F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Yvan Muller niezadowolony z niespójnego systemu karania
    Karol Piątek, 25 wrze?nia 2012<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Urzędujący Mistrz Świata Samochodów Turystycznych, Yvan Muller, skrytykował pracę sędziów po otrzymaniu kary przejazdu przez boksy w trakcie drugiego wyścigu na torze Sonoma Raceway. W jej efekcie, Francuz stracił przewagę w klasyfikacji i ma tyle samo punktów co jego partner z zespołu, Rob Huff.

    Muller wygrał pierwszy wyścig, a w drugim jeszcze przed pierwszym zakrętem przebił się z 8 na 5 lokatę. Na piątym okrążeniu zajmował już drugą pozycję i gonił Franza Engstlera w BMW, jednak błąd kierowcy Chevroleta doprowadził do kolizji obu zawodników. W efekcie starcia, Niemiec spadł na 10 pozycję, a Muller został ukarany przejazdem przez aleję serwisową. Warto dodać, że jest to już druga taka kara dla Francuza w tym sezonie. Wcześniej został ukarany na Slovakiaringu po zderzeniu z samochodem Norberta Michelisza.

    „Ten weekend był dobry, ponieważ byłem najszybszy na torze i wygrałem pierwszy wyścig. Mimo to był również zły ze względu na rezultat drugiego i punktów jakie w nim straciłem” – powiedział Muller w rozmowie z TouringCarTimes. „Jednak już od momentu dołączenia do mistrzostw powinienem wiedzieć, że wszystko jest robione aby nie pozwolić komuś na wyrobienie sobie znacznej przewagi w punktacji. W momencie, w którym lider popełnia nawet mały błąd, cena jest naprawdę wysoka. To nie pierwszy raz i z pewnością nie ostatni”.

    Muller w sarkastyczny sposób zaakceptował otrzymaną karę. „Mogę pokazać zdjęcia z wielu incydentów takich jak ten, które nie były w ogóle karane. Choć powinienem wiedzieć, że w moim położeniu są, więc jest to moja wina. Powinienem o tym pamiętać i być bardziej ostrożnym. W pierwszym wyścigu na Monzy, ktoś uderzył we mnie, zaliczyłem poślizg przy prędkości 200km/h i nikt nie został ukarany. Z kolei w tym wyścigu, D'Aste został potraktowany w ten sposób, więc dlaczego Bennani nie został ukarany? Ok, Bennani odpadł, ale przedtem przejechał jeszcze cztery okrążenia. W moim przypadku, werdykt pojawił się już na pierwszym okrążeniu po zjeździe samochodu bezpieczeństwa. Przepisy nie są jednakowe, nie przejmują się Bennanim, a ja miałem za dużą przewagę”.

    Następnym występem Yvana Mullera, będzie Rajd Francji, zaliczany do Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC). Francuz pojedzie dla zespołu Prodrive, za kierownicą Mini. „Mam nadzieję cieszyć się tym rajdem, przynajmniej nie jestem niebezpieczny dla innych, więc miejmy nadzieję, że sędziowie zostawią mnie w spokoju”.

    Rozważając wszystkie możliwości na sezon 2013, kiedy to Chevrolet wycofa swój fabryczny zespół, Muller przyznał, że rajdy to jedna z opcji. „Jeśli ktoś zaproponuje coś konkretnego, będę szczęśliwy i zadowolony, ale nie jestem na tym samym poziomie w rajdach co w samochodach turystycznych. Choć myślę, że mogę być. Po takich rzeczach jak w niedzielę, nie mam motywacji, aby tutaj wracać. Jeszcze nie wiem co będzie w przyszłym roku. Będę musiał to przemyśleć”.

    Źródło: touringcartimes.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    marrcus, 25.09.2012 14:04[!]
    przy sędziach w formule to y sie dopiero załamał
    Mr President, 25.09.2012 20:36[!]
    Niestety Yvan ma rację w całej rozciągłości. Wygranie ośmiu rund to wielkie osiągnięcie i wyrównanie rekordu z poprzedniego roku. Na Sonoma Raceway to był bardziej błąd Engstlera, który nie trzymał wewnętrznej. Niby po co mistrz świata miał atakować Niemca, kiedy jechał na świetnym drugim miejscu, mając za sobą Huffa?
    To prawda, iż bardzo trudno zdominować mistrzostwa jak Chevrolet. Przez nakładanie balastu i odwracanie kolejności kwalifikacji z Q2 trzeba naprawdę dużej przewagi w osiągach, aby wygrywać oba wyścigi w czasie podwójnej rundy. Naprawdę będzie wielka szkoda, jeśli mistrzostw nie wygra najlepszy kierowca w stawce.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca