F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Tarquini po raz drugi na pole position
    Marek Roczniak, 4 lipca 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Gabriele Tarquini (SEAT) zdobył drugie pole position w tym sezonie, pokonując Roberta Huffa (Chevrolet) o niespełna 0,1 sekundy podczas drugiej części kwalifikacji WTCC na ulicznym torze Boavista w portugalskim Porto.

    W pierwszej części "czasówki" najlepszym wynikiem popisał się obecny lider mistrzostw – Yvan Muller, wykręcając za kierownicą swojego Leona z silnikiem turbo diesel czas 2:09,361. Francuz nie zdołał jednak powtórzyć podobnego wyniku w Q2 i musiał zadowolić się trzecią pozycją startową po tym, jak Tarquini i Huff uzyskali czasy poniżej 2:09,4.

    Były kierowca F1 czas 2:09,308 uzyskał już podczas pierwszego przejazdu w Q2, a błąd na kolejnym oznaczał, że musiał zadowolić się tylko tym wynikiem i mieć nadzieję, że inni nie pojadą szybciej. Na szczęście dla Włocha, Huff i drugi kierowca Chevroleta – Alain Menu nie byli w stanie poprawić się na drugich przejazdach, gdyż przeszkodził im ruch na torze i żółte flagi, tak więc Tarquini utrzymał do końca pierwsze miejsce.

    Wraz z Mullerem z drugiego rzędu wystartuje najszybszy z kierowców BMW – Andy Priaulx, który także nie poprawił czasu na swoim ostatnim przejeździe. Za ich plecami w trzecim rzędzie ustawią się Menu i lokalny bohater Tiago Monteiro (SEAT), który jako jeden z zaledwie dwóch kierowców poprawił się na ostatnim kółku pomiarowym, awansując z 10 na 6 pozycję. Drugim kierowcą, który awansował był Augusto Farfus – kierowca BMW wystartuje z siódmej pozycji. Pierwszą dziesiątkę zamkną na starcie Nicola Larini, Rickard Rydell i Jordi Gene.

    James Thomson podczas debiutu za kierownicą nowej Łady Priory zakwalifikował się na 22 pozycji – cztery miejsca i blisko dwie sekundy za najszybszym kierowcą starej "sto dziesiątki" – Jaapem van Lagenem.

    Wyniki kwalifikacji na torze ulicznym Boavista
    P.Kierowca Producent Czas Q1 Czas Q2 
    1.Gabriele Tarquini SEAT 2:09,471 2:09,308 
    2.Rob Huff Chevrolet 2:09,601 2:09,395 
    3.Yvan Muller SEAT 2:09,361 2:09,493 
    4.Andy Priaulx BMW 2:09,676 2:09,563 
    5.Alain Menu Chevrolet 2:09,856 2:09,670 
    6.Tiago Monteiro SEAT 2:09,892 2:09,679 
    7.Augusto Farfus BMW 2:09,928 2:09,786 
    8.Nicola Larini Chevrolet 2:09,797 2:09,859 
    9.Rickard Rydell SEAT 2:09,967 2:10,089 
    10.Jordi Gene SEAT 2:09,910 2:10,448 
    11.Alex Zanardi BMW 2:10,430  
    12.Jorg Muller BMW 2:10,576  
    13.Tom Coronel (N) SEAT 2:11,330  
    14.Stefano D'Aste (N) BMW 2:11,505  
    15.Felix Porteiro (N) BMW 2:11,887  
    16.Mehdi Bennani (N) SEAT 2:11,964  
    17.Sergio Hernandez BMW 2:12,007  
    18.Jaap van Lagen Lada 2:12,058  
    19.Franz Engstler (N) BMW 2:12,146  
    20.Kristian Poulsen (N) BMW 2:13,271  
    21.Tom Boardman (N) SEAT 2:13,696  
    22.James Thompson Lada 2:13,819  
    23.Kirył Ładygin Lada 2:13,831  
    24.Diego Puyo (N) SEAT 2:13,976  
    (N) - kierowca niezależny
    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    im9ulse, 04.07.2009 18:36[!]
    jak ktoś sie chce z Tarquiniego pośmiać to polecam gre GT Evolution, jaką on tam ma mimikę i wymowę - można zaliczyć zgona :)
    Slawregas, 04.07.2009 19:35[!]
    Thompson w Priorze nie najlepiej ale pierwszy raz jechał tym samochodem właśnie w ten weekend ,a Hernandez gorzej od Porteiro xD
    Kamikadze2000, 04.07.2009 23:09[!]
    Brawo Tarquini!!! Mam nadzieje, że jutro podium zapełnią SEAT. Nowa Łada Prora jak na razie cieniutko. Jednakże nie od razu Kraków zbudowano, więc wierzę, że w przeciągu dwóch rund powinno byc znacznie lepiej. Po raz kolejny gratulacje dla wielkiego Alexa, który leje tyłek swojemu kumplowi, Sergio. Brawa!!!
    drgonzo78, 05.07.2009 09:15[!]
    Ładnie się przemieszały wszystkie marki aut, nie widać czyjejś zdecydowanej dominacji. Może być ciekawie dziś :)
    DarkArte, 05.07.2009 13:25[!]
    Dwa srogie dzwony na początku :)
    Fire, 05.07.2009 14:12[!]
    Ciekawe te wyścigi nawet :D Komentator na Eurosporcie wcale nie lepszy od Borowczyka i Sokoła... zamiast opisywać co się dzieje na torze, to zastanawia się jakiej rasy pies przyszedł ze swoim Panem na wyścig ^^
    Adakar, 05.07.2009 14:27[!]
    No może ten drugi dzwon nie był aż tak powazny ... ale przy okazji drugiego wypadku zastanawia mnie ....... GDZIE tam są posterunki flagowych na miłość boską. Zwróciliscie uwage na to ?
    dopiero przy drugim starcie jeden człowiek machał zieloną flagą na "run off area" w tym feralnym zakrecie gdzie Farfus klepnął w tyłek Menu.

    Mam nadzieje że pogłoski o złamaniu nagi sie nie potwierdza, ale gdy go opatrywali tam na skraju toru, wydawało mi sie ze zdjeli mu but z lewej nogi i krwawiła ... Zal troche van Lagena, że to on akurat walnał w barierke, bo to Łada wydawała się najszybsza ze wszystkich. No nic... zobaczymy co bedzie w race nr 2. Mam nadzieje ze Farfus NIE wygra, bo nie zasługuje.

    Fire, a co do komentowania, masz rację. Myli sie i majaczy coś na anatenie chłopak, że aż sie chciałoby mu skrócić męki... pies to jedno, dwa to non stop gada mi nazwy ulic w Porto, a nie zauwazył np. Andyego Priaux który pod koneic wyscigu zwalniał, aby specjalnie "spaść" na 9. pozycję, umożliwiając Farfusowi start z PP w RACE 2... Priaux zwalniał przez CALE okrążenie... a reakcja nastąpiła dopiero po podaniu nieoficialnej grafiki z wynikami po wyścigu ... "A gdzie się podział Andy Priaux ?" , "Przyznam, że nie zwróciłem uwagi ..." ................. NO K... a za co Ci płacą ?

    Naprawde z relacji SUCHEJ jaką mam przed sobą w TV mogę w 99% odczytać 2x do 3x więcej niż komentatorzy Eurosporta PL ...
    Filo_M-ce, 05.07.2009 14:52[!]
    Ja już od dawna znam poziom komentowania wyścigów na Eurosporcie, dlatego zawsze MUTE on i jazda z jakąś muzyczką ;) Sam widze to czego mi potrzeba i to co chce wiedzieć ;)
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca