|
|
|
|
|
|
WTCC: Yvan Muller i Gabriele Tarquini wygrywają w Kurytybie | |
Dwaj kierowcy prowadzący Seaty napędzane silnikami wysokoprężnymi zamienili pierwszy rząd startowy w podwójne zwycięstwo w pierwszym wyścigu World Touring Car Championship tego sezonu na torze Kurytyba w Brazylii. Pierwsze miejsce zajął Yvan Muller, a drugi był Rickard Rydell.
Start przebiegł jak najbardziej po myśli Seatów. Zdobywca trzeciego czasu w kwalifikacjach – Augusto Farfus (BMW) źle wystartował i wyprzedził go Gabriele Tarquini (Seat), a potem również inni kierowcy. Później jednak Tarquini zaczął jechać słabiej i został wyprzedzony zarówno przez Brazylijczyka, jak i jego partnera z zespołu Jorga Mullera.
Straty do dwóch czołowych kierowców nie udało się już jednak odrobić, a w dodatku pochodzący z Kurytyby kierowca musiał w końcówce odpierać ataki Mullera. Wszystko to okazało się jednak nieistotne, bowiem po zakończeniu zawodów samochód Farfusa nie przeszedł pomyślnie kontroli technicznej i Brazylijczyk został zdyskwalifikowany.
Fantastyczny wyścig pojechał aktualny mistrz Andy Priaulx (BMW), który po starcie z zaledwie dwunastej pozycji stopniowo przedzierał się w górę i skończył na piątym miejscu, co po dyskwalifikacji Farfusa dało mu czwarte miejsce. Co ciekawe, Tarquiniego i Jordiego Gene (Seat) Brytyjczyk wyprzedził dopiero na ostatnich okrążeniach.
Z pole position do drugiego wyścigu miał wystartować były kolega zespołowy Roberta Kubicy z WSbR – Felix Porteiro, który rywalizację w pierwszym biegu ukończył na ósmym miejscu, tuż przed jedynym benzynowym Seatem w pierwszej dziesiątce kierowanym przez Toma Coronela.
Podczas gdy Seat i BMW toczyły zacięte boje o punktowane pozycje, dla Chevroleta był to fatalny wyścig, bowiem wszyscy trzej kierowcy tego zespołu – Alain Menu, Nicola Larini i Robert Huff nie ukończyli go. Sprawa była tym gorsza. że Larini i Menu odpadli na skutek wzajemnej kolizji, co doprowadziło do wyjazdu na tor samochodu bezpieczeństwa.
Safety car przebywał na torze dwa okrążenia, o które wyścig został wydłużony, bowiem w WTCC okrążenia przebyte za samochodem bezpieczeństwa nie są liczone do dystansu wyścigu. Wśród kierowców niezależnych najlepszy okazał się kierujący jedynego prywatnego Seata Pierre Yves Corthals. Jednakże kara za kolizję z Sergio Hernandezem spowodowała, że zwycięzcą wśród kierowców niezależnych uznany został Olivier Tielemans z zespołu Wiechers Sport.
•WTCC > 2008 > Brazylia 1, Curitiba - 3,695 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 12 | Yvan Muller | | Team Oreca | Seat Leon TDI | 16 | 23:47,024 | 10 |
2. | 10 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 16 | +0:00,763 | 8 |
3. | 2 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 16 | +0:01,512 | 6 |
4. | 1 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 16 | +0:06,747 | 5 |
5. | 11 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 16 | +0:08,247 | 4 |
6. | 5 | Felix Porteiro | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 16 | +0:15,564 | 3 |
7. | 20 | Tom Coronel | | SUNRED Engineering | Seat Leon TFSI | 16 | +0:16,334 | 2 |
8. | 16 | Olivier Tielemans (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 16 | +0:22,871 | 1 |
9. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 16 | +0:25,886 | |
10. | 42 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 16 | +0:30,859 | |
11. | 9 | Jordi Gene | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 16 | +0:38,710 | |
12. | 43 | Andrej Romanow (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 16 | +0:46,658 | |
13. | 23 | Pierre-Yves Corthals (N) | | Exagon Engineering | Seat Leon TFSI | 16 | +0:48,035 | |
14. | 31 | Sergio Hernandez (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 15 | 1 okr. | |
15. | 4 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 15 | 1 okr. | |
16. | 13 | Ibrahim Okyay (N) | | Borusan Otomotiv Motorsport | BMW 320si | 15 | 1 okr. | |
17. | 18 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 13 | 3 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 7 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 7 | | |
| 6 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 2 | | |
| 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 2 | | |
|
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni | |
| 3 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 16 | 0h23m48,258 | |
| |
|
Drugi wyścig również padł łupem Seata, ale w tym przypadku nie było już tak dobrze, jak w pierwszym wyścigu. Na skutek nieprzepisowej jazdy w pierwszym wyścigu drugiego pola startowego został pozbawiony Gene, na które przesunięty został Porteiro, a z pole position wyruszył Coronel.
Jak można się było spodziewać, tylno-napędowe BMW Porteiro bez problemów dało radę wyprzedzić Coronela, a Holendra oprócz tego wyprzedzili Tarquini oraz Priaulx. Porteiro nie cieszył się jednak prowadzeniem zbyt długo, bowiem jeszcze na pierwszym okrążeniu wyprzedził go Tarquini.
Ponownie nienajlepszym startem popisał się Farfus. W międzyczasie Huff uszkodził zawieszenie w swoim Chevrolecie i tym samym został jedynym kierowcą, który nie ukończył żadnego z wyścigów w ten weekend. Coronel jechał słabo i wyprzedzali go kolejni zawodnicy. Na piąte miejsce awansował triumfator pierwszego wyścigu Yvan Muller, a z tyłu szaleńczą pogoń prowadził Farfus.
Brazylijczyk w końcu przedarł się na szóste miejsce, jednak tu zakończyła się jego wspinaczka, bo choć był wyraźnie szybszy od Mullera na krętej sekcji toru, to jednak nie potrafił wyprzedzić Francuza jadącego Seatem. Na dziewiątym okrążeniu Priaulx wreszcie uporał się z Porteiro i po awansowaniu na drugie miejsce zaczął doganiać Tarquiniego. Tym samym wytworzyły się nam dwie walczące pary Seata i BMW. W obu pojedynkach górą okazali się kierowcy hiszpańskiego zespołu.
Oprócz Tarquiniego i Priaulxa, na podium stanął Porteiro, natomiast czwarte miejsce zajął Jorg Muller. Wśród kierowców niezależnych ponownie triumfował Tielemans. W klasyfikacji generalnej zespołów fabrycznych prowadza ex auquo Yvan Muller i Tarquini, a o jeden punkt mniej ma Priaulx. Kolejna runda WTCC odbędzie się 6 kwietnia na torze Puebla w Meksyku.
•WTCC > 2008 > Brazylia 2, Curitiba - 3,695 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 11 | Gabriele Tarquini | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 14 | 20:06,577 | 10 |
2. | 1 | Andy Priaulx | | BMW Team UK | BMW 320si | 14 | +0:00,327 | 8 |
3. | 5 | Felix Porteiro | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 14 | +0:01,202 | 6 |
4. | 2 | Jörg Müller | | BMW Team Germany | BMW 320si | 14 | +0:01,745 | 5 |
5. | 12 | Yvan Muller | | Team Oreca | Seat Leon TDI | 14 | +0:05,045 | 4 |
6. | 3 | Augusto Farfus | | BMW Team Germany | BMW 320si | 14 | +0:05,360 | 3 |
7. | 10 | Rickard Rydell | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 14 | +0:06,306 | 2 |
8. | 9 | Jordi Gene | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 14 | +0:07,637 | 1 |
9. | 20 | Tom Coronel | | SUNRED Engineering | Seat Leon TFSI | 14 | +0:13,536 | |
10. | 8 | Alain Menu | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 14 | +0:17,262 | |
11. | 4 | Alessandro Zanardi | | BMW Team Italy-Spain | BMW 320si | 14 | +0:17,693 | |
12. | 6 | Nicola Larini | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 14 | +0:17,901 | |
13. | 18 | Tiago Monteiro | | SEAT Sport | Seat Leon TDI | 14 | +0:18,597 | |
14. | 16 | Olivier Tielemans (N) | | Wiechers-Sport | BMW 320si | 14 | +0:18,822 | |
15. | 31 | Sergio Hernandez (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 14 | +0:19,242 | |
16. | 26 | Stefano D'Aste (N) | | Scuderia Proteam Motorsport | BMW 320si | 14 | +0:20,272 | |
17. | 42 | Franz Engstler (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 14 | +0:21,476 | |
18. | 23 | Pierre-Yves Corthals (N) | | Exagon Engineering | Seat Leon TFSI | 14 | +0:24,229 | |
19. | 43 | Andrej Romanow (N) | | Liqui Moly Team Engstler | BMW 320si | 14 | +0:41,445 | |
20. | 13 | Ibrahim Okyay (N) | | Borusan Otomotiv Motorsport | BMW 320si | 14 | +1:06,433 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 7 | Robert Huff | | Chevrolet | Chevrolet Lacetti | 0 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com, FIAWTCC.com, MSTWorld.com (wyniki)
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|