|
|
|
|
|
|
WTCC: Thompson odniósł podwójne zwycięstwo w Walencji | |
Ostatni weekend w serii WTCC zdecydowanie należał do kierowcy Alfy Romeo – Jamesa Thompsona. Brytyjczyk nie tylko zdobył pole position, ale także wygrał obydwa wyścigi na torze Ricardo Tormo w Walencji, zdobywając komplet 20 punktów, co w tym sezonie nie udało się jeszcze żadnemu innemu kierowcy.
W pierwszym wyścigu już na pierwszym zakręcie doszło do sporego karambolu, w którym uczestniczyło aż sześciu kierowców: Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro, Roberto Colagio (wszyscy trzej Seat), Robert Huff (Chevrolet), Felix Porteiro oraz Alex Zanardi (obaj BMW). Cała szóstka odpadła od razu z wyścigu, a w wyniku tego incydentu na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa (w WTCC okrążenia pokonane pod Safety Carem nie są liczone do dystansu wyścigu). W trakcie karambolu poślizg zaliczył także lider klasyfikacji generalnej Augusto Farfus Jr, po którym spadł na odległe 17 miejsce.
Później na torze nie działo się już zbyt wiele ciekawego. Thompson odniósł pewne zwycięstwo, jednak była to głównie zasługa niewielkiego balastu w jego Alfie. Drugie miejsce zajął dobrze radzący sobie ostatnio Nicola Larini (Chevrolet), a na najniższym stopniu podium stanął Yvan Muller (Seat). Aktualny mistrz świata Andy Priaulx (BMW) zrehabilitował się po słabym występie w Zandoovrt i pierwszy wyścig w Walencji ukończył na piątej pozycji pomiędzy kierowcami Seata – Jordim Gene oraz Michelem Jourdainem.
Do drugiego wyścigu z pole position wystartował kierowca BMW – Joerg Muller, jednak lepszym startem popisał się Luca Rangoni i to on objął prowadzenie po pierwszym zakręcie, choć nie na długo, gdyż Muller zdołał po chwili odzyskać pierwsze miejsce. Na trzecim okrążeniu rozpoczęła się bitwa o trzecie miejsce pomiędzy Yvanem Mullerem i Priaulxem, którą wygrał kierowca BMW. Mistrza wyścigów na lodzie pokonał wkrótce także zwycięzca pierwszego wyścigu – Thompson, który w tym momencie zajmował już czwarte miejsce.
Na czwartym okrążeniu Priaulx awansował na drugą pozycję po wyprzedzeniu Rangoniego i wkrótce zaczął wywierać presję na prowadzącym Joergu Mullerze. Wkrótce obydwu kierowców dogonił jednak Thompson i najpierw wyprzedził Priaulxa, a na następnym okrążeniu był już pierwszy po pokonaniu Mullera. Do końca wyścigu kolejność czołówki nie uległa zmianie i Thompson jako pierwszy kierowca w tym sezonie wygrał oba wyścigi podczas jednego weekendu.
Po sześciu wyścigach w klasyfikacji WTCC jest bardzo ciekawa sytuacja, gdyż każdy producent samochodów ma przynajmniej jedno zwycięstwo na swoim koncie. Nowym liderem klasyfikacji kierowców został Joerg Muller, wiceliderem jest Andy Priaulx, natomiast na trzecie spadł dotychczasowy lider Augusto Farfus Jr, który zaliczył bardzo nieudany weekend. W klasyfikacji konstruktorów przewodzi BMW. Kolejne dwa wyścigi odbędą się we Francji już za dwa tygodnie.
•WTCC > 2007 > Hiszpania 1, Ricardo Tormo - 4,005 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 15 | James Thompson | | N. Technology | Alfa Romeo 156 | 15 | 29:37,113 | 10 |
2. | 7 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 15 | +0:02,839 | 8 |
3. | 12 | Yvan Muller | | SEAT Sport | Seat Leon TFSI | 15 | +0:04,237 | 6 |
4. | 9 | Jordi Gene | | SEAT Sport | Seat Leon TFSI | 15 | +0:04,810 | 5 |
5. | 1 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 15 | +0:05,492 | 4 |
6. | 10 | Michel Jourdain Jr. | | SEAT Sport | Seat Leon TFSI | 15 | +0:08,883 | 3 |
7. | 30 | Luca Rangoni (N) | | Proteam Motorsport | BMW 320si | 15 | +0:09,900 | 2 |
8. | 2 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 15 | +0:11,773 | 1 |
9. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 15 | +0:16,216 | |
10. | 31 | Sergio Hernandez (N) | | Proteam Motorsport | BMW 320si | 15 | +0:19,210 | |
11. | 34 | Massimiliano Pedalà (N) | | SEAT Sport Italia | Seat Leon TFSI | 15 | +0:23,179 | |
12. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 15 | +0:25,991 | |
13. | 23 | Pierre-Yves Corthals (N) | | Exagon Engineering | Seat Leon TFSI | 15 | +0:30,272 | |
14. | 16 | Olivier Tielemans | | N. Technology | Alfa Romeo 156 | 15 | +0:31,539 | |
15. | 22 | Maurizio Ceresoli (N) | | GR Asia | Seat Leon TFSI | 15 | +0:32,818 | |
16. | 33 | Miguel Freitas (N) | | Racing for Belgium | Alfa Romeo 156 | 15 | +0:39,471 | |
17. | 21 | Emmet O'Brien (N) | | GR Asia | Seat Leon TFSI | 15 | +0:40,386 | |
18. | 36 | Maria de Villota (N) | | Maurer Motorsport | Chevrolet Lacetti | 15 | +0:42,180 | |
19. | 50 | Lew Fridman (N) | | Russian Bears Motorsport | BMW 320i | 15 | +1:14,582 | |
20. | 52 | Wiktor Szapowałow (N) | | Russian Bears Motorsport | BMW 320i | 15 | +1:19,279 | |
21. | 20 | Tom Coronel | | GR Asia | Seat Leon TFSI | 14 | 1 okr. | |
22. | 3 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 12 | 3 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 4 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 0 | | |
| 5 | Felix Porteiro | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 0 | | |
| 6 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 0 | | |
| 11 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | Seat Leon TFSI | 0 | | |
| 18 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | Seat Leon TFSI | 0 | | |
| 19 | Roberto Colciago (N) | | SEAT Sport Italia | Seat Leon TFSI | 0 | | |
| |
|
•WTCC > 2007 > Hiszpania 2, Ricardo Tormo - 4,005 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 15 | James Thompson | | N. Technology | Alfa Romeo 156 | 13 | 23:12,920 | 10 |
2. | 2 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 13 | +0:01,811 | 8 |
3. | 1 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 13 | +0:02,266 | 6 |
4. | 12 | Yvan Muller | | SEAT Sport | Seat Leon TFSI | 13 | +0:03,224 | 5 |
5. | 7 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 13 | +0:04,716 | 4 |
6. | 9 | Jordi Gene | | SEAT Sport | Seat Leon TFSI | 13 | +0:08,824 | 3 |
7. | 30 | Luca Rangoni (N) | | Proteam Motorsport | BMW 320si | 13 | +0:10,642 | 2 |
8. | 31 | Sergio Hernandez (N) | | Proteam Motorsport | BMW 320si | 13 | +0:11,287 | 1 |
9. | 10 | Michel Jourdain Jr. | | SEAT Sport | Seat Leon TFSI | 13 | +0:12,049 | |
10. | 3 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 13 | +0:17,041 | |
11. | 16 | Olivier Tielemans | | N. Technology | Alfa Romeo 156 | 13 | +0:17,182 | |
12. | 18 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | Seat Leon TFSI | 13 | +0:17,395 | |
13. | 6 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 13 | +0:17,639 | |
14. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 13 | +0:20,058 | |
15. | 34 | Massimiliano Pedalà (N) | | SEAT Sport Italia | Seat Leon TFSI | 13 | +0:24,462 | |
16. | 23 | Pierre-Yves Corthals (N) | | Exagon Engineering | Seat Leon TFSI | 13 | +0:28,778 | |
17. | 21 | Emmet O'Brien (N) | | GR Asia | Seat Leon TFSI | 13 | +0:33,286 | |
18. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 13 | +0:33,546 | |
19. | 5 | Felix Porteiro | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 13 | +0:43,750 | |
20. | 36 | Maria de Villota (N) | | Maurer Motorsport | Chevrolet Lacetti | 13 | +0:59,793 | |
21. | 52 | Wiktor Szapowałow (N) | | Russian Bears Motorsport | BMW 320i | 13 | +1:03,702 | |
22. | 50 | Lew Fridman (N) | | Russian Bears Motorsport | BMW 320i | 13 | +1:05,051 | |
23. | 22 | Maurizio Ceresoli (N) | | GR Asia | Seat Leon TFSI | 13 | +1:33,643 | |
24. | 11 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | Seat Leon TFSI | 12 | 1 okr. | |
25. | 20 | Tom Coronel | | GR Asia | Seat Leon TFSI | 12 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 19 | Roberto Colciago (N) | | SEAT Sport Italia | Seat Leon TFSI | 8 | | |
| 33 | Miguel Freitas (N) | | Racing for Belgium | Alfa Romeo 156 | 4 | | |
|
Nie wystartowali | |
| 4 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 0 | | |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|