F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Chevrolet zdominował kwalifikacje WTCC w Kurytybie (aktualizacja)
    Michal2_F1, 20 marca 2011<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Robert Huff (Chevrolet) wystartuje z pole position do pierwszego wyścigu WTCC w tym sezonie. W finałowej części kwalifikacji, której końcówka została zakłócona przez opady deszczu, Brytyjczyk pokonał ubiegłorocznego mistrza świata Yvana Mullera o 0,389s. Trzeci niespodziewanie okazał się Carlos Bueno.

    Tak więc na czele tabeli uplasowało się trio Chevroleta, jednak ich czwarty zawodnik Alain Menu odpadł w Q1, chcąc zdobyć pole position do drugiego wyścigu poprzez zajęcie dziesiątego miejsca. Dalej sklasyfikowani zostali dwaj kierowcy niezależni – Michel Nykjaer, który wystartuje z pierwszego pola do drugiego wyścigu i Kristian Poulsen, przed czterema kierowcami Seatów.

    Q1

    Po zapaleniu się zielonego światła wszyscy w ciągu paru minut wyruszyli na tor. Po przejechaniu pierwszego okrążenia na czele znalazł się Gabriele Tarquini, jednak po chwili z tego miejsca strącił go Yvan Muller z czasem 1:22,980. Dalej plasowali się Tiago Monteiro, Kristian Poulsen, Robert Dahlgren, Carlos Bueno, Freddy Barth i Michel Nykjaer. Robert Huff znajdował się dopiero na dziesiątej pozycji, a Alain Menu na trzynastej, która nie zapewniała mu awansu do Q2.

    Większość kierowców po jednym pomiarowym kółku zjechała do alei serwisowej. Na torze został Tom Coronel, który poprawił swój rezultat i awansował na P3. Holender był 0,1s szybszy od lidera po przejechaniu drugiego sektora, jednak w trzecim stracił całą przewagą. Natomiast na pierwsze miejsce wkrótce wskoczył niezależny kierowca BMW – Poulsen, ustanawiając rezultat 1:22,925. Jego czas szybko poprawił Monteiro na 1:22,869, głównie dzięki rekordowi w ostatnim sektorze. W międzyczasie Huff przesunął się na siódmą pozycję.

    Tuż za Brytyjczykiem znalazł się Freddy Barth, który chwilę wcześniej zaliczył niegroźną wizytę na poboczu. Na niewiele ponad 6 minut przed zakończeniem Q1 aleję serwisową opuścił Menu, znajdujący się na P15. Szwajcar jednak zdołał poprawić swój wynik i przesunął się na siódmą pozycję, a dwie lokaty niżej plasował się Huff. Na ostatnie przejazdy nie wyjechali w ogóle Monteiro, Poulsen, Bueno i Tarquini, którzy plasowali się w czołowej piątce.

    W końcówce sesji Dahlgren i Nykjaer awansowali przed Huffa, wyrzucając na ten moment Brytyjczyka z Q2. Następnie Engstler z rekordem pierwszego sektora awansował na czwartą lokatę, a tymczasem Huff utrzymał nerwy na wodzy i przesunął się na piąte miejsce, zapewniając sobie udział w finałowej sesji kwalifikacyjnej. Jednakże jego kolega z Chevroleta – Menu przeliczył się chcąc zapewne zdobyć P10, zapewniające start z pole position do drugiego wyścigu i został sklasyfikowany na jedenastej pozycji! Wystartuje on z szóstego rzędu, razem z Dahlgrenem, reprezentującym Volvo. Q1 wygrał Monteiro, a z pierwszego pola do jutrzejszego drugiego wyścigu wystartuje Nykjaer. Obok niego ustawi się Barth.

    Q2

    W finałowej sesji znaleźli się Monteiro, Poulsen, Muller, Engstler, Huff, Bueno, Tarquini, Coronel, Barth i Nykjaer. Nad torem zaczął padać lekki deszczyk, który jednak nie miał większego wpływu na rywalizację. Poza Coronelem i Engstlerem wszyscy kierowcy wyjechali od razu i najszybszy czas uzyskał Huff – 1:21,758, o prawie 0,4s przed Mullerem i ponad 0,7s przed Bueno. Tak więc na czele znajdowały się trzy samochody Chevroleta.

    Na czwartym miejscu uplasował się najlepszy z Seatów i niezależnych – Nykjaer, a za nim także startujący w barwach niefabrycznego zespołu Poulsen. Ponad sekundę stracili pozostali kierowcy Seatów: Tarquini, Monteiro i Barth. Na niewiele ponad dwie minuty przed końcem Coronel i Engstler wciąż nie mieli ustanowionych czasów. Kierowcy zaczęli powoli wyjeżdżać na decydujące okrążenia, a w boksie, z niewiadomych przyczyn został Poulsen (wówczas P5) i stracił szansę na poprawę swojego rezultatu.

    Na torze zrobił się spory tłok. Na początku finałowych okrążeń Barth wyleciał z toru, podobne błędy popełniła połowa stawki, najprawdopodobniej z powodu coraz mocniej padającego deszczu. Bueno tymczasem najprawdopodobniej uderzył w bandę i zakończył jazdę na dzisiaj. Warunki pogarszały się, więc wszyscy postanowili powrócić do boksów i nikt nie poprawił już czasów. Z takiego obrotu wydarzeń najbardziej zadowolony był prawdopodobnie zespół Chevroleta, którego trzej kierowcy zajęli czołowe trzy lokaty.

    Z pole position wystartuje Huff, obok niego Muller, natomiast z drugiego rzędu wyruszy sensacyjnie spisujący się Bueno. Czwarte miejsce zajął kierowca niezależny Seata – Nykjaer, pokonując kolegów zespołowych: Tarquini'ego, Monteiro, Coronela i Bartha (miejsca 6-9). Tuż za Nykjaerem na 5 pozycji sklasyfikowany został Poulsen (także niefabryczny zawodnik), a dziesiątkę zamknął Engstler.

    Wyniki kwalifikacji do pierwszego wyścigu
    P.Kierowca Samochód Czas Q1 Czas Q2 
    1.Rob Huff Chevrolet 1:23.059 1:21.758 
    2.Yvan Muller Chevrolet 1:22.980 1:22.147 
    3.Cacá Bueno Chevrolet 1:23.084 1:22.503 
    4.Michel Nykjaer (N) SEAT 1:23.180 1:22.632 
    5.Kristian Poulsen (N) BMW 1:22.925 1:22.678 
    6.Gabriele Tarquini SEAT 1:23.095 1:22.842 
    7.Tiago Monteiro SEAT 1:22.869 1:22.925 
    8.Tom Coronel BMW 1:23.138 1:23.095 
    9.Fredy Barth (N)** SEAT 1:23.172 1:23.338 
    10.Franz Engstler (N)*** BMW 1:23.008 1:31.527 
    11.Alain Menu Chevrolet 1:23.260  
    12.Robert Dahlgren Volvo 1:23.300  
    13.Pepe Oriola (N) SEAT 1:23.343  
    14.Mehdi Bennani (N) BMW 1:23.556  
    15.Darryl O'Young (N)** Chevrolet 1:23.793  
    16.Marchy Lee (N) BMW 1:24.111  
    17.Javier Villa (N) BMW 1:24.268  
    18.Aleksiej Dudukało (N) SEAT 1:24.781  
    19.Yukinori Taniguchi (N) Chervolet 1:25.069  
    20.Fabio Fabiani (N)* BMW 1:29.666  
    * - Nie pokonał minimum kwalifikacyjnego 107%, które wynosiło 1:28.669
    ** - wszystkie czasy kwalifikacyjne skreślone
    *** - czas z Q2 skreślony
    (N) - kierowca niezależny

    Aktualizacja
    Freddy Barth został wykluczony z kwalifikacji za dwukrotne nie zatrzymanie się na obowiązkowe ważenie samochodu i za ścięcie szykany podczas Q1. Szwajcar zajął dziewiąte miejsce w czasówce. Jego kara spowodowała ważną zmianę w kolejności startowej wyścigu nr 2, a mianowicie jego rodak Alain Menu, który był w kwalifikacjach jedenasty, przesunął się na P10 i dzięki temu wystartuje z pole position do tego wyścigu, a obok niego ustawi się pierwotny posiadacz pierwszego pola – Michel Nykjaer.

    Kolejnym ukaranym kierowcą jest Darryl O'Young, którego zespół pracował nad samochodem w warunkach parku zamkniętego i w wyniku decyzji sędziów kierowca z Hong Kongu również został wykluczony z wyników kwalifikacji.
    Dla ułatwienia przewidywań przed jutrzejszym wyścigiem podajemy kolejność startową do obu wyścigów.

    Kolejność startowa do I wyścigu
    P.Kierowca Samochód  
    1.Rob Huff Chevrolet  
    2.Yvan Muller Chevrolet  
    3.Cacá Bueno Chevrolet  
    4.Michel Nykjaer SEAT  
    5.Kristian Poulsen BMW  
    6.Gabriele Tarquini SEAT  
    7.Tiago Monteiro SEAT  
    8.Tom Coronel BMW  
    9.Franz Engstler BMW  
    10.Alain Menu Chevrolet  
    11.Robert Dahlgren Volvo  
    12.Pepe Oriola SEAT  
    13.Mehdi Bennani BMW  
    14.Marchy Lee BMW  
    15.Javier Villa BMW  
    16.Aleksiej Dudukalo SEAT  
    17.Yukinori Taniguchi Chevrolet  
    18.Fabio Fabiani BMW  
    19.Fredy Barth SEAT  
    20.Darryl O'Young Chevrolet  
    Kolejność startowa do II wyścigu
    P.Kierowca Samochód  
    1.Alain Menu Chevrolet  
    2.Michel Nykjaer SEAT  
    3.Tom Coronel BMW  
    4.Gabriele Tarquini SEAT  
    5.Cacá Bueno Chevrolet  
    6.Rob Huff Chevrolet  
    7.Franz Engstler BMW  
    8.Yvan Muller Chevrolet  
    9.Kristian Poulsen BMW  
    10.Tiago Monteiro SEAT  
    11.Robert Dahlgren Volvo  
    12.Pepe Oriola SEAT  
    13.Mehdi Bennani BMW  
    14.Marchy Lee BMW  
    15.Javier Villa BMW  
    16.Aleksiej Dudukalo SEAT  
    17.Yukinori Taniguchi Chevrolet  
    18.Fabio Fabiani BMW  
    19.Fredy Barth SEAT  
    20.Darryl O'Young Chevrolet  

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    wsadders98, 19.03.2011 19:03[!]
    Ale ten Bueno wysoko!
    Simi, 19.03.2011 19:11[!]
    To nie byle jaki kierowca. W Brazylii jest jednym z czołowych zawodników.
    Maraz, 19.03.2011 19:15[!]
    Wiedziałem, że jakiś Chevrolet przejedzie się na próbie zajęcia P10 w Q1, ale liczyłem że to Huff będzie :-P
    Voltare, 19.03.2011 19:37[!]
    Wiem że może to głupio zabrzmi, ale wychodzi na to że według nowych zasad kwalifikacji najkorzystniej wypadł Nykjaer P4 w pierwszym i P1 w drugim wyścigu
    Anderis, 19.03.2011 21:07[!]
    Mam nadzieję, że Huff w tym sezonie zdobędzie mistrzostwo.

    No i trochę coś niewielka konkurencja w tym WTCC się zrobiła. :/
    kovalf1, 19.03.2011 21:38[!]
    Kuje w oczy brak Farfusa i Priaulx'a.
    SkC, 19.03.2011 23:10[!]
    Przejechałem sobie kilka kółek tego toru w Race On i myślę że to będą nudne wyścigi, co w WTCC nie zdarza się często
    Slawregas, 19.03.2011 23:18[!]
    w sumie nie ma Farfusa to może być nudno : /
    gnt3c, 19.03.2011 23:39[!]
    Ale jest Engstler i Safety Car :D

    kovalf1 - słowo, którego używasz pochodzi od kłucia, a nie kucia :D
    damian27, 20.03.2011 07:25[!]
    mój faworyt (Bueno, bo nie ma Farfusa) widzę nawet nie najgorzej. Szkoda że tylko Chevy się ściga ni nie ma zabardzo komu kibicować :P
    Swoją droga ciewake czy widonia jest tak samo liczna jak rok temu (Farfus pochadzi właśnie z tego miasta, w przeciwieństwie do Bueno
    sucharek147, 20.03.2011 09:33[!]
    Dahlgren trochę pechowo, do obydwu wyścigów z P11, ale będę trzymał za niego kciuki, bo wreszcie doczekałem się mojego ukochanego Volvo w WTCC!
    Anderis, 20.03.2011 12:10[!]
    To się Chevroletowi udało.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca