|
|
|
|
|
|
Engstler przerywa dominację Chevroleta w WTCC | |
Franz Engstler wygrał swój pierwszy wyścig w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych, potwierdzając swoją doskonałą dyspozycję od startu, aż do samej mety drugiego wyścigu na torze Oschersleben. Zwycięstwo Niemca jest o tyle bardziej istotne, iż przerwało ono serię 11 kolejnych triumfów dominującego Chevroleta.
Zgodnie z zasadami o odwróceniu kolejności na stracie drugiego wyścigu, Engstler startował z pierwszej pozycji, ale na starcie dał się wyprzedzić Norbertowi Micheliszowi, jednak już w ósmym zakręcie odzyskał prowadzenie po uślizgu BMW Węgra.
W sytuacji, w której jadący później na drugiej pozycji Alain Menu nie próbował atakować, Engstler utrzymywał różnicę sekundy nad Szwajcarem, aby w końcu wpaść na metę z przewagą 0,750 sekundy.
Zaraz za dwójką liderów podążała kolejna para kierowców, Gabriele Tarquini skutecznie powstrzymywał próby ataków ze strony Toma Coronela, a na mecie obu dzieliło tylko 0,031 sek. Zaraz za nimi rozgrywała się zacięta walka między dwoma reprezentantami Chevroleta. Tak samo jak w poprzednich rundach rywalizacja między Robem Huffem a Yvanem Mullerem była gwarantem doskonałej rozrywki.
Huff wygrywał ją wprawdzie od startu, lecz na szóstym kółku został przyblokowany przez Tiago Monteiro na zewnętrznej pierwszego zakrętu, co bezwzględnie wykorzystał Muller przechodząc obok obu kierowców i awansując aż o dwie pozycje – z ósmej na szóstą. Francuz powtórzył ten sam trik kilka okrążeń później, korzystając tym razem na walce Coronela i Michelisza, jednakże Holender zdołał odzyskać swoją pozycję ponownie stawiając Mullera na talerzu Huffa. Brytyjczyk nie był jednak w stanie przeprowadzić skutecznego ataku i ostatecznie musiał zadowolić się szóstym miejscem. Muller zdołał więc zmniejszyć do niego stratę i obecnie w klasyfikacji generalnej obu dzieli różnica 6 punktów.
Robert Dahlgren podążał ciągle za Huffem, jednak nie zdołał rzucić wyzwania kierowcy Chevroleta i ostatecznie Szwed wróci do domu z siódmą pozycją dla Volvo, przed Monteiro, D'Aste oraz Villą.
Engstler, który tydzień temu obchodził swoje 50 urodziny powiedział: „Cóż za fantastyczny dzień! Cudowny! Dziękuję mojemu zespołowi i BMW. Zrobili świetną robotę po mojej kraksie w pierwszym wyścigu i byłem w stanie im się za to odwdzięczyć”.
•WTCC > 2011 > Niemcy 2, Oschersleben - 3,696 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 12 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 15 | 25:05,708 | 25 |
2. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 15 | +0:00,750 | 18 |
3. | 3 | Gabriele Tarquini | | Lukoil - SUNRED | SUNRED SR Leon 1.6T | 15 | +0:02,361 | 15 |
4. | 15 | Tom Coronel | | ROAL Motorsport | BMW 320 TC | 15 | +0:02,392 | 12 |
5. | 1 | Yvan Muller | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 15 | +0:03,117 | 10 |
6. | 2 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 15 | +0:03,816 | 8 |
7. | 30 | Robert Dahlgren | | Polestar Racing | Volvo C30 Drive (1.6T) | 15 | +0:04,310 | 6 |
8. | 18 | Tiago Monteiro | | SUNRED | SUNRED SR Leon 1.6T | 15 | +0:08,762 | 4 |
9. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320 TC | 15 | +0:09,286 | 2 |
10. | 20 | Javier Villa (D,N) | | Proteam Motorsport | BMW 320 TC | 15 | +0:12,352 | 1 |
11. | 9 | Darryl O'Young (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 15 | +0:15,585 | |
12. | 74 | Pepe Oriola (D,N) | | SUNRED | SUNRED SR Leon 1.6T | 15 | +0:17,167 | |
13. | 13 | Ibrahim Okyay (N) | | Borusan Otomotiv Motorsport | BMW 320si | 15 | +0:44,757 | |
14. | 10 | Yukinori Taniguchi (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 15 | +0:47,098 | |
15. | 4 | Aleksiej Dudukało (D,N) | | Lukoil - SUNRED | SEAT Leon TDi | 15 | +1:04,582 | |
16. | 21 | Fabio Fabiani (N) | | Proteam Motorsport | BMW 320si | 15 | +1:30,934 | |
17. | 17 | Michel Nykjaer (N) | | SUNRED | SUNRED SR Leon 1.6T | 11 | 4 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 5 | Norbert Michelisz (N) | | Zengo-Dension Motorsport | BMW 320 TC | 10 | | |
| 7 | Freddy Barth (N) | | SEAT Swiss Racing by SUNRED | SUNRED SR Leon 1.6T | 10 | | |
| 11 | Kristian Poulsen (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 0 | | |
| 25 | Mehdi Bennani (N) | | Proteam Motorsport | BMW 320 TC | 0 | | |
| |
Najszybsze okrążenie: Tom Coronel (BMW C.R.T.) - 1:36,185 na 6 okrążeniu Premia za najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Norbert Michelisz (BMW C.R.T.) +1 pkt. Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca, D - debiutant Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Źródło: autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|