F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Chevrolet wygrywa obydwa wyścigi w Walencji
    Konrad Házi, 18 maja 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Na trzeci weekend wyścigowy sezonu 2008 seria WTCC powróciła do Europy. Dzisiejsze dwa wyścigi odbyły się na torze Ricardo Tormo i można powiedzieć, że byliśmy świadkami małej sensacji. W obu wyścigach zwyciężyli kierowcy Chevroleta, a Seat nie zdołał przełamać się na swoim domowym torze i nie był w stanie włączyć się do walki o zwycięstwa.

    Wyścig 1

    Pierwszy wyścig wygrał startujący z trzeciej pozycji Robert Huff za kierownicą Chevroleta, a podium uzupełnili dwaj kierowcy Seata – Gabriele Tarquini i Jordi Gene. Był to pierwszy wyścig wygrany w tym roku przez Chevroleta oraz pierwszy wyścig, którego nie wygrał Seat.

    Wyścig rozpoczął się ze startu lotnego, a startujący z pierwszego pola Yvan Muller popełnił najwyraźniej błąd na wyjściu z ostatniego zakrętu, bowiem już na prostej startowej stracił dwie pozycje. Bardzo dobrze wystartował tymczasem James Thompson (Honda), który awansował o cztery pozycje.

    W pierwszej części wyścigu na prowadzenie wyszedł Gabriele Tarquini, jednak na piątym okrążeniu wyprzedził go Huff, który nie oddał już prowadzenia do mety. W połowie wyścigu prowadząca szóstka zaczęła wyraźnie uciekać pozostałym kierowcom, ponieważ jadący na siódmej pozycji Thompson był od nich sporo wolniejszy, jednak skutecznie blokował rywali będących za nim.

    Po kilku okrążeniach tempo wyścigu uspokoiło się i walka toczyła się jedynie w środku stawki. Frustracja zawodników jadących za Brytyjczykiem z czasem narastała. Każdy kolejny atak kończył się uderzeniem w jego samochód i w ten oto sposób Thompson spadł na 12 pozycję. Z bardzo dobrej strony pokazał się również Alain Menu, który startując z ostatniego pola, awansował aż o 19 pozycji i zajął ostatecznie ósme miejsce, które dało mu pole position do drugiego wyścigu.

    Podczas wyścigu doszło do kilku wypadków. O największym pechu może mówić Augusto Farfus, który po nieudanym ataku na innego kierowcę BMW – Andy'ego Priaulxa wypadł z toru i został uderzony przez dotychczasowego lidera mistrzostw – Rickarda Rydella (Seat).

    WTCC > 2008 > Hiszpania 1, Ricardo Tormo - 4,005 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti1322:52,98710
    2. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI13+0:05,3768
    3. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI13+0:10,0956
    4. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI13+0:10,4915
    5. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si13+0:10,9824
    6. 6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti13+0:11,6793
    7. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si13+0:12,1142
    8. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti13+0:13,1891
    9. 20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI13+0:19,643
    10. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI13+0:21,075
    11. 15James ThompsonN. TechnologyHonda Accord Euro R13+0:24,900
    12. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si13+0:26,985
    13. 21Jose Manuel Pérez-AicartSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI13+0:29,021
    14. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si13+0:31,461
    15. 16Olivier Tielemans (N)Wiechers-SportBMW 320si13+0:33,208
    16. 43Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si13+0:42,738
    17. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si13+0:46,632
    18. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI13+0:52,016
    19. 54Aleksander Lwow (N)Golden MotorsHonda Accord Euro R13+0:54,226
    20. 28Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportLada 11013+1:19,208
    21. 55Andrej Smetski (N)Golden MotorsHonda Accord Euro R13+0:05,645
    22. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si121 okr.
    23. 31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si121 okr.
    24. 13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si121 okr.
    Niesklasyfikowani
    3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si5
    23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI2
    29Jaap van Lagen (N)Russian Bears MotorsportLada 1101
    Pole position: Yvan Muller (SEAT) - 1:58,816
    Najszybsze okrążenie: Jörg Müller (BMW) - 1:44,212 na 2 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Wyścig 2

    Drugi wyścig również wygrał kierowca Chevroleta – Alain Menu, który po odwróceniu kolejności pierwszej ósemki przed drugim wyścigiem wystartował z pole position. Drugie miejsce zajął kolega zespołowy Menu – Huff, a na najniższym stopniu stanął Priaulx z BMW. Start do drugiego wyścigu odbywa się już z miejsca. Niebo nad torem już przed wyścigiem zasnuły ciemne chmury, jednak nie padało. Dopiero kilka minut po wyścigu nad torem rozpętała się ogromna ulewa, przez co nie odbyło się wręczenie nagród zwycięzcom.

    Na starcie bardzo dobrze zachowali się kierowcy BMW. Priaulx awansował na pierwsze miejsce, wyprzedzając Menu, a Jorg Muller wyprzedził Nicolę Lariniego i awansował na trzecie miejsce. W drugim wyścigu Thompson również pełnił rolę hamulcowego i był tak samo niemiłosiernie katowany, a Tiago Monteiro (Seat) po jednym z bardziej brutalnych ataków na Brytyjczyka dostał karę przejazdu przez boksy (Portugalczyk ostatecznie nie ukończył wyścigu). Jedynym kierowcą, któremu udało się wyprzedzić Thompsona w drugim wyścigu był Felix Porteiro (BMW), jednak on też używał do tego "łokci".

    Andy Priaulx nie cieszył się długo z jazdy na pierwszym miejscu. Szybko wyprzedził go Alain Menu, a mniej więcej na półmetku wyścigu wyprzedził go również Huff. Taka kolejność pozostała już do końca. W drugim wyścigu poza licznymi kontaktami z Hondą Thompsona doszło jeszcze do kilku innych stłuczek, w których ucierpieli między innymi Farfus, Yvan Muller, Monteiro i Alex Zanardi.

    WTCC > 2008 > Hiszpania 2, Ricardo Tormo - 4,005 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti1322:47,99410
    2. 7Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti13+0:02,4418
    3. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si13+0:03,9526
    4. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si13+0:05,4035
    5. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TDI13+0:16,3324
    6. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TDI13+0:19,1713
    7. 10Rickard RydellSEAT SportSeat Leon TDI13+0:19,6622
    8. 12Yvan MullerTeam OrecaSeat Leon TDI13+0:20,4591
    9. 6Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti13+0:21,312
    10. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si13+0:27,753
    11. 15James ThompsonN. TechnologyHonda Accord Euro R13+0:28,183
    12. 31Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si13+0:28,819
    13. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI13+0:30,758
    14. 21Jose Manuel Pérez-AicartSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI13+0:36,350
    15. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si13+0:47,009
    16. 54Aleksander Lwow (N)Golden MotorsHonda Accord Euro R13+0:52,805
    17. 42Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si13+1:18,737
    18. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si13+1:36,653
    19. 13Ibrahim Okyay (N)Borusan Otomotiv MotorsportBMW 320si13+1:37,412
    20. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si13+1:39,479
    21. 55Andrej Smetski (N)Golden MotorsHonda Accord Euro R121 okr.
    Niesklasyfikowani
    18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TDI6
    43Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si3
    29Jaap van Lagen (N)Russian Bears MotorsportLada 1103
    16Olivier Tielemans (N)Wiechers-SportBMW 320si2
    28Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportLada 1102
    Nie wystartowali
    20Tom CoronelSUNRED EngineeringSeat Leon TFSI0
    Najszybsze okrążenie: Alain Menu (Chevrolet) - 1:44,043 na 2 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


    Po wyścigach w Walencji nowym liderem mistrzostw jest Tarquini, mając osiem punktów przewagi nad Yvanem Mullerem i Rydellem, który ze względu na zdobycie tylko dwóch oczek w obydwu wyścigach spadł na trzecie miejsce (Muller drugie miejsce zawdzięcza zwycięstwu w Brazylii). Kolejna dwa wyścigi WTCC zostaną rozegrane za dwa tygodnie na torze Pau we Francji.

    •  Pełne klasyfikacje WTCC po wyścigach w Hiszpanii

    Źródło: Autosport.com

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Teliss, 18.05.2008 21:48[!]
    Wyścigi były ciekawe - najbardziej podobało mi się jak Thompsona taranowali :D
    oligator, 18.05.2008 22:34[!]
    a zrozumial ktos co sie dokladnie stalo miedzy Yvan'em Mullerem a Farfusem? jakim cudem tak szybko Farfus byl tak wysoko, i czemu sie tak stukneli?
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca