F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Lopez zgarnia pole position na otwarcie sezonu (akt.)
    Paweł Zając, 12 kwietnia 2014<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Jose Maria Lopez w Citroenie C-Elysee okazał się najszybszy podczas sesji kwalifikacyjnej Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na ulicznym torze w Marakeszu.

    Citreon od samego początku dyktował tempo i bez większych problemów cała trójka francuskiego producenta przeszła przez pierwsze dwie części czasówki. W Q3 najszybszy był Lopez, który pokonał jedno okrążenie z czasem 1: 43,730s.

    Drugi był Yvan Muller ze stratą 0,018s, jednak Francuz może stracić tę pozycję, gdyż podczas swojego okrążenia przyciął jedną z szykan i znalazł się wszystkimi czterema kołami poza torem. Trzeci był Loeb, który stracił ponad jedną dziesiątą do Argentyńczyka.

    W kwalifikacjach przewaga francuskiej ekipy nie była już tak duża jak w treningach, jednak czwarty Tom Chilton i tak był ponad sekundę z tyłu i nie miał większych szans na nawiązanie walki z kierowcami Citroena. Ostatnim zawodnikiem, któremu udało się wejść do Q3 był kolejny z zawodników Chevroleta, Dusan Borkovic. Serb nie ustanowił jednak czasu, gdyż nie do końca zrozumiał nowy system rozgrywania Q3 – jednego pomiarowego okrążenia i pojawił się na torze, kiedy Chilton był jeszcze na rozgrzewkowym kółku. Sędziowie pokazali mu od razu czarną flagę i ściągnęli go do alei serwisowej.

    Szóstemu Rene Munnichowi zabrakło pół sekundy, aby przejść do Q3. Najlepsza z Hond, prowadzona przez Tiago Monteiro, uplasowała się na siódmej pozycji, ze startą ponad dwóch sekund do najszybszego w Q2 Loeba i trzech dziesiątych to Chevroleta ekipy Munnich Motorsport. Czołową dziesiątkę uzupełnili Norbert Michelisz, Mehdi Bennani oraz Tom Coronel, który wystartuje z pierwszego pola w drugim wyścigu.

    Warto dodać, że z powodu kraksy w drugim treningu na torze nie pojawili się Gabriele Tarquini i Gianni Morbidelli. Honda poinformowała już, że uszkodzonego podwozia nie da się naprawić i drugi samochód nie pojawi się w wyścigu, natomiast Munnich Motorsport jeszcze walczy z autem Morbidelliego.

    Aktualizacja: Sędziowie uznali, że Yvan Muller faktycznie dopuścił się przewinienia przycinając szykanę w Q3 i anulowali jego czas. Francuz spadł przez to na czwarte pole startowe, a zyskali na tym Loeb i Chilton, którzy wystartują z kolejno drugiej i trzeciej pozycji.


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Anderis, 12.04.2014 16:31[!]
    Widać, że i WTCC ma swojego Mercedesa.
    Luca, 12.04.2014 17:00[!]
    I w dodatku i przy jednym i przy drugim dłubał RK :D
    nicker007, 12.04.2014 18:08[!]
    Taki zawodnik, który prawie w ostatniej chwili się pojawił i walczy z 4 krotnym mistrzem :D
    Widać, że Mullerowi rywalizacja nie sprzyja, bo popełnia błędy. Liczę na Seba, może jakaś niespodzianka już w debiucie...:D
    matinson, 12.04.2014 19:14[!]
    Sytuacja prawie nie zmieniła się od zeszłego roku : Chevrolet na czele, Honda za nim, no i Łada na końcu. Tylko, że Citroen o sekunde z przodu. Rene Munnich jaka forma :D Jutro zapowiadają się niesamowite wyścigi :)
    Kojag, 12.04.2014 20:04[!]
    Jose Maria Lopez tylko potwierdza swój niewykorzystany potencjał. Warto przypomnieć, że to akurat on najwięcej stracił na tym, że USF1 upadło...
    woodywoods, 12.04.2014 20:19[!]
    Mnie za to interesuje, co się stało z Valente'em w Q2, skoro tak dobrze jeździł na treningach i w Q1.
    Kamikadze2000, 12.04.2014 20:19[!]
    Tak jak Mercedes, Citroen odpowiednio przygotował się do rewolucji. No i teraz zbierają profity. Muller ma nosa do foteli wyścigowych... ;)
    Gahu18, 12.04.2014 23:19[!]
    Kwalifikacje przebiegaly tak jak sie spodziewalem(moze z wyjatkiem dostania sie Borkovica fo q3)Roznica jest wieksza niz myslalem i szczerze watpie aby zmniejszyla sie jakos znaczaca w kilku kolejnych rundach.Najbardziej zaskoczyla i troche zasmucila mnie tak slaba postawa Hondy...Zeby marka ktora tak kojarzy sie z wyscigami i ma takie sukcesy w motorsporcie radzila sobie tak slabo w tej serii...
    marios76, 13.04.2014 00:46[!]
    @Gahu18 Dobrze, że wyścig jest na 60 kilometrów.... jakby był dłuższy,to były by dublowania :P
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca