|
|
|
|
|
|
WTCC: Priaulx i Farfus zwycięzcami w Oschersleben (akt.) | |
Za nami wyścigi numer 17 i 18 Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych. Już po wczorajszych kwalifikacjach zakłóconych przez opady deszczu można było spodziewać się, że wyścigi będą bardzo interesujące i takie rzeczywiście były. Oba dzisiejsze wyścigi były również rozgrywane przy pochmurnej pogodzie, jednak deszczu nie było.
Po tym weekendzie zmienili się liderzy obu klasyfikacji – w klasyfikacji generalnej na prowadzenie wysunął się Gabriele Tarquini, natomiast wśród zawodników niezależnych na szczycie tabeli znalazł się Tom Coronel, który zdobył w ten weekend aż 39 punktów do klasyfikacji kierowców niezależnych, dzięki ukończeniu obu wyścigów w punktowanej ósemce.
Zwycięzcą pierwszego wyścigu w wielkim stylu został startujący aż z 14 pozycji Andy Priaulx. Brytyjczyk zasiadający za kierownicą BMW pokonał na mecie dwóch kierowców Seata – Gabriele Tarquiniego i Rickarda Rydella. Na czwartej pozycji finiszował Tom Coronel.
Wyścig rozpoczął się ze startu lotnego i tuż po zapaleniu się zielonych świateł kierowcy rozjechali się po całej szerokości toru, szukając sobie jak najlepszej pozycji przed wejściem do pierwszego zakrętu. Tor w tym miejscu ma 11 metrów szerokości, więc siłą rzeczy nie wszyscy mogli zmieścić się w zakręcie, przez co doszło do licznych przepychanek.
Ofiarą jednej z nich stał się Jorg Muller, który w pierwszym zakręcie obrócił się na środku toru i został uderzony przez dwa kolejne samochody. W zamieszaniu brał też udział Augusto Farfus, który uszkodził przód swojego BMW, jednak nie przeszkodziło mu to w dalszej jeździe. Na pierwszym okrążeniu ściganie się zakończyli ostatecznie Jorg Muller, Robert Huff i Felix Porteiro, którzy uderzyli w obracający się samochód Niemca oraz startujący gościnnie Jason Watt, który wypadł z toru w okolicach trzeciego zakrętu.
Po pierwszym okrążeniu Andy Priaulx przesunął się na 6 pozycję i atakował kolejnych kierowców jadących przed nim. Tymczasem kierowca Łady – Jaap van Lagen po starcie z czwartego miejsca tracił kolejne pozycje, tak samo jak Marin Colak, startujący z drugiego pola. Na trzecim okrążeniu Farfus zaatakował Yvana Mullera, który przyciął w tym momencie pierwszą szykanę, wpadł na beczkę ograniczającą tor i uszkodził przednie zawieszenie swojego Seata. W tym momencie praktycznie pewne było, że straci on po tym wyścigu pierwszą pozycję w klasyfikacji generalnej i tak też się ostatecznie stało, ponieważ Tarquini utrzymał do końca drugą pozycję. Na kolejnych okrążeniach sytuacja się nieco uspokoiła, jednak szaleńczą jazdę kontynuował Priaulx, który już na 7 okrążeniu wyszedł na prowadzenie.
Warto powrócić w tym momencie do Jaapa van Lagena, który przez praktycznie cały wyścig walczył o utrzymanie się w punktowanej ósemce. Mimo, iż jego samochód był wolniejszy od konkurencji, to jednak Holender bronił się skutecznie przed atakami rywali aż do momentu, gdy w ostatnim zakręcie, na ostatnim okrążeniu został uderzony przez Nicolę Lariniego i wypadł na pobocze. Stracił przez to sporo pozycji i wyścig ukończył na 11 pozycji. Na ósmym miejscu dającym start z pole position do drugiego wyścigu zameldował się tymczasem Franz Engstler.
Aktualizacja: Nicola Larini został ukarany doliczeniem 30 sekund do czasu pierwszego wyścigu i przesunięciem o 10. pozycji na starcie w kolejnym wyścigu w zawieszeniu na trzy kolejne weekendy za uderzenie Jaapa van Lagena w końcówce wyścigu. Przesunęło to Włocha na 15. miejsce w klasyfikacji pierwszego wyścigu.
•WTCC > 2009 > Niemcy 1, Oschersleben - 3,696 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 6 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 14 | 22:52,547 | 10 |
2. | 2 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 14 | +0:03,939 | 8 |
3. | 3 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 14 | +0:06,350 | 6 |
4. | 21 | Tom Coronel (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 14 | +0:15,398 | 5 |
5. | 8 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 14 | +0:22,553 | 4 |
6. | 27 | Stefano D'Aste (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 14 | +0:22,749 | 3 |
7. | 25 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 14 | +0:23,044 | 2 |
8. | 10 | Sergio Hernandez | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 14 | +0:23,392 | 1 |
9. | 22 | Tom Boardman (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 14 | +0:31,979 | |
10. | 18 | Jaap van Lagen | | LADA Sport | LADA Priora | 14 | +0:32,059 | |
11. | 28 | Marin Colak (N) | | Colak Racing Team Ingra | SEAT Leon 2.0 TFSI | 14 | +0:33,376 | |
12. | 26 | Kristian Poulsen (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 14 | +0:33,596 | |
13. | 38 | Phillip Geipel (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 14 | +0:36,101 | |
14. | 41 | Jean-Marie Clairet (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 14 | +0:36,557 | |
15. | 14 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 14 | +0:52,502 | |
16. | 19 | Kirył Ładygin | | LADA Sport | LADA Priora | 14 | +1:19,407 | |
17. | 9 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 13 | 1 okr. | |
18. | 12 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 12 | 2 okr. | |
19. | 5 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 11 | 3 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 42 | Michel Nykjaer (N) | | Perfection Racing | Chevrolet Lacetti | 7 | | |
| 1 | Yvan Muller | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 4 | | |
| 20 | Wiktor Szapowałow | | LADA Sport | LADA Priora | 2 | | |
| 4 | Jordi Gene | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 2 | | |
| 11 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 0 | | |
| 7 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 0 | | |
| 23 | Felix Porteiro (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 0 | | |
| 43 | Jason Watt (N) | | Team Bygma Jason Watt Racing | SEAT Leon 2.0 TFSI | 0 | | |
| |
|
Zwycięzcą drugiego wyścigu na torze w Oschersleben został również kierowca BMW, jednak tym razem był to Augusto Farfus, który awansował dzięki temu na drugą pozycję w klasyfikacji generalnej i ma zaledwie dwa punkty straty do liderującego Tarquiniego. Na drugim miejscu wyścig ukończył Andy Priaulx, a podium uzupełnił Gabriele Tarquini. Wśród kierowców niezależnych ponownie najszybszy był Tom Coronel, który zajął ósme miejsce.
Prowadzenie utrzymał bez większych problemów Franz Engstler. Tak jak w pierwszym wyścigu i tym razem nie obyło się bez ofiar w pierwszej sekwencji zakrętów. W pierwszym zakręcie z toru wypadł Alex Zanardi, który próbował kontynuować jazdę, jednak wycofał się po trzecim okrążeniu. W kolejnych zakrętach tor opuścili Marin Colak i Rickard Rydell, jednak byli w stanie powrócić na niego i kontynuowali jazdę. Już od samego początku zupełnie niewidoczni byli na torze kierowcy Łady, którzy w drugim wyścigu nie pokazali w sumie nic.
Po dobrym starcie Engstler cieszył się prowadzeniem tylko do czwartego okrążenia, gdy wyprzedził go Augusto Farfus. Niemiec tracił później kolejne pozycje, ponieważ w jego samochodzie pojawił się jakiś problem i ostatecznie Niemiec zjechał do boksów na ósmym okrążeniu. W drugim wyścigu dwóch kierowców otrzymało również kary przejazdu przez boksy – byli to Stefano D'Aste, który jechał na czwartym miejscu i Kristian Poulsen. Pierwszy z nich otrzymał karę za to, że jego mechanicy zbyt długo pozostawali przed startem na polach startowych, a drugi za falstart.
Jadący przyzwoicie przez większość wyścigu Tom Boardman miał naprawdę nieudaną końcówkę i na dystansie trzech okrążeń stracił 5 pozycji. Drugiego wyścigu, jak i całego weekendu, nie może zaliczyć udanych ekipa Chevroleta. Punkty dla tego zespołu zdobywał w ten weekend jedynie Nicola Larini, podczas gdy pozostali kierowcy ekipy – Alain Menu i Jordi Gene toczyli boje w środku stawki. Drugi wyścig zakończył się spokojnie, jedynie w głębi stawki doszło do kolizji Tiago Monteiro z jednym z kierowców Chevroleta. Skończyło się to dla Portugalczyka wykręceniem bączka, jednak dotarł on ostatecznie do mety.
Kolejne wyścigi WTCC odbędą się już za dwa tygodnie na włoskiej Imoli. Czeka nas zapewne bardzo ciekawy weekend, ponieważ w walce o tytuł wciąż liczy się trzech kierowców, a prowizoryczne szanse ma jeszcze czterech kolejnych.
•WTCC > 2009 > Niemcy 2, Oschersleben - 3,696 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 8 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 14 | 22:58,530 | 10 |
2. | 6 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 14 | +0:00,644 | 8 |
3. | 2 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 14 | +0:05,177 | 6 |
4. | 7 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 14 | +0:07,976 | 5 |
5. | 10 | Sergio Hernandez | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 14 | +0:08,661 | 4 |
6. | 14 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 14 | +0:13,596 | 3 |
7. | 1 | Yvan Muller | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 14 | +0:18,835 | 2 |
8. | 21 | Tom Coronel (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 14 | +0:19,170 | 1 |
9. | 11 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 14 | +0:25,377 | |
10. | 12 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 14 | +0:26,383 | |
11. | 3 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 14 | +0:26,787 | |
12. | 5 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 14 | +0:29,148 | |
13. | 22 | Tom Boardman (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 14 | +0:29,413 | |
14. | 38 | Phillip Geipel (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 14 | +0:29,957 | |
15. | 23 | Felix Porteiro (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 14 | +0:33,380 | |
16. | 27 | Stefano D'Aste (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 14 | +0:33,518 | |
17. | 41 | Jean-Marie Clairet (N) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon 2.0 TFSI | 14 | +0:33,609 | |
18. | 42 | Michel Nykjaer (N) | | Perfection Racing | Chevrolet Lacetti | 14 | +0:35,008 | |
19. | 43 | Jason Watt (N) | | Team Bygma Jason Watt Racing | SEAT Leon 2.0 TFSI | 14 | +0:35,321 | |
20. | 18 | Jaap van Lagen | | LADA Sport | LADA Priora | 14 | +0:36,193 | |
21. | 28 | Marin Colak (N) | | Colak Racing Team Ingra | SEAT Leon 2.0 TFSI | 14 | +0:40,624 | |
22. | 26 | Kristian Poulsen (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 14 | +0:55,944 | |
23. | 19 | Kirył Ładygin | | LADA Sport | LADA Priora | 12 | 2 okr. | |
24. | 20 | Wiktor Szapowałow | | LADA Sport | LADA Priora | 10 | 4 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 25 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 8 | | |
| 4 | Jordi Gene | | SEAT Sport | SEAT Leon 2.0 TDI | 3 | | |
| 9 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 3 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|