F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Yvan Muller kierowcą Chevroleta w sezonie 2010
    Michał Roszczyn & Maraz, 22 listopada 2009<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Yvan Muller w następnym sezonie dołączy do zespołu Chevroleta w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC). W barwach Seata 40-letni Francuz zdobył tytuł w roku 2008, natomiast w zakończonych dzisiaj tegorocznych zmaganiach zajął drugie miejsce w generalce, zaraz za swoim kolegą z teamu – Gabriele Tarquinim.

    Jednakże teraz Muller dołączy do Ray Mallcok Limited Chevrolet, gdzie będzie ścigał się u boku Roberta Huffa i Alaina Menu. „Jestem zadowolony z dołączenia do Chevroleta na przyszły sezon. Po czterech udanych i ekscytujących latach z Seatem, szukałem nowego wyzwania i Chevrolet był moim pierwszym wyborem”.

    „Znam RML od czasu mojej obecności w BTCC (Mistrzostwa Wielkiej Brytanii Samochodów Turystycznych) i byłem świadkiem imponującego rozwoju Chevroleta w WTCC. Jestem przekonany co do potencjału modelu Cruze oraz jestem pewien, że wspólnie z Alainem, Robem i całym zespołem Chevroleta, możemy osiągnąć wielkie rzeczy”.

    Muller wygrał mistrzostwo BTCC w 2003 roku, zanim dołączył do Seata w 2006, by rywalizować w serii WTCC. Ray Mallock, szef RML powiedział: „Yvan był szanowanym konkurentem RML od połowy lat 90. i jest jedną z gwiazd wyścigów samochodów turystycznych. Zakontraktowanie go potwierdza nasze zaangażowanie w dążeniu do wygrania tych mistrzostw”.

    Yvan Muller zastąpi w ekipie Chevroleta włoskiego kierowcę Nicolę Lariniego, który w piątek ogłosił zakończenie kariery w WTCC po ostatnich wyścigach sezonu w Makau. Były kierowca Formuły 1 (49. startów w grand prix w latach 1987-1997) był częścią zespołu RML od sezonu 2005, a w tym roku w maju odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w Marrakeszu.

    „Żegnam się z WTCC w Makau, ale nie twierdzę, że kończę definitywnie ze ściganiem się. Nadal uwielbiam to robić i jeśli znajdzie się seria lub zespół, do którego mogę dołączyć bez poświęcania zbyt dużej części mojego życia osobistego, to wtedy z pewnością rozważę taką propozycję” – powiedział Larini.

    Na koniec warto dodać, że w dzisiejszym dużym wypadku podczas drugiego wyścigu WTCC w Makau niezależny kierowca Franz Engstler doznał złamania obojczyka, wstrząśnienia mózgu i potłuczeń górnej części ciała. Mający 48 lat Niemiec został już wypuszczony ze szpitala i stara się już o jak najszybszy powrót samolotem do Europy, aby rozpocząć swoją rekonwalescencję.

    Do wypadku doszło na ósmym okrążeniu, gdy na ostatnim zakręcie Felix Porteiro pojechał za szeroko, wpadł w bandę i stanął wzdłuż trasy. Nie mógł go ominąć Franz Engstler i doszło do uderzenia. Obaj kierowcy zablokowali tor, a nadjeżdżający Andre Couto praktycznie zignorował żółte flagi powiewające w tym miejscu i z pełnym impetem uderzył w stojące auto Engstlera od strony kierowcy. Porteiro i Couto nie doznali żadnych obrażeń.

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    dudek2, 22.11.2009 13:05[!]
    jak szuka nowych wyzwań to powinien przejść do Łady :P
    Adakar, 22.11.2009 15:02[!]
    Primo to Chevy jeśli chce w koncu odgrywać znaczącą rolę powinien wystawić MINIMUM dwa dodatkowe Cruzy (jako nowy zespół). Oni sa w stanie wygrywać i to nie sa jakieś pojedyńcze sukcesiki ... ale trzy błękitne bańki nie mają szans z plagą białych i zółtych szarańczy wokół ... Co wiecej Larini był słaaabym ogniwem w line-upie Chevy od 2 lat...
    Simi, 22.11.2009 15:50[!]
    dudek2, akurat Łada nie jest taka zła jak sie wydawać może.
    Adakarze: czemu Chevrolety nie mają szans z BMW i SEATami? Jeśli Cruze powali na nogi w 2010, to mogą zdobyć nawet tytuł i tyle.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca