|
|
|
|
|
|
Muller wygrywa pierwszy wyścig w Makau | |
Yvan Muller zwyciężył w pierwszym wyścigu WTCC na torze w Makau, podczas gdy główny pretendent do tytułu, Rob Huff, nie dojechał do mety.
Francuz wyprzedził Alaina Menu oraz Tiago Monteiro. Portugalczyk zapewnił Hondzie pierwsze miejsce na podium w zaledwie trzecim starcie.
Muller świetnie wystartował z drugiej pozycji i wyprzedził Huffa jeszcze przed zakrętem Lisboa Bend, jednak za plecami liderów doszło do istnej kanonady. Po kontakcie D'Aste, Michelisza, Orioli i innych zawodników utworzył się ogromny karambol, który całkowicie zablokował przejazd. Przed całym zamieszaniem uchronili się jedynie zawodnicy Chevroleta, Gabriele Tarquini, Monteiro i Darryll O'Young. Na szczęście kierowcy uwikłani w karambol zdołali udrożnić przejazd, bez konieczności przerywania zawodów, jednak ich strata do liderów sięgnęła 40s.
Na drugim okrążeniu Monteiro wyprzedził Tarquiniego i od tego momentu wywierał dużą presję na zawodników Chevroleta, jednak ostatecznie nie był w stanie zaatakować liderów.
Podczas czwartego okrążenia doszło do dramatu Huffa. Najpierw wyprzedził liderującego Mullera, a kilka zakrętów później popełnił błąd i uderzył w bariery, mocno uszkadzając swój samochód. Brytyjczyk zdołał dojechać do boksów, jednak szanse na uzyskanie dobrego rezultatu przepadły.
Cztery kółka później swoją okazję chciał wykorzystać Menu, ale Muller obierał defensywną linię jazdy i nie dawał szansy na zaatakowanie. Chwilę później doszło do kontaktu na skutek którego Francuz wpadł w poślizg, jednak po mistrzowsku zdołał opanować sytuację. Ostatecznie, w końcówce wyścigu nie zaszły już żadne zmiany i Muller wygrał przed Menu oraz Monteiro, a tuż za podium uplasowali się Tarquini i O'Young. Czołową dziesiątkę z czterdziestosekundową stratą uzupełnili Coronel, Engstler, Bennani, MacDowall i Boardman.
Po wyścigu w klasyfikacji generalnej prowadził Huff, który miał siedemnaście punktów przewagi nad Mullerem i kolejne dwa nad Menu. W klasyfikacji kierowców niezależnych zachowano status quo, ponieważ żaden z pretendentów do ostatecznego triumfu nie dotarł do mety.
•WTCC > 2012 > Makau 1, Guia Circuit - 6,117 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 1 | Yvan Muller | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 9 | 23:08,977 | 25 |
2. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 9 | +0:00,915 | 18 |
3. | 18 | Tiago Monteiro | | Honda Racing Team JAS | Honda Civic S2000TC | 9 | +0:01,297 | 15 |
4. | 3 | Gabriele Tarquini | | Lukoil - SUNRED | SEAT Leon 1.6T | 9 | +0:01,967 | 12 |
5. | 20 | Darryl O'Young (N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 9 | +0:11,519 | 10 |
6. | 15 | Tom Coronel | | ROAL Motorsport | BMW 320 TC | 9 | +0:55,136 | 8 |
7. | 6 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 9 | +1:04,037 | 6 |
8. | 73 | Freddy Barth (N) | | Seat Swiss Racing | SEAT Leon 1.6T | 9 | +1:09,730 | 4 |
9. | 11 | Alex MacDowall (D,N) | | Bamboo Engineering | Chevrolet Cruze 1.6T | 9 | +1:16,524 | 2 |
10. | 22 | Tom Boardman (N) | | Special Tuning Racing | SEAT Leon TDi | 9 | +1:22,194 | 1 |
11. | 4 | Aleksiej Dudukało (N) | | Lukoil - SUNRED | SEAT Leon 1.6T | 9 | +1:22,372 | |
12. | 14 | James Nash (D) | | Team Aon | Ford Focus 1.6T | 9 | +1:23,053 | |
13. | 23 | Tom Chilton (D) | | Team Aon | Ford Focus 1.6T | 9 | +1:25,822 | |
14. | 88 | Fernando Monje (D,N) | | Tuenti Racing Team | SEAT Leon 1.6T | 9 | +1:29,347 | |
15. | 66 | Andre Couto | | Tuenti Racing Team | SEAT Leon 1.6T | 9 | +2:12,605 | |
16. | 82 | Henry Ho (N) | | Five Auto Racing Team | BMW 320si | 9 | +2:19,429 | |
17. | 77 | Jo Merszei (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 9 | +3:23,533 | |
18. | 50 | Felipe de Souza (N) | | China Dragon Racing | Chevrolet Lacetti | 7 | 2 okr. | |
19. | 55 | Célio Alves Dias (N) | | China Dragon Racing | Chevrolet Lacetti | 7 | 2 okr. | |
20. | 46 | Kei Cozzolino (N) | | ROAL Motorsport | BMW 320 TC | 7 | 2 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 51 | Kin Veng Ng (N) | | China Dragon Racing | Chevrolet Cruze | 5 | | |
| 2 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Cruze 1.6T | 4 | | |
| 7 | Charles Ng (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320 TC | 4 | | |
| 5 | Norbert Michelisz (N) | | Zengo-Dension Motorsport | BMW 320 TC | 3 | | |
| 26 | Stefano D'Aste (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320 TC | 2 | | |
| 81 | Eurico de Jesus (N) | | Five Auto Racing Team | Honda Accord Type-R | 1 | | |
| 25 | Mehdi Bennani (N) | | Proteam Motorsport | BMW 320 TC | 0 | | |
| 74 | Pepe Oriola (N) | | Tuenti Racing Team | SEAT Leon 1.6T | 0 | | |
| |
Pole position: Robert Huff (Chevrolet) - 2:29,422 (+5 pkt.) Premia za P2 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Yvan Muller (Chevrolet) +4 pkt. Premia za P3 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Alain Menu (Chevrolet) +3 pkt. Premia za P4 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Gabriele Tarquini (SEAT SR C.R.) +2 pkt. Premia za P5 w swojej grupie kwalifikacyjnej: Tiago Monteiro (Honda) +1 pkt. Premia za punkty za kwalifikacje dla zespołu: Norbert Michelisz (BMW C.R.T.) +0 pkt. Premia za punkty za kwalifikacje dla zespołu: Mehdi Bennani (BMW C.R.T.) +0 pkt. Najszybsze okrążenie: Alain Menu (Chevrolet) - 2:32,063 na 5 okrążeniu Premia za pole position dla kier. niezależnych: Darryl O'Young (Chevrolet) +1 pkt. Premia za najszybsze okrążenie wśród kier. niezależnych: Darryl O'Young (Chevrolet) +1 pkt. Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca, D - debiutant Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|