F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Farfus wygrywa pierwszy wyścig w Oschersleben
    Konrad Házi, 31 sierpnia 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Augusto Farfus za kierownicą BMW wygrał pierwszy z dwóch dzisiejszych wyścigów Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) na torze w Oschersleben. Podium dopełnili kierowcy Chevroleta – Robert Huff i Alain Menu.

    Z pole position do pierwszego wyścigu, rozpoczynanego ze startu lotnego, wystartował Huff. Brytyjczyk nie miał jednak szczęścia na starcie i stracił kilka pozycji po kontakcie z Tarquinim. Pecha na starcie miał też Nicola Larini, który znalazł się w miejscu, w którym nie powinien i po uderzeniu z tyłu wykręcił bączka. Na starcie najwięcej zyskał startujący z szóstej pozycji Farfus, obejmując w drugim zakręcie prowadzenie, którego nie oddał już do końca. Najszybsze okrążenie należy również do Brazylijczyka, a wykręcił on czas 1:36,699.

    Na pierwszym okrążeniu w stawce było bardzo ciasno, jednak obyło się bez większych incydentów. Chevrolety od samego początku toczyły zacięty bój z Seatami, a BMW były tym razem – z wyjątkiem Farfusa – wyraźnie z tyłu. Na drugim okrążeniu w jednym z szybkich łuków uderzony w bok został Jorg Muller i z impetem wypadł z toru. Co ciekawe, przegapił to realizator i przez długi czas nie wiadomo było w ogóle, kto wypadł. Niemiec nie uderzył jednak w bandę i powrócił na tor, ale musiał zjechać do boksów, przez co jego strata urosła do trzech okrążeń. Podobnie było również z Franzem Engstlerem, jednak ten miał już mniej szczęścia i nie powrócił na tor.

    Po kilku okrążeniach stawka podzieliła się na grupy, jednak wciąż mogliśmy emocjonować się walką na torze. Walka o pozycje na podium trwała do piątego okrążenia, kiedy to Menu wyprzedził Tarquiniego i zaczął mu szybko odjeżdżać. Walka toczyła się za to w środku stawki, zwłaszcza o ósmą pozycję, dającą pole position do drugiego wyścigu. Największym przegranym tej walki był Andy Priaulx, który po kolizji z Coronelem wypadł z toru i uderzył prawą stroną w betonową ścianę. Uszkodzeniu uległo zawieszenie i to był dla Brytyjczyka koniec wyścigu. Nie był z tego zadowolony szef ekipy BMW, który posłał przez radio kilka gorzkich słów.

    Przez kolejne dwa okrążenia było trochę spokoju, a na dziesiątym kółku kierowcy znów postanowili narobić kurzu, gdy Corthals wypchnął Jamesa Thompsona z toru, a ten powracając o mały włos, nie zderzył się z Huismanem. Ten szaleńczy atak nie opłacił się Corthalsowi, który na następnym okrążeniu musiał zwolnić z powodu awarii i zjechać do boksów. Kilka ładnych ataków zaprezentował również Alex Zanardi, jednak niewiele mu to dało, bo zajął dopiero 12 pozycję. Wśród kierowców niezależnych najlepszy był Stefano D'Aste, który ukończył wyścig na 9 pozycji i niewiele zabrakło, a mógłby wystartować z pole position do drugiego wyścigu.

    Podsumowując, był to ciekawy wyścig pełen emocji i walki na torze. Pojawiło się też dziś kilku kierowców debiutujących w WTCC z takich krajów, jak Chorwacja czy Bułgaria. Drugi wyścig zaczyna się o 15:50 i będzie można go obejrzeć na głównym kanale Eurosportu.

    WTCC > 2008 > Niemcy 1, Oschersleben - 3,696 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si1422:43,76410
    2. 7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti14+0:07,6398
    3. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti14+0:13,7546
    4. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI14+0:15,5375
    5. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI14+0:17,9134
    6. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI14+0:18,2623
    7. 20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI14+0:18,6802
    8. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si14+0:18,8251
    9. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si14+0:19,245
    10. 31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si14+0:20,847
    11. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI14+0:32,692
    12. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si14+0:33,013
    13. 78Marin Colak (N)SUNRED EngineeringSeat Leon TFSI14+0:34,785
    14. 29Jaap van Lagen (N)Russian Bears MotorsportLada 11014+0:35,091
    15. 15James ThompsonN. TechnologyHonda Accord Euro R14+0:36,123
    16. 49Duncan HuismanWiechers-SportBMW 320si14+0:36,287
    17. 43Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si14+0:36,951
    18. 60Kristian Poulsen (N)Poulsen MotorsportBMW 320si14+0:38,830
    19. 13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si14+0:43,270
    20. 28Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportLada 11014+0:45,189
    21. 45George Tanev (N)Petrol GT Racing TeamBMW 320si14+0:49,139
    22. 16Olivier Tielemans (N)Wiechers-SportBMW 320si14+1:04,067
    23. 62Aytac Biter (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si14+1:06,836
    24. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI14+1:53,772
    25. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI113 okr.
    26. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si113 okr.
    Niesklasyfikowani
    1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si7
    42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si2
    6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti0
    Pole position: Robert Huff (Chevrolet) - 1:35,675
    Najszybsze okrążenie: Augusto Farfus (BMW) - 1:36,699 na 4 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Maly-boy, 31.08.2008 16:31[!]
    a dlaczego nie było na stronie wyników kwalifikacji ??
    Maraz, 31.08.2008 16:54[!]
    Po prostu nie miał kto wczoraj napisać.
    barteks2, 31.08.2008 19:41[!]
    Szkoda, że Priaulx wyleciał, bo prawdopodobnie startowałby z pole position do drugiego wyścigu...
    gnt3c, 31.08.2008 20:02[!]
    Jakby mnie tak Coronel potraktował jak Priaulx'a to bym go w boksie poczęstował lewym sierpowym...co za ołek...
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca