|
|
|
|
|
|
Muller wygrywa pierwszy wyścig na Monzy | |
Yvan Muller wygrał pierwszy tegoroczny wyścig Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych na torze Monza.
Wyścig rozpoczął się na mokrym torze za samochodem bezpieczeństwa. Było dość spokojnie i tylko Michel Nykjaer musiał zawitać do garażu z powodu awarii.
Dzisiaj Muller już nie dominował tak jak w kwalifikacjach i przez całą długość rywalizacji, jak cień podążał za nim jego partner zespołowy – Tom Chilton. Brytyjczyk jednak czekał jedynie na błąd Francuza, gdyż ani razu nie spróbował poważnego ataku.
Podium uzupełnił Alex MacDowall w Chevrolecie. Kierowca ekipy Bamboo powstrzymał szarżę Gabriele Tarquiniego, któremu wyraźne odpowiadały mokre warunki i z każdym okrążeniem odrabiał straty, po starcie z dziewiątego miejsca. Dobrej jazdy Włocha wystarczyło jednak jedynie na czwarte miejsce, gdyż później MacDowall podkręcił tempo i nie pozwolił się do siebie zbliżyć.
Za plecami Tarquiniego finiszował Tiago Monteiro, który także odrabiał straty po słabych kwalifikacjach. Fantastyczny wyścig zaliczył Rob Huff – urzędujący mistrz świata zameldował się na mecie jako szósty po starcie z 22 pola. Siódmy był James Nash, który w końcówce ostro musiał bronić się przed atakami Toma Boardmana. Na dwa okrążenia przed końcem doszło pomiędzy nimi do kolizji w zakręcie Lesmo, w wyniku które w Seacie uszkodziło się zawieszenie, co zakończyło wyścig Brytyjczyka. Ósmy był Norbert Michelisz, który w tym roku przesiadł się do Hondy. Osiem sekund za nim znalazł się Tom Coronel, a dziesiątkę zamknął Freddy Barth.
Nie najlepiej z mokrymi warunkami poradził sobie Marc Basseng, który na początku podejmował próby walki z Tarquinim, jednak później wyraźnie nie umiał utrzymać tempa rywali, a w dodatku został ukarany przejazdem przez boksy, gdyż jego samochód nie stał na kołach na trzy minuty przed startem. Ponadto z wyścigiem na dziewiątym okrążeniu pożegnał się jadący na czwartej pozycji Oriola, a wcześniej pojawił się jeszcze raz samochód bezpieczeństwa, po wypadku D'Aste w szykanie Ascari.
•WTCC > 2013 > Włochy 1, Monza - 5,793 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 12 | Yvan Muller | | RML | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | 30:02,783 | 25 |
2. | 23 | Tom Chilton | | RML | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:00,923 | 18 |
3. | 9 | Alex MacDowall (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:05,101 | 15 |
4. | 3 | Gabriele Tarquini | | Honda Racing Team JAS | Honda Civic S2000TC | 12 | +0:08,053 | 12 |
5. | 18 | Tiago Monteiro | | Honda Racing Team JAS | Honda Civic S2000TC | 12 | +0:15,261 | 10 |
6. | 1 | Robert Huff | | Münnich Motorsport | SEAT Leon 1.6T | 12 | +0:17,349 | 8 |
7. | 14 | James Nash (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 12 | +0:19,964 | 6 |
8. | 5 | Norbert Michelisz | | Zengo Motorsport | Honda Civic S2000TC | 12 | +0:20,338 | 4 |
9. | 15 | Tom Coronel | | ROAL Motorsport | BMW 320 TC | 12 | +0:28,837 | 2 |
10. | 73 | Freddy Barth (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320 TC | 12 | +0:37,740 | 1 |
11. | 13 | Jean-Philippe Dayraut (D,N) | | Anome | BMW 320 TC | 12 | +0:39,226 | |
12. | 19 | Fernando Monje (D,N) | | Campos Racing | SEAT Leon 1.6T | 12 | +0:41,656 | |
13. | 55 | Darryl O'Young (N) | | ROAL Motorsport | BMW 320 TC | 12 | +0:48,116 | |
14. | 38 | Marc Basseng (D) | | Münnich Motorsport | SEAT Leon 1.6T | 12 | +0:50,920 | |
15. | 7 | Charles Ng (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 12 | +0:54,412 | |
16. | 37 | Rene Munnich (N) | | Münnich Motorsport | SEAT Leon 1.6T | 12 | +0:58,733 | |
17. | 25 | Mehdi Bennani (N) | | Proteam Motorsport | BMW 320 TC | 12 | +2:05,913 | |
18. | 22 | Tom Boardman (N) | | Special Tuning Racing | SEAT Leon 1.6T | 10 | 2 okr. | |
19. | 6 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 9 | 3 okr. | |
20. | 17 | Michel Nykjaer (N) | | Nika Racing | Chevrolet Cruze 1.6T | 9 | 3 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 74 | Pepe Oriola | | Tuenti Racing Team | SEAT Leon 1.6T | 8 | | |
| 26 | Stefano D'Aste (N) | | PB Motorsport | BMW 320 TC | 3 | | |
|
Nie wystartowali | |
| 11 | Aleksiej Dudukało | | LADA Sport | LADA Granta Sport | 0 | | |
| 10 | James Thompson | | LADA Sport | LADA Granta Sport | 0 | | |
| |
Pole position: Yvan Muller (Chevrolet) - 1:56,486 (+5 pkt.) Premia za P2 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Tom Chilton (Chevrolet) +4 pkt. Premia za P3 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Alex MacDowall (Chevrolet) +3 pkt. Premia za P4 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Pepe Oriola (SEAT SR C.R.) +2 pkt. Premia za P5 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Gabriele Tarquini (Honda) +1 pkt. Premia za punkty za kwalifikacje dla zespołu: Gabriele Tarquini (Honda) +0 pkt. Premia za punkty za kwalifikacje dla zespołu: James Thompson (LADA Sport) +0 pkt. Premia za pole position dla kier. niezależnych: Alex MacDowall (Chevrolet) +1 pkt. Najszybsze okrążenie: Tom Chilton (Chevrolet) - 2:18,673 Premia za najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Alex MacDowall (Chevrolet) +1 pkt. Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca, D - debiutant Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|