|
|
|
|
|
|
WTCC: Chevrolet wygrywa obydwa wyścigi w Walencji | |
Na trzeci weekend wyścigowy sezonu 2008 seria WTCC powróciła do Europy. Dzisiejsze dwa wyścigi odbyły się na torze Ricardo Tormo i można powiedzieć, że byliśmy świadkami małej sensacji. W obu wyścigach zwyciężyli kierowcy Chevroleta, a Seat nie zdołał przełamać się na swoim domowym torze i nie był w stanie włączyć się do walki o zwycięstwa.
Pierwszy wyścig wygrał startujący z trzeciej pozycji Robert Huff za kierownicą Chevroleta, a podium uzupełnili dwaj kierowcy Seata – Gabriele Tarquini i Jordi Gene. Był to pierwszy wyścig wygrany w tym roku przez Chevroleta oraz pierwszy wyścig, którego nie wygrał Seat.
Wyścig rozpoczął się ze startu lotnego, a startujący z pierwszego pola Yvan Muller popełnił najwyraźniej błąd na wyjściu z ostatniego zakrętu, bowiem już na prostej startowej stracił dwie pozycje. Bardzo dobrze wystartował tymczasem James Thompson (Honda), który awansował o cztery pozycje.
W pierwszej części wyścigu na prowadzenie wyszedł Gabriele Tarquini, jednak na piątym okrążeniu wyprzedził go Huff, który nie oddał już prowadzenia do mety. W połowie wyścigu prowadząca szóstka zaczęła wyraźnie uciekać pozostałym kierowcom, ponieważ jadący na siódmej pozycji Thompson był od nich sporo wolniejszy, jednak skutecznie blokował rywali będących za nim.
Po kilku okrążeniach tempo wyścigu uspokoiło się i walka toczyła się jedynie w środku stawki. Frustracja zawodników jadących za Brytyjczykiem z czasem narastała. Każdy kolejny atak kończył się uderzeniem w jego samochód i w ten oto sposób Thompson spadł na 12 pozycję. Z bardzo dobrej strony pokazał się również Alain Menu, który startując z ostatniego pola, awansował aż o 19 pozycji i zajął ostatecznie ósme miejsce, które dało mu pole position do drugiego wyścigu.
Podczas wyścigu doszło do kilku wypadków. O największym pechu może mówić Augusto Farfus, który po nieudanym ataku na innego kierowcę BMW – Andy'ego Priaulxa wypadł z toru i został uderzony przez dotychczasowego lidera mistrzostw – Rickarda Rydella (Seat).
•WTCC > 2008 > Hiszpania 1, Ricardo Tormo - 4,005 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 7 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 13 | 22:52,987 | 10 |
2. | 11 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 13 | +0:05,376 | 8 |
3. | 9 | Jordi Gene | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 13 | +0:10,095 | 6 |
4. | 12 | Yvan Muller | | Team Oreca | Seat Leon TDI | 13 | +0:10,491 | 5 |
5. | 2 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 13 | +0:10,982 | 4 |
6. | 6 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 13 | +0:11,679 | 3 |
7. | 1 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 13 | +0:12,114 | 2 |
8. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 13 | +0:13,189 | 1 |
9. | 20 | Tom Coronel | | SUNRED Engineering | Seat Leon TFSI | 13 | +0:19,643 | |
10. | 10 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 13 | +0:21,075 | |
11. | 15 | James Thompson | | N. Technology | Honda Accord Euro R | 13 | +0:24,900 | |
12. | 4 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 13 | +0:26,985 | |
13. | 21 | Jose Manuel Pérez-Aicart | | SUNRED Engineering | Seat Leon TFSI | 13 | +0:29,021 | |
14. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 13 | +0:31,461 | |
15. | 16 | Olivier Tielemans (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 13 | +0:33,208 | |
16. | 43 | Andrej Romanow (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 13 | +0:42,738 | |
17. | 42 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 13 | +0:46,632 | |
18. | 18 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 13 | +0:52,016 | |
19. | 54 | Aleksander Lwow (N) | | Golden Motors | Honda Accord Euro R | 13 | +0:54,226 | |
20. | 28 | Wiktor Szapowałow (N) | | Russian Bears Motorsport | Lada 110 | 13 | +1:19,208 | |
21. | 55 | Andrej Smetski (N) | | Golden Motors | Honda Accord Euro R | 13 | +0:05,645 | |
22. | 5 | Felix Porteiro | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 12 | 1 okr. | |
23. | 31 | Sergio Hernandez (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 12 | 1 okr. | |
24. | 13 | Ibrahim Okyay (N) | | Borusan Otomotiv Motorsport | BMW 320si | 12 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 3 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 5 | | |
| 23 | Pierre-Yves Corthals (N) | | Exagon Engineering | Seat Leon TFSI | 2 | | |
| 29 | Jaap van Lagen (N) | | Russian Bears Motorsport | Lada 110 | 1 | | |
| |
|
Drugi wyścig również wygrał kierowca Chevroleta – Alain Menu, który po odwróceniu kolejności pierwszej ósemki przed drugim wyścigiem wystartował z pole position. Drugie miejsce zajął kolega zespołowy Menu – Huff, a na najniższym stopniu stanął Priaulx z BMW. Start do drugiego wyścigu odbywa się już z miejsca. Niebo nad torem już przed wyścigiem zasnuły ciemne chmury, jednak nie padało. Dopiero kilka minut po wyścigu nad torem rozpętała się ogromna ulewa, przez co nie odbyło się wręczenie nagród zwycięzcom.
Na starcie bardzo dobrze zachowali się kierowcy BMW. Priaulx awansował na pierwsze miejsce, wyprzedzając Menu, a Jorg Muller wyprzedził Nicolę Lariniego i awansował na trzecie miejsce. W drugim wyścigu Thompson również pełnił rolę hamulcowego i był tak samo niemiłosiernie katowany, a Tiago Monteiro (Seat) po jednym z bardziej brutalnych ataków na Brytyjczyka dostał karę przejazdu przez boksy (Portugalczyk ostatecznie nie ukończył wyścigu). Jedynym kierowcą, któremu udało się wyprzedzić Thompsona w drugim wyścigu był Felix Porteiro (BMW), jednak on też używał do tego "łokci".
Andy Priaulx nie cieszył się długo z jazdy na pierwszym miejscu. Szybko wyprzedził go Alain Menu, a mniej więcej na półmetku wyścigu wyprzedził go również Huff. Taka kolejność pozostała już do końca. W drugim wyścigu poza licznymi kontaktami z Hondą Thompsona doszło jeszcze do kilku innych stłuczek, w których ucierpieli między innymi Farfus, Yvan Muller, Monteiro i Alex Zanardi.
•WTCC > 2008 > Hiszpania 2, Ricardo Tormo - 4,005 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 13 | 22:47,994 | 10 |
2. | 7 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 13 | +0:02,441 | 8 |
3. | 1 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 13 | +0:03,952 | 6 |
4. | 2 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 13 | +0:05,403 | 5 |
5. | 11 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 13 | +0:16,332 | 4 |
6. | 9 | Jordi Gene | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 13 | +0:19,171 | 3 |
7. | 10 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 13 | +0:19,662 | 2 |
8. | 12 | Yvan Muller | | Team Oreca | Seat Leon TDI | 13 | +0:20,459 | 1 |
9. | 6 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 13 | +0:21,312 | |
10. | 5 | Felix Porteiro | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 13 | +0:27,753 | |
11. | 15 | James Thompson | | N. Technology | Honda Accord Euro R | 13 | +0:28,183 | |
12. | 31 | Sergio Hernandez (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 13 | +0:28,819 | |
13. | 23 | Pierre-Yves Corthals (N) | | Exagon Engineering | Seat Leon TFSI | 13 | +0:30,758 | |
14. | 21 | Jose Manuel Pérez-Aicart | | SUNRED Engineering | Seat Leon TFSI | 13 | +0:36,350 | |
15. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 13 | +0:47,009 | |
16. | 54 | Aleksander Lwow (N) | | Golden Motors | Honda Accord Euro R | 13 | +0:52,805 | |
17. | 42 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 13 | +1:18,737 | |
18. | 4 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 13 | +1:36,653 | |
19. | 13 | Ibrahim Okyay (N) | | Borusan Otomotiv Motorsport | BMW 320si | 13 | +1:37,412 | |
20. | 3 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 13 | +1:39,479 | |
21. | 55 | Andrej Smetski (N) | | Golden Motors | Honda Accord Euro R | 12 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 18 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 6 | | |
| 43 | Andrej Romanow (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 3 | | |
| 29 | Jaap van Lagen (N) | | Russian Bears Motorsport | Lada 110 | 3 | | |
| 16 | Olivier Tielemans (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 2 | | |
| 28 | Wiktor Szapowałow (N) | | Russian Bears Motorsport | Lada 110 | 2 | | |
|
Nie wystartowali | |
| 20 | Tom Coronel | | SUNRED Engineering | Seat Leon TFSI | 0 | | |
| |
|
Po wyścigach w Walencji nowym liderem mistrzostw jest Tarquini, mając osiem punktów przewagi nad Yvanem Mullerem i Rydellem, który ze względu na zdobycie tylko dwóch oczek w obydwu wyścigach spadł na trzecie miejsce (Muller drugie miejsce zawdzięcza zwycięstwu w Brazylii). Kolejna dwa wyścigi WTCC zostaną rozegrane za dwa tygodnie na torze Pau we Francji.
• Pełne klasyfikacje WTCC po wyścigach w Hiszpanii
Źródło: Autosport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|