F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025

    Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

    Dino Beganovic zwycięża w głównym wyścigu F3

    Liczne zmiany rezultatów sprintu Formuły 3

    Isack Hadjar najszybszy w ekscytującym sprincie

    Stenshorne wygrywa ekscytujący sprint w Australii

    Dennis Hauger wygrywa chaotyczne kwalifikacje w Australii

    Leonardo Fornaroli wygrywa kwalifikacje w Melbourne [Akt.]

    Verschoor i Stanek zdyskwalifikowani z wyników sprintu

    Verschoor zwycięzcą sprintu F2 w Dżuddzie

    Więcej wiadomości...
    WTCC: Thompson odniósł podwójne zwycięstwo w Walencji
    Pyciek & Maraz, 21 maja 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Ostatni weekend w serii WTCC zdecydowanie należał do kierowcy Alfy Romeo – Jamesa Thompsona. Brytyjczyk nie tylko zdobył pole position, ale także wygrał obydwa wyścigi na torze Ricardo Tormo w Walencji, zdobywając komplet 20 punktów, co w tym sezonie nie udało się jeszcze żadnemu innemu kierowcy.

    W pierwszym wyścigu już na pierwszym zakręcie doszło do sporego karambolu, w którym uczestniczyło aż sześciu kierowców: Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro, Roberto Colagio (wszyscy trzej Seat), Robert Huff (Chevrolet), Felix Porteiro oraz Alex Zanardi (obaj BMW). Cała szóstka odpadła od razu z wyścigu, a w wyniku tego incydentu na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa (w WTCC okrążenia pokonane pod Safety Carem nie są liczone do dystansu wyścigu). W trakcie karambolu poślizg zaliczył także lider klasyfikacji generalnej Augusto Farfus Jr, po którym spadł na odległe 17 miejsce.

    Później na torze nie działo się już zbyt wiele ciekawego. Thompson odniósł pewne zwycięstwo, jednak była to głównie zasługa niewielkiego balastu w jego Alfie. Drugie miejsce zajął dobrze radzący sobie ostatnio Nicola Larini (Chevrolet), a na najniższym stopniu podium stanął Yvan Muller (Seat). Aktualny mistrz świata Andy Priaulx (BMW) zrehabilitował się po słabym występie w Zandoovrt i pierwszy wyścig w Walencji ukończył na piątej pozycji pomiędzy kierowcami Seata – Jordim Gene oraz Michelem Jourdainem.

    Do drugiego wyścigu z pole position wystartował kierowca BMW – Joerg Muller, jednak lepszym startem popisał się Luca Rangoni i to on objął prowadzenie po pierwszym zakręcie, choć nie na długo, gdyż Muller zdołał po chwili odzyskać pierwsze miejsce. Na trzecim okrążeniu rozpoczęła się bitwa o trzecie miejsce pomiędzy Yvanem Mullerem i Priaulxem, którą wygrał kierowca BMW. Mistrza wyścigów na lodzie pokonał wkrótce także zwycięzca pierwszego wyścigu – Thompson, który w tym momencie zajmował już czwarte miejsce.

    Na czwartym okrążeniu Priaulx awansował na drugą pozycję po wyprzedzeniu Rangoniego i wkrótce zaczął wywierać presję na prowadzącym Joergu Mullerze. Wkrótce obydwu kierowców dogonił jednak Thompson i najpierw wyprzedził Priaulxa, a na następnym okrążeniu był już pierwszy po pokonaniu Mullera. Do końca wyścigu kolejność czołówki nie uległa zmianie i Thompson jako pierwszy kierowca w tym sezonie wygrał oba wyścigi podczas jednego weekendu.

    Po sześciu wyścigach w klasyfikacji WTCC jest bardzo ciekawa sytuacja, gdyż każdy producent samochodów ma przynajmniej jedno zwycięstwo na swoim koncie. Nowym liderem klasyfikacji kierowców został Joerg Muller, wiceliderem jest Andy Priaulx, natomiast na trzecie spadł dotychczasowy lider Augusto Farfus Jr, który zaliczył bardzo nieudany weekend. W klasyfikacji konstruktorów przewodzi BMW. Kolejne dwa wyścigi odbędą się we Francji już za dwa tygodnie.

    WTCC > 2007 > Hiszpania 1, Ricardo Tormo - 4,005 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 15James ThompsonN. TechnologyAlfa Romeo 1561529:37,11310
    2. 7Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti15+0:02,8398
    3. 12Yvan MullerSEAT SportSeat Leon TFSI15+0:04,2376
    4. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TFSI15+0:04,8105
    5. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si15+0:05,4924
    6. 10Michel Jourdain Jr.SEAT SportSeat Leon TFSI15+0:08,8833
    7. 30Luca Rangoni (N)Proteam MotorsportBMW 320si15+0:09,9002
    8. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si15+0:11,7731
    9. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti15+0:16,216
    10. 31Sergio Hernandez (N)Proteam MotorsportBMW 320si15+0:19,210
    11. 34Massimiliano Pedalà (N)SEAT Sport ItaliaSeat Leon TFSI15+0:23,179
    12. 26Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si15+0:25,991
    13. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI15+0:30,272
    14. 16Olivier TielemansN. TechnologyAlfa Romeo 15615+0:31,539
    15. 22Maurizio Ceresoli (N)GR AsiaSeat Leon TFSI15+0:32,818
    16. 33Miguel Freitas (N)Racing for BelgiumAlfa Romeo 15615+0:39,471
    17. 21Emmet O'Brien (N)GR AsiaSeat Leon TFSI15+0:40,386
    18. 36Maria de Villota (N)Maurer MotorsportChevrolet Lacetti15+0:42,180
    19. 50Lew Fridman (N)Russian Bears MotorsportBMW 320i15+1:14,582
    20. 52Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportBMW 320i15+1:19,279
    21. 20Tom CoronelGR AsiaSeat Leon TFSI141 okr.
    22. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si123 okr.
    Niesklasyfikowani
    4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si0
    5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si0
    6Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti0
    11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TFSI0
    18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TFSI0
    19Roberto Colciago (N)SEAT Sport ItaliaSeat Leon TFSI0
    Pole position: Jordi Gene (SEAT) - 1:44,633
    Najszybsze okrążenie: James Thompson (Alfa Romeo) - 1:44,260 na 5 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    WTCC > 2007 > Hiszpania 2, Ricardo Tormo - 4,005 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 15James ThompsonN. TechnologyAlfa Romeo 1561323:12,92010
    2. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si13+0:01,8118
    3. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si13+0:02,2666
    4. 12Yvan MullerSEAT SportSeat Leon TFSI13+0:03,2245
    5. 7Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti13+0:04,7164
    6. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TFSI13+0:08,8243
    7. 30Luca Rangoni (N)Proteam MotorsportBMW 320si13+0:10,6422
    8. 31Sergio Hernandez (N)Proteam MotorsportBMW 320si13+0:11,2871
    9. 10Michel Jourdain Jr.SEAT SportSeat Leon TFSI13+0:12,049
    10. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si13+0:17,041
    11. 16Olivier TielemansN. TechnologyAlfa Romeo 15613+0:17,182
    12. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TFSI13+0:17,395
    13. 6Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti13+0:17,639
    14. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti13+0:20,058
    15. 34Massimiliano Pedalà (N)SEAT Sport ItaliaSeat Leon TFSI13+0:24,462
    16. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI13+0:28,778
    17. 21Emmet O'Brien (N)GR AsiaSeat Leon TFSI13+0:33,286
    18. 26Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si13+0:33,546
    19. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si13+0:43,750
    20. 36Maria de Villota (N)Maurer MotorsportChevrolet Lacetti13+0:59,793
    21. 52Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportBMW 320i13+1:03,702
    22. 50Lew Fridman (N)Russian Bears MotorsportBMW 320i13+1:05,051
    23. 22Maurizio Ceresoli (N)GR AsiaSeat Leon TFSI13+1:33,643
    24. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TFSI121 okr.
    25. 20Tom CoronelGR AsiaSeat Leon TFSI121 okr.
    Niesklasyfikowani
    19Roberto Colciago (N)SEAT Sport ItaliaSeat Leon TFSI8
    33Miguel Freitas (N)Racing for BelgiumAlfa Romeo 1564
    Nie wystartowali
    4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si0
    Najszybsze okrążenie: Robert Huff (Chevrolet) - 1:45,902 na 3 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    TobaccoBoy, 21.05.2007 13:48[!]
    Klasyczne wyścigi WTCC, czyli niemal cały wyscig akcja na torze, kontakty w postaci "wymiany lakieru", wyprzedzania.... Dziwne, ale Valencia bardzo spasowała się z seria.

    Wygrana kilkunastoletniego modelu Alfy zasługuje na uznanie (nawet wiedząc, iż samochód Thomsona nie był dociążony) i czekam jak w następnym roku N Technology będzie fabrycznym zespołem FIATA z modelem Bravo.

    PS: Dla tych, którzy nie moli oglądać LIVE dobra wiadomość, wszystkie wyścigi (od 2005) można obejrzeć na stronce www.fiawtcc.com w dziale video. Polecam....
    Pussik, 21.05.2007 14:12[!]
    Masakryczna była ta Alfa!
    stig, 21.05.2007 14:45[!]
    Tak jak już pisałem wcześniej - naprawdę imponujący wyścig w wykonaniu Thompsona. Ostatni dublet chyba był w 2005 roku.
    Mac1602, 21.05.2007 15:47[!]
    Tobacco? kilkunastoletniego??
    TobaccoBoy, 21.05.2007 16:07[!]
    Alfa 156, to (uwzględniając BTCC) model 11-letni... Od 2001 biorą udział w ETCC, które od 2004 przemianowano na WTCC... Koniec lekcji historii
    zoon, 21.05.2007 16:27[!]
    Historyk się znalazł. Bardzo naiwnie jest myśleć, że wyczynowa Alfa 156 ma 11 lat. Model seryjny wszedł do produkcji w 1998 roku (a więc ma 9 lat) a bolid wyczynowy z tą karoserią był rozwijany aż do ubiegłego roku i reprezentuje poziom właśnie ubiegłoroczny.
    Rura wydechowa, 21.05.2007 16:31[!]
    2 wyścig był boski... Żeby w F1 było choć 20% tej walki na torze!
    Co do całej WTCC - to raczej mało poważny sport ze względu na te cyrki z balastem. Ktoś raz wygra i potem dołuje, bo rzucą mu worek kartofli do auta i koniec jazdy:-)
    GTC, 21.05.2007 16:32[!]
    TobaccoBoy> Alfa 156 weszła do sprzedaży w 1997 roku na jesień, a w sporcie od 1998, więc te 11-lat to trochę na wyrost. Moim zdaniem 155ka odnosiła jeszcze większe sukcesy na torach. W DTM i BTCC wygrała niemal wszystko z marszu.
    W niedzielnym wyścigu rzeczywiście 156-ka z Thompsonem za kółkiem niesamowicie objeżdżała BMW i Seaty
    BARBP, 21.05.2007 17:36[!]
    GTC Alfa w DTM z marszu aż tak wszystkiego nie wygrywała bo jak pamiętam to z modelem 155 wygrała mistrzostwo w zaledwie jednym sezonie a że im później nie szło to się wycowali na stałe.
    TobaccoBoy, 21.05.2007 18:06[!]
    zoon, już w poprzednim roku N Technology wyciskał resztki z 156 (z końcem 2005 zespół stracił support z fabryki). Jak sam Farfus w jednym z wywiadów przyznał, iż od 2005 rozwój samochodu był słaby i pracę trwały opornie. Co do tych 11 lat - chodziło o model seryjny, który jest bazą do wyścigówki. Mój błąd to uwzględnianie "prywatnych" turystyków.

    Ja bym zwrócił uwagę na Chevy. Znowu punktowały i zaliczyły jedno podium. O ile wzrost formy włoskiej marki można też przypisać brakowi balastu, to tuż forma niebieskich zaskakuje. W testach przedsezonowanych byli szybcy, ale to były testy. Juz się boje, gdy GM wprowadzi do zawodów nowy model...
    zoon, 21.05.2007 18:48[!]
    więc auto Thompsona nie jest kilkunastoletnie a dwuletnie i jak widać przy zbiegu korzystnych okoloczności z czołowym kierowcą jeszcze potrafi
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca