F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    Citroen ogłosił długoterminowe zaangażowanie w WRC
    Nataniel Piórkowski, 19 listopada 2015<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

    Citroen podjął decyzję o wycofaniu się ze startów w przyszłorocznym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata, poświęcając swe zasoby przygotowaniu zupełnie nowej konstrukcji na sezon 2017.

    Wiadomo już, iż francuski koncern zrezygnuje ze startów w WTCC po 2016 roku. W trakcie przyszłorocznej kampanii, kierowcami Citroena w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych będą Jose Maria Lopez oraz Yvan Muller. Z kolei ikona sportów motorowych – Sebastien Loeb skoncentruje się w pełni na pracy dla Peugeot Sport oraz przygotowaniach do występu w Rajdzie Dakar.

    Dyrektor wykonawcza Citroena – Linda Jackson powiedziała: „Rajdy to fascynujący sport, który stanowi test osiągów, niezawodności oraz solidności samochodów oraz kierowców na tle przepięknej scenerii. WRC zwiększa liczbę transmisji na żywo w telewizji oraz dodało Rajd Chin do kalendarza na sezon 2016. W 2017 roku pojawi się nowa generacja samochodów, która powinna okazać się niezwykle atrakcyjna. Zbiegnie się to w czasie z odnowieniem naszego zaangażowania”.

    „Pragniemy być jak najlepiej przygotowani do napisania nowego rozdziału w naszej historii. Biorąc pod uwagę bogate dziedzictwo naszej marki, wyzwanie to musi być ambitne. Będziemy jednak skromni w naszym podejściu, starając się krok po kroku realizować cele, jakie zaprowadzą nas na sam szczyt”.

    Szef Citroen Racing – Yves Matton zaznaczył: „Nigdy nie ukrywaliśmy naszego zainteresowania zmianami w przepisach WRC na sezon 2017. Cały nasz zespół jest niesamowicie zmotywowany czekającym na nas wyzwaniem. Doceniamy to, że dzięki otrzymanej wolności regulaminowej samochody staną się bardziej spektakularne. Cieszy nas również fakt, że będziemy mieli możliwość ponownego wykorzystania prac rozwojowych dokonanych przy silniku C-Elysee z WTCC”.

    „Mając na uwadze efektywne zarządzanie naszymi zasobami, zdecydowaliśmy się skierować całe nasze zainteresowanie na projektowanie oraz rozwój nowego samochodu WRC. Dlatego też Citroen nie będzie rywalizował w przyszłorocznym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata ze swoją ekipą roboczą. Będziemy oczywiście bacznie obserwować WRC, zarówno w kontekście organizacji mistrzostw FIA Junior WRC jak i programu WRC2 Quentina Gilberta, tegorocznego mistrza JWRC” – dodał.

    Citroen kończy współpracę z Ostbergiem, negocjuje z Meeke'em

    Jednocześnie Citroen poinformował o zakończeniu współpracy z Madsem Ostbergiem, zaznaczając przy tym, iż nadal prowadzi negocjacje na temat przedłużenia umowy z Krisem Meeke'em.

    „Mads pragnął realizować w przyszłym sezonie pełny program WRC. Nie byliśmy mu go w stanie zaoferować. Obecnie prowadzimy rozmowy z Krisem Meeke'em” – potwierdził rzecznik Citroena.

    Odnosząc się do planów związanych z przyszłorocznym sezonem WRC, rzecznik francuskiej firmy przyznał: „Myślimy o startach w kilku rajdach, ale to wszystko, o czym mogę w tej chwili powiedzieć. Nic nie zostało jeszcze postanowione i jest zbyt wcześnie, by prowadzić na ten temat większe rozmowy. Z całą pewnością nie będzie to jednak model jaki zastosowaliśmy w 2006 roku” – zaznaczył w trakcie rozmowy z magazynem Autosport, odnosząc się do programu realizowanego ze współpracą z Kronos Racing.

    Możliwe więc, iż Meeke zrealizuje częściowy program startów w WRC, jednocześnie pomagając w rozwoju samochodu na sezon 2017. Za przygotowanie auta w trakcie przyszłorocznych występów mogłaby odpowiadać prywatna ekipa (najczęściej w tym kontekście wymienia się obecnie PH Sport), która otrzymywałaby jednak znaczące wsparcie ze strony Citroen Racing.

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    mr_bean2000, 19.11.2015 16:38[!]
    interesujące
    michal2111, 19.11.2015 17:52[!]
    Dość szokujące dla mnie, ale bardzo cieszy mnie fakt, iż Citroen wciąż wykazuje zainteresowanie i pokłada nadzieje w swój program w WRC. Szkoda, że nie będzie ich za rok, ale wrócą w 2017 i mam nadzieję, że strącą Volkswagena z piedestału. Nieważne w jakim składzie.
    woodywoods, 19.11.2015 17:56[!]
    nieźle, nie spodziewałem się jednak, że w WTCC ograniczą się do 2-óch aut. Może team Loeba wystawi drugie, o ile też sie nie zwinie. Mimo wszystko ucieszy się z tego Honda bo będzie miała, przy mniejszym zaangażowaniu Citroena, większe szanse na walkę o mistrzostwo; chyba, że znowu pałeczkę przejmie Volvo a japończycy zostaną na lodzie... :/
    A tak btw to w WRC na 2017 fabryczna ekipa mogłaby zatrudnić RK :)
    piwo, 19.11.2015 20:27[!]
    szkoda troche ze zmneisjzaja zaangazowanie w sport, no ale coz. kazdy tnie koszta gdzie moze. widze ze jak w danej dyscyplinie sa juz dwa konkurencyjne teamy to juz za ciasno bo nie kazdy mzoe byc pierwszy :) chyba najlepiej by bylo jakby kazda firma miala dla siebie osobna dyscypline by moc byc pierwsza i czerpac z tego bonifikaty marketingowe :)
    marvin, 20.11.2015 11:04[!]
    Czyli majstra w 2016 znowu zgarnie VW. Może w ogóle niech sobie wszyscy odpuszczą nadchodzący sezon, bo szkoda czasu będzie to oglądać.
    Adakar, 21.11.2015 11:00[!]
    Pisalem o tym juz na poczatku tego sezonu, ze Citroen wyciaga wtyczke z WRC obsadzajac takich srednich kierowcow w kokpitach (bo nie musial im placic pensji).

    w WTCC beda tylko dwa fabryczne Citroeny, dwa kolejne wystawi pewnie Loeb Racing. Bennani jednego pewnie dalej poprowadzi i moze Ma Quin Hua czy jak on tam ma ... :)

    Loeb probuje kolejnej dyscypliny czyli rajdow dlugodystansowych. Pewnie na rok zniknie, bo tegoroczny Dakar to przygrywka do wystepu w 2017 roku. W 2016 zaliczy moze caly cykl w Pugu w cyklu MŚ
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca