F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Alex Zanardi na pole position w Brnie
    Konrad Házi, 14 czerwca 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Kwalifikacje do pierwszego wyścigu WTCC w Brnie wygrał Alex Zanardi za kierownicą fabrycznego BMW, schodząc jako jedyny z czasem poniżej dwóch minut i dziewięciu sekund.

    Włoch zapewnił sobie pole position rzutem na taśmę, będąc ostatnim kierowcą, który ustanowił czas po pojawieniu się flagi w biało-czarną szachownicę. Wraz z nim w pierwszej linii ustawi się Alain Menu, a z drugiego rzędu wystartuje kolejna kombinacja kierowców BMW i Chevroleta – Felix Porteiro oraz Robert Huff.

    Sesja rozpoczęła się punktualnie o godzinie 15:00 i od razu większość kierowców wyjechała na tor. Sesja trwała tym razem trzydzieści minut, ponieważ kierowcy ścigali się na normalnym torze, a jedynie kwalifikacje na torach ulicznych trwają 45 minut. Jako pierwszy czas (2:11,546) ustanowił Tiago Monteiro (Seat).

    Pozostali kierowcy fabrycznych zespołów BMW nie wypadli dziś najlepiej. Jorg Muller na 18 minut przed końcem wypadł z toru i zakopał się w żwirze, co spowodowało wywieszenie na kilka minut czerwonej flagi. Natomiast Augusto Farfus i Andy Priaulx walczyli o pozycje w okolicach dziesiątego miejsca z również nienajlepiej spisującymi się dziś kierowcami Seata.

    Pozytywnie zaskoczyły dziś kierowcy Chevroleta – Menu i Huff, a także James Thompson za kierownicą Hondy. Kierowcy ci przez cały czas trwania sesji walczyli ze sobą oraz Alexem Zanardim o pierwsze pole startowe, a momentami różnice pomiędzy nimi były naprawdę niewielkie.

    Na dziesięć minut przed końcem kwalifikacji wielu kierowców zjechało do boksów, by przygotować się do ostatniego przejazdu, przez co sytuacja na torze uspokoiła się i można powiedzieć, że powiało trochę nudą. Dopiero na pięć minut przed końcem kierowcy zaczęli wyjeżdżać na tor, by zdążyć wykonać jeszcze jedno lub dwa mierzone okrążenia, ponieważ okrążenie wyjazdowe trwa tu ponad dwie i pół minuty. Wtedy też po raz ostatni zaatakował Zanardi, przeskakując z szóstego na pierwsze miejsce.

    Z kierowców niezależnych najlepiej wypadł dziś Sergio Hernandez za kierownicą BMW, wyprzedzając Pierre-Yves Corthalsa i Franza Engstlera. Warto jeszcze przypomnieć, że tak jak w poprzednich wyścigach Łady znowu nie będą liczyły się w walce o punkty, ze względu na brak zgodności z regulaminem technicznym.

    Dzisiejsze kwalifikacje miały bardzo spokojny, a wręcz monotonny przebieg. Mimo, iż nad torem niebo było zachmurzone, nawierzchnia cały czas pozostawała sucha. Jedynym większym incydentem było właśnie wypadnięcie z toru w 12 minucie Jorga Mullera. Z pozostałych kierowców drobne problemy mieli jedynie Jaap Van Lagen i Ibrahim Okyay.

    Sesja rozgrzewkowa odbędzie się jutro o godzinie 9:00, a wyścigi zostaną rozegrane o 12:20 i 15:30. Będzie można obejrzeć je na żywo na antenie Eurosportu.

    Wyniki kwalifikacji na torze w Brnie (5,403 km)
    P.Kierowca Flaga Samochód Czas okr. Strata Okr.
    1.Alessandro Zanardi BMW 320si 2:08,913   9
    2.Alain Menu Chevrolet Lacetti 2:09,039 +0,126 9
    3.Felix Porteiro BMW 320si 2:09,100 +0,187 9
    4.Robert Huff Chevrolet Lacetti 2:09,104 +0,191 9
    5.Gabriele Tarquini SEAT Leon TDI 2:09,499 +0,586 8
    6.Tiago Monteiro SEAT Leon TDI 2:09,656 +0,743 9
    7.James Thompson Honda Accord Euro R 2:09,763 +0,850 10
    8.Augusto Farfus BMW 320si 2:09,801 +0,888 10
    9.Jordi Gene SEAT Leon TDI 2:09,809 +0,896 8
    10.Andy Priaulx BMW 320si 2:10,093 +1,180 9
    11.Yvan Muller SEAT Leon TDI 2:10,285 +1,372 9
    12.Nicola Larini Chevrolet Lacetti 2:10,324 +1,411 8
    13.Sergio Hernandez* BMW 320si 2:10,341 +1,428 9
    14.Rickard Rydell SEAT Leon TDI 2:10,350 +1,437 8
    15.Tom Coronel SEAT Leon 2:10,482 +1,569 9
    16.Pierre-Yves Corthals* SEAT Leon 2:10,597 +1,684 10
    17.Jorg Muller BMW 320si 2:10,675 +1,762 3
    18.Franz Engstler* BMW 320si 2:11,123 +2,210 11
    19.Michal Matejovsky* SEAT Leon 2:11,232 +2,319 12
    20.Olivier Tielemans* BMW 320si 2:11,435 +2,522 11
    21.Stefano D'Aste* BMW 320si 2:11,683 +2,770 10
    22.Andrei Romanov* BMW 320si 2:12,047 +3,134 10
    23.Jaap Van Lagen* Łada 110 2:12,144 +3,231 10
    24.Ibrahim Okyay* BMW 320si 2:12,869 +3,956 13
    25.Viktor Shapovalov* Łada 110 2:13,754 +4,841 11
    26.Alexander Lvov* Honda Accord Euro R 2:14,527 +5,614 12
    Nie uzyskał minimum kwalifikacyjnego (2:17.936)
    1.Andrey Smetsky*  Honda Accord Euro R 2:18,472   10
    * - kierowcy niezależni

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    tolo, 14.06.2008 23:19[!]
    Podziwiam takich ludzi jak on. Brawo Alex!
    Filo_M-ce, 15.06.2008 10:11[!]
    Niewiem, może nie na miejscu pytanie ale mnie to ciekawi... Jak u niego od strony technicznej wygląda jazda takim samochodem wyścigowym? Wie ktoś?
    Witek, 15.06.2008 12:09[!]
    Z tego, co wiem, to za pomocą specjalnych pasów przymocowany jest do fotela kierowcy, natomiast do ocalałych fragmentów nóg ma przymocowane sportowe specjalne protezy, które są sprzężone z pedałami, natomiast ma też sprzęgło i gaz przy kierownicy. Tak było przynajmniej na początku jego kariery w WTCC po wypadku. Gdzieś czytałem, że takie rozwiązanie, jak opisałem, stosował na początku, a potem przeszedł na sterowanie gazem i całą resztą z kierownicy. Aczkolwiek bardziej skłaniam się ku tej pierwszej wersji. Mimo wszystko niezręcznie nieco o tym wszystkim pisać.
    Filo_M-ce, 15.06.2008 15:05[!]
    No może nie na miejscu trochę pytanie, ale już teraz wiem, dzięki... A tego człowieka trzeba poprostu podziwiać, nie poddał się mimo tego że o mało co nie zginął, i jeszcze wygrywa. Naprawdę wielki szacunek. Niejeden by nie był wstanie nawet do cywilnego auta wsiąść, a co dopiero sie ścigać...
    tolo, 15.06.2008 17:14[!]
    Wygrał pierwszy wyścig a w drugim był 2. po starcie z 8. miejsca! Fantastycznie, prawdziwy mistrz i niesamowity kierowca wyścigowy! Aż ciężko uwierzyć!
    Filo_M-ce, 15.06.2008 18:49[!]
    Gdyby nie leciutkie problemy na początku albo gdyby dystans był dłuższy o 1 okrążenie to by wygrał! Przecież już prawie łyknął Tarquiniego, niestety tor jazdy mu nie sprzyjał w tym momencie :(
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca