F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Theissen zapewnia o dalszym wparciu dla niezależnych ekip
    Mariusz Karolak, 12 wrze?nia 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    BMW ciągle nie potwierdziło swojego udziału w sezonie 2010 w World Touring Car Championship jako ekipa fabryczna. Jednakże szef BMW Motorsport – Mario Theissen powiedział w czwartek, że niezależne zespoły zawsze będą mogły liczyć na ich wsparcie i kontynuować starty samochodami tego producenta.

    „Właściwie najważniejsze pytanie jest takie, czy nadal będziemy wspierać prywatne zespoły lub nie. Odpowiedź jest następująca: samochody BMW zawsze będą dostępne dla prywatnych nabywców, którzy zechcą je zakupić i uczestniczyć nimi w mistrzostwach” – powiedział Theissen serwisowi TouringCarTimes.com. „Co do nas, jako projektu stajni fabrycznej, to nadal nie podjęliśmy decyzji. Jednakże z tego miejsca pragnę po raz kolejny zagwarantować, że my jako BMW zawsze będziemy wspierać indywidualnych ludzi chcących ścigać się naszymi samochodami w WTCC”.

    W roku 2011 zmieniają się przepisy związane z silnikami – będą turboładowane jednostki napędowe o pojemności 1,6 litra. „To już wychodzi poza obręb WTCC. To swego rodzaju globalny silnik, pasujący do wielu różnych dyscyplin sportów samochodowych. To ma całkowicie sens, aby spróbować zastosować silnik, który można w prosty sposób zaadoptować do zupełnie innej dyscypliny. Jest to dużo tańsze, bo wchodząc do nowych mistrzostw ma się już gotową, rozwiniętą dobrą jednostkę napędową i można ją używać w wielu seriach. Budowanie całkowicie nowego silnika wymaga dużego nakładu pracy i jest to znaczący koszt dla nowych zespołów wchodzących do innych kategorii, nawet jeśli są oni tym poważnie zainteresowani”.

    Choć BMW jest tradycjonalistą, produkującym zazwyczaj silniki wolnossące – podobnie, jak kiedyś Ferrari budowało dla potrzeb Formuły 1 tylko silniki w konfiguracji V12 – to jednak są gotowi podążać rosnącym na świecie trendem stosowania małych silników turbo w produkcji seryjnej. „Dzisiejsze samochody, jakie widzimy każdego dnia używają małych, ale za to dużo bardziej wydajnych silników, wyposażonych w turbosprężarkę i z mniejszą liczbą cylindrów. To czyni wyścigowe samochody dużo bardziej zbliżone do tych produkowanych seryjnie, co tym bardziej pasuje naszym klientom”.

    Co do obecnego sezonu, Theissen ma nadal duże nadzieje. „Wierzę ciągle, że stać nas na wygranie obu koron mistrzowskich. Imola będzie dla nas bardzo trudna, ale Okayama i Makau to raczej 'neutralne' miejsca, gdzie możemy stoczyć równą walkę z zespołem SEAT Sport. To prawda, że w ostatnim sezonie popełniliśmy kilka błędów, ale w 2009 pracujemy już razem i stosujemy inną strategię, zatem Seat nie ma już żadnej przewagi pod względem pracy zespołowej”.

    Przy okazji warto odnotować, że Andrea Larini wystartuje w rundzie WTCC na torze Imola w zespole SUNRED Engineering. Włoch zdobył najwięcej punktów w rundzie SEAT Eurocup na torze Oschersleben, za co nagrodą jest start w WTCC. Jego starszym bratem jest znany z Formuły 1 Nicola Larini. Andrea ma już spore doświadczenie w jeździe samochodami turystycznymi. W 2005 roku uczestniczył w części sezonu Italian Touring Car Championship, później wystąpił w WTCC w rundach na Monzy, Magny-Cours i w Imoli. Jego najlepsze osiągnięcie to piąte miejsce w klasie niezależnych kierowców. Zajął je, prowadząc samochód Alfa Romeo 156.

    Źródło: TouringCarTimes.com

    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca