnóstwo punktów. Myślę, że byłoby ciężko go pokonać”.
W klasyfikacji generalnej Muller zdobył 114 punktów, Tarquini 88, a trzeci Robert Huff z Wielkiej Brytanii 87. Zeszłoroczny mistrz Andy Priaulx znalazł się teraz na czwartym miejscu z dorobkiem 81 punktów.
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|