|
|
|
|
|
|
Andy Priaulx wygrywa drugi wyścig WTCC na torze Zolder | |
Zwycięzcą drugiego wyścigu na torze Zolder został Andy Priaulx (BMW), który prowadził od startu do mety. On również osiągnął najszybszy czas okrążenia – 1:40,181. Na kolejnych pozycji znaleźli się Robert Huff (Chevrolet) oraz Tiago Monteiro (SEAT). Wśród kierowców niezależnych najszybszy był Sergio Hernandez, który zajął dziewiątą pozycję w klasyfikacji wyścigu.
Drugi wyścig również odbywał się na suchej nawierzchni. Pierwszym pechowcem był tym razem Jordi Gene (SEAT), którego samochód odmówił posłuszeństwa jeszcze przed startem. Bardzo dobrze wystartował za to Andy Priaulx, który utrzymał pierwszą pozycję, a za nim, na pierwszym okrążeniu, znaleźli się Robert Huff i Tiago Monteiro. Start nie wyszedł za to Norbertowi Micheliszowi (SEAT), który zaspał na starcie i spadł z drugiej na ósmą pozycję. Jego osiągi były jednak wystarczające, by zostać najlepszym kierowcą weekendu wśród debiutantów.
Po dwóch okrążeniach sytuacja na torze uspokoiła się na jakiś czas. Do niecodziennej sytuacji doszło na czwartym okrążeniu, gdy z samochodu Harryego Vaulkharda (Chevrolet) odpadło koło i wypadł on z toru. Udało mu się uniknąć uderzenia w bandę, jednak tak czy inaczej był to dla Brytyjczyka koniec wyścigu. W tym czasie błędy popełniali też inni kierowcy – Freddy Barth (SEAT) przestrzelił pierwszy zakręt, jednak zdołał powrócić na tor i kontynuować jazdę, natomiast Michel Nykjaer (SEAT) wpadł w poślizg, najeżdżając zbyt głęboko na krawężnik. Jak się później okazało, uszkodzeniu uległ jego samochód i Duńczyk musiał wycofać się z wyścigu.
Na dziewiątym okrążeniu walkę między Hernandezem a Poulsenem wykorzystał Tom Coronel (SEAT), który wyprzedził Duńczyka. Później znów na torze zapanował spokój. Na dwunastym okrążeniu Augusto Farfus (BMW) zaatakował Gabriele Tarquiniego (SEAT), jednak na tyle nieskutecznie, że znalazł się na zewnętrznej i stracił pozycję na rzecz Michelisza. W ostatniej szykanie przesadził natomiast Stefano D'Aste (BMW), ale nie stracił miejsca po tym błędzie. Ostatnie okrążenie okazało się pechowe dla jadącego na dziewiątej pozycji Bartha, który przez kolejne wypadnięcie na pobocze stracił ponad dwadzieścia sekund i ukończył wyścig na osiemnastej pozycji. Wyścigu nie zdołał za to ukończyć Mehdi Bennani, który wypadł z toru i rozbił swoje BMW na bandzie.
W ten weekend wyścigi nie były szczególnie porywające, jednak nie zabrakło kilku ciekawych wyprzedzeń oraz nieprzewidzianych zwrotów akcji. Kolejne wyścigi odbędą się już 4 lipca na torze Algarve w Portugalskim Portimao.
•WTCC > 2010 > Belgia 2, Zolder - 4,011 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 11 | Andy Priaulx | | BMW Team RBM | BMW 320si | 13 | 21:52,091 | 25 |
2. | 7 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 13 | +0:01,049 | 18 |
3. | 3 | Tiago Monteiro | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 13 | +0:01,754 | 15 |
4. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 13 | +0:02,298 | 12 |
5. | 6 | Yvan Muller | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 13 | +0:04,784 | 10 |
6. | 1 | Gabriele Tarquini | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 13 | +0:05,788 | 8 |
7. | 5 | Norbert Michelisz (D) | | Zengo Dension Motorsport | SEAT Leon TDi | 13 | +0:06,283 | 6 |
8. | 10 | Augusto Farfus | | BMW Team RBM | BMW 320si | 13 | +0:06,663 | 4 |
9. | 25 | Sergio Hernandez (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 13 | +0:13,491 | 2 |
10. | 2 | Tom Coronel | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 13 | +0:14,810 | 1 |
11. | 24 | Kristian Poulsen (N) | | Poulsen Motorsport | BMW 320si | 13 | +0:15,063 | |
12. | 20 | Darryl O'Young (D,N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Lacetti | 13 | +0:18,227 | |
13. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 13 | +0:18,876 | |
14. | 35 | Vincent Radermecker | | Chevrolet | Chevrolet Cruze LT | 13 | +0:20,678 | |
15. | 27 | Pierre-Yves Corthals (N) | | Exagon Engineering | Seat Leon TFSI | 13 | +0:23,936 | |
16. | 15 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 13 | +0:24,353 | |
17. | 16 | Andrej Romanow (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 13 | +0:55,610 | |
18. | 18 | Freddy Barth (D) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon TDi | 13 | +0:57,511 | |
19. | 21 | Mehdi Bennani (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 12 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 17 | Michel Nykjaer (D) | | SUNRED Engineering | SEAT Leon TDi | 7 | | |
| 19 | Harry Vaulkhard (D,N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Lacetti | 2 | | |
| 4 | Jordi Gene | | SR-Sport | SEAT Leon TDi | 0 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|