F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Yvan Muller rozpoczyna obronę tytułu od pole position
    Konrad Házi, 8 marca 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Wczoraj rozpoczął się pierwszy weekend sezonu 2009 Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych (WTCC). Pierwsze dwa wyścigi odbędą się na torze w brazylijskiej Kurytybie, a poprzedziły je w sobotę kwalifikacje, które odbyły się po raz pierwszy w nowym formacie. Podzielone są one teraz na dwie części – pierwsza z nich (Q1) trwa 20 minut i startują w niej wszyscy kierowcy, walcząc o wejście do części drugiej, która trwa 10 minut i startuje w niej 10 najszybszych kierowców z Q1, walcząc już o pole position.

    Kwalifikacje w Brazylii zostały zdominowane przez fabryczny zespół Seata. Warto przypomnieć, że zespół ten został zobligowany do wprowadzenia modyfikacji silnika, które spowodowały spadek mocy o około 18 koni mechanicznych. Mimo to piątka kierowców tej marki najpierw zakwalifikowała się w komplecie do Q2, a w finałowej rozgrywce zajęła pięć pierwszych pól startowych, nie dając większych szans rywalom. Z pierwszego pola wystartuje tak jak w zeszłym sezonie Yvan Muller, który wykręcił czas 1:24,196. Najszybszy wśród kierowców niefabrycznych okazał się Felix Porteiro, który wystartuje z 12 miejsca.

    Q1

    Pierwsza część kwalifikacji rozpoczęła się punktualnie o godzinie 16 czasu lokalnego i wszyscy kierowcy niemal natychmiast pojawili się na torze. Większość zabrała się od razu za ustanawianie czasów okrążeń – zwlekali z tym jedynie kierowcy Seata. Jako pierwszy czas ustanowił Nicola Larini – 1:25,497, jednak inni kierowcy nie zdążyli odpowiedzieć od razu na ten rezultat, ponieważ po 5 minutach od rozpoczęcia sesji pojawiła się czerwona flaga, którą spowodował Kristian Poulsen, rozbijając swoje BMW na wyjściu z ostatniego zakrętu. Przerwa na uprzątnięcie rozbitego samochodu trwała 8 minut. Po wznowieniu wszyscy ponownie pojawili się na torze.

    Wtedy do pracy zabrali się też kierowcy Seata, a na dziesięć minut przed końcem czas 1:24,345 wykręcił Yvan Muller i pozostał na prowadzeniu do samego końca sesji. Później sytuacja na torze uspokoiła się nieco i dopiero na pięć minut przed końcem wszyscy wyjechali, by spróbować po raz ostatni swoich sił. Spory awans zanotował jedynie Alain Menu za kierownicą Chevroleta, który spoza kwalifikującej się dziesiątki awansował na drugie miejsce.

    Oprócz wypadku Poulsena na torze nie wydarzyło się nic poważnego. Jedynie Kiril Ladygin zanotował drobną wizytę na poboczu, zakończoną jednak powrotem na tor. Za zawód można uznać ogólnie postawę Łady, której kierowcy plasowali się przez cały czas na samym końcu stawki i nie było mowy w ich przypadku o zakwalifikowaniu się do Q2. Do drugiej części kwalifikacji nie zakwalifikował się również żaden z kierowców niefabrycznych.

    Q2

    Druga część z powodu opóźnienia spowodowanego czerwoną flagą w Q1 rozpoczęła się kilka minut po 16:30. Na tor od razu wyjechali kierowcy Seata i przypominało to nieco obrazki, które mogliśmy oglądać we wcześniejszych latach, gdy kierowcy tak długo jeździli po torze, na ile pozwalał na to czas. Nie wszyscy wyjechali jednak na tor od razu. Pierwsze pięć minut minęło bardzo monotonnie.

    Emocje pojawiły się, gdy na torze pojawili się kierowcy mający czas na wykonanie zaledwie jednego mierzonego okrążenia. Byli nimi Andy Priaulx i Augusto Farfus, a nieco wcześniej na torze pojawili się kierowcy Chevroleta i Jorg Muller. Było to posunięcie, które w zeszłym sezonie stosowały zespoły Formuły 1 podczas kwalifikacji, jednak wygląda na to, że nie sprawdza się w WTCC, gdyż czasy uzyskiwane przez kierowców wyjeżdżających późno były dalekie od ideału.

    Na samym końcu świetnymi czasami popisali się kierowcy Seata, którzy rozwiali nadzieje Jorga Mullera na start z drugiej pozycji i zapewnili sobie pięć pierwszych miejsc startowych do pierwszego wyścigu w tym sezonie. Druga część kwalifikacji przebiegła bardzo spokojnie i nie doszło do żadnego incydentu, mającego wpływ na końcowe rezultaty. Pierwszy wyścig już jutro o godzinie 17 polskiego czasu.

    Wyniki kwalifikacji do pierwszego wyścigu WTCC w Brazylii
    P.Kierowca Producent Czas okr. Strata 
    1.Yvan Muller SEAT 1:24,196   
    2.Jordi Gene SEAT 1:24,315 +0,119 
    3.Gabriele Tarquini SEAT 1:24,355 +0,159 
    4.Tiago Monteiro SEAT 1:24,472 +0,276 
    5.Rickard Rydell SEAT 1:24,486 +0,290 
    6.Jorg Muller BMW 1:24,637 +0,441 
    7.Augusto Farfus BMW 1:24,749 +0,553 
    8.Alain Menu Chevrolet 1:24,831 +0,635 
    9.Nicola Larini Chevrolet 1:24,831 +0,635 
    10.Andy Priaulx BMW 1:24,933 +0,737 
    11.Sergio Hernandez BMW 1:25,046 +0,850 
    12.Felix Porteiro BMW 1:25,377 +1,181 
    13.Robert Huff Chevrolet 1:25,456 +1,260 
    14.Alex Zanardi BMW 1:25,488 +1,292 
    15.Franz Engstler BMW 1:26,018 +1,822 
    16.Tom Boardman SEAT 1:26,026 +1,830 
    17.Stefano D'Aste BMW 1:26,076 +1,880 
    18.Tom Coronel SEAT 1:26,220 +2,024 
    19.Marin Colak SEAT 1:26,281 +2,085 
    20.Jaap van Lagen Łada 1:26,753 +2,557 
    21.George Tanev BMW 1:26,940 +2,744 
    22.Kristian Poulsen BMW 1:27,578 +3,382 
    23.Kirill Ładygin Łada 1:27,585 +3,389 
    24.Wiktor Szapowałow Łada 1:28,035 +3,839 

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Andre180, 08.03.2009 11:10[!]
    Ja typowałem na Pole Position Priaulxa
    alhan, 08.03.2009 11:19[!]
    super qual. Pierwsze 5 miejsc dla Seata, o czym więcej można marzyć :)
    michal5, 08.03.2009 11:43[!]
    słabe te BMW coś
    byczek_1988, 08.03.2009 12:29[!]
    spokojnie, w 3cim wyscigu Seat zostanie odpowiednio obciążony zgodnie z nowymi przepisami:)
    push_mss, 08.03.2009 12:48[!]
    Za to Łada szaleje :D
    Kojot, 08.03.2009 16:34[!]
    No jakby nie patrzeć to łada łykła 2 BMW. To o czymś świadczy :)
    michal5, 08.03.2009 16:45[!]
    gdzie mogę poczytać Regulamin WTCC po polsku
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca