F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Subaru może wkrótce dołączyć do mistrzostw
    Mariusz Karolak, 11 wrze?nia 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Subaru może być kolejnym producentem, który zaangażuje się w mistrzostwa FIA World Touring Car Championship. Według źródeł niemieckiej gazety Motorsport Aktuell, japońska firma planuje jednoczesne starty w WTCC oraz kontynuację programu rajdowego FIA World Rally Championship. Wynika to zapewne z faktu, że samochody WTCC mają być jeszcze bardziej zbliżone do aut startujących w rajdach WRC.

    Program rajdowych startów Subaru w tym roku jest dosyć niepomyślny. Ich kierowcami są Chris Atkinson i Peter Solberg, jednak żaden nie zapewnił jeszcze swemu zespołowi zwycięstwa w tym roku. Pierwszy z nich jest obecnie czwarty w klasyfikacji, a drugi szósty.

    Poprzednio starty w rajdach oznaczały zakaz uczestnictwa w wyścigach samochodów turystycznych. Jednakże teraz, kiedy WTCC i WRC poza kilkoma wyjątkami mają mieć wspólne przepisy techniczne, sprawy mogą przybrać inny obrót, a Subaru może być pierwszą marką, która się zdecyduje na starty w WRC i WTCC. Doniesienia Motorsport Aktuell sugerują, że reprezentanci tej firmy wybierają się na rundę WTCC w Japonii, aby rozważyć wszelkie możliwości.

    Z zespołem Subaru związana jest też firma Prodrive, która należy do Davida Richardsa. Prodrive był zespołem zgłoszonym do mistrzostw Formuły 1 na ten sezon, ale ostatecznie zrezygnował ze startów.

    Źródło: TouringCarTimes.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    barteks2, 11.09.2008 15:31[!]
    To by było ciekawe!

    I znów ludzie będą mieli powód, żeby nazywać wyścigi - rajdami ;-)
    Mexi, 11.09.2008 15:32[!]
    W takim razie w WTCC będzie napęd 4x4? No bo to chyba "podstawowa" rzecz która rozni WTCC od WRC
    paolo, 11.09.2008 15:40[!]
    Niezłe brednie. S2000 jeździ już drugi rok i jakoś nikt do WTCC się nie pcha. Jeśli nowym WRC będzie s2000+ to żaden element wspólny nie pozostanie. Obecnie dziennikarzynom wydaje się, że silnik atmosferyczny to już ten sam samochód. s2000 ma napęd na cztery koła czyli trzy dyfry z resztą standardowe Sadeva (x track od tego roku też jest dozwolony) itd. Zawieszenie wyścigowe i rajdowe to dwa różne światy. Silnik będzie z turbo. Przepraszam gdzie to zbliżenie? To już stare Kit Cary miały bliżej do WTCC ale jakoś ani Renault ani Peugeot ani Citroen nie biorą się za wyścigi. Najśmieszniejsze jest to, że nie ma wyścigówki/rajdówki subaru bez turbo. Trzeba mieć nierówno pod sufitem (albo niewiele) żeby taki artykuł spłodzić. Wstawka o prodrive i F1 też wesoła. Ludzie przecież prodrive do wyścigów przygotowywał ferrari, obecnie jest właścicielem Aston Martina, a w F1 miał używać McLarenów. Co to ma wspólnego z subaru?
    Teliss, 11.09.2008 15:46[!]
    Prodrive kieruje zespołem wrc subaru.
    paolo, 11.09.2008 16:31[!]
    @Teliss Nie kieruje. Tworzy. Budują auta od podstaw od początku rajdowego programu subaru. Dla mnie prodrive = impreza wrc od zawsze czyli od czasów Colina tyle że Richards ma większe ambicje i prodrive nie ogranicza się do jednego projektu. Prodrive jako SWRT tworzy (od kilku lat bez powodzenia, wcześniej bywało lepiej) WRC według obecnej specyfikacji. Nową imprezę zwaną lanosem zaprezentowali kilka miesięcy temu w Grecji.To wciąż 2.0T 4x4 aktywny centralny dyfer i inne rzeczy (dużo carbonu) zabronione według projektów nowego regulaminu. O S2000 to oni słyszeli ale jak na razie to wszystko. Bardziej sensacyjny i sensowny byłby news o ferrari w WTCC. W końcu to fiat jako pierwszy wypuścił na trasy punto trzy lata temu (ME dla Basso) i jakoś do dzisiaj abartha w WTCC nie widzieli. Moim zdaniem tego typu zmyślone newsy (naciągane to mało powiedziane) nie powinny być tłumaczone. Ktoś coś napisał bez większego sensu a inni tłumaczą. Wychodzi z tego tylko żenująca papka.
    Saruto, 11.09.2008 16:32[!]
    hmm... i to ponad 10 lat już chyba ;)
    Paolo dobrze poinformowany jesteś, widocznie na rajdach się poprostu nie znasz i możesz tego nie wiedzieć :)
    paolo, 11.09.2008 17:37[!]
    @saruto Oświeć mnie z łaski twojej wielkiej :)
    TobaccoBoy, 11.09.2008 19:19[!]
    Problem w tym, iż są plany uruchomienia w 2010 klasy 4x4 oraz zmian w obecnym regulaminie technicznym (zwłaszcza zakresie możliwych modyfikacji nadwozia oraz silnika), a FH od roku pracuje nad następną ewolucją Imprezy. Budowa kilku tysięcy maszyn pod inne przepisy (S2000, jeden napęd) nie byłaby jakimś większym problemem, jesli fabryka naprawdę chce iść do wyścigów....... w których uczestniczy w Japonii i na Antypodach (specjalnie budowane wyścigowe wersje Imprezy)

    A co Paolo - Prodrive prowadzi od 1989 projekt rajdowy Subaru. Wcześniej sami Japońce w tym sie babrali. A obecnie to i tak Prodrive pozostanie w rajdach - WTCC to działka Japończyków.
    paolo, 12.09.2008 02:24[!]
    @TobaccoBoy Nie ma czegoś takiego jak subaru w WTCC czyli to nie może być niczyja działka. Co japońce robili przed 89 to ich sprawa (nawet imprezy jeszcze nie było:) ). Uznałem, że 20 lat wstecz wystarczy, a fakty są takie, że od 20 lat subaru bez richardsa nic nie zrobiło. Tuningowa impreza w egzotycznych krajach (nadal z turbo) to śmieszna sprawa. Malezyjski Proton S2000 to o niebo poważniejszy projekt. Japońce z centrali to potrafią tuningowy spojler dorobić do seryjnego samochodu. Poważne projekty do sportu powierzają prodrive. Gdybym usłyszał o TMR w kontekście jakiegoś sportowego projektu to może bym uwierzył, że subaru żegna się z angolem. Centrala może sobie działać gdzieś tam w azji i na pacyfiku ale Europa to inna bajka! WTCC do niedawna ETCC nie jest zbyt atrakcyjne dla japońców z wielu względów. Co do S2000 to z tymi tysiącami lekko przesadziłeś. Peugeot który jest obecnie niekwestionowanym liderem S2000 zbudował może kilkadziesiąt egzemplarzy. Subaru i Mitsubishi to typowe N ki i nic nie wskazuje na to żeby miało się to zmienić. Co do N15 to z całym szacunkiem, ale N14 jest dostępne zaledwie od początku roku, a ty uważasz że następca istnieje od poprzednich wakacji. Fabryka cały czas nad czymś pracuje, ale tak samo było z entuzjastami evo ix. Okazało się, że to evo viii mr. Moim zdaniem cały artykuł jest mocno naciągany. Jeśli nie zobaczę wolnossącego boxera made by subaru to nie uwierzę. Kuleją silnikowo (przez boxera) w rajdach po co im wyścigi? Chyba, że szukają gwoździa do trumny.
    Zureq, 12.09.2008 07:57[!]
    A u nas jest taka pizza Paolo ;)
    Saruto, 12.09.2008 09:04[!]
    EVO 9 to EVO 9, a EVO 8 MR to była kupa rajdowego złomu ;)
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca